Prawo pracy, godzina rozpocz?cia pracy

Data: 2011-02-27 14:25:34
Autor: Kris
Prawo pracy, godzina rozpocz?cia pracy
jak to jest pracę zaczynam o godz 7.00
nie jest to praca przy okienku ani przy obsludze klienta

czy do pracy moge przyjesc dokladnie o 7.00
czy musze byc w pewnym sensie gotowy do pracy?

jak wyglada sprawa z rejestratorami czasu pracy?

Data: 2011-02-27 07:48:43
Autor: witek
On 2/27/2011 7:25 AM, Kris wrote:
[...]

gotowy do pracy
tak samo jak pracujesz do 15,a nie przekraczasz brame zakładu o 15.

Data: 2011-02-27 15:48:35
Autor: Darek
Prawo pracy, godzina rozpocz?cia pracy
gotowy do pracy
tak samo jak pracujesz do 15,a nie przekraczasz brame zakładu o 15.

Ja w poprzedniej pracy, miałem karty zegarowe "odbijane"

przy wyjściu z zakładu. Kończąc prac o 16.00 zanim pozamykałem kompa,

poszedłem umyć szklankę, pozbierać "manele", odwiedzić WC robiła się

16.10-16.20. Przychodziłem z rana tez wcześniej, czasami 20min.  Każdego dnia

miałem z pół godziny za dużo. Kadrowa czepiała się ze nie może mieć na kartach

nadgodzin, bo jak się inspekcja przyczepi na kontroli i takie tam.

Nie chciało mi się już o to szarpać i chodziłem odbijać kartę o poprawnych godzinach,

pomimo ze byłem wcześniej i wychodziłem później.

Mnie to wisiało bo lubiłem pracę i czasem wychodziłem 1h-2h później.

Czy jest unormowana prawnie tolerancja czasu na karcie np. zaczynam o 7 to

kiedy mogę najwcześniej kartę odbić, to samo się tyczy końca pracy?

Pracodawca z definicji nie płacił za nadgodziny.

pzdr

Data: 2011-02-27 09:49:23
Autor: witek
On 2/27/2011 8:48 AM, Darek wrote:
  Kadrowa czepiała się ze nie może mieć na
kartach

nadgodzin,

nikt nie zabrania pracodawcy zmniejszyc liczby godzin pracy.

Data: 2011-02-27 17:40:30
Autor: Jotte
Użytkownik "Darek" <darwoz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikdo85$d7e$1news.onet.pl...

Czy jest unormowana prawnie tolerancja czasu na karcie np. zaczynam o 7 to
kiedy mogę najwcześniej kartę odbić, to samo się tyczy końca pracy?
Tak, jak powinno być, czyli kadrowa ma rację.
To jest ewidencja czasu pracy, a nie mycia szklanki i sikania.

Pracodawca z definicji nie płacił za nadgodziny.
Bo płacić musi za nie wówczas, jak je zleci.

--
Jotte

Data: 2011-02-28 07:34:09
Autor: Adam L.
> [...]

kiedy mogę najwcześniej kartę odbić, to samo się tyczy końca pracy?

Pracodawca z definicji nie płacił za nadgodziny.

Typowy błąd pracodawcy - nazwał system jako "Rejestracja Czasu Pracy"
a odbicia z czytników jako czas rozpoczęcia i zakończenia pracy.

Adam

Data: 2011-02-28 08:54:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-28 07:34, Adam L. pisze:

[...]

Na taki absurd też trzeba znaleźć rozwiązanie: przychodzić do pracy punktualnie o 8, i rozpoczynać ją de facto te 10 minut później, a wyłączać kompa i myć szklanki o 15:50...

--
Liwiusz

Data: 2011-03-02 00:07:41
Autor: agent73
Prawo pracy, godzina rozpocz?cia pracy
On Mon, 28 Feb 2011 08:54:03 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Na taki absurd też trzeba znaleźć rozwiązanie: przychodzić do pracy punktualnie o 8, i rozpoczynać ją de facto te 10 minut później, a wyłączać kompa i myć szklanki o 15:50...

Widzę, że co firma to inne absurdy obowiązują... U mnie "góra"
wymyśliła, że czas pracy jest ewidencjonowany od momentu naciśnięcia
przycisku "start" w takiej śmiesznej aplikacji, którą trzeba uruchomić
na komputerze zaraz po przyjściu do roboty. Tylko że komputery są już
dość wiekowe, a poza tym mają poinstalowane "tony" zbędnego
oprogramowania które uruchamia się z autostartu (i nie można tego
powyłączać), że od momentu włączenia komputera do możliwości
uruchomienia tej śmiesznej aplikacji mija (w moim przypadku) grubo
ponad 7 minut! A po zakończeniu pracy komputer wyłącza się kolejne 3
minuty, tak więc każdego dnia, chcąc-niechcąc, jest się prawie 10
minut w plecy! W sumie jak dla mnie, to mi to zwisa, bo i tak
przychodzę wcześniej, włączam sprzęt i w tym czasie parzę herbatę,
przeglądam papiery itp. ale formalnie rzecz biorąc, będąc gotowym do
pracy punkt siódma, mogę włączyć odliczanie czasu dopiero kikla minut
później! Z zakończeniem podobnie - plus 3 minuty.
Ciekawe, czy kiedyś ktoś, komu taki układ nie będzie się podobał,
narobi smrodu, bo jak by nie było, w ten sposób tygodniowy czas pracy
jest zawyżany o około 50 minut, a miesięcznie to już grubo ponad 3
godziny...
--
A.

Data: 2011-03-01 17:24:10
Autor: witek
On 3/1/2011 5:07 PM, agent73 wrote:
Widzę, że co firma to inne absurdy obowiązują...

tak to jest, jak ktoś ma władzę i nie potrafi z niej korzystać.

Mnie nikt nie pyta o której przychodzę, o której wychodzę.
Mam generować określony zysk.
Jeśli zrobię to w godzinę, mogę resztę miesiaca spędzić na plaży w Afryce. A czasami przy dużych kontraktach tak się właśnie dzieje.

Data: 2011-03-02 10:53:37
Autor: Kamil
Dnia Tue, 01 Mar 2011 17:24:10 -0600, witek napisał(a):

[...]

Ehhh....samo bałwochwalstwo w pełnym wymiarze :))))
Wyobraź sobie, co by to było gdyby KAŻDY był takim MANAGEREM czy innym
NAGANIACZEM jak ty :)))
Kto by ci wtedy wywoził kubły z twoimi odpadkami, kto by piekł chleb który
żresz, kto by pracował na stacjach benzynowych?
ale z ciebie nie rozgarnięty kmiotek :)))

Muszą być (i będą) pracownicy którzy tyrają w określonych porach na
etatach. By podobne gnidy, mogły pisać podobne debilizmy na grupach
dyskusyjnych tak jak ty.

Data: 2011-03-02 08:01:27
Autor: witek
On 3/2/2011 3:53 AM, Kamil wrote:
Ehhh....samo bałwochwalstwo w pełnym wymiarze :))))
Wyobraź sobie, co by to było gdyby KAŻDY był takim MANAGEREM czy innym
NAGANIACZEM jak ty :)))

Nie jestem managerem.
tylko właśnie od roboty.

Data: 2011-03-02 08:55:32
Autor: Henry(k)
Dnia Wed, 02 Mar 2011 00:07:41 +0100, agent73 napisał(a):

Widzę, że co firma to inne absurdy obowiązują...

U mnie jest system mieszany - znaczy są bramki, z których raporty są
sprawdzane tylko na zasadzie "nie może być mniej niż 8h". Wiadomo że jak
jest mniej to nie można przepracować więcej. Dział personalny z góry
zakłada że każdy pracuje 8h i tak jest w papierach. Jak są nadgodziny które
chcemy odebrać/doliczyć to trzeba poinformować dział personalny. A do
ewidencji rzeczywistej czasu pracy służy system zarządzania zadaniami,
gdzie każdy wpisuje ile i nad czym pracował. I właściwie tylko tego każdy
pilnuje, bo z tego go szef rozlicza.
W naszym dziale nie słyszałem żeby ktoś się czepiał odczytów z bramek -
nieraz wychodzi mniej niż 8h, bo było spotkanie na sali konferencyjnej
która jest przed bramkami (bramki są w środku budynku). To szef odpowiada
za to żeby jego ludzie pracowali tyle ile należy.

Pozdrawiam,
          Henry

Data: 2011-02-27 16:20:01
Autor: Jotte
Użytkownik "Kris" <nictuniema@wp.pl> napisał w wiadomości news:ikdjq3$7ks$1mx1.internetia.pl...

jak to jest pracę zaczynam o godz 7.00
nie jest to praca przy okienku ani przy obsludze klienta

czy do pracy moge przyjesc dokladnie o 7.00
czy musze byc w pewnym sensie gotowy do pracy?
Nie w pewnym sensie, tylko po prostu gotowy do pracy.
Czyli jeżeli np. musisz założyć jakiś strój roboczy, to przed 7-mą.

jak wyglada sprawa z rejestratorami czasu pracy?
Normalnie wygląda.

--
Jotte

Data: 2011-02-27 20:08:03
Autor: Palik

Użytkownik "Jotte" <tjp3@spam.wypad.wp.pl> napisał w wiadomości news:ikdq30$fbv$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nie jestem pewien czy ubieranie się musi nastąpić przed  rozpoczęciem 8 godzinnego dnia pracy. Bo załóżmy, że ktoś pracuje w takich warunkach,że zakładanie stroju i zdejmowanie potrwa kilka godzin, to co? Przecież np.nurkowi nie liczy się sam moment kiedy jest pod wodą., lecz cały cykl przygotowania do zejścia. Aktor nie ma "liczone" kiedy wypowiada kwestię , tylko czas kiedy jest do dyzspozycji... itd itd
Jesteś pewien, cze czas ubierania odzieży ochronnej nie liczy się do czasu pracy?

Palik

Data: 2011-02-27 21:23:12
Autor: Jotte
Użytkownik "Palik" <palik@TNIJktowie.pl> napisał w wiadomości news:ike7fi$mjt$1news.dialog.net.pl...

Jesteś pewien, cze czas ubierania odzieży ochronnej nie liczy się do czasu pracy?
Po dokładniejszej lekturze wycofuję się z wcześniej prezentowanego stanowiska.
Przygotowanie do pełnienia obowiązków pracowniczych wlicza się do czasu pracy.
Przepraszam za podanie mylnej informacji.

--
Jotte

Data: 2011-02-27 22:33:19
Autor: Kris

Użytkownik "Jotte" <tjp3@spam.wypad.wp.pl> napisał w wiadomości news:ikebrc$p1o$1news.dialog.net.pl...
[...]

a jakas podstawa?
czyli moge do pracy przyjsc o 6.59 czy musze byc o 6.45
i zrobic kawe przygotowac sie i usiasc na tylku przed komputerem :)

Data: 2011-03-02 10:56:12
Autor: Kamil
Dnia Sun, 27 Feb 2011 22:33:19 +0100, Kris napisał(a):

czyli moge do pracy przyjsc o 6.59 czy musze byc o 6.45
i zrobic kawe przygotowac sie i usiasc na tylku przed komputerem :)

Przygotowanie kawy masz w zakresie obowiązków pracowniczych?
Pytam poważnie :)
Bo co innego, pani Krysia sekretarka ma zapewne jeden z takich obowiązkó :)
Ale żeby zwykły młotkowy z fabryki sobie w czasie 8h pracy robił sobie
kawkę i zwyczajnie sie opier...ł - to chyba lekkie przegięcie pałki :)

Data: 2011-02-28 12:03:14
Autor: Massai
Jotte wrote:

> [...]

stanowiska.  Przygotowanie do pełnienia obowiązków pracowniczych
wlicza się do czasu pracy.  Przepraszam za podanie mylnej informacji.

Ło. Rzadko się coś takiego widuje w usenecie ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-28 07:54:28
Autor: AdamS
Dnia Sun, 27 Feb 2011 16:20:01 +0100, Jotte napisał(a):

[...]

[z innej odpowiedzi]
[...]
[/z innej odpowiedzi]

Twierdzisz że pracownik o wyznaczonej godzinie ma byc gotowy do pracy i
że żaden inny czas nie powienien byc liczony przyznajesz racje kadrowej.
Załóżmy że od bramy do miejsca pracy jest 10min drogi pieszo. Czyli o
6.50 i o 15.10 nie możesz przekroczyc bramy bo wygeneruje to 20 minut
nadgodzin dziennie z drugiej strony jak będziesz punktualnie na bramie
zodnie z wytycznymi kadrowej to nie będziesz gotowy do pracy o 7.00
tylko o 7.10 a zakończyc ją bedziesz musiał o 14.50 ??? Czyli jak to
jest bo mnie się wydaje że najlepiej podsumował to Adam L.

--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2011-02-28 08:54:08
Autor: witek
On 2/28/2011 12:54 AM, AdamS wrote:

Załóżmy że od bramy do miejsca pracy jest 10min drogi pieszo.

A od domu do bramy pół godziny. To niczego nie zmienia.
Według KP, masz być gotowy do pracy, a nie pojawic sie na terenie zakładu.

[...]

przekroczyc mozesz, a ze kadrowa uwaza, ze przekroczenie bramy rowna sie z rozpoczeciem pracy lub ktoś tak postanowił to po prostu nalezy zmienic albo system albo kadrową.

Data: 2011-03-01 07:49:28
Autor: AdamS
Dnia Mon, 28 Feb 2011 08:54:08 -0600, witek napisał(a):

Według KP, masz być gotowy do pracy, a nie pojawic sie na terenie zakładu.

Gotowy do pracy to ja jestem 24 godziny na dobę :))) co nie znaczy że
przez ten cały czas siedzę w pokoiku przy biureczku. Moje pojawienie się
w zakładzie pracy oznacza niejako z automatu wykonywanie pracy - teren
zakładu to kilkadziesiąt hektarów a ja moge wykonywac pracę w wielu
różnych miejscach tego zakładu, ba moge ja wykonywac nawet w domu
zdalnie.

--
Pozdrawiam AdamS

Prawo pracy, godzina rozpocz?cia pracy