"Prawo nie może naruszać niezawisłości sędziowskiej" czyli francuski profesor miażdży bolszewika.

Data: 2019-12-14 09:08:19
Autor: Bruno Brunowski
"Prawo nie może naruszać niezawisłości sędziowskiej" czyli francuski profesor miażdży bolszewika.
"Klub Prawa i Sprawiedliwości złożył w Sejmie projekt nowelizacji ustaw sądowych. Nowe przepisy mają "dyscyplinować sędziów, którzy przekraczają swoje uprawnienia". Zmiany przewidują możliwość usunięcia z zawodu sędziów, którzy domniemywaliby sobie możliwość podważania legalności Krajowej Rady Sądownictwa.

Projekt spotkał się z krytyką opozycji i przedstawicieli środowiska sędziowskiego. Na Twitterze bronił go wiceminister sprawiedliwości, Sebastian Kaleta. "To skopiowanie przepisów obowiązujących we Francji. O ile mi wiadomo Francja jest UE, w UE są również Niemcy, w których sędziów powołują bezpośrednio politycy. Kwalifikowanie naszych partnerów z UE jako państw autorytarnych jest nie na miejscu!" - napisał polityk.

Na wpis Kalety zareagował Laurent Pech, profesor prawa na Uniwersytecie Middlesex w Londynie. "Jestem ekspertem ds. niezależności sądowej we Francji, EKPC i prawa UE, więc pozwolę sobie wyjaśnić, dlaczego nie wie Pan, o czym mówi (zakładając, że nie próbuje Pan celowo wprowadzić w błąd) " - odpisał prawnik.

"Prawo francuskie nie dopuszcza żadnych sankcji wobec każdego sędziego, który stara się stosować prawo UE zgodnie z wykładnią orzecznictwa ETS, tym bardziej, że mówimy o niezawisłości sądów również ściśle chronionej przez FR Const (znów jest to oczywiste dla wszystkich, z wyjątkiem kłamców i ignorantów)" - wyłożył ekspert.

Naukowiec powołał się również na francuski kodeks etyki sędziowskiej. "Praktycznie każda zasada zawarta w rozdziale 1 niniejszego oficjalnego kompendium dotyczącego niepodległości została/jest naruszana przez polską partię rządzącą" - dodał.

Plany zmiany prawa są konsekwencją ostatniego wyroku TSUE. Po jego ogłoszeniu sędziowie zaczęli podważać status sędziów wskazanych przez tzw. nową KRS. Projekt PiS zakłada m.in. podanie nazw profili społecznościowych używanych przez sędziów do komentowania spraw publicznych. Politycy PiS dokonują także zmian w procedurze wyboru I Prezesa Sądu Najwyższego"
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/prawo-nie-moze-naruszac-niezawislosci-sedziowskiej-francuski-prawnik-pisze-do/864dc4l
https://twitter.com/ProfPech/status/1205776422809276416

Pisior, jak to pisior, musiał nakłamać. Jednak z pewnością się nie spodziewał, że jego wynurzenia przeczyta ktoś z zagranicy. Jak pech to Pech.

--
Bruno

Data: 2019-12-14 10:35:47
Autor: Konopny
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

Jeden o dupie, drugi o zupie.

cyt.
Katalog kar dyscyplinarnych jest podobny. Najwięcej rodzajów kar obowiązuje we Francji i Włoszech. W każdym z państw przewiduje się: upomnienie (ostrzeżenie), naganę (z wyjątkiem Hiszpanii), złożenie z urzędu. cyt. "Sędzia, inny urzędnik publiczny lub arbiter, który prowadząc lub rozstrzygając sprawę prawną, wypacza bieg wymiaru sprawiedliwości na korzyść lub na szkodę strony, podlega karze pozbawienia wolności od roku do pięciu lat".

Po co się waść trudzisz?

Data: 2019-12-14 10:43:18
Autor: Konopny
W dniu sobota, 14 grudnia 2019 19:35:49 UTC+1 użytkownik Konopny napisał:
> [...]

Katalog kar dyscyplinarnych jest podobny. Najwięcej rodzajów kar obowiązuje we Francji i Włoszech. W każdym z państw przewiduje się: upomnienie (ostrzeżenie), naganę (z wyjątkiem Hiszpanii), złożenie z urzędu. cyt. "Sędzia, inny urzędnik publiczny lub arbiter, który prowadząc lub rozstrzygając sprawę prawną, wypacza bieg wymiaru sprawiedliwości na korzyść lub na szkodę strony, podlega karze pozbawienia wolności od roku do pięciu lat".

Kasta wierzga kopytkami i tyle, nawet przy próbie wprowadzania drobnych
zmian za Gowina (wtedy w peło) bardzo się wydzierali, a kwików końca nie było.
Oni są przekonani o własnej zajebistosci i nadzwyczajności
więc trza ich sprowadzić na ziemię jak w cywilizacji.

Chcieliśta standardów UE, to dostanieta standardy:)

Data: 2019-12-14 10:46:11
Autor: Bruno Brunowski
> [...]

Katalog kar dyscyplinarnych jest podobny. Najwięcej rodzajów kar obowiązuje we Francji i Włoszech. W każdym z państw przewiduje się: upomnienie (ostrzeżenie), naganę (z wyjątkiem Hiszpanii), złożenie z urzędu.
I w takich Włoszech na ten przykład politycy strasznie kwiczą, że niezawisłość jest zbyt duża.

[...]

Raczej po co ty się trudzisz. W cytowanym przez ciebie przepisie jest jakiś zakaz stosowania się do wyroków TSUE?

--
Bruno

Data: 2019-12-14 12:17:11
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 14 grudnia 2019 19:46:13 UTC+1 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]

Raczej po co ty się trudzisz. W cytowanym przez ciebie przepisie jest jakiś zakaz stosowania się do wyroków TSUE?

Takiego przepisu nie ma w pisowskiej noweli. Jest za to taki, który znosi prymat prawa europejskiego nad krajową ustawą, co jest jawnie sprzeczne z art. 91 Konstytucji.

--
Bruno

Data: 2019-12-14 18:11:38
Autor: u2
Ĺźy bolszewika.
[...]

fajne nazwisko:)

btw niezawisłość sędziów podważają sędziowie, którzy nie uznają innych niedawno mianowanych sędziów za sędziów, to są proste sprawy, ale nie dla brutusia, który chętnie wbiłby nóż w plecy Bolanda:))))))))

Data: 2019-12-14 09:15:41
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 14 grudnia 2019 18:11:40 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

btw niezawisłość sędziów podważają sędziowie, którzy nie uznają innych niedawno mianowanych sędziów za sędziów, to są proste sprawy, ale nie dla brutusia, który chętnie wbiłby nóż w plecy Bolanda:))))))))

Listy poparcia do KRS ujawnione? Nie? To P... i S...

--
Bruno

Data: 2019-12-14 19:17:44
Autor: u2
Ĺźy bolszewika.
[...]

te brutuś w Niemczech i Francji sędziowie są wybierani przez polityków i tak nie brykają:))))))))))

Data: 2019-12-14 10:35:20
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 14 grudnia 2019 19:17:48 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

> te brutuś w Niemczech i Francji sędziowie są wybierani przez polityków i tak nie brykają:))))))))))

Drogi debilu, przeczytaj uważnie tekst z pierwszego postu.

--
Bruno

Data: 2019-12-14 19:42:13
Autor: u2
Ĺźy bolszewika.
[...]

skoro nie ma problemu w Niemczech i Francji przy wyborze sędziów przez polityków, to jaki masz problem brutusiu wbijający nóż w plecy Bolanda ?:))))))))))))))

Data: 2019-12-14 12:13:10
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 14 grudnia 2019 19:42:15 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

> skoro nie ma problemu w Niemczech i Francji przy wyborze sędziów przez polityków, to jaki masz problem brutusiu wbijający nóż w plecy Bolanda ?:))))))))))))))

Z tą Francją to żeś pojechał Kukuryźniczku. "We Francji o nominacjach sędziowskich decyduje Najwyższa Rada Sądownictwa (Conseil Supérieur de la Magistrature). Liczy ona 12 członków; w jej skład oprócz prezydenta i ministra sprawiedliwości wchodzi 5 sędziów, prokurator, przedstawiciel Rady Państwa (odpowiednik Trybunału Konstytucyjnego) i 3 osobistości nie związane ani z parlamentem ani z sądami, mianowane przez prezydenta oraz przewodniczącego Zgromadzenia Narodowego i Senatu."

W Niemczech też nie jest tak jak by chciał PiS: "W Niemczech sędziów pięciu sądów najwyższej instancji (bez Federalnego Trybunału Konsytucyjnego) wybiera specjalna, 32-osobowa komisja rekrutacyjna (Richterwahlausschuss) złożona po połowie z posłów do Bundestagu (skład odzwierciedla proporcjonalnie układ sił w Bundestagu) i ministrów sprawiedliwości krajów związkowych (rządy landowe wyłaniane są w osobnych wyborach, proporcje partyjne są często inne niż w Bundestagu). Kandydatów może proponować federalny minister sprawiedliwości, albo członkowie komisji rekrutacyjnej. Po zaopiniowaniu kandydata lub kandydatki przez tzw. radę prezydialną danego sądu (prezes i inni sędziowie) komisja rekrutacyjna zwykłą większością głosów dokonuje wyboru na drodze tajnego głosowania. Po zatwierdzeniu wyboru przez rząd federalny sędziego mianuje prezydent RFN. Ta procedura od lat krytykowana jest przez przedstawicieli samorządu sędziowskiego, jako zbyt upolityczniona i mało przejrzysta."

https://www.dw.com/pl/jak-wybierani-są-sędziowie-w-państwach-ue-decydują-szczegóły/a-39700705

--
Bruno

Data: 2019-12-14 21:20:06
Autor: u2
Ĺźy bolszewika.
[...]

?:))))))))))))))

Z tą Francją to żeś pojechał Kukuryźniczku.

te ubecki durniu Prezydent Francji to nie polityk ? poza tym jest odpowiednik KRS, więc lepiej spadaj na drzewo jak chcesz wbijać nóż w plecy Bolanda:)))))))))))

https://www.dw.com/pl/jak-wybierani-są-sędziowie-w-państwach-ue-decydują-szczegóły/a-39700705

niemiecki pachołek ten brutuś jak Graś to i niemieckie źródło:))))))))))))))))))

Data: 2019-12-14 21:13:06
Autor: 𝕊𝕪𝕝𝕧𝕚𝕠 𝔹𝕒𝕝𝕔𝕠 𝕟𝕖𝕥𝕥𝕚
Ĺźy bolszewika.

te brutuś w Niemczech i Francji sędziowie są wybierani przez polityków i
tak nie brykają:))))))))))

Drogi debilu, przeczytaj uważnie tekst z pierwszego postu.

Przepraszam, ze sie wtrace, ale probujesz dialogowac z funkcyjnym, a to jest bez sensu. Facet ma prikaz i tyle. Naleza mu sie tylko wyrazy wspolczucia, ze czasy sie zmienily i nie moze wyjac nagana lub chocby palki, ale moze mu jako tako placa?
--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
?????????????????????????????????????????????????????????????

Data: 2019-12-14 21:21:45
Autor: u2
Ĺźy bolszewika.
W dniu 14.12.2019 o 21:13, SB-uc pisze:

[...]

esbuc na jurgiełcie od BND więc wie:)))))))))))))))))))))

Data: 2019-12-15 07:28:51
Autor: Runt
Ĺźy bolszewika.
W dniu 2019-12-14 o 18:08, Bruno Brunowski pisze:
[...]

"Warchołom, sprzedawczykom i zaplutym karłom reakcji nasza Partia mówi stanowcze NIET!"

https://tinyurl.com/kasta-zapluta

Witajcie w PRL-pis.
--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

"Prawo nie może naruszać niezawisłości sędziowskiej" czyli francuski profesor miażdży bolszewika.