Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Prawo pracy COVID

Prawo pracy COVID

Data: 2020-07-30 06:52:36
Autor: Karol
Prawo pracy COVID
W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system pracy
kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym tygodniu pół zespołu
pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w domu, nastepny tydzień na odwrót.

Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc w domu i
nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać pracy zdalnej,
pracodawca nie umozliwił.
Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

Data: 2020-07-30 09:21:59
Autor: Robert Tomasik
Prawo pracy COVID
W dniu 30.07.2020 o 06:52, Karol pisze:
W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system pracy
kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym tygodniu pół zespołu
pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w domu, nastepny tydzień na odwrót.

Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc w domu i
nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać pracy zdalnej,
pracodawca nie umozliwił.
Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

Jak ONI to robią, to nie wiem. Ale tak ogólnie:

Przeważnie to kwestia godzin. Placówka jest (przykładowo) czynna od 8:00
do 20:00, czyli 12 godzin dziennie. Niekoniecznie są to godziny przyjęć
petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. W
normalnym czasie robi się dwa zespoły. Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.

W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w drugim
drugi. W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-07-30 09:27:08
Autor: Tomasz Kaczanowski
Prawo pracy COVID
W dniu 30-07-2020 o 09:21, Robert Tomasik pisze:
W dniu 30.07.2020 o 06:52, Karol pisze:
W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system pracy
kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym tygodniu pół zespołu
pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w domu, nastepny tydzień na odwrót.

Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc w domu i
nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać pracy zdalnej,
pracodawca nie umozliwił.
Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

Jak ONI to robią, to nie wiem. Ale tak ogólnie:

Przeważnie to kwestia godzin. Placówka jest (przykładowo) czynna od 8:00
do 20:00, czyli 12 godzin dziennie. Niekoniecznie są to godziny przyjęć
petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. W
normalnym czasie robi się dwa zespoły. Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.

W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w drugim
drugi. W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.


Mogą mieć też zmniejszony wymiar godzin i co za tym idzie etatu na pewien czas. Mogą też mieć jakieś zadania do wykonywania w domu. Po prostu trzeba by się dowiedzieć jak tam mają zrobione, bo rozwiązań jest wiele.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2020-07-30 11:05:21
Autor: Patryk
Prawo pracy COVID
W dniu 30.07.2020 o 09:27, Tomasz Kaczanowski pisze:
W dniu 30-07-2020 o 09:21, Robert Tomasik pisze:
W dniu 30.07.2020 o 06:52, Karol pisze:
W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system pracy
kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym tygodniu pół zespołu
pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w domu, nastepny tydzień na odwrót.

Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc w domu i
nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać pracy zdalnej,
pracodawca nie umozliwił.
Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

Jak ONI to robią, to nie wiem. Ale tak ogólnie:

Przeważnie to kwestia godzin. Placówka jest (przykładowo) czynna od 8:00
do 20:00, czyli 12 godzin dziennie. Niekoniecznie są to godziny przyjęć
petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. W
normalnym czasie robi się dwa zespoły. Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.

W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w drugim
drugi. W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.


Mogą mieć też zmniejszony wymiar godzin i co za tym idzie etatu na pewien czas. Mogą też mieć jakieś zadania do wykonywania w domu. Po prostu trzeba by się dowiedzieć jak tam mają zrobione, bo rozwiązań jest wiele.



W sklepie kolegi czynnym 11-19 tak to zrobili, że drugi zespół ma przekierowane telefony i informuje dzwoniących klientów o stanach magazynowych, mają dostep do programu magazynowego, który przenieśli do chmury.

Data: 2020-07-30 15:35:36
Autor: Robert Tomasik
Prawo pracy COVID
W dniu 30.07.2020 o 11:05, Patryk pisze:

W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system
pracy kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym
tygodniu pół zespołu pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w
domu, nastepny tydzień na odwrót.
Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc
w domu i nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać
pracy zdalnej, pracodawca nie umozliwił. Czy ci co siedzą
zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ? Czy mogą jednak
powiedzieć, że mają wolne ?
Jak ONI to robią, to nie wiem. Ale tak ogólnie:
Przeważnie to kwestia godzin. Placówka jest (przykładowo) czynna
od 8:00 do 20:00, czyli 12 godzin dziennie. Niekoniecznie są to
godziny przyjęć petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych
rzeczy do zrobienia. W normalnym czasie robi się dwa zespoły.
Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.
W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w
drugim drugi. W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można,
bo nie tylko się klientów obsługuje. Robią telefoniczny
marketing, Piszą pisma, wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4
godziny można zdalnie dorobić.
Mogą mieć też zmniejszony wymiar godzin i co za tym idzie etatu na pewien czas. Mogą też mieć jakieś zadania do wykonywania w domu.
Po prostu trzeba by się dowiedzieć jak tam mają zrobione, bo
rozwiązań jest wiele.
W sklepie kolegi czynnym 11-19 tak to zrobili, że drugi zespół ma przekierowane telefony i informuje dzwoniących klientów o stanach magazynowych, mają dostęp do programu magazynowego, który przenieśli
do chmury.

W banku jest masa zajęć, które można robić zdalnie. Jakieś badanie
ryzyka kredytów, marketing telefoniczny i emailowy. Po za tym można
pracownikom z powodu COVID skrócić pracę. u nas skracają, jak w pokojach
jest po 40°C.


--
Robert Tomasik

Data: 2020-07-30 16:32:17
Autor: RadoslawF
Prawo pracy COVID
W dniu 2020-07-30 o 15:35, Robert Tomasik pisze:

W banku jest masa zajęć, które można robić zdalnie. Jakieś badanie
ryzyka kredytów, marketing telefoniczny i emailowy. Po za tym można
pracownikom z powodu COVID skrócić pracę. u nas skracają, jak w pokojach
jest po 40°C.

Ale podobnie jest/było w państwowych urzędach.
Połowa siedzi w domu (teoretycznie w domu pracuje)
a połowa urzęduje w biurze.
Oficjalna przyczyna (przynajmniej u mnie w mieście) że
jak przyjdzie chory interesant i zarazi to tylko część
personelu trafi na kwarantannę i urząd będzie funkcjonował.
Obstawiał bym że panki kombinują podobnie.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-02 23:10:18
Autor: J.F.
Prawo pracy COVID
Dnia Thu, 30 Jul 2020 09:21:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 30.07.2020 o 06:52, Karol pisze:
W placówce banku z powodu COVID wprowadzono rotacyjny system pracy
kasjerów. Zespół podzielony został na dwa i w jednym tygodniu pół zespołu
pracuje w placówce, a drugie pół siedzi w domu, nastepny tydzień na odwrót.

Na jakiej zasadzie połowa zespołu jest w domu ? Czy oni siedząc w domu i
nie wykonując żadnych zadań, bo nie da się wykonywać pracy zdalnej,
pracodawca nie umozliwił.
Czy ci co siedzą zgodnie z grafikiem w domu są w pracy ?
Czy mogą jednak powiedzieć, że mają wolne ?

Jak ONI to robią, to nie wiem. Ale tak ogólnie:

Przeważnie to kwestia godzin. Placówka jest (przykładowo) czynna od 8:00
do 20:00, czyli 12 godzin dziennie. Niekoniecznie są to godziny przyjęć
petentów, ale tam jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. W
normalnym czasie robi się dwa zespoły. Jeden pracuje 8~16, drugi 12~20.

Albo 7:30-15:30 i 13:30-20:30.
Bo trzeba ostatnich klientow zaltwic, kase zdac.

W czasie COVID-19 W jednym tygodniu jeden zespół pracuje 8~20, w drugim
drugi.

Ale co na to Kodeks Pracy?
bo 8h to norma, ale powyzej ... godziny nadliczbowe, chyba ze
"regulamin stanowi inaczej". Ale zmieniac regulamin ?

Jeszcze jest najprostsza metoda - pracuja polowe, ale bank placi
calosc. Przez miesiac stac ich, ale to juz trzy,
a od rzadu cos tam wyciagna.

W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.

Roboty jest mnostwo, ale niekoniecznie dla stanowiska "kasjer".
Choc pewnie przydaloby sie infolinie wzmocnic.

J.

Data: 2020-08-04 07:52:41
Autor: Karol
Prawo pracy COVID
Dnia Sun, 2 Aug 2020 23:10:18 +0200, J.F. napisał(a):

 
W banku kilka różnych rzeczy zdalnie robić można, bo nie tylko
się klientów obsługuje. Robią telefoniczny marketing, Piszą pisma,
wykazy, statystyki itp. Tak więc te 4 godziny można zdalnie dorobić.

Roboty jest mnostwo, ale niekoniecznie dla stanowiska "kasjer".
Choc pewnie przydaloby sie infolinie wzmocnic.

J.

Przy większych transakcjach gotówkowych jeden kasjer autoryzuje transakcję
drugiemu, ale zawsze to robili tak, ze drugi przychodził do pierwszego i
wpisywał swoje hasło na jego komputer. W COVID to niemozliwe, bo unikają
kontaktu. Informatycy nie przerobili systemu, aby kasjer dzwonił do kasjera
i tamten robił to w swoim komputerze.
Po za tym drugi też zerka na papiery transakcyjne, zdalnie, bez kamery jest
to niemozliwe.

Marketingu placówka nie prowadzi, od tego jest inny dział w innym mieście,
delegowania pracownika byłoby zbyt kosztowne

To samo z infolinią.

W tym banku kasjer zajmuje się tylko wykonywaniem przelewów i
wpłatą/wypłatą gotówki innych zadań nie ma. Zresztą to placówka
korporacyjna. Mała firma do 5 mln obrotu rocznie nie załozy w tej placówce
konta, jeśli jednak załozy, a komputer wykryje mniejszy obrót, to obsługę
takiego klienta przekierowują do placówki 5 ulic dalej, aby tu przychodzili
tylko ci najwięksi.

Prawo pracy COVID

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona