Pre-paid za dowodem

Data: 2016-03-25 02:11:47
Autor: Michal
Pre-paid za dowodem
W dniu czwartek, 24 marca 2016 22:24:09 UTC+1 użytkownik re napisał:
Będziemy kupowali pre-paid'y za okazaniem dowodu w celu rejestracji.

Co za debile ....

Już kiedyś tak było, ja swojego prepaida kupowałem w 1999 (Orange POP) za okazaniem dokumentu tożsamości i pod warunkiem obowiązkowego wypełnienia karty rejestracyjnej w salonie, przy pracowniku.

Data: 2016-03-25 10:26:06
Autor: Big Jack
Pre-paid za dowodem
W wiadomości
*Michal* napisał(-a):

ja swojego prepaida kupowałem w 1999 (Orange
POP) za okazaniem dokumentu tożsamości

To chyba jeszcze była Idea

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2016-03-25 12:44:23
Autor: Marek
Pre-paid za dowodem
On Fri, 25 Mar 2016 10:26:06 +0100, "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:
To chyba jeszcze była Idea

I to nie był obowiązujący nakaz prawny tylko widzimisię sprzedawcy.

--
Marek

Data: 2016-03-25 13:34:53
Autor: re
Pre-paid za dowodem

Użytkownik "Marek"

To chyba jeszcze była Idea

I to nie był obowiązujący nakaz prawny tylko widzimisię sprzedawcy.
-- -
Gdybyśmy mieli 100 operatorów a nie 4 ...

Data: 2016-03-25 17:07:19
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Pre-paid za dowodem
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą re
naskrobał(a):

Użytkownik "Marek"

To chyba jeszcze była Idea

I to nie był obowiązujący nakaz prawny tylko widzimisię sprzedawcy.
-- -
Gdybyśmy mieli 100 operatorów a nie 4 ...

Naucz swój program poprawnego cytowania albo rób to ręcznie, bo nie idzie
czytać tego co piszesz.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz szedł ulicami Berlina, coś jednak zdradzało w nim szpiega: może

Data: 2016-03-25 17:40:06
Autor: re
Pre-paid za dowodem

Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..."

Naucz swój program poprawnego cytowania albo rób to ręcznie, bo nie idzie
czytać tego co piszesz.
-- -
Masz to jak w banku

Data: 2016-03-26 20:26:24
Autor: J.F.
Pre-paid za dowodem
Dnia Fri, 25 Mar 2016 13:34:53 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "Marek"
To chyba jeszcze była Idea
I to nie był obowiązujący nakaz prawny tylko widzimisię sprzedawcy.
Gdybyśmy mieli 100 operatorów a nie 4 ...

Idea w zasadzie byla 3-cim. A to bylo w trosce o porzadek/bezpieczenstwo, czy w trosce o
ewentualne roszczenia finansowe ?

J.

Data: 2016-03-28 14:04:13
Autor: the_foe
Pre-paid za dowodem
W dniu 2016-03-25 o 12:44, Marek pisze:
On Fri, 25 Mar 2016 10:26:06 +0100, "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:
To chyba jeszcze była Idea

I to nie był obowiązujący nakaz prawny tylko widzimisię sprzedawcy.

nie, to był wymóg prawny. I działał na korzyść klienta. Telekomy same lobbowały by znieść te przepisy. Dziś jak chcesz coś zareklamować to musisz się najpierw zarejstrować pod swoimi danymi (choc np. Orange ich nie weryfikuje) więc wiedzą, ze większośc machnie ręką.
Karty prepaid są odstępstwem od reguły, ze umowa cywilna wymaga danych osobowych ich stron. Dlatego wymagało to zmiany prawa, a te kraje które tego nie zrobiły mają wymóg umowy imiennej do dziś. (Niemcy, Norwegia, Francja, Włochy)

--
@foe_pl

Data: 2016-03-28 14:31:48
Autor: re
Pre-paid za dowodem

Użytkownik "the_foe"

[...]

Co Ty nie powiesz ? :-)

To jest kwestia formy umowy. Umowy (z zasady) nie wymagają żadnej szczególnej formy, więc zawiera się je prosto. Tylko pewne rodzaje umów (odstępstwa) wymagają formy pisemnej albo aktu notarialnego a tu rejestracji.

Data: 2016-03-28 19:09:50
Autor: Marek
Pre-paid za dowodem
On Mon, 28 Mar 2016 14:04:13 +0200, the_foe <the_foewytnijto@wp.pl> wrote:
nie, to był wymóg prawny. I działał na korzyść klienta. Telekomy
same

O którym roku mówimy?

--
Marek

Data: 2016-03-25 13:32:41
Autor: re
Pre-paid za dowodem

Użytkownik "Michal"

[...]

Na początku nie było prepaidów. Prawie jak za komuny, gdy na telefon czekało się np 12 lat.

Data: 2016-03-26 20:30:11
Autor: J.F.
Pre-paid za dowodem
Dnia Fri, 25 Mar 2016 13:32:41 +0100, re napisał(a):
[...]

W tym przypadku czekalo sie tylko rok.
Z perspektywy roku 2016 mozna rzec, ze prepaidy byly prawie od samego
poczatku sieci GSM.

J.

Pre-paid za dowodem