Prawo do zachowku dla?

Data: 2010-05-20 13:05:24
Autor: Dominika Widawska
Prawo do zachowku dla?
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
W testamencie po mojej prababci jestem wymieniony jako jedyny spadkobierca jej mieszkania. Wartość mieszkania została ustalona na 110000. W testamencie nie zostali uwzględnieni:

Ale nie wydziedziczeni?

1 - jej córka (zameldowana w tym lokalu)
2 - jej syn
3 - wnuczek

Czy prababcia miała tylko dwoje dzieci?
Czyim dzieckiem jest ten 3 - wnuczek?

Czy tym osobom muszę wypłacić zachowek? Jeśli tak to w jakiej części.

Jeśli tylko się upomną i nie zostali wydziedziczeni, to tak.
Zachowek (masę spadkową) liczy się z uwzględnieniem darowizn - jeśli np. prababcia obdarowała swoje dzieci, zachowek będzie mniejszy.

D.

Data: 2010-05-20 13:48:27
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Prawo do zachowku dla?

Czy prababcia miała tylko dwoje dzieci?
Czyim dzieckiem jest ten 3 - wnuczek?

Ten 3 - wnuczek to mój ojciec :/

Data: 2010-05-20 05:57:13
Autor: gr
Prawo do zachowku dla?
On 20 Maj, 13:48, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
> Czy prababcia miała tylko dwoje dzieci?
> Czyim dzieckiem jest ten 3 - wnuczek?

Ten 3 - wnuczek to mój ojciec :/

Ale jest synem pkt 1, pkt 2, czy może jakiegoś nieżyjacego rodzeństwa
tych punktów?

Data: 2010-05-20 22:50:59
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Prawo do zachowku dla?

Ale jest synem pkt 1, pkt 2, czy może jakiegoś >nieżyjacego rodzeństwa
tych punktów?

Jest synem pkt 1. Więc z tego co zrozumiałem, gdyby się upomnieli to muszę zapłacić zachowek babci i wujkowu (mój ojciec chrzestny) bo to dzieci mojej prababci.

Data: 2010-05-21 08:20:13
Autor: Andrzej Lawa
Prawo do zachowku dla?
[...]

Ano. Zresztą zapoznaj się z księgą czwartą Kodeksu Cywilnego (tj. od
artykułu 922 - po drodze, w 991, znajdziesz zachowek).

Prawo do zachowku dla?