Prawo czy sprawiedliwość

Data: 2017-12-14 20:25:53
Autor: Yogi
Prawo czy sprawiedliwość

http://www.rp.pl/Bezpieczenstwo/171219355-TK-zakwestionowal-zapisy-prawa-ws-kontroli-osobistej-przez-sluzby.html

"TK zakwestionował zapisy prawa ws. kontroli osobistej przez służby."

"Brak ustalenia w kilkunastu ustawach, m.in. o policji i służbach
specjalnych, pojęć "przeszukanie osoby" i "kontrola osobista" narusza
konstytucyjne prawa i wolności człowieka - orzekł w czwartek Trybunał
Konstytucyjny z wniosku poprzedniej RPO Ireny Lipowicz."

"TK uznał niekonstytucyjność zaskarżonych przepisów - w zakresach, w jakim
przewidują przeszukanie osoby, nie określając granic tego lub nie
wprowadzając sądowej kontroli zgodności z prawem kontroli osobistej.

Takie orzeczenie na wniosek Lipowicz z 2014 r. wydał pięcioosobowy skład TK
pod przewodnictwem sędziego Michała Warcińskiego; sprawozdawcą była sędzia
Małgorzata Pyziak-Szafnicka."

PiS-u nie interesuja dyrdymały z 2014 roku. TKM wiemy co jest dobre!

Nie ukrywam swojego negatywnego stosunku do Donalda Tuska. Jeśli to był "tylko" wypadek, to tym bardziej ponosi odpowiedzialność za śmierć Lecha Kaczyńskiego i całej delegacji prezydenckiej. Musiałbym być psychicznie niezrównoważony, żeby tolerować Tuska, który odpowiada za śmierć moich przyjaciół. Powtarzam, że nie kieruję się żądzą zemsty. Ja potrafiłem w życiu wybaczyć wielokrotnie, ale pan Tusk nie spełnia żadnego kryterium, żebym miał mu wybaczyć - podsumowuje
Kaczyński.

Prawo czy sprawiedliwość