Precz z zadupizmem!

Data: 2012-06-20 21:28:26
Autor: Marek Dyjor
Precz z zadupizmem!
Jan45 wrote:
Protestuję przeciwko jeździe blisko czyjegoś
zadka. Dzisiaj doświadczyłem skutków, co prawda
niegroźnych, ale nieprzyjemnych, w postaci

przecz z wleczyzmem lewopasnym...

Data: 2012-06-21 08:58:36
Autor: Jan45
Precz z zadupizmem!
W dniu 2012-06-20 21:28, Marek Dyjor pisze:
Jan45 wrote:
Protestuję przeciwko jeździe blisko czyjegoś
zadka. Dzisiaj doświadczyłem skutków, co prawda
niegroźnych, ale nieprzyjemnych, w postaci

przecz z wleczyzmem lewopasnym...

Akurat na wielopasowej drodze problem jest mniejszy,
tam spieszący się nadmiernie od razu próbują
wyprzedzić, kiedy tylko się zdarza mała luka
na pasie obok. Najwięcej zdenerwowanych jest
na ulicach wyjazdowych z dużych dzielnic sypialnianych,
a te mają na ogół po jednym pasie w każdą stronę.
Na przykład ta "moja" Jaśkowa Dolina w Gdańsku,
Å‚Ä…czÄ…ca MorenÄ™ z centrum Wrzeszcza.
Tu wyprzedzać się nie da, jeśli ciurek samochodów
jest szczelny. Kiedyś spróbowałem w ten sposób,
kiedy zobaczyłem sporą lukę dwa samochody przede mną,
ale na widok mojego samochodu ci dwaj raptownie
przyspieszyli i musiałem wrócić do szeregu.

To wątkowe zdarzenie to skutek nerwowości prawdopodobnie,
albo spowolnienia refleksu u pani kierowcy w godzinach
porannych. Skutek bezpośredni, bo pośrednio to jednak
wynikło z małej odległości.

Jan

Data: 2012-06-22 19:47:18
Autor: Lort
Precz z zadupizmem!
Kto: Jan45 Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 21.06.2012, 08:58:36
W dniu 2012-06-20 21:28, Marek Dyjor pisze:
Jan45 wrote:
Protestujê przeciwko je¼dzie blisko czyjego¶
zadka. Dzisiaj do¶wiadczy³em skutków, co prawda
niegro¼nych, ale nieprzyjemnych, w postaci
przecz z wleczyzmem lewopasnym...
Akurat na wielopasowej drodze problem jest mniejszy,

E tam.

Nawet na skrajnie lewym pasie autostrady zawsze mo¿na siê zatrzymaæ
w celu podej¶cia do kierowcy jad±cego z ty³u i spytania siê dlaczego
jedzie tak blisko.

--
Llort

Data: 2012-06-23 07:45:51
Autor: Jan45
Precz z zadupizmem!
W dniu 2012-06-22 19:47, Lort pisze:
(...)
Nawet na skrajnie lewym pasie autostrady zawsze mo¿na siê zatrzymaæ
w celu podej¶cia do kierowcy jad±cego z ty³u i spytania siê dlaczego
jedzie tak blisko.

A, to znam z Rosji, tam jest takie powiedzenie:
Je¶li nie wolno, ale bardzo siê chce, to mo¿na.
Kiedy¶ jecha³em jako pasa¿er ze znajomym, który
je¼dzi zbyt szybko i ryzykownie, nawet tam, gdzie
nie ma to ¿adnego praktycznego znaczenia. Zapyta³em
go o to. Powiedzia³, ¿e po prostu tak lubi.
Czyli bardzo mu siê chce.

Co do zatrzymywania siê na lewym pasie pamiêtam
pewnego kierowcê, który tak zrobi³, ale z innego
powodu. Zatrzyma³ siê on mianowicie na pasie
lewym, i to na takim, który jest przeznaczony
dla skrêcaj±cych w lewo. Tu¿ przed skrzy¿owaniem.
Wysiad³ i utykaj±c podrepta³ do samochodu za nim.
Okaza³o siê, ¿e chcia³ tylko zapytaæ o drogê,
czy têdy dojedzie do celu. Kilku stoj±cych za nim
zaniemówi³o z wra¿enia, kiedy nie uzyskawszy
odpowiedzi u pierwszego za sob± podrepta³ dalej
pytaæ. A by³o to w ca³kiem sporym mie¶cie, i to
w szczycie komunikacyjnym. Mo¿e mia³ on papiery
upowa¿niaj±ce do postoju w dowolnym miejscu?

Jan

Precz z zadupizmem!