W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
A jednak jest pozytek z KRBRD :-)
Raport predkosci z 2013
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_raport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf
"w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :
na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 94 km/h,
- wojewódzkich - 84 km/h,
- powiatowych 80 km/h,
na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67 km/h w nocy.
Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków przekraczają dopuszczalne limity prędkości
-na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h powyżej dopuszczalnego limitu),
[P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe zapewne]
-na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
- wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
- powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),
na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
- ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż 20 km/h),
w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83% (26% o więcej niż 20 km/h),
w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).
Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń prędkości dopuszczalnej. "
"Ocena zachowan
W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez teren zabudowany (wzrost o 1%).
Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005) było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości) z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został zrealizowany.
Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania różnorodnych środków zarządzania prędkością. "
Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i podniesienia mandatow.
Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)
P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie, przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze te FR nic nie daja :-)
PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m. Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie pojazdu na drodze i sam zglasza ?
J.
Masz rację że sporo kierowców przekracza prędkość. Ale nie wiesz jak by było jeśli by nie było żadnych działań. Akurat w przypadku ruchu drogowego nie da się zrobić próby porównawczej że na połowie kraju pilnują a na drugiej nie pilnują. Szybko to w przypadku dużego państwa pojęcie względne. Może szybko to kilkanaście lat? Zauważyłem że w Łodzi jeździ się inaczej niż kilka lat temu.. Dużo spokojniej.
|