Prawomocny wyrok, egzekucja i podanie do publicznej wiadomości

Data: 2012-02-21 14:52:07
Autor: GR001
Prawomocny wyrok, egzekucja i podanie do publicznej wiadomości
Witam
Nie jestem biegły w prawie, a jak wiadomo prawo nie do końca logiczne jest...
Ma parę pytań, do wiedzących.
Sytuacja wygląda tak:
Gośc mnie oszukał, odbył się proces, sprawa karna, gośc dostał 9 miesięcy bezwzględnego aresztu, plus zadośćuczynienie w formie 250 zł, plus sąd orzekł publikacje wyroku w serwisie Allegro.
Wyrok się uprawomocnił 12.02 br.
Gośc odbywa wyrok.
Dostałem pouczenie jak nadać wyrokowi klauzulę wykonalności.

Pytania:
- jaka jest procedura opublikowania wyroku: czy ja mam to zrobić, czy gościo, czy napisać do Allegro i wysłać im odpis wyroku?
- jak najrozsądniej podejść do odzyskania kasy (niby nie dużo, ale gość zaszeł mi za skóre bardzo i wielu osobom też), wyrok jest w takim trybie, że dopiero zadośćuczynienie spowoduje, że zacznie płynąć czas potrzebny do przedawnienia (może nieprecyzyjnie się wyrażam...). Niby mogę uruchomić komornika, ale pewnie gość jest w więzieniu i nic nie ma, ale może coś zarabia - czy jestem się w staniejakoś dowiedziec?
Może do gościa zadzwonić do więzienia i się dogadać, niech płaci po 50 zł/m-c a jak nie to....?
Za wszelką pomoć będę wdzięczny
pozdr.
gr

Data: 2012-02-22 20:14:20
Autor: Tercet
Prawomocny wyrok, egzekucja i podanie do publicznej wiadomości
Może do gościa zadzwonić do więzienia i się dogadać, niech płaci po 50 zł/m-c a jak nie to....?

Lepiej sprobuj sie tam dostac jak w Pirson Break ... tylko nie zapomnij wytatuowac drogi ucieczki ;)

Prawomocny wyrok, egzekucja i podanie do publicznej wiadomości