Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!

Data: 2009-06-03 15:42:10
Autor: Jarek orędownik PO
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!
Platforma Obywatelska wygrała prawybory do Parlamentu Europejskiego zorganizowane na uczelniach w ramach akcji "Pępek Europy" przeprowadzonej przez Koalicję 7 Czerwca. PO uzyskała 54,93 proc. głosów.

Drugie miejsce zajęło Prawo i Sprawiedliwość z wynikiem 12,08 proc. głosów. Kolejne miejsca zajęli: koalicja SLD-UP z 7,7 proc. poparciem, UPR - 6,44 proc. i CentroLewica - 5,04 proc.

Pozostałe komitety wyborcze nie przekroczyły 5-procentowego progu wyborczego. I tak: PSL zdobyło 4,44 proc. poparcia, Libertas - 3,6 proc., Prawica RP - 2,27 proc., Polska Partia Pracy - 1,77, a Samoobrona - 1,73 proc.

Prawybory przeprowadzono na 47 uczelniach w 25 miastach. Uczestniczyło w nich ponad 7,8 tys. studentów. W czterech uczelniach odbywają się jeszcze w środę.

- Cieszy to, że prawybory odbywały się nie tylko w dużych ośrodkach akademickich jak Gdańsk, Warszawa, Kraków, lecz także w małych - mówił podczas konferencji prasowej Błażej Lenkowski ze Stowarzyszenia Projekt: Polska, koordynator akcji lokalnych w ramach kampanii "Pępek Europy".

Zwrócił uwagę, że w prawyborach, podobnie jak w normalnych wyborach wyniki są zróżnicowane regionalnie. - Na przykład w Poznaniu PO uzyskała poparcie wysokości 68 proc., PiS - 5 proc., a SLD-UP - 8,8 proc., zaś w Zamościu: PO - 30 proc., PiS - 25 proc., a Libertas - 8 proc. - powiedział Lenkowski.

Poinformował, że PiS wygrało na Uniwersytecie Techniczno- Przyrodniczym w Bydgoszczy - to jedyna uczelnia, gdzie ta partia miała więcej głosów niż inne komitety wyborcze, z kolei PSL wygrał na dwóch uczelniach: Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie i Wyższej Szkole Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi.

Podczas prawyborów organizatorzy zadali także trzy pytania dotyczące polityki europejskiej. Na pytanie: Czy jesteś za przyjęciem traktatu lizbońskiego? 45,6 proc. studentów odpowiedziało "raczej tak", a 24,02 proc. - "zdecydowanie tak", 19,09 proc. - "raczej nie", a 11,26 - "zdecydowanie nie".

Większość biorących udział w prawyborach opowiedziała się też za wejściem Polski do strefy euro w najbliższym możliwym terminie. Na pytanie dotyczące tej kwestii 33,97 proc. odpowiedziało "zdecydowanie tak", 26,51 proc. - "raczej tak", 23,04 proc. - "raczej nie", 16,48 - "zdecydowanie nie".

Poparcie większości studentów ma też rozszerzenie w bliskiej perspektywie Unii Europejskiej o Ukrainę. "Zdecydowanie tak" - na pytanie dotyczące rozszerzenia UE - odpowiedziało 23,93 proc. studentów, 44,85 proc. - odpowiedziało "raczej tak", 21,37 proc. - "raczej nie", 9,85 proc. - "zdecydowanie nie".

Koalicja 7 Czerwca (następczyni Koalicji 21 Października i projektu "Zmień Kraj, Idź na Wybory?) to organizacje pozarządowe które, w ramach projektu "Pępek Europy" zachęcają do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego 7 czerwca 2009 r.

http://fakty.interia.pl/raport/wybory-do-europarlamentu/news/platforma-wygrala-prawybory-na-uczelniach,1317383

Przemek

--
Jestem oburzona, jeśli za tym raportem stoi prezydent... dlaczego on nic nie
zrobił, przecież Kancelaria Prezydenta tez mogła coś zrobić - powiedziała w

Data: 2009-06-03 15:19:08
Autor: White Power
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!
Matura lub doktorat wcale nie sprawia że ktoś zacznie mysleć i przestanie głosować na kondona.

Data: 2009-06-03 20:22:39
Autor: p47
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!

Użytkownik "Jarek orędownik PO" <adres@email.pl> napisał w wiadomości news:h05ul6

Wybierając Platformę Obywatelską przysłużysz się Niemcom i ruskim, bo to oni
Tuska i PO wspierają, a PiS, a w szczególności pp. Kaczyńskich w Moskwie i
Berlinie nienawidzą, a jak wiadomo, akurat w tych stolicach od wieków nic
tak na sercu nie leży jak wyłącznie nasze dobro i troska o taki  wybór
naszych przywódców, by o polski interes potrafili SKUTECZNIE zabiegać!  I w
ogóle to by nam w Moskwie i Berlinie nieba przychylili;-),
Pewno z tej troski o Polaków ta zsynchronizowana niechęć do pp. Kaczyńskich
i wspieranie rządów PO!
;-)

Data: 2009-06-03 15:48:47
Autor: Vic
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!
Jarek orĂŞdownik PO wrote:
Platforma Obywatelska wygraÂła prawybory do Parlamentu Europejskiego zorganizowane na uczelniach w ramach akcji "PĂŞpek Europy" przeprowadzonej przez KoalicjĂŞ 7 Czerwca. PO uzyskaÂła 54,93 proc. gÂłosĂłw.

Drugie miejsce zajê³o Prawo i SprawiedliwoœÌ z wynikiem 12,08 proc. g³osów. Kolejne miejsca zajêli: koalicja SLD-UP z 7,7 proc. poparciem, UPR - 6,44 proc. i CentroLewica - 5,04 proc.

Normalna sprawa. Program PiS skierowany jest do starych, niewyksztalconych, biednych i roszczeniowo nastawionych. A przecietny student jest jedynie biedny.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 16:55:21
Autor: CYC
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h05vjj$eko$1mx1.internetia.pl...
Jarek oredownik PO wrote:
Platforma Obywatelska wygra3a prawybory do Parlamentu Europejskiego zorganizowane na uczelniach w ramach akcji "Pepek Europy" przeprowadzonej przez Koalicje 7 Czerwca. PO uzyska3a 54,93 proc. g3osów.

Drugie miejsce zaje3o Prawo i Sprawiedliwo?a z wynikiem 12,08 proc. g3osów. Kolejne miejsca zajeli: koalicja SLD-UP z 7,7 proc. poparciem, UPR - 6,44 proc. i CentroLewica - 5,04 proc.

Normalna sprawa. Program PiS skierowany jest do starych, niewyksztalconych, biednych i roszczeniowo nastawionych. A przecietny student jest jedynie biedny.

--

Gdyby zrobiono sondaz wsrod rydzykowych , proporcje bylyby odwrotne .
Elektorat PiS-u to , jak napisales , glownie ludzie o podlej intelektualnej kondycji .

cyc

Data: 2009-06-03 16:58:34
Autor: brat_olin
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!
"Vic" <bjorgul@o2.pl> wrote
Jarek orędownik PO wrote:

[...]

Przecietny student ma mature, i to wszystko.
I to widac - i czuc.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-06-03 17:15:36
Autor: naprany jak kruk!
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!
Wed, 3 Jun 2009 16:58:34 +0200, w <h0632c$84n$1@news.onet.pl>, "brat_olin"
<brat_olin@yahoo.com> napisał(-a):

> [...]

Przecietny student ma mature, i to wszystko.

gdyby mial cos wiecej to po dostaloby 70 % ehehe

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Data: 2009-06-04 01:58:41
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
naprany jak kruk! wrote:

Przecietny student ma mature, i to wszystko.
I to widac - i czuc.

gdyby mial cos wiecej to po dostaloby 70 % ehehe

Jak może mieć coś więcej jak dopiero studiuje?
--
Pit

Data: 2009-06-03 18:13:33
Autor: brat_olin
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!

"brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> wrote
"Vic" <bjorgul@o2.pl> wrote
> [...]

> student jest jedynie biedny.

Przecietny student ma mature, i to wszystko.

Zapomnialbyjm o najwazniejszym.  Przecietny student NIGDY
nie placil podatku.  Tez da sie odczuc.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-06-04 01:57:32
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
brat_olin wrote:

"Vic" <bjorgul@o2.pl> wrote
Jarek orędownik PO wrote:

[...]

Nie przeciętny, tylko każdy, choć są wyjątki.

--
Pit

Data: 2009-06-03 23:51:58
Autor: awe

Jarek oredownik PO wrote:
[...]

Wiesz vic z tym pozycjonowaniem u PO to bylo tak. Najpierw wybrali najwiekszych ciolkow i sie do nich milo zaczeli podlizywac. Na czola nakleili im naklejki z litera Q (stepel wysokiej jakosci)- czytaj KUKU:-)
awe

Data: 2009-06-03 22:27:44
Autor: MH
Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!

Użytkownik "Jarek orędownik PO" <adres@email.pl> napisał w wiadomości

Wybierając Platformę Obywatelską przysłużysz się Niemcom i ruskim,

Wybierając KOGOKOLWIEK zrobisz z siebie idiotę !!

MH

--

Prawybory na uczelniach PO 54,93,.......................... PiC 12,08!