Prawo do kanciapy

Data: 2010-09-09 21:24:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do kanciapy
Witam,

sąsiad, notabene miły człowiek, upatrzył sobie kanciapę w bloku na
schowek. Kanciapa od lat stała pusta, a raczej zasypana duperelami po
kimś, kto miał ją za schowek lata temu, ale się mu zmarło czy tam
wyprowadziło. Ja taką kanciapę też sobie upatrzyłem 10 lat temu i
dostałem ją na Stosowną Pisemną Prośbę w wynajem od Spółdzielni.

Niestety sąsiadowi Spółdzielnia kanciapy odmawia bez zgody wszystkich
lokatorów z całego bloku, nie tylko klatki. Musiałby więc dostać zgodę
od 3 klatek 10,5 piętrowych i 2 klatek 4,5 piętrowych. Utopia, zwłaszcza
że niektórzy lokatorzy to raczej powinni zostać uśpieni, a nie o
cokolwiek pytani.

W każdym razie, ponoć takie jest prawo unijne, że od wejścia do EU
przestrzeń poza mieszkaniami jest wspólna i bez zgody wszystkich się nie
da.

Prawda li to?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-09 23:45:02
Autor: Alek
Prawo do kanciapy
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

W każdym razie, ponoć takie jest prawo unijne, że od wejścia do EU
przestrzeń poza mieszkaniami jest wspólna i bez zgody wszystkich się nie
da.

Prawda li to?

AFAIK nieprawda. Sprawa nie ma nic wspólnego z EU.
Raczej z UoWL i kc.

Data: 2010-09-10 00:56:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do kanciapy
W dniu 2010-09-09 23:45, Alek pisze:
AFAIK nieprawda. Sprawa nie ma nic wspólnego z EU.
Raczej z UoWL i kc.

Nie ważne z czym ma, bo jak się domyślasz nie o to pytam. Pytam czy
prawa li to, że Spółdzielnia nie może wynająć kanciapy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-10 06:08:01
Autor: Massai
Prawo do kanciapy
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]

Nie ważne z czym ma, bo jak się domyślasz nie o to pytam. Pytam czy
prawa li to, że Spółdzielnia nie może wynająć kanciapy.

Ja od przyszłego miesiąca będę wynajmował od spółdzielni taką
kanciapę, właściciwie to lokalik 50 m2. Parter - przyziemie w
wieżowcu. Projektowane było toto na jakieś pomieszczenia techniczne
czy cuÅ›.

Szczerze wątpię żeby spółdzielnia miała zgodę wszystkich
lokatorów ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-10 08:21:11
Autor: Alek
Prawo do kanciapy
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał

> [...]

czy cuÅ›.

Szczerze wątpię żeby spółdzielnia miała zgodę wszystkich

Ale ty pisząc "spółdzielnia" masz na myśli spółdzielnię.
A w przypadku Tristana może to być np. wspólnota, nigdy nie wiadomo.

Data: 2010-09-10 08:49:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do kanciapy
W dniu 2010-09-10 08:21, Alek pisze:
[...]

Może dlatego, że to był lokal jako lokal. A tu chodzi o kanciapę, którą
ktoś lata temu zabudował z korytarza.

Ale ty pisząc "spółdzielnia" masz na myśli spółdzielnię.
A w przypadku Tristana może to być np. wspólnota, nigdy nie wiadomo.

Przecież napisałem, że spółdzielnia. Cytat: ,,Niestety sąsiadowi

Data: 2010-09-10 07:24:39
Autor: Massai
Prawo do kanciapy
> [...]

Może dlatego, że to był lokal jako lokal. A tu chodzi o kanciapę,
którą ktoś lata temu zabudował z korytarza.

Pierwotnie to na pewno nie był lokal - widać to po niektórych
elementach, jak np. jedne drzwi prowadzÄ…ce na korytarz - zabite,
przejście do części - ewidentnie sztucznie urobione.

Ktoś to po prostu kiedyś dostosował, i wynajmują.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-10 08:57:20
Autor: Alek
Prawo do kanciapy
[...]

Co napisałeś to widzę, a jak jest faktycznie to mogę tylko zgadywać.

Data: 2010-09-10 10:45:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do kanciapy
W dniu 2010-09-10 08:57, Alek pisze:
Co napisałeś to widzę, a jak jest faktycznie to mogę tylko zgadywać.

Biedny jesteÅ›.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-10 08:37:06
Autor: Dominik & Co
Prawo do kanciapy
W dniu 09-09-2010 21:24, Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

W każdym razie, ponoć takie jest prawo unijne, że od wejścia do EU
przestrzeń poza mieszkaniami jest wspólna i bez zgody wszystkich się nie
da.

Prawda li to?

Nie wiem, czy pomogę, ale osobiście wynajmuję od Wspólnoty Mieszkaniowej
(nie spółdzielni) komórkę za pośrednictwem Zarządu Nieruchomości (ADM).
Umowa była z ADM, bez żadnych dodatkowych "zgód", pieniądze idą
na konto Wspólnoty. Nie wiem, czy wcześniej nie była jakaś uchwała
Wspólnoty w rzeczonej sprawie, czy też obejmuje to standardowa umowa
"o zarzÄ…d".

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2010-09-10 09:32:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawo do kanciapy
On Fri, 10 Sep 2010, Dominik & Co wrote:

Nie wiem, czy pomogê, ale osobi¶cie wynajmujê od Wspólnoty Mieszkaniowej
(nie spó³dzielni) komórkê za po¶rednictwem Zarz±du Nieruchomo¶ci (ADM).

  Te¿ nie wiem czy pomogê :), ale IMVHO w tym le¿y najwa¿niejsza
ró¿nica: jak siê czyta prawo spó³dzielcze, to wychodzi ¿e najwa¿niejszy
jest tu statut *danej spó³dzielni*.
  I nikt z nas nie wymy¶li czy sp-nia Tristana ma czynno¶ci zarobkowe
(choæby tylko maj±ce na celu przeznaczenie na pokrycie kosztów
zarz±du) wstawione do listy celów spó³dzielni, czy wrêcz przeciwnie,
wykluczone bez wskazanej zgody (nie s±dzê, ale chyba nie ma przeszkód
aby co¶ takiego wpisaæ do statutu).

Umowa by³a z ADM, bez ¿adnych dodatkowych "zgód", pieni±dze id±
na konto Wspólnoty. Nie wiem, czy wcze¶niej nie by³a jaka¶ uchwa³a
Wspólnoty w rzeczonej sprawie, czy te¿ obejmuje to standardowa umowa
"o zarz±d".

  Literalnie wynajem czê¶ci wspólnych nie jest wymieniony w UoWL
jako wymieniony zgody wspó³w³a¶cicieli, wiêc wydawa³oby siê
¿e nawet nie musi byæ w umowie o zarz±d wymienione takie prawo
do zawierania umów wynajmu, aby umowa taka by³a skuteczna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-12 12:38:03
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Prawo do kanciapy
[...]

Nie wiem, nie znam siê na tym. Jak umiesz sprawdziæ, to ZSM.

Jednak ju¿ teraz wynajmuj± zabudowane korytarze i schowki innym. Tylko
przez ,,zasiedzenie''. Podobno od 2005 roku ju¿ siê nie da zabudowaæ
korytarza ani nic przerobiæ bez zgody wszystkich.

Nie wiem, mo¿e ¶ciemniaj±. Dlatego siê zastanawiam.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Prawo do kanciapy