Prawo do zachowku dla?

Data: 2010-05-20 11:18:45
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Prawo do zachowku dla?
W testamencie po mojej prababci jestem wymieniony jako jedyny spadkobierca jej mieszkania. Wartość mieszkania została ustalona na 110000. W testamencie nie zostali uwzględnieni:

1 - jej córka (zameldowana w tym lokalu)
2 - jej syn
3 - wnuczek

Czy tym osobom muszę wypłacić zachowek? Jeśli tak to w jakiej części.

Co jeśli nie mam pieniędzy na wypłatę zachowku, a mieszkania sprzedać nie mogę bo jest tam zamedowana córka prababci (czyli moja babcia)?

--
_____________________________

Data: 2010-05-20 12:56:28
Autor: Andrzej Lawa
Prawo do zachowku dla?
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:

1 - jej córka (zameldowana w tym lokalu)
2 - jej syn
3 - wnuczek

Czy tym osobom muszę wypłacić zachowek?

Jeśli się upomną.

Jeśli tak to w jakiej części.

50% tego, co im się by należało ustawowo (jakby testamentu nie było w
ogóle).

Co jeśli nie mam pieniędzy na wypłatę zachowku,

Jeśli by byli wredni - pozew i komornik.

Pamiętaj, że mając nieruchomość łatwiej o tańszy kredyt. Jak masz
zdolność OK możesz pożyczyć i ich pospłacać.

a mieszkania sprzedać nie mogę bo jest tam zamedowana córka prababci (czyli moja babcia)?

Jasne, że możesz. Jak znajdziesz frajera/drania co kupi mieszkanie z
lokatorem (zakładam, że przez "zameldowana" masz na myśli "mieszka", bo
jeśli faktycznie nie mieszka, to nie ma to znaczenia i dochodzi tylko
drobna procedura wymeldowania administracyjnego).

Data: 2010-05-20 13:50:48
Autor: GK
Prawo do zachowku dla?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:

> 1 - jej córka (zameldowana w tym lokalu)
> 2 - jej syn
> 3 - wnuczek

Jeśli się upomną.
Chwila - wnuczkowi tylko, jeśli nie jest synek osoby 1 lub 2. Generalnie (w
tej sytuacji): zachowek przysługiwać będzie dzieciom zmarłego. Jeśli któreś z
dzieci już nie żyje - to ich dzieciom (wnukom prababci).

GK

Data: 2010-05-20 16:21:28
Autor: Andrzej Lawa
Prawo do zachowku dla?
 GK pisze:

[...]

A czytałeś, co napisałem dalej? 50% z dziedziczenia ustawowego - a
przecież mogło się zdarzyć, że wnuk jest już spadkobiercą z powodu
śmierci rodzica "pomiędzy" nim a przodkiem "piętro" wyżej. Jeśli taki
rodzic żyje - 50% z zera nadal daje zero.

Data: 2010-05-20 13:05:24
Autor: Dominika Widawska
Prawo do zachowku dla?
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
W testamencie po mojej prababci jestem wymieniony jako jedyny spadkobierca jej mieszkania. Wartość mieszkania została ustalona na 110000. W testamencie nie zostali uwzględnieni:

Ale nie wydziedziczeni?

1 - jej córka (zameldowana w tym lokalu)
2 - jej syn
3 - wnuczek

Czy prababcia miała tylko dwoje dzieci?
Czyim dzieckiem jest ten 3 - wnuczek?

Czy tym osobom muszę wypłacić zachowek? Jeśli tak to w jakiej części.

Jeśli tylko się upomną i nie zostali wydziedziczeni, to tak.
Zachowek (masę spadkową) liczy się z uwzględnieniem darowizn - jeśli np. prababcia obdarowała swoje dzieci, zachowek będzie mniejszy.

D.

Data: 2010-05-20 13:48:27
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Prawo do zachowku dla?

Czy prababcia miała tylko dwoje dzieci?
Czyim dzieckiem jest ten 3 - wnuczek?

Ten 3 - wnuczek to mój ojciec :/

Data: 2010-05-20 05:57:13
Autor: gr
Prawo do zachowku dla?
On 20 Maj, 13:48, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
> Czy prababcia miała tylko dwoje dzieci?
> Czyim dzieckiem jest ten 3 - wnuczek?

Ten 3 - wnuczek to mój ojciec :/

Ale jest synem pkt 1, pkt 2, czy może jakiegoś nieżyjacego rodzeństwa
tych punktów?

Data: 2010-05-20 22:50:59
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Prawo do zachowku dla?

Ale jest synem pkt 1, pkt 2, czy może jakiegoś >nieżyjacego rodzeństwa
tych punktów?

Jest synem pkt 1. Więc z tego co zrozumiałem, gdyby się upomnieli to muszę zapłacić zachowek babci i wujkowu (mój ojciec chrzestny) bo to dzieci mojej prababci.

Data: 2010-05-21 08:20:13
Autor: Andrzej Lawa
Prawo do zachowku dla?
[...]

Ano. Zresztą zapoznaj się z księgą czwartą Kodeksu Cywilnego (tj. od
artykułu 922 - po drodze, w 991, znajdziesz zachowek).

Prawo do zachowku dla?