Pre-paid USA

Data: 2009-03-09 06:53:31
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
Dyskusja zaczela sie tutaj:

http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse_frm/thread/dfb8c133d06f634e#

ale stwierdzilem, ze nalezy zalozyc nowy watek :)

Reasumujac, jesli chodzi o karty z doladowaniem, stanelo na:

In compliance with the USA PATRIOT Act and other laws, a cardholder
must be a U.S. resident over 18 with a valid social security number
and a verifiable physical U.S. address (no P.O. boxes or A.P.O.
addresses) to apply for the card. Applicants must provide this, along
with other information pertinent to receiving approval for the card.

Dzisiaj dowiedzialem sie czegos na temat gift card bez doladowania, a
dokladniej tej:

https://www.key.com/html/H-8.html

Nie trzeba podawac SSN "obdarowywanego", ale bank zyczy sobie SSN
kupujacego!

Osobiscie uwazam to za kompletna bzdure. Udalo mi sie nawet zaszokowac
pracownika oddzialu pytaniem: "A co bys zrobil, jezeli ktos nie ma
SSN?" Odpowiedz: 'Nie moglbym wydac karty."

Poniewaz jest mi trudno uwierzyc w to co uslyszalem, zapytam jeszcze w
innym oddziale Key Bank i w innym banku. I sprawdze te z CVS i stacji
benzynowej. Nie odpuszcze! :D

Data: 2009-03-09 10:09:34
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
Na podstawie paru rozmow w paru bankch: latwiej zalozyc osobie bez SSN
konto niz kupic karte prepaid w banku!

Stan na 09 marca 2009:

Bank of America
Otworza konto osobie z paszportem. Nie przez internet. Potrzebny jest
tez adres "staly" za granica i w Stanach. Do konta karta debetowa.
Kart pre-paid nie maja.
Karty kredytowej zabezpieczonej depozytem bez SSN / Tax ID nie
otworza.

Key Bank
Otwarcie konta jak wyzej.
Karty pre-paid bez SSN nie wydadza.
Karty kredytowej zabezpieczonej depozytem nie maja.

TD Bank
Otworza konto osobie z paszportem i drugim dokumentem. Drugim
dokumentem moze byc wiza w paszporcie.Nie przez internet. Potrzebny
jest tez adres "staly" za granica i adres w Stanach. Karta debetowa do
konta bez problemu.
Odpowiedz na pytanie o karte pre-paid dla osoby bez SSN: "I'm sure we
can find a way around" :D
Karty kredytowej zabezpieczonej depozytem nie maja.

I to tyle. Obawiam sie, ze w pelni legalnie, bez SSN  i bez
klamania :) mozna kupic tylko karty pre-paid na stacjach benzynowych i
w drogeriach, ale tez sie upewnie.

Data: 2009-03-09 11:58:38
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 14:39, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Haha... a Ty sie dziwiles, ze mam problemy z dostepem w PL... ;)

http://www.westernunion.com/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagenam....

Obtaining Your Western Union Prepaid Visa® Card: The USA PATRIOT Act is a
federal law that requires all financial institutions to obtain, verify and
record information that identifies each person who opens a Card Account.
What this means: When a consumer opens a Card Account, The Bancorp Bank will
ask for the consumer's name, address, date of birth and other information
that will identify the consumer. The consumer will need to provide his/her
Social Security number if a U.S. citizen or personal Tax ID or passport
number if a non-U.S. citizen. The Bancorp Bank may also ask to see your
driver's license or other identifying documents. Western Union may provide
the information given to the Western Union Agent clerk to The Bancorp Bank.

Moze wiec jak ktos sie postara to da rade...

MK

Zdefiniuj "postara sie" :) Tez sie jej wczoraj przygladalem, ale sa
takie trzy szczegoly:

http://www.westernunion.com/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagename=faqPrepaidMC#tstfaq1_7

7. Can I sign up for a Western Union Prepaid MasterCard or Visa Card
if I am not a U.S. citizen?
Yes. But you must have a U.S. physical mailing address in order to
sign up. A non-U.S. citizen must provide a US driver's license,
passport number, a personal tax ID or Matricula Consular (Mexico
Citizens).

1. How do I load my Western Union Prepaid MasterCard or Visa Card?
Your Western Union Prepaid MasterCard or Visa Card can be reloaded at
any participating Western Union Agent locations in the United States.

3. Can someone else load funds to my Western Union Prepaid MasterCard
or Visa Card?
Only the cardholder or their employer, through Direct Deposit, can
load funds to a Card. Your Card must be present when you load funds at
an Agent location.

Masz pomysl jak to ominac?

Data: 2009-03-09 19:46:11
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message

I to tyle. Obawiam sie, ze w pelni legalnie, bez SSN  i bez
klamania :) mozna kupic tylko karty pre-paid na stacjach benzynowych i
w drogeriach, ale tez sie upewnie.

Haha... a Ty sie dziwiles, ze masz problemy z dostepem w PL... ;)

http://www.westernunion.com/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagename=osPrepaidMC

Data: 2009-03-09 12:06:19
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 14:46, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Haha... a Ty sie dziwiles, ze masz problemy z dostepem w PL... ;)

Haha ale ja mam PESEL!  I to jak najbardziej autentyczny, nie kupiony
od Meksykanow! :) I nic mi to w PL nie daje.

Za to w druga strone, gdybys Ty mial SSN, to otworzylbys normalne
konto przez internet, dostal karte debetowa i nie szukalibysmy kart
pre-paid.

Czujesz przyczyne mojego rozgoryczenia? :)

Data: 2009-03-09 20:12:38
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:e6e07f54-4ea1-47e5-812a-7b516ca7f96fh5g2000yqh.googlegroups.com...

Haha ale ja mam PESEL!  I to jak najbardziej autentyczny, nie kupiony
od Meksykanow! :) I nic mi to w PL nie daje.

Nie tak szybko... jeszcze fizyczny adres w PL :)

MK

Data: 2009-03-09 12:18:15
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 15:12, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Nie tak szybko... jeszcze fizyczny adres w PL :)

.... pod ktory bank moze wyslac KURIERA, a nie list! :) Bez fizycznej
obecnosci pod tym adresem nic mi to nie da.

Data: 2009-03-09 20:22:47
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:649f6a2c-5295-4999-96d9-e3e38b92b2efg38g2000yqd.googlegroups.com...

... pod ktory bank moze wyslac KURIERA, a nie list! :) Bez fizycznej
obecnosci pod tym adresem nic mi to nie da.

No i ok... USA:PL 1:1 ;)

MK

Data: 2009-03-09 12:24:57
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 15:22, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

No i ok... USA:PL 1:1 ;)

Ja raczej widze 2:0 dla USA :)
Jeden za numer, jeden za adres :)

Data: 2009-03-09 20:28:49
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:3f0cb590-aa3f-4053-8110-1cafbfd137e5v19g2000yqn.googlegroups.com...

Ja raczej widze 2:0 dla USA :)
Jeden za numer, jeden za adres :)

Ja raczej myslalem o tym, ze rezydent US w PL nie moze otworzyc normalnego konta z karta i odwrotnie... no moge dodac jeszcze jeden punkt za dyskryminacje kart innych niz US.

MK

Data: 2009-03-09 12:38:20
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 15:28, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Ja raczej myslalem o tym, ze rezydent US w PL nie moze otworzyc normalnego
konta z karta i odwrotnie... no moge dodac jeszcze jeden punkt za
dyskryminacje kart innych niz US.

Ale posiadacz SSN z moze otworzyc konto w USA z Polski (i kazac sobie
wyslac wszystko do cioci Mary Jane w Milwaukee), a posiadacz PESELu w
USA moze sie co najwyzej poslinic na monitor ogladajac te polskie cuda
i dziwy!

Jakos malo sie wczuwasz... ;)

A zebys nie mial zludzen, to taka "fajna i amerykanska" :) karta to
ani sobie w kasynie w internecie nie pograsz, ani na Kubie nie
zaplacisz. Cos za cos...

Data: 2009-03-09 20:41:49
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:43731003-2720-4c3a-bbb2-9a0774de71b133g2000yqm.googlegroups.com...

A zebys nie mial zludzen, to taka "fajna i amerykanska" :) karta to
ani sobie w kasynie w internecie nie pograsz, ani na Kubie nie
zaplacisz. Cos za cos...

Mam juz taka ktora na Kubie nie zaplace, wiec to dla mnie zadna nowosc ;).

MK

Data: 2009-03-09 12:47:12
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 15:41, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Mam juz taka ktora na Kubie nie zaplace, wiec to dla mnie zadna nowosc ;).

Zakladam, ze Shitty? I co, kopia Cie z dwoch stron? To nie fair!

Bo jesli nie da rady na Kubie, to jest "fajna i amerykanska". Jesli
jest "fajna i amerykanska" to powinna przechodzic u przedsiebiorczych
Amerykanow. Logicznie rozumujac.

Jestes pewien ze problemem przy transakcjach jest numer karty a nie
polski "billing address"?

Data: 2009-03-09 21:11:55
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:bc3167e8-6095-4818-99c7-f288c74b6022l16g2000yqo.googlegroups.com...

Jestes pewien ze problemem przy transakcjach jest numer karty a nie
polski "billing address"?

Przeciez na poczatku pisalem, ze to prawdopodobnie AVS. mniejsza o to. Przezyje :).

MK

Data: 2009-03-09 13:30:26
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 16:11, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Przeciez na poczatku pisalem, ze to prawdopodobnie AVS. mniejsza o to.
Przezyje :).

Jedno pytanie, jesli mozna.
Zakladajac ze masz juz karte z amerykanskim billing address, jak
zamierzasz ominac dopasowanie tego adresu do adresu wysylki przy
zakupach? Chcesz wysylac wszystko pod adres w Stanach?

W drodze do domu zajrze do CVS, zeby miec pelen obraz rynku kart pre-
paid w warunkach Patriot Act. :)

Data: 2009-03-09 21:37:46
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:41b52754-3872-4b53-b97f-2f104005da4c40g2000prx.googlegroups.com...

[...]

Nie wszystko ma postac materialna. Zdarzaly mi sie odmowy w przypadku dostepu do filmow, oprogramowania, czy nawek kiedys prasy elektronicznej.

W drodze do domu zajrze do CVS, zeby miec pelen obraz rynku kart pre-
paid w warunkach Patriot Act. :)

Hehe... To czekamy na informacje...

MK

Data: 2009-03-09 14:46:45
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 9 Mar, 16:37, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

> [...]
dostepu do filmow, oprogramowania, czy nawek kiedys prasy elektronicznej.

> W drodze do domu zajrze do CVS, zeby miec pelen obraz rynku kart pre-

Sadzac po entuzjastycznej reakcji pryszczatego nastolatka zza lady,
zotalem sklasyfikowany jako "swoj czlowiek" czyli Amator Wiadomych
Stron Internetowych Pragnacy Zachowac Anonimowosc :D No nic, jakos
przezyje.

Jesli "reloadable" - to kupujesz kartonik, logujesz sie na stronie,
podajesz dane i adres, pod ktory przychodzi "wlasciwa" plastikowa
karta. Kosztuje taka przyjemnosc $9.95. Laduje sie oczywiscie gotowka
w sklepie.

https://www.allaccesscard.com/prepaid-debit-card/faq.m#a01

I najwazniejszy detal:

What do I need to get the All-Access Visa Prepaid Debit Card? What are
the requirements?

Getting the All-Access Visa Prepaid Debit Card is easy. Go to one of
our distributors, where we will verify your name, address, telephone
number and collect the one-time fulfillment fee. There is no credit
check or application. You are already accepted! Due to newly adopted
government regulations, all customers are also required to provide
their date of birth and one form of government ID to activate a
NetSpend Card. All U.S. citizens must provide their Social Security
Number as the form of government ID. Non-U.S. citizens can provide an
alternative form of ID, such as a Driver's License, Passport, Alien
Registration, etc.

Jesli gotowa do uzycia jednorazowka, to kupujesz i jedziesz.
$25, $50 albo $100 za $4, $5 lub $6 odpowiednio.

Jesli chcesz uzywac tej w internecie, musisz sie zarejestrowac:

https://www.allaccessgift.com/gift/

ALE byla tez ta:

https://www.vanillamastercard.com/home.html?locale=en_US

oraz

https://www.vanillavisa.com/home.html

I te powinny spelniac oczekiwania Anonimowych Milosnikow Wiadomych
Stron :), bo:

5. What billing address do I use for online and phone transactions?

Your personal information is not associated with the MasterCard® card
therefore you should use your mailing address. This will ensure that
if a problem arises you are able to be contacted by the merchant.

oraz sa "fajne i amerykanskie" az do tego stopnia:

This card may be used in the U.S. and District of Columbia wherever
Visa debit cards are accepted. The card may not be used outside of the
U.S. or the District of Columbia including Internet and mail or
telephone order merchants outside of the U.S. or the District of
Columbia.

Wady: to sa "gift cards" i nie mozna ich doladowac.

Data: 2009-03-10 11:07:40
Autor: acelnószz
Pre-paid USA
Od czasów 'Wojny swiatów' sa juz przygotowani na wszystko ;-))
JaC

-- -- -

Alien Registration

Data: 2009-03-10 18:02:42
Autor: Arek
Pre-paid USA
bradley.st napisał(a) w wiadomości:
[...]

Z ciekawosci - czy sa szczególne powody dyskryminacji kart amerykanskich
w kasynach internetowych lub na Kubie?
 Na Kubie Fidel (lub Raul) nie pozwalaja? Czy sami Amerykance?
A kasyna intenetowe?
Arek

Data: 2009-03-10 10:47:53
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 10 Mar, 13:02, "Arek" <abc...@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid>
wrote:

Z ciekawosci - czy sa szczególne powody dyskryminacji kart amerykanskich
w kasynach internetowych lub na Kubie?

W kasynach - jeden powod. Za to BARDZO szczegolny. George W. Bush sie
nazywa. :D

Dwa lata (z kawalkiem) temu pospisal "The Unlawful Internet Gambling
Enforcement Act of 2006". Poniewaz latwiej jest "odciac zasilanie" niz
scigac "nielegalne"  kasyna i "nielegalnych" graczy, banki potulnie
zablokowaly tego typu transakcje.

 Na Kubie Fidel (lub Raul) nie pozwalaja? Czy sami Amerykance?

Caly czas obowiazuje embargo. Poniewaz obywatelom amerykanskim "nie
wolno" podrozowac na Kube (bez pozwolenia U.S. Treasury Department
Office of Foreign Assets Control) zeby wrogiemu rezimowi nie
dostarczac dewiz, a odciecie bezposrednich polaczen lotniczych USA -
Kuba wydawalo sie zapewne niewystarczajace :) , zablokowanie
transakcji na Kubie bylo kolejnym krokiem.

Przy okazji dostalo sie wszystkim - czyli posiadaczom kart wydawanych
np. przez Citi, MBNA i Capital One - w roznych krajach i pod roznymi
etykietkami. Np. Egg, Virgin Money albo Alliance & Leicester w UK.

Dlatego mnie zdziwilo i ubawilo, ze ktos moze chciec taka
"uposledzona" amerykanska karte - bo zazwyczaj slysze jak to ludzie ze
Stanow usiluja wyrobic sobie karty na Karaibach albo w Europie :) Ale
teraz rozumiem ze amerykanskie karty tez maja zalety.

Data: 2009-03-10 19:59:46
Autor: Arek
Pre-paid USA
<371d70ec-da29-4a55-96b6-ed1d36995caf@r15g2000prh.googlegroups.com>...
wrote:

[...]

Czy on sie bal prania pieniedzy czy amerykanska moralnosc nie pozwala
na hazard w internecie?

[...]

Takie uposledzenie dla Polaków nie ma znaczenia. A zaleta nazywala sie
AVS, zwlaszcza w czasach raczkowania PayPala w PL.
Jakis czas temu krazyla informacja, ze karty Nordei (obsluga platnosci przez
BZ WBK?) przechodzily tam gdzie AVS byl w uzyciu (choc same karty
BZ WBK juz nie). Podobno jakas sczególna "funkcjonalnosc" sie objawila.
Nie wiem czy to mozliwe technicznie, czy tylko legenda. Wyjasnienie jest pewnie
w formacie odpowiedzi, no wlasnie leci adres, Tak/Nie czy cós innego?

Arek

Data: 2009-03-10 12:15:33
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 10 Mar, 14:59, "Arek" <abc...@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid>
wrote:

Czy on sie bal prania pieniedzy czy amerykanska moralnosc nie pozwala
na hazard w internecie?

Moim zdaniem chodzilo raczej o odplyw gotowki, ktora dotad ladowala w
Nevadzie (np. Las Vegas) i po roznych kasynach w rezerwatach. Oraz o
trudnosci z opodatkowaniem wygranych w internetowych kasynach z
siedziba tu, zarzadem tam, a serwerem jeszcze gdzie indziej.

[...]

To pewnie dlatego ze Nordea jest antyamerykanska ;) i na kazdej
stronie ma ostrzezenie ze nie chce miec nic wspolnego z Amerykanami :)
(zobacz sam, chocby na dole polskiej strony)

Zartuje - nie wiem dlaczego tak bylo, jesli tak bylo.

Nie wiem czy to mozliwe technicznie, czy tylko legenda. Wyjasnienie jest pewnie
w formacie odpowiedzi, no wlasnie leci adres, Tak/Nie czy cós innego?

Nie mam pojecia jak dokladnie dziala AVS. Myslalem ze dopasowuje
"billing address" karty do tego jaki ja wpisuje przy zamowieniu - ale
juz wiem, ze tak nie jest. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze
system porownuje ZIP code z tych adresow.

Data: 2009-03-10 20:48:06
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:8e398e9b-8a72-4a18-b138-059bc9d2f25av35g2000pro.googlegroups.com...

[...]

Najwazniejszy jest komunikat zwrotny. Jesli adres nie jest sprawdzany, a komunikat zwrotny "ok" przesylany to karta hula.

http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_System

MK

Data: 2009-03-10 12:55:25
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 10 Mar, 15:48, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_System

The system will check the billing address of the credit card provided
by the user with the address on file at the credit card company. [...]

AVS verifies the numeric portions of a cardholders billing address.
For example, if your address is 101 Main Street, Highland, CA 92346,
AVS will check 101 and 92346. Sometimes AVS checks additional digits
such as an apartment number, other times it does not

Srutututu! Znaczy sie, na podstawie wlasnych doswiadczen,
polemizowalbym z ta teza zawarta w Wikipedii. :)

Data: 2009-03-10 17:41:14
Autor: witek
Pre-paid USA
bradley.st wrote:
[...]

Wszystko sie zgadza.
PrzeciĹĽ piszÄ…, ĹĽe czasami sprawdza, a czasami nie.
W twoim przypadku obowiązywała wersja z "czasami nie".

Data: 2009-03-10 16:21:14
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 10 Mar, 18:41, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Wszystko sie zgadza.
PrzeciĹĽ piszÄ…, ĹĽe czasami sprawdza, a czasami nie.
W twoim przypadku obowiązywała wersja z "czasami nie".

No wlasnie nic sie nie zgadza. Pisza mi ze CZASAMI sprawdza DODATKOWE
numerki (typu mieszkanie) a nie ze CZASAMI sprawdza wszystko.
Numery "podstawowe" - czyli dom i ZIP nie sa "dodatkowe" i te: "AVS
will check".

Mam problem z uwierzeniem w to ze AVS akurat nie dzialal kiedy
przeprowadzilem sie z jednego konca wsi na drugi, z lenistwa nie
zmienilem adresu w banku, a zakupy robilem na "billing address" nowy
(zeby byl taki sam jak ten do wysylki). I wszystko szlo!

Data: 2009-03-10 18:49:55
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
Tak mnie natchnelo:

- Karty Citi Poland sa na tyle "amerykanskie" ze nie chodza na Kubie,

- Ewentualnym problemem przy zakupach w USA jest "billing address".

wiec moze rozwiazaniem problemow zakupowych byloby ustawienie sobie
dowolnego amerykanskiego adresu w Citi Poland jako "billing address" -
na jeden dzien - zrobienie zakupow i ponowny powrot do polskiego
adresu?

Da sie tak?

Data: 2009-03-11 07:09:44
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:6ad11c02-eebd-458b-b2e9-8ce40bb4901c41g2000yqf.googlegroups.com...
Tak mnie natchnelo:

- Karty Citi Poland sa na tyle "amerykanskie" ze nie chodza na Kubie,

Jest zobowiazane do przestrzegania prawa amerykanskiego, a w szczegolnosci restrykcji.

[...]

Blednie zakladasz, ze kazdy system autoryzacyjny na swiecie obsluguje amarykanski wynalazek jakim jest AVS.

MK

Data: 2009-03-11 03:45:08
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 11 Mar, 02:09, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Blednie zakladasz, ze kazdy system autoryzacyjny na swiecie obsluguje
amarykanski wynalazek jakim jest AVS.

No przepraszam, ja nie prowadze akademickiej dyskusji na temat bledow
w zalozeniach i wypaczen w rozumowaniu, tylko staram sie pomoc.

Jezeli ktos mi pisze, ze nie moze robic zakupow W STANACH polska
karta, to staram sie znalezc przyczyne problemu i ja usunac.

Logicznie rozumujac zmiana "billing address" karty na amerykanski
przed zakupami w USA powinna rozwiazac problem w amerykanskich
sklepach, ktore dotad odrzucaly karte.

Da sie? Dziala?

Data: 2009-03-11 13:54:19
Autor: Marek Barbaszynski
Pre-paid USA
bradley.st wrote:
[...]

Najprawdopodobniej nie, w kazdym razie dla wiekszosci polskich kart.
Byc moze Citi jest wyjatkiem.
Po prostu "billing address" nie jest uzywany do autoryzacji, wiec jezeli jakis
sklep go potrzebuje, to nie dostanie nic - i uzna autoryzacje za nieudana.

Data: 2009-03-11 06:09:34
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 11 Mar, 08:54, "Marek Barbaszynski" <m...@impaq.com.pl> wrote:

[...]

OK, rozumiem. Dzieki za wyjasnienie.  Czyli w takiej sytuacji kupno
amerykanskiej karty pre-paid BEZ przypisanego adresu tez nie rozwiaze
tego problemu.

Czyli dla kogos bez SSN pozostaje albo karta debetowa wydana do konta
w Stanach albo karta kredytowa z BoA (ta "dla Meksykanow") - albo
posrednictwo znajomych przy zakupach.

Data: 2009-03-11 18:07:21
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:2ced272d-a57d-4012-ab74-e5507bae9a2fz1g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Moze rozwiazac, bo

Dla karty z PL powinien byc nastepujacy komunikat systemowy
G - Non-U.S. issuing bank does not support AVS.

a dla amerykanskiej prepaid:
E - AVS data is invalid or AVS is not allowed for this card type.Standard domestic
lub
U - Address information unavailable. Returned if the U.S. bank does not support non-U.S. AVS or if the AVS in a U.S. bank is not functioning properly.Standard domestic

Moze byc tez tak, ze wtedy bank potwierdzi dowolny adres, choc to jest najmniej prawdopodobne.

MK

Data: 2009-03-11 10:11:35
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 11 Mar, 13:07, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

OK, wiec co Pan Hrabia zadysponuje? :) Wybor Pan zna.

Data: 2009-03-11 10:02:26
Autor: MarekZ
Pre-paid USA
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:gp7kj9$kt$1news.wp.pl...

Blednie zakladasz, ze kazdy system autoryzacyjny na swiecie obsluguje amarykanski wynalazek jakim jest AVS.

Jak nie bedzie AVS pozostanie to bez wplywu, jak bedzie - rozwiaze potencjalny problem. Gdzie tu zalozenie, ze zawsze bedzie AVS?

marekz

Data: 2009-03-11 19:33:27
Autor: Arek
Pre-paid USA
MK napisał(a) w wiadomości: ...

Najwazniejszy jest komunikat zwrotny. Jesli adres nie jest sprawdzany, a
komunikat zwrotny "ok" przesylany to karta hula.

http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_System

Zaraz, kto komu te kody przesyla? Znaczy sie gdzie nastepuje porównanie
strzepów adresu?

Arek

Data: 2009-03-11 19:36:29
Autor: MK
Pre-paid USA
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:gp9046$1me$1news.onet.pl...

Zaraz, kto komu te kody przesyla? Znaczy sie gdzie nastepuje porównanie
strzepów adresu?

Ten kto zna billing address, jak sadzisz kto moze znac? ;)

MK

Data: 2009-03-12 18:09:56
Autor: Arek
Pre-paid USA
MK napisał(a) w wiadomo¶ci: ...
[...]

Nie wiem jak to jest technicznie rozwi±zane więc pytam. Na pewno wydawca karty.
I chyba ten, komu bank choćby tylko na potrzeby np. tego porównania przekaże?
Czy o tym ¶wiadczy np. "W zwi±zku z testami nowej wersji systemu
autoryzacyjnego banku BZ WBK, będ±cego agentem rozliczeniowym kart płatniczych
banku Nordea,..."?

Załóżmy, że bank otrzyma jeszcze pytanie "w stylu" AVS, którego może nawet
nie rozumie ale ode¶le OK (wszystko inne się zgadza) to karta przejdzie?
Tak może być?
Arek

Data: 2009-03-12 22:21:30
Autor: MK
Pre-paid USA
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:gpbfjj$6en$1news.onet.pl...

Załóżmy, że bank otrzyma jeszcze pytanie "w stylu" AVS, którego może nawet
nie rozumie ale ode¶le OK (wszystko inne się zgadza) to karta przejdzie?
Tak może być?

Bank wysle ok na autoryzacje do aklajera, ale nie wysle nic o weryfikacji adresu. Aklajer odesle do merchanta informacje, ze autoryzacja ok + odpowiedni komunikat AVS (w tym wypadku, ze karta zagraniczna i potwierdzenie adresu niedostepne). Merchant zgodnie ze swoja polityka podejmuje ryzyko i wysyla na adres niepotwierdzony lub wycofuje sie z transakcji.

MK

Data: 2009-03-13 18:53:04
Autor: Arek
Pre-paid USA
MK napisał(a) w wiadomo¶ci: ...
[...]

To np. gdy polsk± kart± kupuje się w USA. A z W. Brytanii?
Wciaż nie wiem gdzie następuje porównanie, w banku czy u acquirera?

Arek

Data: 2009-03-13 18:54:10
Autor: MK
Pre-paid USA
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:gpe6gi$bm3$1news.onet.pl...

To np. gdy polsk± kart± kupuje się w USA. A z W. Brytanii?
Wciaż nie wiem gdzie następuje porównanie, w banku czy u acquirera?

Bank nie przekazuje zadnych danych o kliencie.

MK

Data: 2009-03-10 20:48:18
Autor: MK
Pre-paid USA
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:371d70ec-da29-4a55-96b6-ed1d36995cafr15g2000prh.googlegroups.com...

[...]

Bo dla europejczyka US to taka Kuba ;). Obywatel US szuka karty poza US zeby placic na Kubie, a Polak musi szukac karty w US zeby placic US.

MK

Data: 2009-03-10 13:02:07
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
On 10 Mar, 15:48, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Bo dla europejczyka US to taka Kuba ;).

"Europejczyk"! :) Od 1 maja 2004 roku :)

Obywatel US szuka karty poza US zeby placic na Kubie,

Oj nie, oj nie. Obywatel USA szuka karty poza USA do konta poza USA
zeby mu IRS nie opodatkowal zachomikowanych milionow. Zwlaszcza
niespersonalizowanej. Zwlaszcza na Karaibach. :)

(Uprzedzajac ewentualne podejrzenia: mnie to nie dotyczy.)

Na Kubie obywatel USA placi gotowka zeby nie zostawiac sladow. :)

Data: 2009-03-10 13:03:46
Autor: witek
Pre-paid USA
Arek wrote:
 Na Kubie Fidel (lub Raul) nie pozwalaja? Czy sami Amerykance?

Za przywiezienie czegoś wyprodukowanego na Kubie lub za wyjazd na Kubę można pójść siedzieć.

Data: 2009-03-10 18:42:05
Autor: bradley.st
Pre-paid USA
Taki artykul z lipca 2008 znalazlem. Nie o pre-paid, ale o normalnej
karcie kredytowej:

http://www.creditcards.com/credit-card-news/apply-for-credit-card-without-ssn-1273.php

I najwazniejszy fragment:

Bank of America's new program allows anyone to apply for a credit card
who has maintained a checking account with Bank of America for three
months without an overdraft, even if these individuals have neither a
Social Security number nor a credit history. "The program meets the
identification requirements of the USA Patriot Act and the U.S.
Treasury Department," says Riess.

Pre-paid USA