Prawo do odmowy badań?

Data: 2010-11-25 09:56:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do odmowy badań?
Witam,

pracodawca wymaga ode mnie, żebym poddawał się badaniom krwi. Ponieważ
nienawidzę dziurawienia mojego ciała, chciałbym się dowiedzieć, czy mogę
odmówić? W końcu morfologia nie wykrywa chorób zakaźnych, więc to chyba
moja sprawa, czy chcę wykryć białaczkę czy nie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 10:19:25
Autor: Arek
Prawo do odmowy badań?
[...]

Masz prawo odmówić.
Napisz pracodawcy oświadczenie, że odmawiasz badań bo konstytucja gwarantuje Ci PRAWO do pracy bez względu na stan zdrowia.

To będzie podkładka dla pracodawcy w przypadku najścia przez PIP

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-25 10:46:21
Autor: SQLwiel
Prawo do odmowy badań?
Arek pisze:

[...]

Ciebie chyba zdrowo porąbało...
"Konstytucja". Dobre. Dawno się tak nie uśmiałem.
Złap syfa i spróbuj zatrudnić się na zmywaku.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-25 13:37:28
Autor: Misiek
Prawo do odmowy badań?

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:icl9nc$r7u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Moment moment, a badania okresowe?
tam jest badanie krwi w wiekszosci przypadkow. Na dodatek morfologie wg mnie kazdy czlowiek powinien raz do roku zrobic... tak dla kontoroli

Data: 2010-11-29 07:14:19
Autor: Alek
Prawo do odmowy badań?
Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał

Moment moment, a badania okresowe?
tam jest badanie krwi w wiekszosci przypadkow.

Badanie okresowe polega na wypisaniu dla pracodawcy faktury na kilka dych. W tym czasie, dla przerwania krępującej ciszy, pada zdawkowe pytanie "Jak się pan czuje? Dobrze? No to dobrze." i tyle. Przynajmniej ja tak miałem :)

Data: 2010-11-29 11:05:13
Autor: Misiek
Prawo do odmowy badań?

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:icvgbt$5im$1news.onet.pl...
[...]

To moze u Ciebie :-)
Ja bylem na badaniach okresowych (kontrolnych). Pracuje w ZPCh, badania mamy regularnie robione. Co sklada sie na badania? U mnie bylo:
1. morfologia
2. mocz
3. cukier we krwi
4. przeswietlenie pluc
5. Okulista (dawniej mialem jeszcze laryngologa i stomatologa)
6. "badanie ogolne" (cisnienie, waga, wzrost)
7. szczegolowy wywiad lekarski (lacznie okolo 40 pytan o przebyte choroby itd)
malo tego, wyszedl mi zbyt wysoki poziom cukru we krwi, musialem badanie pwtorzyc, inaczej nie dostal bym zaswiadczenia o zdolnosci do pracy.

Data: 2010-11-25 10:31:30
Autor: Mordzia
Prawo do odmowy badań?
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

pracodawca wymaga ode mnie, żebym poddawał się badaniom krwi.

JakimÅ› dodatkowym poza obowiÄ…zkowymi okresowymi badaniami pracowniczymi?
Jesli tak, to możesz go wysłac na drzewo.
Jesli jednak badania krwi wchodzą w zakres badań pracowniczych, to przecież nie pracodawca o tym decyduje.

Data: 2010-11-25 11:21:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do odmowy badań?
W dniu 25.11.2010 10:31, Mordzia pisze:
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

pracodawca wymaga ode mnie, żebym poddawał się badaniom krwi.

JakimÅ› dodatkowym poza obowiÄ…zkowymi okresowymi badaniami pracowniczymi?

No nie, okresowymi.

Jesli jednak badania krwi wchodzą w zakres badań pracowniczych, to
przecież nie pracodawca o tym decyduje.

No ale nie wiem co wchodzi. Po co badanie krwi? Po co w ogóle okresowe
badania? Jak jestem przedsiębiorcą to nie potrzebuję badań, prawda? Jak
mam umowę-zlecenie też nie. Więc po na na UoP badania i to morfologia?
Rozumiem, że przy pracy z żywnością etc.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 11:25:24
Autor: Massai
Prawo do odmowy badań?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]

okresowe badania? Jak jestem przedsiębiorcą to nie potrzebuję
badań, prawda? Jak mam umowę-zlecenie też nie. Więc po na na UoP
badania i to morfologia?  Rozumiem, że przy pracy z żywnoÅ›ciÄ… etc.

Toretycznie po to żeby pracodawca nie dopuścił cię do pracy, która
może być dla ciebie zagrożeniem.

Jakieś tam uzasadnienie można znaleźć - to pracodawca wie czy
stanowisko jakie ci oferuje nie wiąże się z jakimś zagrożeniem.
Pracownik najczęściej też wie, ale najczęściej to za mało.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-25 11:42:12
Autor: Mordzia
Prawo do odmowy badań?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

No ale nie wiem co wchodzi. Po co badanie krwi? Po co w ogóle okresowe
badania?

Też nie wiem po co, bo w  wiÄ™kszoÅ›ci przypadków takie badanie nie majÄ… kompletnie żadnego uzasadnienia.
Ale skoro są wymagane ustawowo, to pretensje jedynie do ustawodawców :)

Jak jestem przedsiębiorcą to nie potrzebuję badań, prawda? Jak
mam umowę-zlecenie też nie.

Nie do końca. Czasem zleceniodawca (zwłaszcza, jesli jest nim firma nafaszerowana precedurami, "isami" i innymi takimi)może sobie zażyczyć zaświadczenia od lekarza.

Więc po na na UoP badania i to morfologia?

Albo po co badania cytologiczne kobiet? Nie wiem, czy już weszło, ale miało wejść. To jest dopiero kuriozum.

Data: 2010-11-25 11:48:51
Autor: Dominik & Co
Prawo do odmowy badań?
W dniu 25-11-2010 11:21, Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

[...]

Jak to po co? Po to samo, po co kodeks pracy i cały socjalizm:
opieka nad obywatelem, żeby se czasem krzywdy nie zrobił.

A szczegóły prawne: patrz Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki
Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań
lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad
pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów
przewidzianych w Kodeksie pracy.

Chociażby par2 ustęp 2- jeśli lekarz przeprowadzający badanie
stwierdzi, że jeśli mu to jest "niezbędne do prawidłowej oceny
stanu zdrowia" może poszerzyć zakres badań o dodatkowe, jakie uzna
za stosowne.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2010-11-28 23:30:00
Autor: gr
Prawo do odmowy badañ?
On 25 Lis, 11:21, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 25.11.2010 10:31, Mordzia pisze:
Jak jestem przedsiêbiorc± to nie potrzebujê badañ, prawda? Jak
mam umowê-zlecenie te¿ nie.
Jeste¶ pewien, ¿e jak pracujesz przy ¿arciu to ich nie potrzebujesz?

Data: 2010-11-29 12:52:16
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Prawo do odmowy badañ?
W dniu 29.11.2010 08:30, gr pisze:
[...]

Jeste¶ pewien, ¿e przeczyta³e¶ ze zrozumieniem mój list?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-11-29 05:00:50
Autor: gr
Prawo do odmowy badañ?
On 29 Lis, 12:52, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:

> Jeste¶ pewien, ¿e jak pracujesz przy ¿arciu to ich nie potrzebujesz?

Jeste¶ pewien, ¿e przeczyta³e¶ ze zrozumieniem mój list?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Jestem.

Data: 2010-11-29 15:20:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawo do odmowy badañ?
On Mon, 29 Nov 2010, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

[...]

  Czy mogliby¶cie nie k³óciæ siê o nisko lataj±ce kwantyfikatory?
  Napisz¿e mu "poza szczególnymi przypadkami" i bêdzie zadowolony.
  No chyba ¿e nieszczê¶liwy jeste¶ ¿e dawno flejma nie by³o :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-29 16:39:22
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Prawo do odmowy badañ?
[...]

No w³a¶nie sêk w tym, ¿e napisa³em.

,,Wiêc po na na UoP badania i to morfologia?
Rozumiem, ¿e przy pracy z ¿ywno¶ci± etc.''

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-11-30 07:40:57
Autor: Misiek
Prawo do odmowy badañ?

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:id0hfa$mag$1news.onet.pl...
[...]

Powtorze - chocby po to ze KAZDY czlowiek powinien raz w roku takie badania przejsc - i dodam - dla swojego dobra :-)
Ale jak znam zycie znowu to zanegujesz :-)

Data: 2010-11-30 10:44:09
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Prawo do odmowy badañ?
W dniu 30.11.2010 07:40, Misiek pisze:
Powtorze - chocby po to ze KAZDY czlowiek powinien raz w roku takie
badania przejsc - i dodam - dla swojego dobra :-)

Rz±d: Chcemy waszego dobra.
Naród szybko chowa swoje dobra po lasach.

Po pierwsze: Moje dobra, moja sprawa.

Po drugie: robiê sobie takie badania samodzielnie, niestety pracodawca i
tak mnie dziurawi, bo wyniki z obcego ¼ród³a mu nie pasuj±.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-12-01 07:26:32
Autor: Misiek
Prawo do odmowy badañ?

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:id2h1a$5j0$1news.onet.pl...
[...]

pracodawca cie nie dziurawi :-)  Zrob badania w Mwedycynie Pracy i wtedy pracodawca musi oddac ci kase za nie (jesli zrobisz je jako konieczne badania okresowe).

Data: 2010-11-25 12:37:53
Autor: FlashT
Prawo do odmowy badań?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:icl8bp$85b$1news.onet.pl...
[...]

Tak... HIV rzeczywiscie nie jest choroba zakazna, ale jakos tak niewiadomo czemu nie jest mile widziany.

Data: 2010-11-25 11:49:14
Autor: Massai
Prawo do odmowy badań?
FlashT wrote:

> [...]
> białaczkę czy nie?
> Tak... HIV rzeczywiscie nie jest choroba zakazna, ale jakos tak
niewiadomo czemu nie jest mile widziany.

O. A to ciekawostka.
Jakieś najnowsze badania że HIV nie jest chorobą zakaźną?

To jaką, jeśli można wiedzieć?
Dla ułatwienia: HIV nie jest pasożytem żeby go wrzucić do
pasożytniczych.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-25 13:31:33
Autor: FlashT
Prawo do odmowy badań?

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:iclifq$d35$1news.onet.pl...

[...]

HIV to nazwa wirusa. AIDS to choroba jaka wywoluje.

Data: 2010-11-25 13:50:30
Autor: Me(L)Isa
Prawo do odmowy badań?
W dniu 2010-11-25 13:31, FlashT pisze:

Użytkownik "Massai"<tsender@wp.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci news:iclifq$d35$1news.onet.pl...

[...]

Ale żeby mieć AIDS to najpierw trzeba się "załapać" na HIV -
może niekoniecznie przez podanie ręki, ale jednak przez kontakt
- np. seksualny.

A do każdej pracy należy mieć badania wstępne i orzeczenie lekarza
o stanie zdrowia zatrudnianego(tak mówi K.P.), dla jego dobra, gdyby się miało okazać, że za kilka lat wystąpi o odszkodowanie do pracodawcy za utracone zdrowie.
--
Mel.

Data: 2010-11-25 16:17:34
Autor: SQLwiel
Prawo do odmowy badań?
W dniu 2010-11-25 13:50, Me(L)Isa pisze:

[...]

Czyli, koniec końców - dla czyjego dobra?
;)

Żyjemy w systemie niewolniczym. Tutaj los i dobro niewolnika nikogo nie interesuje. Interesujące mogą być tylko utracone środki na wyprodukowanie siły roboczej.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-25 14:03:29
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo do odmowy badań?
W dniu 25.11.2010 12:37, FlashT pisze:

[...]

Morfologia siakoÅ› tak jakby HIVa nie wykrywa.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 16:14:49
Autor: SQLwiel
Prawo do odmowy badań?
W dniu 2010-11-25 12:37, FlashT pisze:

Tak... HIV rzeczywiscie nie jest choroba zakazna, ale jakos tak niewiadomo czemu nie jest mile widziany.

Chyba masz na myśli AIDS, bo HIV to nazwa wirusa.
AIDS jest jak najbardziej chorobą zakaźną (polegającą na zakażeniu wirusem HIV) i jak najbardziej zaraźliwą, bo przenosi się z osoby chorej na osobę zdrową.

Pieprzysz jak potrzaskany.

Śmiech jest zaraźliwy, ale nie zakaźny. Malaria jest zakaźna, ale nie zaraźliwa.
Głupota, jaką prezentujesz jest niestety zaraźliwa i piekielnie szkodliwa dla otoczenia. Należy Cię izolować.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-27 19:41:34

[...]

[...]