Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Predkosc

Predkosc

Data: 2015-02-04 10:21:57
Autor: J.F.
Predkosc
A jednak jest pozytek z KRBRD :-)

Raport predkosci z 2013
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_raport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf

"w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :

na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h – 111 km/h,
na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych – 94 km/h,
- wojewódzkich – 84 km/h,
- powiatowych 80 km/h,

na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67 km/h w nocy.

Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków przekraczają dopuszczalne limity prędkości
-na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h – dopuszczalną prędkość przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h powyżej dopuszczalnego limitu),

[P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe zapewne]

-na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych – 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
- wojewódzkich – 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
- powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),

na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
- ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby – 80% (16% o więcej niż 20 km/h),
     w dzień – 78% (14% o więcej niĹź 20 km/h),
     w nocy – 84% (22% o więcej niĹź 20 km/h),

- przejścia drĂłg krajowych przez miasta i wsie:  w ciągu doby – 83% (26% o więcej niĹź 20 km/h),
    w dzień – 80% (23% o więcej niĹź 20 km/h),
     w nocy – 87% (33% o więcej niĹź 20 km/h).

Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 – 2008 nie stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń prędkości dopuszczalnej. "

"Ocena zachowan

W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez teren zabudowany (wzrost o 1%).

Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005) było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości) z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został zrealizowany.

Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania różnorodnych środków zarządzania prędkością. "


Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i podniesienia mandatow.
Oraz powolania Wiodacej  KRBRD_dwa  :-)

P.S.  Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie, przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze te FR nic nie daja :-)

PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m. Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie pojazdu na drodze i sam zglasza ?

J.

Data: 2015-02-04 01:44:32
Autor: Jimiasty
Predkosc
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67 km/h w nocy.

i to

Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków przekraczają dopuszczalne limity prędkości

Co oznacza strefa zabudowy? To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
Zatem do d*** z takimi statystykami.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2015-02-04 10:49:35
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomości
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67 km/h w nocy.

i to

Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
przekraczają dopuszczalne limity prędkości

Co oznacza strefa zabudowy?

obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
Zatem do d*** z takimi statystykami.

do d*, ale tu nie chodzi o przejscie dla pieszych, tylko o droge krajowa przechodzaca przez miasto/wies/strefe zabudowy.

J.

Data: 2015-02-04 04:58:34
Autor: Jimiasty
Predkosc
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:49:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>Co oznacza strefa zabudowy?

obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna podkrecic statystyki, no nie? --
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2015-02-04 14:05:26
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomości grup
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:49:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>Co oznacza strefa zabudowy?
obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna podkrecic statystyki, no nie?

Moze, ale watpie.
Tak sobie to ktos niefrasobliwie nazwal ... a moze i po wiekszym przemysleniu.

J.

Data: 2015-02-04 12:30:13
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:


Co oznacza strefa zabudowy?

obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
dalej w szczerym polu

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-04 13:58:40
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "masti"  napisał w
J.F. wrote:
Co oznacza strefa zabudowy?
obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
dalej w szczerym polu

No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.

A we Wroclawiu ciekawie:
-jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
-autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.

Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego zmiany :-)


J.

Data: 2015-02-04 13:27:58
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w
J.F. wrote:
Co oznacza strefa zabudowy?
obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
dalej w szczerym polu

No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.


Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.

jak najbardziej


A we Wroclawiu ciekawie:
-jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
-autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.

Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego zmiany :-)

powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można podnieść
ograniczenia powyżej 80kmh
Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-04 14:39:05
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości
J.F. wrote:
bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
dalej w szczerym polu

No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.

Raczej kojarze, ze wiekszosc jest poprawnych i milych dla kierowcy.
Gdzies tam sie jeszcze zdarza, ze wioska sie zmienia, zielone tablice stoja, a biale nie - no ale tez wioski granicza "przez sciane" i ciagle mamy OZ.

A we Wroclawiu ciekawie:
-jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
-autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi
przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale
tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.

Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego
zmiany :-)

powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można podnieść
ograniczenia powyżej 80kmh

A to nie kojarze, kojarze za to ze na OZ predkosc mozna podniesc, a poza OZ nie ..

Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

J.

Data: 2015-02-04 14:16:49
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:


Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

a to faktycznie dziwne bo zielone powinny stać na granicy
administracyjnej

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-04 17:52:01
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mat9kh$dgq$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ
ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo
ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

a to faktycznie dziwne bo zielone powinny stać na granicy
administracyjnej

no mowie - autostrada jest eksterytorialna i sie do granic nie liczy :-)


O, to jest tu
https://www.google.pl/maps/@51.135853,16.934878,3a,75y,225.61h,81.33t/data=!3m4!1e1!3m2!1srTaVirzQgyvpq_2JfEzh5A!2e0

jest to zaledwie wjazd na autostrade, ale mamy
-koniec OZ i znak autostrady ... znaczy sie mozna 140 ?
-kawalek dalej jest koniec Wroclawia i oganiczenie (?) do 110
-do wlasciwej autostrady jeszcze kawalek

a w przeciwna strone odwrotnie
https://www.google.pl/maps/@51.134433,16.935562,3a,75y,220.69h,97.67t/data=!3m4!1e1!3m2!1sEYNTul_URvJ9VfTb-c6H3Q!2e0
-zjazd z autostrady,
-na luku zjazdu ograniczenie do 50 (uzasadnione troche)
-po polaczeniu ze zjazdem z przeciwnej strony - drugie 50 (wszak skrzyzowanie ... czy nie ?)
-kawalek dalej zielona tablica "Wroclaw" ... hm, czy nie konczy ograniczenia ?
-kawalek dalej - OZ i koniec autostrady


J.

Data: 2015-02-04 17:22:06
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mat9kh$dgq$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ
ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo
ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

a to faktycznie dziwne bo zielone powinny stać na granicy
administracyjnej

no mowie - autostrada jest eksterytorialna i sie do granic nie liczy :-)


O, to jest tu
https://www.google.pl/maps/@51.135853,16.934878,3a,75y,225.61h,81.33t/data=!3m4!1e1!3m2!1srTaVirzQgyvpq_2JfEzh5A!2e0

jest to zaledwie wjazd na autostrade, ale mamy
-koniec OZ i znak autostrady ... znaczy sie mozna 140 ?
-kawalek dalej jest koniec Wroclawia i oganiczenie (?) do 110
-do wlasciwej autostrady jeszcze kawalek

a w przeciwna strone odwrotnie
https://www.google.pl/maps/@51.134433,16.935562,3a,75y,220.69h,97.67t/data=!3m4!1e1!3m2!1sEYNTul_URvJ9VfTb-c6H3Q!2e0
-zjazd z autostrady,
-na luku zjazdu ograniczenie do 50 (uzasadnione troche)
-po polaczeniu ze zjazdem z przeciwnej strony - drugie 50 (wszak skrzyzowanie ... czy nie ?)
-kawalek dalej zielona tablica "Wroclaw" ... hm, czy nie konczy ograniczenia ?

zielona? nie

a u nas zjazd z S8 na zbiorczą
<https://www.google.pl/maps/@52.298307,21.026896,3a,75y,255.02h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5Mwn09SjiW5nXJv83Itnzw!2e0>
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-04 22:14:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Predkosc
Hello J.F.,

Wednesday, February 4, 2015, 5:52:01 PM, you wrote:

[...]

-kawalek dalej zielona tablica "Wroclaw" ... hm, czy nie konczy
ograniczenia ?

Zielona od dawna jest tylko informacją.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-02-05 15:51:26
Autor: Miroo
Predkosc
W dniu 2015-02-04 o 13:58, J.F. pisze:
No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice odwołujące teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze ograniczonym zielonymi tablicami?

Pozdrawiam

Data: 2015-02-05 15:30:49
Autor: masti
Predkosc
Miroo wrote:

W dniu 2015-02-04 o 13:58, J.F. pisze:
No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice odwołujące teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze ograniczonym zielonymi tablicami?

nie. zielona z punktu widzenia ruchu drogowego jest kwiatkiem
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-05 21:01:58
Autor: J.F.
Predkosc
Dnia Thu, 5 Feb 2015 15:30:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Miroo wrote:
A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice odwołujące teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze ograniczonym zielonymi tablicami?

nie. zielona z punktu widzenia ruchu drogowego jest kwiatkiem


Chyba ze ustawiona nad znakiem zakazu :-)

J.

Data: 2015-02-06 10:44:17
Autor: Miroo
Predkosc
W dniu 2015-02-05 o 21:01, J.F. pisze:
Dnia Thu, 5 Feb 2015 15:30:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Miroo wrote:
A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z
zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice odwołujące
teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze
ograniczonym zielonymi tablicami?

nie. zielona z punktu widzenia ruchu drogowego jest kwiatkiem


Chyba ze ustawiona nad znakiem zakazu :-)

No właśnie o taką analogię mi chodzi. Może z terenem zabudowanym jest teraz tak samo.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-06 10:56:02
Autor: Miroo
Predkosc
W dniu 2015-02-06 o 10:44, Miroo pisze:
W dniu 2015-02-05 o 21:01, J.F. pisze:
Dnia Thu, 5 Feb 2015 15:30:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Miroo wrote:
A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z
zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice
odwołujące
teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze
ograniczonym zielonymi tablicami?

nie. zielona z punktu widzenia ruchu drogowego jest kwiatkiem


Chyba ze ustawiona nad znakiem zakazu :-)

No właśnie o taką analogię mi chodzi. Może z terenem zabudowanym jest
teraz tak samo.

Przykład (sorry, nie wiem jak teraz się robi krótkie linki w gmaps):

https://www.google.pl/maps/@50.84736,20.754602,3a,75y,200.48h,93.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1skJXqWIZkwd7Hj8F61C8OMA!2e0

z drugiej strony

https://www.google.pl/maps/@50.847232,20.754522,3a,75y,14.97h,80.52t/data=!3m4!1e1!3m2!1su8iGRFiWN7WbCIMQQj0dUw!2e0

kiedyś znaki terenu zabudowanego występowały zawsze parami - początek i koniec (dla obu kierunków ruchu). Na fotce jest znak tylko dla wjeżdżających.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-06 10:06:38
Autor: masti
Predkosc
Miroo wrote:

W dniu 2015-02-06 o 10:44, Miroo pisze:
W dniu 2015-02-05 o 21:01, J.F. pisze:
Dnia Thu, 5 Feb 2015 15:30:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Miroo wrote:
A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z
zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice
odwołujące
teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze
ograniczonym zielonymi tablicami?

nie. zielona z punktu widzenia ruchu drogowego jest kwiatkiem


Chyba ze ustawiona nad znakiem zakazu :-)

No właśnie o taką analogię mi chodzi. Może z terenem zabudowanym jest
teraz tak samo.

Przykład (sorry, nie wiem jak teraz się robi krótkie linki w gmaps):

https://www.google.pl/maps/@50.84736,20.754602,3a,75y,200.48h,93.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1skJXqWIZkwd7Hj8F61C8OMA!2e0

z drugiej strony

https://www.google.pl/maps/@50.847232,20.754522,3a,75y,14.97h,80.52t/data=!3m4!1e1!3m2!1su8iGRFiWN7WbCIMQQj0dUw!2e0

kiedyś znaki terenu zabudowanego występowały zawsze parami - początek i koniec (dla obu kierunków ruchu). Na fotce jest znak tylko dla wjeżdżających.

to jest źle. Musi być początek i koniec

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-05 18:27:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Predkosc
Hello Miroo,

Thursday, February 5, 2015, 3:51:26 PM, you wrote:

No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.
A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z
zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice odwołujące
teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze ograniczonym zielonymi tablicami?

Zielone tablice INFORMUJĄ o administracyjnych granicach miejscowości -
nie ograniczają obszaru zabudowanego.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-02-04 04:43:09
Autor: kogutek444
Predkosc
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
A jednak jest pozytek z KRBRD :-)

Raport predkosci z 2013
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_raport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf

"w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :

na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 94 km/h,
- wojewódzkich - 84 km/h,
- powiatowych 80 km/h,

na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67 km/h w nocy.

Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków przekraczają dopuszczalne limity prędkości
-na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h powyżej dopuszczalnego limitu),

[P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe zapewne]

-na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
- wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
- powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),

na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
- ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż 20 km/h),
     w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
     w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),

- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie:  w ciągu doby - 83% (26% o więcej niż 20 km/h),
    w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
     w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).

Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń prędkości dopuszczalnej. "

"Ocena zachowan

W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez teren zabudowany (wzrost o 1%).

Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005) było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości) z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został zrealizowany.

Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania różnorodnych środków zarządzania prędkością. "


Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i podniesienia mandatow.
Oraz powolania Wiodacej  KRBRD_dwa  :-)

P.S.  Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie, przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze te FR nic nie daja :-)

PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m. Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie pojazdu na drodze i sam zglasza ?

J.

Masz rację że sporo kierowców przekracza prędkość. Ale nie wiesz jak by było jeśli by nie było żadnych działań. Akurat w przypadku ruchu drogowego nie da się zrobić próby porównawczej że na połowie kraju pilnują a na drugiej nie pilnują. Szybko to w przypadku dużego państwa pojęcie względne. Może szybko to kilkanaście lat? Zauważyłem że w Łodzi jeździ się inaczej niż kilka lat temu.. Dużo spokojniej.

Data: 2015-02-04 14:59:03
Autor: Pawel O'Pajak
Predkosc
Powitanko,

jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej strategii poprawy brd
w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005) było doprowadzenie do
zmniejszenia udziału pojazdów jadących z niebezpieczną prędkością

Czyli nie zadna poprawa bezpieczenstwa, a wydojenie na mandatach. Nie zebym odkryl Ameryke, ale cieszy mnie oficjalne i jednoznaczne przyznanie sie do tego.
Biorac pod uwage, ze maleje liczba wypadkow i zabitych, a % przekraczajacych predkosc rosnie, wniosek moze byc tylko jeden:-)


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-02-04 20:26:25
Autor: giecik
Predkosc
W dniu 2015-02-04 o 10:21, J.F. pisze:

PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
pojazdu na drodze i sam zglasza ?

J.


Moim zdaniem to zasługa aktywności użytkowników.
Jeżdżę w warmińsko-mazurskim i nie mogłem się przekonać (z opowieści), że to coś działa ale naprawde jest tam tyle użytkowników, że nawet na mało uczęszczanej drodze wszystko pokazane jest jak na dłoni :)

Data: 2015-02-04 21:33:54
Autor: Tomasz Pyra
Predkosc
Dnia Wed, 4 Feb 2015 10:21:57 +0100, J.F. napisał(a):

[P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe zapewne]

Nie zdziwiłbym się gdyby i rowerzystów wymieszali :)
Średnia to tu słaby wskaźnik - albo centyle, albo chociaż mediana.
Bo inaczej różne autobusy i inne traktory średnią pociągną mocno w dół.

Kolejna rzecz - co to znaczy "dopuszczalną prędkość przekraczało"?
Bo jak jadę sobie na ograniczeniu 90km/h, równe GPS-owe 90, to co? Pewnie
pół na pół że przekraczam :)



Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 – 2008 nie stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń prędkości dopuszczalnej. "

ciekawe, w połączeniu z tym:

wyniki badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania różnorodnych środków zarządzania prędkością. "

Bo ja tu widzę raczej to, że nastawiali ileś fotoradarów, nakupowali
nieoznakowanych radiowozĂłw, dali fotoradary straĹźy miejskiej itp. itd. a
sami widzę że nie ma trendu spadkowego.

Niemniej widzą dalszy sens robienia nadal tego samego :)


PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m. Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie pojazdu na drodze i sam zglasza ?

Tylu uĹźywa.
Swoją drogą mnie to denerwuje, bo kupa ludzi oznacza wszystko co stoi
choćby w okolicy drogi.
Pewnie można sobie na tym szybciej gwiazdek natrzaskać niż na radarach.

Data: 2015-02-05 00:16:46
Autor: Tomasz Pyra
Predkosc
Dnia Wed, 4 Feb 2015 10:21:57 +0100, J.F. napisał(a):

Oraz powolania Wiodacej  KRBRD_dwa  :-)

Mówisz i masz:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Bedzie-nowe-stanowisko-pelnomocnik-rzadu-ds-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego,wid,17232441,wiadomosc.html

Data: 2015-02-05 19:57:05
Autor: Jacek
Predkosc
W dniu 2015-02-04 o 10:21, J.F. pisze:
A jednak jest pozytek z KRBRD :-)
Wszystko cacy, ale:
teren zabudowany terenowi zabudowanemu nierĂłwny.
Jak pojadę na opolszczyznę to mijam wioski zbudowane według wzorów zachodnich, gdzie zabudowa jest skupiona i tam wątpliwości nie mam.
Jak pojadę w małopolskę to mijam wioski ciągnące się kilometrami, a chałupa od chałupy odległa jest o kilometry i tutaj "teren zabudowany" wyznacza blacha od blachy.
Nie można porównywać różnych zachowań w różnych sytuacjach.
OK, niech będzie, że droga ekspresowa i przy ograniczeniu do 120 jedziemy 111, ale nie zgadzam się na wyznaczanie terenu zabudowanego od blachy do blachy chociaż zabudowań brak. Już w PRL było bardziej logicznie - patrz film "Miś".
Jacek

Data: 2015-02-06 19:26:49
Autor: Shrek
Predkosc
On 2015-02-04 10:21, J.F. wrote:
A jednak jest pozytek z KRBRD :-)

Raport predkosci z 2013
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_raport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf


"w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :

na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h – 111 km/h,
na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych – 94 km/h,
- wojewódzkich – 84 km/h,
- powiatowych 80 km/h,

Z głupich pytań - jak oni to mierzyli?

Shrek.

Predkosc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona