Prawo własności do instalacji kanalizacy jnej w drodze

Data: 2014-07-28 07:02:37
Autor: Mateusz Bogusz
Prawo własności do instalacji kanalizacy jnej w drodze
Witam,

Będę na swój koszt robił instalację wodno-kanalizacyjną w drodze. Dowiedziałem się już, że instalację będę musiał oddać lokalnemu wod-kanowi.

1. Poza wysokością ewentualnego zwrotu (słyszałem 10-30% w formie comiesięcznego odliczania faktur), na co jeszcze powinienem najlepiej zwrócić uwagę?

2. Jest kilku sąsiadów obok, ale żaden nie jest zainteresowany partycypowaniem w kosztach dociągnięcia do działek - moja działka jest na końcu drogi. Czy mógłbym tutaj się jakoś zabezpieczeń, żeby zaraz po oddaniu odcinka komunalce, nagle sąsiedzi nie zmienili zdania i nie podłączali się bez rekompensaty np. proporcjonalnie do odcinka od drogi na którym się znajduje ich działka?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2014-07-27 23:58:42
Autor: Kris
Prawo w³asno¶ci do instalacji kanalizacyjnej w drodze
W dniu poniedzia³ek, 28 lipca 2014 07:02:37 UTC+2 u¿ytkownik Mateusz Bogusz napisa³:
Witam,
Wrzuæ to na pl.misc.budowanie tam wiêcej osób przerabia³o podobny temat wiêc mo¿e podziela siê wiedz±. Ja dodam ¿e wcale nie musisz tego oddawaæ lokalnym wodoci±gom

Data: 2014-07-29 10:30:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 27 Jul 2014, Kris wrote:

[...]

  Jak to siê ma do art.49 KC?
  Przy³±cze przy granicy dzia³ki i "instalacja wewnêtrzna" wydaje siê byæ
zasadne, ale pytanie czy wodoci±gi musz± ³ykn±æ takie rozwi±zanie?

pzdr, Gotfryd

Prawo własności do instalacji kanalizacy jnej w drodze