Prawo pracy - ekwiwalent za pranie

Data: 2009-07-20 10:53:14
Autor: BK
Prawo pracy - ekwiwalent za pranie
On 20 Lip, 08:34, "NZSNNW" <nieznamsienicniewiemWYTNI...@op.pl> wrote:
Czy istnieje takie coś jak ekwiwalent za pranie odzieży pracownika, za to, że
używa swoich prywatnych rzeczy, oraz kupuje ubranie zgodnie z sugestią
pracodawcy?

Zmieniłam pracodawcę, pozostając na tym samym stanowisku. Poprzedni pracodawca
płacił co miesiąc pewną kwotę nazywając ją "ekwiwalentem za pranie", na
osobnej liście, poza listą płac. A wymagał czystej schludnej odzieży, zawsze
wyprasowanej, wg określonego schematu (styl, kolorystyka, także dotyczy
obuwia).

Nowy pracodawca także wymaga (ubranie, obuwie, styl, jego schludność,
czystość, nienaganność), jednak nie płaci i nie przewiduje czegość takiego
jak "ekwiwalent za pranie".

Czy istnieje takie coś, jak "ekwiwalnet za pranie"?
Jak pieniężne 'zadośćuczynienie' za wymagania dotyczące ubioru?
Jesli tak, to kto/co reguluje jego wysokość? Dyrektor, BHP-owiec?

Tak jest takie rozporzadzenie ministra pracy, reguluje tez zasady
instalowania klimetyzacji w samochodach sluzbowych.

Czy pracodawca powinien płacic za ubiór, za pranie ubrań, za ich zużycie?
Zgadzam się, że ma prawo wymagać odnośnie stroju, ale nie kupując, ani nie
zwracając kosztów zakupu, czy nie powinien on pokrywać kosztów
(umownego) "prania i prasowania", tak jak czynił to pierwszy szef?

Powinien zwlaszcza, ze gdyby nie wymagal schludnego ubrania to
pracownicy przychodziliby na go. To takie oczywiste.

Z góry dziękuję za pomoc i wyjaśnienia
NZSNNW

Nie Zastanawiam Sie Nad Napisanymi Wiadomosciami? :)

Data: 2009-07-21 10:54:53
Autor: Baloo
Prawo pracy - ekwiwalent za pranie
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał

Tak jest takie rozporzadzenie ministra pracy, reguluje tez zasady
instalowania klimetyzacji w samochodach sluzbowych.

Pardon?? Możesz przytoczyć?

Data: 2009-07-21 14:32:14
Autor: BK
On 21 Lip, 10:54, "Baloo" <ni...@onetek.eu> wrote:
"BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał

> Tak jest takie rozporzadzenie ministra pracy, reguluje tez zasady
> instalowania klimetyzacji w samochodach sluzbowych.

Pardon?? Możesz przytoczyć?

A tak jakos mi sie pytanie o pranie koszuli przez pracodawce
skojarzylo z pytaniem o obowiazek instalowania klimatyzacji w autach
sluzbowych ;-) IMO ten sam poziom abstrakcji :)

Prawo pracy - ekwiwalent za pranie