Prawo pracy - zajmowane stanowisko a rzeczywistoś ć

Data: 2013-10-10 19:43:53
Autor: mi_ro
Prawo pracy - zajmowane stanowisko a rzeczywistoś ć
Cytat:
pracodawca może każdemu pracownikowi – w pewnych okolicznościach i po spełnieniu kilku warunków – powierzyć na jakiś czas wykonywanie innej pracy. Mówi o tym art. 42 § 4 Kodeksu Pracy. Aby pracodawca mógł wydać takie polecenie, muszą być spełnione jednocześnie następujące warunki:

• muszą wystąpić uzasadnione potrzeby pracodawcy,
• pracodawca nie może przenieść pracownika na inne stanowisko pracy na okres dłuższy niż trzy miesiące w roku kalendarzowym (może to zrobić maksymalnie na okres sześciu miesięcy, gdy zdecyduje się to zrobić na przełomie roku),
• pracownik nie może za tę pracę otrzymywać niższego wynagrodzenia, niż to określone w umowie o pracę,
• pracodawca musi przenieść pracownika na stanowisko, które odpowiada jego kwalifikacjom.

koniec cytatu

a co jeżeli ktoś wykonywał przez 3 lata pracę nie związaną z zajmowanym stanowiskiem, nabawił się choroby pośrednio związanej z tą pracą ?

jakie konsekwencje ?
(nawiązanie do tematu który założyłem wcześniej)

chodzi o to czy i co mogę ugrać z pracodawcą w takiej sytuacji, rozważam wszelkie możliwości od najkorzystniejszego zwolnienia się po sąd czy też dalszą pracę na nowych warunkach

Data: 2013-10-11 00:14:26
Autor: HANA
Prawo pracy - zajmowane stanowisko a rzeczywisto¶ć

Użytkownik "mi_ro" <mi_ro@autocom.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5256e757$0$14836$65785112news.neostrada.pl...
Cytat:
pracodawca może każdemu pracownikowi - w pewnych okoliczno¶ciach i po spełnieniu kilku warunków - powierzyć na jaki¶ czas wykonywanie innej pracy. Mówi o tym art. 42 § 4 Kodeksu Pracy. Aby pracodawca mógł wydać takie polecenie, musz± być spełnione jednocze¶nie następuj±ce warunki:

. musz± wyst±pić uzasadnione potrzeby pracodawcy,
. pracodawca nie może przenie¶ć pracownika na inne stanowisko pracy na okres dłuższy niż trzy miesi±ce w roku kalendarzowym (może to zrobić maksymalnie na okres sze¶ciu miesięcy, gdy zdecyduje się to zrobić na przełomie roku),
. pracownik nie może za tę pracę otrzymywać niższego wynagrodzenia, niż to okre¶lone w umowie o pracę,
. pracodawca musi przenie¶ć pracownika na stanowisko, które odpowiada jego kwalifikacjom.

koniec cytatu

a co jeżeli kto¶ wykonywał przez 3 lata pracę nie zwi±zan± z zajmowanym stanowiskiem, nabawił się choroby po¶rednio zwi±zanej z t± prac± ?

jakie konsekwencje ?
(nawi±zanie do tematu który założyłem wcze¶niej)

chodzi o to czy i co mogę ugrać z pracodawc± w takiej sytuacji, rozważam wszelkie możliwo¶ci od najkorzystniejszego zwolnienia się po s±d czy też dalsz± pracę na nowych warunkach

masz 3 wyjscia

1. zwolic sie i isc do sadu
2. isc do sadu to cie zwolnia
3. siedziec cicho to bedziesz mial prace

ot Polska wlasnie...

Prawo pracy - zajmowane stanowisko a rzeczywistoś ć