Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?

Data: 2015-09-20 14:37:30
Autor: the_foe
Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
W dniu 2015-09-20 o 08:58, z pisze:
Która z poniższych forma zapłaty jest korzystniejsza dla pracodawcy?
- pod stołem
- faktura
- umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.
Kwota do 3 tyś. netto

oczywiscie, ze faktura bo sobie odliczysz VAT, który i tak wziął na siebie "pracownik".

--
@foe_pl

Data: 2015-09-20 15:12:27
Autor: cef
W dniu 2015-09-20 o 14:37, the_foe pisze:
[...]

Już widzę jak ten "co się mieści w 3 tysiącach" będzie vatowcem :-)

Data: 2015-09-20 16:20:43
Autor: Maciek
[...]
A to już zależy od pracodawcy. Jeśli ma w US wieczną nadpłatę wynikającą
ze świadczenia usług obłożonych niższym VAT'em niż standardowy, przy
zakupie materiałów po normalnych stawkach, to może on jednak woleć
"pracownika" do którego "pensji" nie musi dopłacać VAT :-)

Maciek

Data: 2015-09-20 18:07:49
Autor: the_foe
W dniu 2015-09-20 o 16:20, Maciek pisze:
[...]

jak to dopłaca? On płaci wspomniane 3 tysiaki za fakturę którą wystawił. A "pracownik" się cieszy bo zamiast 2157 zł na ręke ma 2440 i jeszcze moze sobie odliczyć paliwo na samochod z kratką ;)

--
@foe_pl

Data: 2015-09-20 11:16:36
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 września 2015 18:07:53 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

jak to dopłaca? On płaci wspomniane 3 tysiaki za fakturę którą wystawił. A "pracownik" się cieszy bo zamiast 2157 zł na ręke ma 2440 i jeszcze moze sobie odliczyć paliwo na samochod z kratką ;)
I płacić za księgową, użerać siě z USem, nie mieć urlopôw itp.
Fajna rada. Kapitalistyczna;)

Data: 2015-09-20 20:29:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-09-20 o 20:16, Kris pisze:

[...]

Pytanie dotyczyło pracodawcy a nie pracownika.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-20 11:32:24
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 września 2015 20:28:56 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> I płacić za księgową, użerać siě z USem, nie mieć urlopôw itp.
> Fajna rada. Kapitalistyczna;)

Pytanie dotyczyło pracodawcy a nie pracownika.
Zostawiłem cytaty do których się odniosłem

Data: 2015-09-20 21:01:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-09-20, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Patrząc na te 3 opcje:

-- ->&<-- -
- pod stołem
- faktura
- umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.
-- ->&<-- -
To zaiste w 2 pozostałych będzie miał w ch* lepiej ;)

Fajna rada. Kapitalistyczna;)

Jasne. Wystarczy policzyć koszt urlopu i albo wliczyć
go do faktury, albo negocjować by takowy był.
W czym problem? Przynajmniej masz wybór :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-09-20 12:34:17
Autor: Kris
Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
W dniu niedziela, 20 września 2015 21:01:06 UTC+2 użytkownik Wojciech Bance
Jasne. Wystarczy policzyć koszt urlopu i albo wliczyć
go do faktury, albo negocjować by takowy był.
W czym problem? Przynajmniej masz wybór :)
Generalnie mi to wisi, ale z kosmosu nie spałem od lat zawodowo mam do czymiena z "pracodawcami" i ich pracownikami i te wybory wiem co i jak.
Lata miną póki to się ucywilizuje.

Data: 2015-09-20 22:48:57
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-09-20, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

[...]

Wiesz, to kwestia branży.
W IT np. więcej specjalistów woli kontrakty i DG niż etaty.
A to typowy rynek pracownika.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-09-21 08:24:33
Autor: Tomasz Kaczanowski
On 2015-09-20, Kris<kszysztofc@gmail.com>  wrote:
[...]

Racja, tylko, ze zabawa ta oplaca się przy nieco wyższych kwotach, przy 3 tysiącach gra nie jest warta kombinowania.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-09-21 00:11:05
Autor: the_foe
[...]

ja nie mówie, ze jest to fajne. Taka jest polska rzeczywistość. Zawsze mozesz isc do zakładu na 3 miesieczny outsourcingowy kontrakt, wziac 1500 na ręke i miec spokój.

--
@foe_pl

Data: 2015-09-24 22:00:58
Autor: Maciek
W dniu 2015-09-20 o 18:07, the_foe pisze:
[...]
Mowa była o 3 tys. netto. Dla mnie 3 tys. netto, to na fakturze 3690.

Maciek

Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?