Prawo rodzinne - dzieci

Data: 2010-07-27 13:48:48
Autor: mecenas
Prawo rodzinne - dzieci

Użytkownik "Marcin" <mzale@onet.pl> napisał w wiadomości news:i2m6q4$ncl$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Od kilku lat jestem rozwiedziony, mamy dwoje dzieci w wieku 9 i 11 lat, ktore mieszkaja z matka j jak sie niedawno dowiedzialem z jej obecnym partnerem. Rozwiedlismy sie za porozumieniem stron bez orzekania o winie, oboje mamy pelnie praw rodzicielskich.
Mam pytanie czy moge w jakis prawny sposob domagac sie od bylej malzonki, matki naszych dzieci aby uzgadniala ze mna i informowala mnie o tym, ze np. wyjezdza i dzieci zostaja w domu jej partnerem, ktory nie jest prawnym opiekunem dzieci? Chcialbym zabierac dzieci do siebie (mieszkam niedaleko) i zajmowac sie nimi podczas nieobecnosci ich matki. Czy moge domagac sie informowania mnie o terminie wyjazdu dzieci na wakacje itp? Czy moge w jakis sposob zabronic obcemu facetowi odbierania dzieci ze szkoly?
Jak to zrobic, od czego zaczac, gdzie sie udac? Czy wogole jest na to szansa?

Prosze o pomoc,
Marcin.

Zacznij od rozmowy z matką dzieci i przedstaw swoje propozycje, może się zgodzi. Jeżeli tak to spiszcie takie porozumienie - ważne na przyszłość.
Jeżeli to nie pomoże to pozostanie tylko sąd.

Pozdrawiam
Michał

Prawo rodzinne - dzieci