Predkosc

Data: 2015-02-04 01:44:32
Autor: Jimiasty
Predkosc
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67 km/h w nocy.

i to

Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków przekraczają dopuszczalne limity prędkości

Co oznacza strefa zabudowy? To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
Zatem do d*** z takimi statystykami.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2015-02-04 10:49:35
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomości
[...]

obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
Zatem do d*** z takimi statystykami.

do d*, ale tu nie chodzi o przejscie dla pieszych, tylko o droge krajowa przechodzaca przez miasto/wies/strefe zabudowy.

J.

Data: 2015-02-04 04:58:34
Autor: Jimiasty
Predkosc
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:49:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>Co oznacza strefa zabudowy?

obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna podkrecic statystyki, no nie? --
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2015-02-04 14:05:26
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomości grup
> [...]
obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna podkrecic statystyki, no nie?

Moze, ale watpie.
Tak sobie to ktos niefrasobliwie nazwal ... a moze i po wiekszym przemysleniu.

J.

Data: 2015-02-04 12:30:13
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:

Co oznacza strefa zabudowy?

obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
dalej w szczerym polu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-04 13:58:40
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "masti"  napisał w
J.F. wrote:
[...]

No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.

A we Wroclawiu ciekawie:
-jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
-autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.

Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego zmiany :-)

J.

Data: 2015-02-04 13:27:58
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w
J.F. wrote:
[...]

czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.

Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.

jak najbardziej

[...]

powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można podnieść
ograniczenia powyżej 80kmh
Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-04 14:39:05
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości
J.F. wrote:
[...]

Raczej kojarze, ze wiekszosc jest poprawnych i milych dla kierowcy.
Gdzies tam sie jeszcze zdarza, ze wioska sie zmienia, zielone tablice stoja, a biale nie - no ale tez wioski granicza "przez sciane" i ciagle mamy OZ.

[...]

A to nie kojarze, kojarze za to ze na OZ predkosc mozna podniesc, a poza OZ nie ..

Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

J.

Data: 2015-02-04 14:16:49
Autor: masti
Predkosc
J.F. wrote:

Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

a to faktycznie dziwne bo zielone powinny stać na granicy
administracyjnej

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-04 17:52:01
Autor: J.F.
Predkosc
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mat9kh$dgq$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

no mowie - autostrada jest eksterytorialna i sie do granic nie liczy :-)

O, to jest tu
https://www.google.pl/maps/@51.135853,16.934878,3a,75y,225.61h,81.33t/data=!3m4!1e1!3m2!1srTaVirzQgyvpq_2JfEzh5A!2e0

jest to zaledwie wjazd na autostrade, ale mamy
-koniec OZ i znak autostrady ... znaczy sie mozna 140 ?
-kawalek dalej jest koniec Wroclawia i oganiczenie (?) do 110
-do wlasciwej autostrady jeszcze kawalek

a w przeciwna strone odwrotnie
https://www.google.pl/maps/@51.134433,16.935562,3a,75y,220.69h,97.67t/data=!3m4!1e1!3m2!1sEYNTul_URvJ9VfTb-c6H3Q!2e0
-zjazd z autostrady,
-na luku zjazdu ograniczenie do 50 (uzasadnione troche)
-po polaczeniu ze zjazdem z przeciwnej strony - drugie 50 (wszak skrzyzowanie ... czy nie ?)
-kawalek dalej zielona tablica "Wroclaw" ... hm, czy nie konczy ograniczenia ?
-kawalek dalej - OZ i koniec autostrady

J.

Data: 2015-02-04 17:22:06
Autor: masti
Predkosc

J.F. wrote:
[...]

zielona? nie

a u nas zjazd z S8 na zbiorczą
<https://www.google.pl/maps/@52.298307,21.026896,3a,75y,255.02h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5Mwn09SjiW5nXJv83Itnzw!2e0>
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-04 22:14:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Predkosc
Hello J.F.,

[...]

-kawalek dalej zielona tablica "Wroclaw" ... hm, czy nie konczy
ograniczenia ?

Zielona od dawna jest tylko informacją.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-02-05 15:51:26
Autor: Miroo
Predkosc
W dniu 2015-02-04 o 13:58, J.F. pisze:
No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

A ja coraz częściej widuję białą tablicę (teren zabudowany) razem z zieloną (nazwa miejscowości), natomiast znikają białe tablice odwołujące teren zabudowany.
Czy to znaczy, że biała tablica obowiązuje na całym obszarze ograniczonym zielonymi tablicami?

Pozdrawiam

Data: 2015-02-05 15:30:49
Autor: masti
Predkosc
Miroo wrote:

[...]

nie. zielona z punktu widzenia ruchu drogowego jest kwiatkiem
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-05 21:01:58
Autor: J.F.
Predkosc
Dnia Thu, 5 Feb 2015 15:30:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Miroo wrote:
[...]

Chyba ze ustawiona nad znakiem zakazu :-)

J.

Data: 2015-02-06 10:44:17
Autor: Miroo
Predkosc
Miroo wrote:
[...]

No właśnie o taką analogię mi chodzi. Może z terenem zabudowanym jest teraz tak samo.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-06 10:56:02
Autor: Miroo
Predkosc
Miroo wrote:
[...]

Przykład (sorry, nie wiem jak teraz się robi krótkie linki w gmaps):

https://www.google.pl/maps/@50.84736,20.754602,3a,75y,200.48h,93.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1skJXqWIZkwd7Hj8F61C8OMA!2e0

z drugiej strony

https://www.google.pl/maps/@50.847232,20.754522,3a,75y,14.97h,80.52t/data=!3m4!1e1!3m2!1su8iGRFiWN7WbCIMQQj0dUw!2e0

kiedyś znaki terenu zabudowanego występowały zawsze parami - początek i koniec (dla obu kierunków ruchu). Na fotce jest znak tylko dla wjeżdżających.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-06 10:06:38
Autor: masti
Predkosc

Miroo wrote:
[...]

to jest źle. Musi być początek i koniec

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-05 18:27:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Predkosc
Hello Miroo,

[...]

Zielone tablice INFORMUJĄ o administracyjnych granicach miejscowości -
nie ograniczają obszaru zabudowanego.

--
Best regards,
 RoMan