Prawo do renty państwowej

Data: 2011-01-09 17:20:36
Autor: Jotte
Prawo do renty państwowej
Użytkownik "Deflegmator" <walhallSP@Mwp.pl> napisał w wiadomości news:xn0h8x2ad27gqq000news.gazeta.pl...

Witam. Jakie warunki musi spełnić osoba starająca się o rentę na
dzieci? Pytam, gdyż znajomej mojej żony takiej pomocy odmówiono, co,
wobec drastyczności przypadku, mocno mnie zdziwiło. Jej mąż -
jedyny żywiciel rodziny został zamordowany. Mieli 2 dzieci, trzecie -
w drodze. Dziewczyna została bez środków do życia i - wobec faktu
bycia w ciąży - bez szans na znalezienie pracy. Ojciec miał
opłacany ZUS od 2 lat i 2 miesięcy. W latach 1978-2004 opłacał
KRUS. Urzędnicy twierdzą, że to za mało, by dostać rentę. Proszę
o pomoc.

Tobie pewnie chodzi o rentę rodzinną. Jeśli chodzi o uprawnienia z KRUS to ustawa o ubezpieczeniu społecznym rolników, sobie poczytaj. A jeśli ZUS to ustawa o emeryturach i rentach z FUS.

Ale jednego nie rozumiem. Gostek miał 2 dzieci, dorobił 3-cie i - będąc jedynym żywicielem rodziny - nie zabezpieczył w żaden sposób jej bytu na wypadek swej śmierci lub utraty źródeł dochodu?? Przecież mógł wyczajnie zginąć w wypadku.
To chyba był jakiś idiota.
A i ona nie mądrzejsza - widząc jak mąż dba o bezpieczeństwo materialne rodziny nic nie zrobiła.
W sumie to ma, na co zasłużyła. Tylko dzieciaków trochę szkoda, bo co one winne, że rodzice głupi?

--
Jotte

Data: 2011-01-09 16:58:02
Autor: Deflegmator
Prawo do renty państwowej
Jotte wrote:

Ale jednego nie rozumiem. Gostek miał 2 dzieci, dorobił 3-cie i -
będąc jedynym żywicielem rodziny - nie zabezpieczył w żaden
sposób jej bytu na wypadek swej śmierci lub utraty źródeł
dochodu?? Przecież mógÅ‚ wyczajnie zginąć w wypadku.  To chyba
był jakiś idiota.

Nie wiem, nie znałem gościa. Pytam o możliwości pomocy tej kobiecie
w uzyskaniu jakiegoÅ› wsparcia finansowego, bo w tej chwili jest
całkowicie zdana na innych.

 A i ona nie mÄ…drzejsza - widzÄ…c jak mąż dba
o bezpieczeÅ„stwo materialne rodziny nic nie zrobiÅ‚a.  W sumie to
ma, na co zasłużyła.

A co miała niby zrobić? O cud się modlić? Tu jest Polska,
człowieku. Dużo tu biednych ludzi bez perspektyw na zmianę statusu
materialnego.

Tylko dzieciaków trochę szkoda, bo co one
winne, że rodzice głupi?

A no szkoda. Przez kilka miesięcy, w przeciągu których najpierw
poszukiwano jej męża, potem identyfikowano zwłoki, dostawała
zapomogę w oszałamiającej kwocie 240zł miesięcznie. Nie jestem
zwolennikiem państwa opiekuńczego ale w tej sytuacji - wobec faktu,
ile kasy się ładuje na utrzymywanie jakichś bandziorów w pierdlach,
albo ile forsy wypijają wąsaci zwiąchole z kopalń i innych
pekapów, nóż się w kieszeni otwiera.

Data: 2011-01-09 18:11:20
Autor: Jotte
Prawo do renty państwowej
Użytkownik "Deflegmator" <walhallSP@Mwp.pl> napisał w wiadomości news:xn0h8x7auumzz001news.gazeta.pl...

Pytam o możliwości pomocy tej kobiecie
w uzyskaniu jakiegoÅ› wsparcia finansowego,
No to ci przecież napisałem, łopatą trzeba?
Jak odmawiają, to trzeba żądać podstawy prawnej i poczytać (akty podałem).

bo w tej chwili jest całkowicie zdana na innych.
Sama sobie na to zarobiła.

A co miała niby zrobić? O cud się modlić?
Po pierwsze nie zaciążać jak nie było bazy i rezerw materialnych - proste.
Po drugie skłonić męża do poczynienia kroków mających na celu zabezpieczenie finansowe rodziny - też proste.
Ale nie - da bóg dzieci, da i na dzieci. Otóż nie.
Trzeba być odpowiedzialnym za swoje czyny.

Tu jest Polska,
człowieku. Dużo tu biednych ludzi bez perspektyw na zmianę statusu
materialnego.
Tak, tu jest Polska. Dużo tu głupich ludzi.
Ale ona nie jest bez szans na zarobek. Przecież nawet w ciąży może wykonywać pewne prace, choćby jakieś tłumaczenia, call center, rozliczenia podatkowe, publicystyka - to tak bez namysłu rzucam. No chyba, że to jakiś kompletny garkotłuk, wówczas trudno.

[...]
Uważaj więc, żebyś się nie nieopatrznie nie pochylił, bo możesz sobie wielką krzywdę zrobić. :)
Umieli sobie wywalczyć to mają.
I słusznie.

--
Jotte

Data: 2011-01-09 17:29:06
Autor: Deflegmator
Prawo do renty państwowej
Jotte wrote:
> [...]
No to ci przecież napisałem, łopatą trzeba?
Jak odmawiają, to trzeba żądać podstawy prawnej i poczytać (akty

Ok. Poczytam i spróbuję jej coś zaradzić. Dzięki.

> [...]
Uważaj więc, żebyś się nie nieopatrznie nie pochylił, bo
możesz sobie wielką krzywdę zrobić. :) Umieli sobie wywalczyć to
majÄ….  I sÅ‚usznie.

Mam nadzieję, że to tylko ironia taka. :) Gówno tam mają
"słusznie".

Data: 2011-01-09 18:32:57
Autor: Jotte
Prawo do renty państwowej
Użytkownik "Deflegmator" <walhallSP@Mwp.pl> napisał w wiadomości news:xn0h8x8601ymat002news.gazeta.pl...

Umieli sobie wywalczyć to majÄ….  I sÅ‚usznie.

Mam nadzieję, że to tylko ironia taka. :) Gówno tam mają
"słusznie".
Znasz to przysłowie o matce nadziei...?
Słusznie mają. A złamasy palce gryzą w bezsilnej - póki co - złości.
Tak to już jest w demokracji.

--
Jotte

Data: 2011-01-09 17:48:52
Autor: Deflegmator
Prawo do renty państwowej
Jotte wrote:

> Mam nadzieję, że to tylko ironia taka. :) Gówno tam mają
> "słusznie".
Znasz to przysłowie o matce nadziei...?
SÅ‚usznie majÄ….

Gratuluję zatem bandyckiego światopoglądu. :) Pięknych ludzi można
na newsach czasem spotkać. Idź teraz wywalczyć sobie "podwyżkę"
łomem na ulicy, miłośniku demokracji. :)

Data: 2011-01-09 18:56:11
Autor: Jotte
Prawo do renty państwowej
Użytkownik "Deflegmator" <walhallSP@Mwp.pl> napisał w wiadomości news:xn0h8x8nl2o0ui003news.gazeta.pl...

> Mam nadzieję, że to tylko ironia taka. :) Gówno tam mają
> "słusznie".
Znasz to przysłowie o matce nadziei...?
SÅ‚usznie majÄ….

Gratuluję zatem bandyckiego światopoglądu. :)
Nie znasz mojego światopoglądu.
Ale i tak mnie to wali.

Pięknych ludzi można
na newsach czasem spotkać.
I w agencjach towarzyskich też.

Idź teraz wywalczyć sobie "podwyżkę"
łomem na ulicy, miłośniku demokracji. :)
Zawsze robię, co uważam za stosowne. Wali mnie czyjakolwiek opinia o tym, miłośniku tego, co uważasz za swoje zdanie. :))

--
Jotte

Data: 2011-01-09 18:04:34
Autor: Deflegmator
Prawo do renty państwowej
Jotte wrote:

> Gratuluję zatem bandyckiego światopoglądu. :)
Nie znasz mojego światopoglądu.
Ale i tak mnie to wali.

Część już poznałem. Wystarczy. :)

> Pięknych ludzi można
> na newsach czasem spotkać.
I w agencjach towarzyskich też.

Skoro tak twierdzisz.

> Idź teraz wywalczyć sobie "podwyżkę"
> łomem na ulicy, miłośniku demokracji. :)
Zawsze robię, co uważam za stosowne.

Ale mocny charakter masz. ROTFL

Wali mnie czyjakolwiek opinia
o tym, miłośniku tego, co uważasz za swoje zdanie. :))

Dobrze już, dobrze, bohaterze. Niech ci ziemia lekką będzie. :DD

Data: 2011-01-09 19:07:59
Autor: Jotte
Prawo do renty państwowej
Użytkownik "Deflegmator" <walhallSP@Mwp.pl> napisał w wiadomości news:xn0h8x954387ip004news.gazeta.pl...

Niech ci ziemia lekką będzie. :DD
Nie będzie, chłopcze, nie będzie. Tacy jak ja zawsze mają pod górę.
Ale nie muszę pluć w lustro przy goleniu.
Czego życzę nawet tym, którzy nie wiedzą, że powinni to co dzień czynić. :))

--
Jotte

Data: 2011-01-09 18:19:42
Autor: Deflegmator
Prawo do renty państwowej
Jotte wrote:
> Niech ci ziemia lekką będzie. :DD
Nie będzie, chłopcze, nie będzie. Tacy jak ja zawsze mają pod
górę.

To ciężką. Wszystko jedno. :)

--

Prawo do renty państwowej