Prawo rodzinne - dzieci

Data: 2010-07-27 10:53:24
Autor: Marcin
Prawo rodzinne - dzieci
Witam.
Od kilku lat jestem rozwiedziony, mamy dwoje dzieci w wieku 9 i 11 lat, ktore mieszkaja z matka j jak sie niedawno dowiedzialem z jej obecnym partnerem. Rozwiedlismy sie za porozumieniem stron bez orzekania o winie, oboje mamy pelnie praw rodzicielskich.
Mam pytanie czy moge w jakis prawny sposob domagac sie od bylej malzonki, matki naszych dzieci aby uzgadniala ze mna i informowala mnie o tym, ze np. wyjezdza i dzieci zostaja w domu jej partnerem, ktory nie jest prawnym opiekunem dzieci? Chcialbym zabierac dzieci do siebie (mieszkam niedaleko) i zajmowac sie nimi podczas nieobecnosci ich matki. Czy moge domagac sie informowania mnie o terminie wyjazdu dzieci na wakacje itp? Czy moge w jakis sposob zabronic obcemu facetowi odbierania dzieci ze szkoly?
Jak to zrobic, od czego zaczac, gdzie sie udac? Czy wogole jest na to szansa?

Prosze o pomoc,
Marcin.

Data: 2010-07-27 09:01:56
Autor: witek
Prawo rodzinne - dzieci
Marcin wrote:
[...]

pierwsze pytania.
A dzieci tez chca tego samego co ty?

Nie masz wylacznosci na zajmowanie sie dziecmi.
To tak nie dziala, ze jak matka nie odbiera dzieci osobiscie ze szkoly, to musisz to robic ty. Z drugiej strony jakby ci kazali to robic obowiazkowo i wyszloby, ze trzeba codziennie, to dopiero bys narzekał.

Co do istotnych spraw dzieci rzeczy powinny byc uzgadnianie wspolnie.
Czyli planowanie wakacji powinno sie odbyc wspolnie, ale jak juz nie jest, to informowac cie o tym co zapalnowala nie ma obowiazku.

Mozesz sie poskarzyc w sadzie. wowczas sad ja zobowiaze to konkretnego postepowania i wowczas bedziesz sie mogl skarzyc skutecznie, ze tego nie robi. Sad i tak zapyta dzieci co wolą i czesc.
Jak sie okaze, ze nie maja ochoty u ciebie byc,  to nic nie ugrasz.

Data: 2010-07-27 16:24:00
Autor: Marcin
Prawo rodzinne - dzieci
[...]

Wygląda to niestety tak, że dzieci bez problemu i ochoczo przyjeżdżają do mnie i czasami nawet u mnie nocują do momentu kiedy mamusi nie odbije i nie zadzwoni do jednego z dzieci - wtedy nagle dziecko chce wracać do domu.
Czy to nie jest manipulowanie dziećmi i granie na ich uczuciach?
Jak temu zaradzić? Rozmowa z byłą żoną nie wchodzi w rachubę, wszelkie moje próby kontaktu z nią w istotnych sprawach dotyczących dzieci kończą się oskarżeniami o jej nękanie.

Data: 2010-07-27 09:49:11
Autor: witek
Prawo rodzinne - dzieci
Marcin wrote:

[...]

i tak, i nie.

Moja corka tez chetnie siedzi ze mna, bawi sie ze mna dopoki mamy nie ma w okolicy.
Jak tylko sie zjawi natychmiast ide w odstawke.
Tak juz dzieci maja.

Jak temu zaradzić?

Niejak. taka natura.

Rozmowa z byłą żoną nie wchodzi w rachubę, wszelkie moje próby kontaktu z nią w istotnych sprawach dotyczących dzieci kończą się oskarżeniami o jej nękanie.

a dzieciom dzieje sie krzywda, czy tylko tobie?

Data: 2010-07-31 11:18:42
Autor: tunia
Prawo rodzinne - dzieci

> Jak temu zaradzić?

Wiesz, jest instytucja zarzadzen sadu rodzinnego regulujacych przykladowo sposob wykonywania wladzy rodzicielskiej czy zasady osobistej stycznosci.

> Rozmowa z byłą żoną nie wchodzi w rachubę, wszelkie > moje próby kontaktu z nią w istotnych sprawach dotyczących dzieci kończą > się oskarżeniami o jej nękanie.
> a dzieciom dzieje sie krzywda, czy tylko tobie?

To bardzo istotne pytanie. Jezeli bowiem cierpisz Ty, ale dzieciom krzywda sie zadna nie dzieje (w tym zachowuja nieutrudniany kontakt z obojgiem rodzicow) to sad rodzinny palcem nie kiwnie. Oczywiscie - moim zdaniem - masz prawo przynajmniej byc poinformowanym o wyjazdach dzieci (okolicznosc istotna i masz prawo znac miejsce pobytu dzieciakow) i mozna sobie wyobrazic sytuacje, w ktorych zachowywal bys prawo do decydowania o tym, czy i jak obecny partner matki zajmuje sie dziecmi. Zastanow sie jednak, czy z tytulu sprawowania przez partnera opieki nad dziecmi dzieje im sie cos zlego? Czy z tego tytulu maja ograniczony kontakt z Toba? Bo znowu - jezeli im nic sie nie dzieje zlego, to nie ma podstaw do ingerencji sadu.

A co do tego ze dziecko po rozmowie z matka chce do niej leciec - przedmowca juz pisal, ja doloze z wlasnego doswiadczenia: mam 4 letnia corke. Poki jest tylko ze mna albo tylko z ojcem - super zabawa. Wystarczy ze drugi rodzic przejdzie przez pokoj - i juz w oczach dziecka tesknota :-) Tak, dzieci najwyrazniej tak maja.

Data: 2010-07-27 16:28:12
Autor: Liwiusz
Prawo rodzinne - dzieci
Marcin pisze:

[...]

  Facet, to są jej dzieci, to ona ma z nimi większy emocjonalny kontakt. My jesteśmy od tego, aby na to tyrać. Nic teraz nie ugrasz, może jak dzieci dorosną, to zrozumieją, albo pozwolisz im zrozumieć. Złą kobietę wybrałeś, szkoda wciągać w wojnę dzieci.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-27 13:48:48
Autor: mecenas
Prawo rodzinne - dzieci

Użytkownik "Marcin" <mzale@onet.pl> napisał w wiadomości news:i2m6q4$ncl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zacznij od rozmowy z matką dzieci i przedstaw swoje propozycje, może się zgodzi. Jeżeli tak to spiszcie takie porozumienie - ważne na przyszłość.
Jeżeli to nie pomoże to pozostanie tylko sąd.

Pozdrawiam
Michał

Prawo rodzinne - dzieci