Prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu.

Data: 2012-05-28 17:48:27
Autor: 'Tom N'
Prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu.
Czeslawek w <news:jq05go$kom$1inews.gazeta.pl>:

Witam,

Z poprzedniego roku zostało mi 11 dni urlopu, więc je wykorzystałem w maju (łącznie wyszło więcej niż 14 dni kalendarzowych). Niestety biorąc ten urlop nie przemyślałem kwestii z aktualnym urlopem, który chciałbym wziąć na przełomie lipca i sierpnia. Teraz szefowa coś tam przebąkuje, że już swoje prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu wykorzystałem i teraz będę nie będę mógł go wziąć w terminie w którym chciałem, a być może nie zdarzy się taki moment w którym będę mógł wziąć tak długi urlop.

W związku z tym proszę o opinię, czy 14 dni musi być udzielone z aktualnego urlopu, czy też może być udzielone z urlopu zaległego?

Art. 162.

Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kolejnych dni kalendarzowych.

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-05-29 07:39:12
Autor: Krzysztof Jodłowski
Prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu.
Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
kolejnych dni kalendarzowych.

A gdzie tu mowa o okresie czasu? Nie wynika z tego artykułu czy "raz w roku" czy "raz w urlopie przysługującym w danym roku".
Pracownik co roku ma urlop, który musi mieć raz 14-dniowy. Skoro w danym roku nie wykorzystał, to mu przepada? Dlaczego? KP nic o tym nie mówi.

--
Krzysztof

Prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu.