Precz z elektrykami

Data: 2018-10-24 15:23:18
Autor: kk
Precz z elektrykami
Data: 2018-10-24 06:31:23
Autor: Bolko
Precz z elektrykami
W dniu środa, 24 października 2018 15:23:31 UTC+2 użytkownik kk napisał:
Media donoszą

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a42

czeka wkrótce niespodziewany zwrot w kierunku silników wysokoprężnych. Do takich wniosków doszli eksperci z niemieckiej firmy badawczej

:)

jest ciekaw co na to eksperci amerykańscy

Data: 2018-10-24 16:22:51
Autor: Robert Wańkowski
Precz z elektrykami
W dniu 2018-10-24 o 15:31, Bolko pisze:
eksperci z niemieckiej firmy badawczej

:)

jest ciekaw co na to eksperci amerykańscy
Albo naukowcy radzieccy. :-)

Robert

Data: 2018-10-24 16:28:55
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Wed, 24 Oct 2018 06:31:23 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

[...]

Tak bezdennie głupio zredagowanego artykułu dawno nie widziałem. Media
sięgają dna. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-24 17:24:30
Autor: ToMasz
Precz z elektrykami
[...]

co  w artykule jest głupiego? Zastanawianie się? (zakładam ze nie kłamią z danymi na temat produkcji baterii)

ToMasz

Data: 2018-10-24 17:36:23
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Wed, 24 Oct 2018 17:24:30 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Zastanów się chwilę nad takimi np. sformułowaniami:
""W zależności od tego, gdzie wytwarzane są samochody elektryczne,
energia potrzebna do wyprodukowania ich akumulatorów powoduje wysoki
ślad węglowy".

"W przypadku Niemiec "przeciętny samochód elektryczny musiałby
pozostawać w eksploatacji przez co najmniej 10 lat, by zrównoważyć
emisję konkurencyjnego samochodu z silnikiem spalinowym".

""zbudowanie akumulatora samochodowego o masie 500 kilogramów lub
większego (co w przypadku zyskujących na popularności suvów nie jest
wcale abstrakcją) w fabryce zasilanej paliwami kopalnymi spowodowałoby
do 74 proc. więcej emisji dwutlenku węgla niż stworzenie wydajnego
tradycyjnego pojazdu!"

Dalsze cytowanie sobie daruję :) Jak nie załapiesz od ręki co w tych
cytatach jest złego to wyłożę w następnym poście, w ramach dnia dobroci
dla zwierzątek.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-24 19:08:56
Autor: ToMasz
Precz z elektrykami
[...]
ja to rozumiem tak: główną różnicą z punktu widzienia środowiska naturalnego w produkcji spalinowców i elektryków jest akumulator. więc autor zauważa że "elektryk" produkowany w europie, ekologicznie, drogo, zostawia inny "ślad węglowy" niż podobny pojazd produkowany w usa albo w chinach. nie mam pojęcia o różnicach w produkcji samochodów elektrycznych, ale mam informacje z pierwszej ręki ( z drugiej, autentycznie z drugiej) na temat rowerów elektrycznych. otóż europejskie były droższe, między innymi przez wyśrubowane normy ekologiczne. wiec unia walnęła na chińskie większe cło.

"W przypadku Niemiec "przeciętny samochód elektryczny musiałby
pozostawać w eksploatacji przez co najmniej 10 lat, by zrównoważyć
emisję konkurencyjnego samochodu z silnikiem spalinowym".
Ja to rozumiem tak: Produkcja dupnej baterii jest tak szkodliwa jak jazda benzyniakiem przez 10 lat. nie wiem czy to prawda, ale tak napisali. jak kłamią - napisz.

[...]
Tu zgaduje że duży udział w budowie akumulatora to enegria elektryczna. w produkcji aluminium dokładnie tak jest. więc jeśli ta enegria jest z paliw kopalnych, to potrzeba jej dużo. bardzo dużo. I znowu - nie wiem czy to prawda. ale przekaz jest wmiarę jasny.
ToMasz

Data: 2018-10-24 12:34:59
Autor: sczygiel
Precz z elektrykami
W dniu środa, 24 października 2018 12:08:58 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
ja to rozumiem tak: główną różnicą z punktu widzienia środowiska naturalnego w produkcji spalinowców i elektryków jest akumulator. więc autor zauważa że "elektryk" produkowany w europie, ekologicznie, drogo, zostawia inny "ślad węglowy" niż podobny pojazd produkowany w usa albo w chinach. nie mam pojęcia o różnicach w produkcji samochodów elektrycznych,

Energie mozna miec z atomu ktory nie produkuje co2 albo z elektrowni spalinowej ktora produkuje.

Ale ile tej energii i jakiej trzeba na produkcje baterii litowej (kopalnia i huta moga nie moc byc napedzane eletrycznie) to juz inna sprawa.

No i co ciekawe samochody elektryczne wcale nie sa trwalsze od spalinowych.
Karoseria, podwozie, ogumienie, tapicerka jest taka sama (albo podobna).
Roznica jest tylko w samym silniku, skrzyni i paru innych pierdolach (ogrzewanie, klimatyzacja itp.)

Wiec nie robi sie duzego bledu porownujac produkcje akumulatora i energii elektrycznej w sieci, jej przesylu, strat na ladowaniu do produkcji czesci silnika plus spalone paliwo na jazde.

Tyle ze nalezy to sensownie policzyc bo jeden popatrzy i policzy kWh z gniazdka i przyrowna do kalorycznosci paliwa i wyjda mu farmazony.

Data: 2018-10-24 22:11:58
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Wed, 24 Oct 2018 19:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):

ale przekaz jest wmiarę jasny.

LOL. No dobrze, wytłumaczę:
1. Pierwszy cytat jest zdaniem zbudowanym nielogicznie. Po słowach "w
zależności" oczekuje się podania kilku a conajmniej dwóch "zależności".
Podano jedną. Ponadto, napisano że "powoduje wysoki ślad węglowy". I
owszem, cokolwiek robimy, powodujemy taki ślad. Istotne jest że w
przypadku transportu opartego na elektryczności produkowanej bez
spalania węgla taki ślad jest duuużo mniejszy. A tego nie napisano. 2. Drugi cytat: Słowa "zrównoważyć emisję konkurencyjnego samochodu" nic
nie znaczą, są bełkotem. Co tu konkurencja i jaka ma do rzeczy. Co to
jest zrównoważanie emisji. 3. Cytat trzeci. Zauważ dokładność - 74%. Z dokładnością do 1 procenta
coś podano, co ma sprawiać na odbiorcy wrażenie że informacja jest
wiarygodna. Tymczasem jest bez sensu, bo w przeciwieństwie do sugestii
że akumulatory będą budowane w fabryce zasilanej paliwem kopalnym będą
one budowane w fabryce zasilanej inaczej. Niezależnie od tego, pojazd
elektryczny (np. typowa osobówka dla miejskiej rodziny) jest tańsza w
kosztach energii zużytej do jego wytworzenia i w kosztach materiałowych.
To że obecnie ceny na te bryki są duże, wynika z zupełnie innych
uwarunkowań.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-24 13:55:43
Autor: sczygiel
Precz z elektrykami
W dniu środa, 24 października 2018 15:12:00 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

przypadku transportu opartego na elektryczności produkowanej bez
spalania węgla taki ślad jest duuużo mniejszy. A tego nie napisano.

Czepiasz sie. Dla mnie zrozumiale jest ze zaleznosc tyczy sie tego czy wyprodukowano te akumulatory we francji (duzo energii nuklearnej) czy w Polsce (energia z wegla i nikla mozliwosc skorzystania z energii francuskiej)

2. Drugi cytat: Słowa "zrównoważyć emisję konkurencyjnego samochodu" nic
nie znaczą, są bełkotem. Co tu konkurencja i jaka ma do rzeczy. Co to
jest zrównoważanie emisji.

Ja zrozumialem ze konkurancyjny to spalinowy. Czepiasz sie.

[...]

Czepiasz sie. Podano "do 74%" Jakby napisali "do 70%" to bys zalozyl ze podali z dokladnoscia 10 procentowa czy jedno procentowa?

Czepiasz sie.

Ale zgodze sie ze te porownania sa oderwane od realiow. Ale czepiasz sie.

Data: 2018-10-24 22:54:28
Autor: ToMasz
Precz z elektrykami
Dnia Wed, 24 Oct 2018 19:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):

ale przekaz jest wmiarę jasny.

LOL. No dobrze, wytłumaczę:
1. Pierwszy cytat jest zdaniem zbudowanym nielogicznie. Po słowach "w

A teraz rozumiem. błędy językowo - logiczne. a że facet może mieć racje - kij mu w oko. z polskiego miał 3 na szynach, więc niech spada
:(
ToMasz

Data: 2018-10-25 09:31:16
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Wed, 24 Oct 2018 22:54:28 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Głupiś . Jak facet może mieć rację kiedy nie wiadomo o co mu chodzi? A
poza tym odniosłem się też do meritum. I prawda - jak miał 3 na szynach
to niech kozy pasa a nie każe czytać ludziom swoje bzdety.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 10:44:06
Autor: kk
Precz z elektrykami
[...]

Może mieć rację przypadkiem :-)

poza tym odniosłem się też do meritum. I prawda - jak miał 3 na szynach
to niech kozy pasa a nie każe czytać ludziom swoje bzdety.

Do pasania kóz może trzeba szkołę skończyć :-)

To zwykły artykuł, nie praca naukowa :-)

Data: 2018-10-25 11:08:08
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:44:06 +0200, kk napisał(a):

Może mieć rację przypadkiem :-)

Jasne :) Tylko że nikt nie wie jaka to racja.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-26 09:01:45
Autor: ToMasz
Precz z elektrykami
Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:44:06 +0200, kk napisał(a):

Może mieć rację przypadkiem :-)

Jasne :) Tylko że nikt nie wie jaka to racja.

ja Ci powiem gdzie ma racje. Polskie elektrownie mają sprawność niewiele wyższą niż silnik Diesla. prąd z nich jest wytwarzany z paliw kopalnych. sprawość maleje wraz z odległością od elektrowni, bo przesył tak dużych ilości energii to koszmar. silnik elektryczny ma zajebistą sprawność, ale nie 100%, zasilacz, ładowarka akumulatora  - również. a sam akumulator idealny też nie jest. Jakby był to elektrownia szczytowo pompowa zamiast pierdzielić się z dwoma jeziorami, kupiła by 50% produkcji akumulatoów do tesli. JAk to wszystko razem policzysz to wyjdzie ci.....  No właśnie. na to zwraca uwage redaktor. to że robi to nieudolnie NIE ZNACZY że niema racji a tym bardziej że problem nie istnieje. co gorsza, mamy inne rozwiązania. możemy jeździć na gazie ziemnym, na lpg, albo na.... oleju rzepakowym. Masz jakieś badania jak zanieczyszcza silnik Diesla spalający olej jadalny? Kiedyś czytałem że autobusy w miastach jeździły na takim oleju. sam jeździłem citroenem c15 na jadalnym. spaliny bardziej przypominały spalone frytki niż smród starego Diesla.
teraz dywagacje. zaleją nas dotowane elektryki. całe społeczeństwo, nie kierowcy, zrzuci się na pokrycie kosztów lini elektrycznych, kosztów przesyłu, droższego prądu. a środowisko dostanie w dupe jeszcze bardziej niż przy spalinowcach, ale w cenrach miast będzie nieco lepiej. mniej spalin

ToMasz

Data: 2018-10-26 09:35:39
Autor: abn140
Precz z elektrykami

ToMasz
no w punkt.
dokladnie !!! tak bedzie.
jedynym ratunkiem jest nastawianie elektrowni atomowych ale ostatniej generacji, tzw powielajacych imo, bo niezbyt sie interesuje.
one wydluzaja zasoby uranu z chyba 200 lat do wlasciwie niekonczonosci.
dodatkowo moga spalac czesc syfu ktory pozostal po poprzednich.
nie ma woli politycznej do odpalenia tego projektu.
czy panele lapiace prad ze slonca stana sie tak wydajne ze nagarazowa instalacja + aku uzywi calkowicie jedno auto to oczywiscie nie wiemy.

Data: 2018-10-26 09:41:29
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Fri, 26 Oct 2018 09:01:45 +0200, ToMasz napisał(a):

teraz dywagacje. zaleją nas dotowane elektryki

Tomaszu, litości. Autor tego nieszczęsnego artykułu użył wielu mądrych
słów tyle że je poskładał bez sensu. Może to być wyraz braku rozeznania
w temacie, może być wyraz nieumiejętności formułowania myśli a może być
też celowy zabieg polegający na takim skonstruowaniu treści by każdy
ćwiercinteligent znalazł w nim coś dla siebie, bez względu na to czego
szuka :) Ja, pomimo poświęcenia paru chwil na deszyfrację nie umiem
powiedzieć nawet tego jaki jest osobisty, emocjonalny stosunek autora do
elektryków. Lubi czy nie lubi :) Zaczyna od zdania o powrocie diesli,
kończy na opisie jakiegoś testu sprzed lat. A gdzie q... główna teza
artykułu? Powinna być zgodnie z zasadami na początku a reszta artykułu
powinna być poświęcona jej dowodzeniu. Tymczasem autor skacze z wątka na
wątek bez ładu i składu. Skłaniam się ku tezie że artykuł ma celowo taki
kształt by skuteczniej trafiać do mało wykształconego targetu, głównego
dzisiejszego odbiorcy treści netowych. Co zresztą widać po waszych
komentarzach :)
Mądre słowa sprawiają na was wrażenie obcowania z nauką, wielość wątków
sugeruje erudycję autora. A treść.... my i tak wiemy lepiej od autora,
po co nam jakaś treść :) A dopieszczeni jesteśmy.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 10:51:56
Autor: Liwiusz
Precz z elektrykami
[...]

Chyba nie w języku polskim.

"W zależności od tego, gdzie zjem, taki rachunek zapłacę".

Podano jedną. Ponadto, napisano że "powoduje wysoki ślad węglowy". I
owszem, cokolwiek robimy, powodujemy taki ślad. Istotne jest że w

Ślad jest różny w zależności od miejsca produkcji.

[...]

Być może pochodzi z jakichś analiz? Ty jesteś na poziomie dziennikarza z TVN Biznes, który mając na ekranie 18,6% powiedział "wynosi prawie 20%, a dokładnie 19%"

Tymczasem jest bez sensu, bo w przeciwieństwie do sugestii
że akumulatory będą budowane w fabryce zasilanej paliwem kopalnym będą
one budowane w fabryce zasilanej inaczej.

Skąd wiesz? Mamy uwierzyć, bo tak piszesz?

--
Liwiusz

Data: 2018-10-25 11:18:26
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:51:56 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Zły przykład, ponieważ wymagana różnorodność dugiej, zależnej części
zdania jest ukryta w konstrukcji "gdzie... taki". Nie ma tego w
analizowanym cytacie.

Skąd wiesz? Mamy uwierzyć, bo tak piszesz?
Przemawia przez ciebie arogancja. Ponieważ ty nie wiesz, to nikt nie
może wiedzieć. Poza tym, nikt cię nie namawia do wiary. To bardzo zła
metoda poznawcza. Postudiuj przedmiot u źródeł nieco lepszych niż onet,
to się dowiesz że przechodzenie na trakcję elektryczną jest zawsze
częścią polityki klimatycznej zmierzającej przez zaniechanie spalania
paliw kopalnych do uniknięcia katastrofy cywilizacyjnej.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 11:58:59
Autor: collie
Precz z elektrykami
W dniu 25.10.2018 11:18, Jacek Maciejewski pisze:

przechodzenie na trakcję elektryczną jest zawsze
częścią polityki klimatycznej zmierzającej przez zaniechanie spalania
paliw kopalnych do uniknięcia katastrofy cywilizacyjnej.

No, prund do trakcji elektrycznej w Polsce bierze
się z wiatru i ze słońca. I tym sposobem katastrofa
cywilizacyjna nam niestraszna.

Data: 2018-10-25 13:05:38
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Thu, 25 Oct 2018 11:58:59 +0200, collie napisał(a):

[...]

Nie staraj się być głupszym niż jesteś.   Jest oczywiste że z punktu
widzenia zapobieżenia katastrofie klimatycznej trakcja elektryczna w
Polsce nie ma większego sensu. Jeśli natomiast wziąść pod uwagę aspekt
ekonomiczny to jeśli w końcu elektryki będą tańsze niż spalinówki to i
Polacy zaczną je kupować nie zważając na aspekt klimatyczny. Ale nie o
to chodzi w tej zabawie. Patrz nieco szerzej niż twoje podwórko, bo się
obudzisz z kałachem w ręku strzelając do uchodźców klimatycznych
szturmujących twoją granicę :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 13:10:29
Autor: Liwiusz
Precz z elektrykami
wziąść

Tak to już jest, że czasem jak człowiek chce uchodzić za mądrego, to jak się go posłucha w szczegółach, to wyjdzie, że jest po prostu imbecylem. Nie opanował nawet umiejętności pisania, a co dopiero mówić o meandrach ziemskiej klimatologii.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-25 13:35:58
Autor: radekp@konto.pl
Precz z elektrykami
Thu, 25 Oct 2018 13:10:29 +0200, w <pqs8b7$tq0$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> wziąść

Tak to już jest, że czasem jak człowiek chce uchodzić za mądrego, to jak się go posłucha w szczegółach, to wyjdzie, że jest po prostu imbecylem.

Nie kontruuje się zdań złożonych, gdy nie ma takiej potrzeby, a można to zrobić
prościej.

Data: 2018-10-27 16:44:36
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Thu, 25 Oct 2018 13:35:58 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

Liwiusz już tak ma że zadziera nosa nawet jak nie ma nic do powiedzenia
w temacie. Jakby sobie zadał trochę trudu to by wiedział że forma
"wziąść" ma w polskim długą tradycję i winna być traktowana co najwyżej
jako archaizm a nie jako błąd.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-27 18:20:31
Autor: Akarm
[OT] Re: Precz z elektrykami

 forma
"wziąść" ma w polskim długą tradycję i winna być traktowana co najwyżej
jako archaizm a nie jako błąd.

Jaką długą tradycję, co ty pi....sz?
Poza tym wszystko w porządku? :D
Zawsze jedynie poprawne było "wziąć".
ZAWSZE!
To, że w kilku (zaledwie kilku!) wierszach można ten błąd znaleźć, nie świadczy o jakiejkolwiek tradycji.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-28 04:26:31
Autor: Liwiusz
Precz z elektrykami
[...]

Nie ma tradycji, nie jest archaizmem, a bardziej prawdopodobne jest, że radek po prostu nie umie pisać, a nie błędnie wzoruje się na Mickiewiczu, Asnyku, którzy też ten błąd popełniali.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-25 11:00:15
Autor: T.
Precz z elektrykami
[...]

Ale odnosisz się do sytuacji idealnej, a tak nie jest.
Wyobraź sobie zatem też hipotetyczną idealną sytuację - Unia nakazuje natychmiastowe wyłączenie wszelkich źródeł energii bazujących na węglu, a więc pieców w domach i elektrowni. Można? Można. Tylko jakie będą tego skutki?
Co ciekawe hipokryci z UE idą w kierunku mrzonek, za które płacą przede wszystkim najbiedniejsi. Największe złoża metali ziem rzadkich są w Korei Płn. i Chinach - jakie tam panują warunki pracy? To już nikogo nie obchodzi...
T.

Data: 2018-10-25 12:27:37
Autor: Karol5
Precz. UE to nie jest związek hipokrytów.
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości

Co ciekawe hipokryci z UE idą w kierunku mrzonek,
T.

UE to nie jest związek hipokrytów,
to jest dobrowolny związek państw europejskich
i to przedstawiciele tych państw wspólnie decydują
co ma obowiazywać, a co nie.
Nie podoba sie, to wynocha. Nikt nikogo nie trzyma na siłe.

Data: 2018-10-24 18:21:57
Autor: kk
Precz z elektrykami
[...]

"Pojazdy tylko elektryczne, ale napędzane energią bezprzewodową z nadajnika z satelity to jest przyszłość i darmowa energia słoneczna."

Data: 2018-10-24 15:28:12
Autor: Myjk
Precz z elektrykami
Wed, 24 Oct 2018 15:23:18 +0200, kk
Media donoszą

Ciągle ta sama bajka. Środowisko i nieśmiertelne CO2. Ludzie, skutki (i koszty leczenia!) to pies.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-24 18:20:25
Autor: kk
Precz z elektrykami
W dniu 2018-10-24 o 15:28, Myjk pisze:
Wed, 24 Oct 2018 15:23:18 +0200, kk

Media donoszą

Ciągle ta sama bajka. Środowisko i nieśmiertelne CO2.
Ludzie, skutki (i koszty leczenia!) to pies.

Niejaki universe skomentował artykuł: "Rozwiazanie problemow jest bardzo proste. Wystarczy przestac sie spieszyc nie wiadomo po co. Wystarczy przestac gnac nie wiadomo za czym. Wystarczy zyc w malych spolecznosciach wiejskich, samodzielnie produkujac sobie pozywienie. Wtedy do transportu wystarczy nam stary poczciwy kon i wol. Gwarantuje wszystkim, ze ludzie beda bardziej szczesliwi bez tej calej tzw "cywilizacji"; spedzania godzin wsrod smrodu i halasu, ogladania prania mozgu w telewizji i kombinowaniu jak zdobyc cos co podobno musze miec, zeby byc szczesliwym. Na pierwszy plan wroci rodzina, humanizm i wszystkie inne wartosci z nimi zwiazane. A my swoj czas, ktory teraz poswiecamy na nabijanie kieszeni wiecznie nienasyconym demonom, bedziemy mogli poswiecic sobie i najblizszym"

Data: 2018-10-24 11:41:19
Autor: sczygiel
Precz z elektrykami
W dniu środa, 24 października 2018 11:20:38 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> [...]
> Niejaki universe skomentował artykuł: "Rozwiazanie problemow jest bardzo proste. Wystarczy przestac sie spieszyc nie wiadomo po co. Wystarczy przestac gnac nie wiadomo za czym. Wystarczy zyc w malych spolecznosciach wiejskich, samodzielnie produkujac sobie pozywienie. Wtedy do transportu wystarczy nam stary poczciwy kon i wol. Gwarantuje wszystkim, ze ludzie beda bardziej szczesliwi bez tej calej tzw "cywilizacji"; spedzania godzin wsrod smrodu i halasu, ogladania prania mozgu w telewizji i kombinowaniu jak zdobyc cos co podobno musze miec, zeby byc szczesliwym. Na pierwszy plan wroci rodzina, humanizm i wszystkie inne wartosci z nimi zwiazane. A my swoj czas, ktory teraz poswiecamy na nabijanie kieszeni wiecznie nienasyconym demonom, bedziemy mogli poswiecic sobie i najblizszym"

Nie wiem czy trolujesz czy chciales cos pozytywnego przekazac.

Prawda jest taka ze to co napisal universe mozna naprawic jednym pociagnieciem.
Likwidujac dodruk pieniadza. To inflacja napedza ludzi do dzialania.
Gdyby nie ona to ludzie by woleli minimalnie wydawac bo kazde przetrzymanie pieniadza powoduje wzrost jego wartosci.

To znakomicie ograniczylo by konsumpcje. I ludzie zyli by wolniej, spokojniej, mniej by nature eksploatowali.

Mialo by to duzo innych skutkow ale planete bysmy oszczedzali.

Data: 2018-10-25 21:37:55
Autor: Jacek
Precz z elektrykami
W dniu 24.10.2018 o 18:20, kk pisze:
[...]

No i tu się pojawia problem, bo państwo (EU) chce regulować wszystko i nie znosi innej władzy, niż własna. Dlatego musi zostać zlikwidowana albo zminimalizowana władza rodzicielska, władza właścicielska i władza religijna oraz szkolna.
Wtedy powstanie zamiast społeczeństwa "masa" którą można będzie dowolnie kształtować.
Jacek

Data: 2018-10-25 13:37:50
Autor: Zenek Kapelinder
Precz z elektrykami
To ze dzieci od zawsze byly panstwowe to cos normalnego. Panstwo pozwala wychowywac rodzicom swoje dzieci bo tak jest najtaniej dla panstwa. Oczywiscie przez panstwo nalezy rozumiec wszystkie panstwa a nie jakies konkretne. Ludzie dorosli tez sa panstwowi w znaczeniu naleza do panstwa. Idac dalej wszystko co jest w panstwie nalezy do panstwa.

Data: 2018-10-24 19:15:17
Autor: Zenek Kapelinder
Precz z elektrykami
A wystarczy opracowac technologie przerabiania CO2 na wegiel i tlen i bedzie butelka niewypitka. Oczywiscie w formie skrzynki umieszczonej w samochodzie. Juz widze w kwietniowym onanecie ze wielki wynalazek polskich naukowcow wyszedl z opracowan teoretycznych i przy pomocy funduszy z ue zaczynaja sie badania nad zamiana CO2 w wegiel i tlen. I ze osiagnieto sukces bo przy uzyciu specjalnego katalizatora udalo sie zrobic wode sodowa. Tak przy okazji. Jak sie pije wode sodowa to co sie dzieje z CO2? Wypierdza sie go? Bo jak przyswaja to moze wpuszczenie do wodociagow wody sodowej rozwiazalo by problem ocieplenia. Jak by kto pytal pierwszy na to wpadlem.

Data: 2018-10-25 12:07:20
Autor: t-1
Precz z elektrykami

A wystarczy opracowac technologie przerabiania CO2 na wegiel i tlen i bedzie butelka niewypitka.

Po to węgiel i tlen zamieniono w CO2 aby uzyskać energię do napędu samochodu.
Rozbicie CO2 na składowe wymaga włożenia co najmniej tyle samo energii, nie ma problemu z technologią.
Więc może jakaś mini synteza jądrowa pod maską samochodu.
Ale wtedy po co reakcja spalania?

Problemem jest uznanie CO2 za wroga natury, skoro jest to podstawowe pożywienie roślin.
Ale jak by wtedy, różni zbawcy ludzkości, wypłukiwali miłe dolarki z powietrza?

Data: 2018-10-25 03:57:34
Autor: Zenek Kapelinder
Precz z elektrykami
Widze ze do podobnych wnioskow co moje dochodza i inni. Ze nie ma na Ziemi zycia jesli nie bedzie dostatecznej ilosci co2. Jeszcze tylko ekolodzy i inni popaprancy musza zrozumiec ze ocieplenie odblokuje wiecej terenow pod uprawy niz zostanie straconych w wyniku podniesienia sredniej temperatury.

Data: 2018-10-25 13:07:08
Autor: Jacek Maciejewski
Precz z elektrykami
Dnia Thu, 25 Oct 2018 03:57:34 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Jeszcze tylko ekolodzy i inni popaprancy musza zrozumiec ze ocieplenie odblokuje wiecej terenow pod uprawy niz zostanie straconych w wyniku podniesienia sredniej temperatury.

Zenuś, doprawdy czasem lepiej by było jakbyś zamilczał.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 04:31:44
Autor: Zenek Kapelinder
Precz z elektrykami
Policz jakie sa okolice okolorownikowe i co sie na nich uprawia i porownaj z wielkoscia terenow na ktorych teraz jest wieczna zmarzlina i dopiero pisz, pisz, pisz.

Data: 2018-10-25 13:37:20
Autor: radekp@konto.pl
Precz z elektrykami
Thu, 25 Oct 2018 04:31:44 -0700 (PDT), w
<2411c2f9-4ebc-4a01-92d1-579adb404bb9@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Policz jakie sa okolice okolorownikowe i co sie na nich uprawia i porownaj z wielkoscia terenow na ktorych teraz jest wieczna zmarzlina i dopiero pisz, pisz, pisz.

Znaczy się chcesz uprawiać pola na Antarktydzie i Grenlandii?
Aha... aha...

Data: 2018-10-25 10:15:11
Autor: Zenek Kapelinder
Precz z elektrykami
Ja nie bo tego nie dozyje. Ale jak by sie zrobilo prawdziwe ocieplenie to znasz jakis powod zeby w Norwegii winogrona nie rosly a na syberii kukurydza, ziemniaki, jablka i co sobie jeszcze zazyczysz. Problemem nie jest ocieplenie tylko gatunek ludzi ktorzy beda sie musieli przeprowadzic z okolic rownika. Zreszta oni juz sami sie przeprowadzaja.

Data: 2018-10-24 17:01:47
Autor: Bok
Precz z elektrykami
W dniu 2018-10-24 o 15:23, kk pisze:
Media donoszą

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a42

ja bym się raczej martwił o mikroplastik w naszych jelitach który wpędzi nas do grobu

Data: 2018-10-24 18:31:14
Autor: kk
Precz z elektrykami
W dniu 2018-10-24 o 17:01, Bok pisze:
W dniu 2018-10-24 o 15:23, kk pisze:
Media donoszą

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a42

ja bym się raczej martwił o mikroplastik w naszych jelitach który wpędzi nas do grobu

Mieliśmy swego czasu aferę z solą

Data: 2018-10-24 21:01:27
Autor: Janusz
Precz z elektrykami
W dniu 2018-10-24 o 18:31, kk pisze:
[...]

Chemiczną czyli uzyskana w reakcji chemiczne, która mogła być zanieczyszczona, ale nie była, w przeciwieństwie do kopanej która może mieć pełno zanieczyszczeń ale że jest wykopana to jest ok.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-10-24 18:09:48
Autor: Endriu11111111
Precz z elektrykami
Media donoszą:

CAŁA PRAWDA O SAMOCHODACH ELEKTRYCZNYCH I BATERIACH. CZ.1
https://www.youtube.com/watch?v=80QkVlqkv0w

CAŁA PRAWDA O SAMOCHODACH ELEKTRYCZNYCH I BATERIACH. CZ.2
https://www.youtube.com/watch?v=8me5dgLftyY

Endriu

Data: 2018-10-27 16:37:52
Autor: Myjk
Precz z elektrykami
Wed, 24 Oct 2018 15:23:18 +0200, kk
Media donoszą

https://www.youtube.com/watch?v=80QkVlqkv0w
https://www.youtube.com/watch?v=8me5dgLftyY

Słabo się gościa słucha, ale Tesli też się oberwało więc było warto posłuchać. ;)

--
Pozdor
Myjk

Precz z elektrykami