Predkosc SSD - problem

Data: 2014-12-28 21:54:03
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
Mam dysk SSD nowy kingston xfury 128GB, Predkosc odczytu zapisu to ok 250MB podczas kiedy producent podaje około 550.

Sprawdzane na lapku Acep Aspire 5560 z prockiem A6
oraz na stacjonarce z A10.

Co moze być przyczyn± takiego stanu rzeczy?

Ogólnie dysk działa super, komp bardzo płynnie i gdyby nie programy testuj±ce to nie przysżłoby mi do głowy, ze działa za wolno.
Ale skoro moze działac szybciej... :)

Data: 2014-12-29 00:17:01
Autor: ikarek
Predkosc SSD - problem
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomo¶ci news:XnsA411E31799B39budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Deklaracje bez pokrycia ze strony producenta? Zobacz np. to:
http://pccentre.pl/article/show/dysk-ssd-kingston-hyperx-fury-240gb/id=18188;page=3
Poczytaj podsumowanie pod każdym testem oraz końcowe...

Natomiast realnie, te różnice nie s± aż tak istotne, zwłaszcza przy
przesiadce ze starego HDD. Wiem, bo też mam kingstona w lapku
lenovo t500, który uruchamiał się 10 minut i nie dało się na nim
normalnie pracować, a teraz ¶miga jak młoda sarenka :) mimo że
tam jest kontroler SATA II. W testach oczywi¶cie wypada żało¶nie.

Data: 2014-12-29 03:59:22
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
Użytkownik ikarek ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl ...

[...]

Co prawda w jednym z innych w±tków wydawało mi się, ze ktos podawała wyniki testów ze swojego komputera i one były podobne do podawanych przez producenta ale jezeli te wyniki tak znacz±co odbiegaga od obiecanych przez producenta 500/500MB to czy to moze być powód do reklamacji dysku?
Oczywi¶cie nie dzi¶, ale powiedzmy, za rok czy poltora?

[...]
Jasne, ale skoro nie sa istotne to po co kupowałem akurat ten dysk a nie jakis tanszy i wolniejszy w sensie teoretycznych parametrów.

Data: 2014-12-29 11:00:54
Autor: ikarek
Predkosc SSD - problem
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomo¶ci news:XnsA412307077363budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Ciężko powiedzieć (prawnikiem nie jestem). Wydaje mi się, że łatwiej takie
rzeczy zrobić w ci±gu 6 miesięcy od zakupu (niezgodno¶ć z umow±).
Natomiast dużo będzie chyba zależało od dobrej woli sprzedawcy,
bo wyniki mog± pochodzić z laboratorium kingstona, itd. :)

Jasne, ale skoro nie sa istotne to po co kupowałem akurat ten dysk a nie
jakis tanszy i wolniejszy w sensie teoretycznych parametrów.

Pełna zgoda, chodziło mi o co¶ innego, o praktyczny wymiar. Je¶li ogólnie
jeste¶ zadowolony z dysku, to może nie warto szarpać się ze sprzedawc±,
bo nawet jak postawisz na swoim i kupisz inny dysk, to generalnie nie
będziesz potem czuł żadnej różnicy.

Więcej wyników:
http://ssd.userbenchmark.com/Kingston-HyperX-Fury-120GB/Rating/2586
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/66963-kingston-hyperx-fury-240gb-ssd-review-8.html
Konkluzje s± podobne: dysk wypada lepiej w realnym używaniu, niż w testach.

Data: 2014-12-29 15:59:21
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
[...]

Ale za 2 lata kupie sobie za te cene 3 x taki duzy :)

Data: 2014-12-29 15:02:24
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-29 o 04:59, Budzik pisze:

Deklaracje bez pokrycia ze strony producenta? Zobacz np. to:
http://pccentre.pl/article/show/dysk-ssd-kingston-hyperx-fury-240gb/id=
18188;page=3 Poczytaj podsumowanie pod każdym testem oraz końcowe...

Co prawda w jednym z innych wątków wydawało mi się, ze ktos podawała wyniki
testów ze swojego komputera i one były podobne do podawanych przez
producenta ale jezeli te wyniki tak znaczÄ…co odbiegaga od obiecanych przez
producenta 500/500MB to czy to moze być powód do reklamacji dysku?
Oczywiście nie dziś, ale powiedzmy, za rok czy poltora?

Jeśli masz na piśmie że obiecywali takie prędkości na twojej
konfiguracji to oczywiście możesz reklamować. :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-12-29 15:59:21
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]
Je¶li masz na pi¶mie że obiecywali takie prędko¶ci na twojej
konfiguracji to oczywi¶cie możesz reklamować. :-)

No własnie pytanie, czy te dyski sa takie "wolne" :) czy sa takie wolne u mnie.
Bo moze to kwestia mojej konfiguracji.

Ale na stacjonarce z A10 SATA 3 jest na 100%...

Data: 2014-12-30 02:57:28
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-29 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

Pytanie czy chipset nie gryzie siÄ™ z dyskiem.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-30 08:59:17
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Pytanie czy chipset nie gryzie się z dyskiem.

To moze producent powinien zrobić zastrzezenie w opisie?

Data: 2014-12-30 15:37:59
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-30 o 09:59, Budzik pisze:

[...]

KtĂłry ? Dysku, chipsetu a moĹĽe obaj ?
W dzisiejszym świecie gdzie panuje marketing zamiast uczciwości
zanim kupisz sprawdzasz/pytasz czy zadziała poprawnie w
konkretnej konkurencji. Lub robisz z siebie, to co właśnie robisz.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-30 15:21:06
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Który ? Dysku, chipsetu a może obaj ?

Dysku skoro powstał póĽniej...
Zreszta testy pokazuja ze te dyski s± ogólnie wolniejsze niz zapewnienia - wiec moze to nie wina chipsetu?

W dzisiejszym ¶wiecie gdzie panuje marketing zamiast uczciwo¶ci
zanim kupisz sprawdzasz/pytasz czy zadziała poprawnie w
konkretnej konkurencji. Lub robisz z siebie, to co wła¶nie robisz.

A gdzie pytać?

Data: 2014-12-30 19:59:29
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-30 o 16:21, Budzik pisze:

[...]

Dysku skoro powstał później...
Zreszta testy pokazuja ze te dyski sÄ… ogĂłlnie wolniejsze niz zapewnienia -
wiec moze to nie wina chipsetu?

Jak dzisiaj kupowałem pendriva to w sieci pisali że prędkości
odczytu i zapisu ma "do xxx" i "do yyy". Co oznacza ĹĽe nie zrobi
tego szybciej niĹĽ xxx czy yyy.
SprawdĹş co naprawdÄ™ napisaĹ‚ producent o prÄ™dkoĹ›ciach tego dysku.  :-)

Tutaj lub na forach od laptopa.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-30 23:24:25
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Jak dzisiaj kupowałem pendriva to w sieci pisali że prędko¶ci
odczytu i zapisu ma "do xxx" i "do yyy". Co oznacza że nie zrobi
tego szybciej niż xxx czy yyy.
SprawdĽ co naprawdę napisał producent o prędko¶ciach tego dysku.  :-)

Ojojoj - mowisz ze az tacy szmaciarze, ze pisza sobie do 500 a tymczasem dysk 500 nie osiaga nigdy, ma 250 i to bedzie ok, bo mi wytlumacza, ze 5 bitów poleciało z predkosci± 500?
Traktowałem temat akademicko, ale widze, ze trzeba bedzie podrazyć i za rok czy poltora wymienic sobie dysk...

[...]

No to tutaj pytałem i polecono mi własnie ten ktory kupiłem...

Data: 2014-12-30 23:59:13
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
[...]

Sprawdziłem - na stronie produktu gdzie kupowałem jest napisane:
szybko¶ć zapisu 500 MB/s
szybko¶ć odczytu 500 MB/s

Nie ma zadnych gwiazdek "do".
:)

Data: 2014-12-31 17:39:47
Autor: m4rkiz
Predkosc SSD - problem
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA4144892D66Ebudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Sprawdziłem - na stronie produktu gdzie kupowałem jest napisane:
szybko¶ć zapisu 500 MB/s
szybko¶ć odczytu 500 MB/s
Nie ma zadnych gwiazdek "do".

a jest zapisane ze chodzi o predkosc zapisu\odczytu w systemie?

bo bym sie nie zdziwil gdyby marketoidy wymyslily ze chodzi o
np. o max chwilowa predkosc zapisu przez kontroler, a w dodatku
w cache ;)

druga sprawa to kompresowalnosc danych - to co jest zapisane w
komorkach pamieci zupelnie nie musi przypominac tego co tam
wysylasz

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-12-31 18:59:10
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

[...]

Znaczy ze jak w danych dotyyczacych samochodu jest zapisane " predkosc maksymalna 200km/h to producent samochodu moze mi wytłumaczyc, ze to jest predkosc łopatki turibny a nie predkosc samochodu?
Nie róbmy z siebie idiotów :)

Data: 2015-01-01 00:17:54
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-31 o 19:59, Budzik pisze:

[...]

predkosc Ĺ‚opatki turibny a nie predkosc samochodu?
Nie rĂłbmy z siebie idiotĂłw :)

Jak będziesz te 200km/h wyciągnąć na naszych dziurawych drogach
i nie wyjdzie to będzie wina kierowcy który źle drogę dobrał
czy fabryki która nie przewidziała że ktoś będzie tyle chciał
uzyskać na asfaltowym dziurawcu ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-01 16:59:04
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Jak będziesz te 200km/h wyci±gn±ć na naszych dziurawych drogach
i nie wyjdzie to będzie wina kierowcy który Ľle drogę dobrał
czy fabryki która nie przewidziała że kto¶ będzie tyle chciał
uzyskać na asfaltowym dziurawcu ?

Ale jak tych 200 nie bede w stanie osiagnac na wypasionej autostradzie to juz zauwazysz problem?

Poza tym sa pewne ogólnie wiadome sprawy - miedzy innymi np. to, ze predkosc samochodu wynika tez z ruchu dorgowego i nie mozna oczekiwac predkosci maksymalnej w korku.
Ale dysk jest testowany w warunkach "sterylnych" - podlaczony jako drugi, bez systemu - zadne korki mu nie przeszkadzaj±.
Ma przed sob± szerok±, czyst± autostrade wiec moze pokazać na co go stać.

Data: 2015-01-02 17:52:21
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-01 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Tak.
I każę sprawdzić jakość paliwa.
Po prostu będę szukał przyczyny.
Dopiero kiedy uznam że ie ma innej przyczyny zacznę zawracać
głowę producentowi.

Poza tym sa pewne ogĂłlnie wiadome sprawy - miedzy innymi np. to, ze
predkosc samochodu wynika tez z ruchu dorgowego i nie mozna oczekiwac
predkosci maksymalnej w korku.
Ale dysk jest testowany w warunkach "sterylnych" - podlaczony jako drugi,
bez systemu - zadne korki mu nie przeszkadzajÄ….
Ma przed sobą szeroką, czystą autostrade wiec moze pokazać na co go stać.

Nie wiemy czy ma autostradÄ™ czy wyboistÄ… drogÄ™ bo gryzie siÄ™
z chipsetem.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-02 20:59:00
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Uff..

I każę sprawdzić jako¶ć paliwa.

Sprawdzałem na dwóch róznych pr±dach, znaczy w dówch różnych lokalizacjach. :)

Po prostu będę szukał przyczyny.
Dopiero kiedy uznam że ie ma innej przyczyny zacznę zawracać
głowę producentowi.

Co proponujesz?

[...]
Nie wiemy czy ma autostradę czy wyboist± drogę bo gryzie się
z chipsetem.

To auto chyba marszczy drogę przed sob±, bo wszystkie testy w sieci pokazuja taka nisk± predkosci...

Data: 2015-01-03 19:10:33
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-02 o 21:59, Budzik pisze:

[...]

Sprawdzałem na dwóch róznych prądach, znaczy w dówch różnych lokalizacjach.
:)

Jedna to laptop a druga to jakaś płyta z AMD.
To tak jakbym Porshe sprawdzał na polnej drodze i wybojach
w centrum miasta.

Po prostu będę szukał przyczyny.
Dopiero kiedy uznam że ie ma innej przyczyny zacznę zawracać
głowę producentowi.

Co proponujesz?

Doczytać na jakich płytach testowali i samemu sprawdzić na takiej samej.

[...]
drugi, bez systemu - zadne korki mu nie przeszkadzajÄ….
Ma przed sobą szeroką, czystą autostrade wiec moze pokazać na co go
stać.

Nie wiemy czy ma autostradÄ™ czy wyboistÄ… drogÄ™ bo gryzie siÄ™
z chipsetem.

To auto chyba marszczy drogÄ™ przed sobÄ…, bo wszystkie testy w sieci
pokazuja taka niskÄ… predkosci...

No zobacz a dopiero co twierdziłeś że na testach w sieci było
tyle ile producent obiecał.

Jeszcze sprawdź czy te testy w sieci nie były przypadkiem
podziękowaniem za darowaną (niby do testów) płytę główną ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-03 19:58:54
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Jedna to laptop a druga to jaka¶ płyta z AMD.
[...]

Ale kto testował? Producent? Oni nie udostepniaja takich danych...

[...]

No zobacz a dopiero co twierdziłe¶ że na testach w sieci było
tyle ile producent obiecał.

Ja?
Możesz wskazać gdzie?

Jeszcze sprawdĽ czy te testy w sieci nie były przypadkiem
podziękowaniem za darowan± (niby do testów) płytę główn± ?

Gdyby były, to moze wyniki byłyby zgodne z obiecankami producenta :)

Data: 2014-12-31 07:38:35
Autor: krzyzakov
Predkosc SSD - problem
W dniu ¶roda, 31 grudnia 2014 00:24:27 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Traktowałem temat akademicko, ale widze, ze trzeba bedzie podrazyć i za rok czy poltora wymienic sobie dysk...

SprawdĽ w warunkach gwarancji, czy producent dopuszcza wymianę z takiego powodu.
Bo wydaje mi się, że nie.

Data: 2014-12-31 18:59:09
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
Użytkownik  krzyzakov@gmail.com ...

Traktowałem temat akademicko, ale widze, ze trzeba bedzie podrazyć i
za rok czy poltora wymienic sobie dysk...

SprawdĽ w warunkach gwarancji, czy producent dopuszcza wymianę z
takiego powodu. Bo wydaje mi się, że nie.

Ze co?
A kto mowi, ze ja mam zamiar z gwarancji korzystac?

Data: 2014-12-31 11:42:18
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-31 o 00:24, Budzik pisze:

[...]

bitów poleciało z predkoscią 500?
Traktowałem temat akademicko, ale widze, ze trzeba bedzie podrazyć i za rok
czy poltora wymienic sobie dysk...

Te pięćset to maksimum którego nie przekroczy a osiągnie w odpowiednich
warunkach. Zacznij od sprawdzenie czy spełniłeś te warunki.

[...]

Widać trafiłeś na idiotę który uważa że każdy dysk SSD będzie
świetnie pracował w każdym sprzęcie.
Porady takich osobnikĂłw to niestety ryzyko jakie ponosisz
pytając w sieci. Następnym razem upewnij się czy doradzający
ma taka konfiguracjÄ™ o jakÄ… pytasz.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-31 15:59:12
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Te pięćset to maksimum którego nie przekroczy a osi±gnie w
odpowiednich warunkach.

Z czego to wynika?
W warunkach zakupu jest napisane: predkosc 500...

Zacznij od sprawdzenie czy spełniłe¶ te
warunki.

Co konkretnie masz na mysli?
Jakie warunki?
SATA3? Pisalem, ze jest. Cos jeszcze?

[...]

Widać trafiłe¶ na idiotę który uważa że każdy dysk SSD będzie
¶wietnie pracował w każdym sprzęcie.
Porady takich osobników to niestety ryzyko jakie ponosisz
pytaj±c w sieci. Następnym razem upewnij się czy doradzaj±cy
ma taka konfigurację o jak± pytasz.

Coż...

Data: 2014-12-31 19:56:24
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-31 o 16:59, Budzik pisze:

Ojojoj - mowisz ze az tacy szmaciarze, ze pisza sobie do 500 a
tymczasem dysk 500 nie osiaga nigdy, ma 250 i to bedzie ok, bo mi
wytlumacza, ze 5 bitów poleciało z predkoscią 500?
[...]

I należy to rozumieć jako maksymalną możliwą do uzyskania prędkość
a nie prędkość osiągalną na pierwszym z brzegu sprzęcie.

Zacznij od sprawdzenie czy spełniłeś te
warunki.

Co konkretnie masz na mysli?
Jakie warunki?
SATA3? Pisalem, ze jest. Cos jeszcze?

NiektĂłre chipsety gryzÄ… siÄ™ z niektĂłrymi dyskami SSD.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-31 19:59:09
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

I należy to rozumieć jako maksymaln± możliw± do uzyskania prędko¶ć
a nie prędko¶ć osi±galn± na pierwszym z brzegu sprzęcie.

Ok, ja rozumiem, ze sprzet moze byc niekompatybilny.
Ale czy jest?
Czy rpoducent wskazał liste sprzetów niekompatybilnych lub kompatybilnych?

Wreszcie dlaczego takie wyniki powtarzaja sie we wszystkich testach?
Wszyscy maja niekompatybilne sprzety?

Zacznij od sprawdzenie czy spełniłe¶ te
warunki.

Co konkretnie masz na mysli?
Jakie warunki?
SATA3? Pisalem, ze jest. Cos jeszcze?

Niektóre chipsety gryz± się z niektórymi dyskami SSD.

Ktore z ktorymi?
Skoro tak jest to moze producent powinien uprzedzic - nie ma tych rodzajów az tak duzo...

Data: 2015-01-01 00:15:49
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-31 o 20:59, Budzik pisze:

[...]

Nie wiem czy wskazał.
Nie wiem teĹĽ czy ma taki obowiÄ…zek.

Wreszcie dlaczego takie wyniki powtarzaja sie we wszystkich testach?
Wszyscy maja niekompatybilne sprzety?

Nie wiem jakie testy widziałeś ale zauważ że redakcje gazet
do testów mają wypasione konfiguracje z i7 a ty testowałeś to
na jakimĹ› AMD.

[...]

Skoro tak jest to moze producent powinien uprzedzic - nie ma tych rodzajĂłw
az tak duzo...

Napisz maile do producentĂłw.
I daj znać co odpiszą.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2015-01-01 16:59:05
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Nie wiem też czy ma taki obowi±zek.

No to zastanów się, czy producent moze oferowac towar, opisujac jego własciwosci, ale nie robi±c zastrzezen kiedy te własciwosci moga sie zmeinic, lub tez przynajmniej nie podaj±c warunków w ktorych te własciwosci sa prawidłowe.

Wreszcie dlaczego takie wyniki powtarzaja sie we wszystkich testach?
Wszyscy maja niekompatybilne sprzety?

Nie wiem jakie testy widziałe¶ ale zauważ że redakcje gazet
do testów maj± wypasione konfiguracje z i7 a ty testowałe¶ to
na jakim¶ AMD.

No i tu i tu wyniki s± znacz±co niższe niz opisane przez producenta.
P.S. A10 to tez do¶c wypasiony sprzet :)

[...]

Napisz maile do producentów.
I daj znać co odpisz±.
:-)

E tam, dysk działa ok, na razie sprawe zostawie a zgłosze za rok lub półtora z oczekiwaniem wymiany na identyczny sprawny lub wiekszy :)

Data: 2015-01-02 17:58:09
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

No to zastanĂłw siÄ™, czy producent moze oferowac towar, opisujac jego
własciwosci, ale nie robiąc zastrzezen kiedy te własciwosci moga sie
zmeinic, lub tez przynajmniej nie podając warunków w ktorych te własciwosci
sa prawidłowe.

MoĹĽe.
Kup woreczek cementu czy mÄ…ki i sprawdĹş czy piszÄ… ostrzeĹĽenie
że nie może leżeć na deszczu.
Albo że nie może służyć do jedzenia (cement) czy do robienia
zaprawy (mÄ…ka).

[...]

No i tu i tu wyniki sÄ… znaczÄ…co niĹĽsze niz opisane przez producenta.
P.S. A10 to tez dośc wypasiony sprzet :)

Dla mnie A10 nie jest wypasionym sprzętem, ten drugi to laptop
więc nawet o nim nie dyskutujemy.

Daj znać co odpiszą jak już zgłosisz.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-02 20:59:00
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Może.
Kup woreczek cementu czy m±ki i sprawdĽ czy pisz± ostrzeżenie
że nie może leżeć na deszczu.

Na dysku tez nie pisza, ze nie moze lezec na deszczu i tego sie czepiam.
Pewne sprawy sa oczywiste.

Albo że nie może służyć do jedzenia (cement) czy do robienia
zaprawy (m±ka).

Chyba czas konczyc dyskusje, bo coraz głupsze porównania wypisujesz.

[...]

Mógłbys chociaz jakis jeden argument podac...

Data: 2015-01-03 19:14:01
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-02 o 21:59, Budzik pisze:

Ojojoj - mowisz ze az tacy szmaciarze, ze pisza sobie do 500 a
tymczasem dysk 500 nie osiaga nigdy, ma 250 i to bedzie ok, bo
mi wytlumacza, ze 5 bitów poleciało z predkoscią 500?
[...]

zmeinic, lub tez przynajmniej nie podajÄ…c warunkĂłw w ktorych te
[...]

Dla mnie oczywiste jest że na innej płycie niż w opisywanym teście
możesz mieć inny wynik.

Albo że nie może służyć do jedzenia (cement) czy do robienia
zaprawy (mÄ…ka).

Chyba czas konczyc dyskusje, bo coraz głupsze porównania wypisujesz.

Staram się dobierać żebyś zrozumiał że nie koniecznie masz rację.

[...]

Podałem już sporo, nie wymagaj od laptopa czy płyty z nie wiadomo
jakim chipsetem oraz AMD wydajności takiej jak płyty referencyjnej
z testĂłw.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-03 20:49:43
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Dla mnie oczywiste jest że na innej płycie niż w opisywanym te¶cie
możesz mieć inny wynik.

W jakim tescie?

Albo że nie może służyć do jedzenia (cement) czy do robienia
zaprawy (m±ka).

Chyba czas konczyc dyskusje, bo coraz głupsze porównania wypisujesz.

Staram się dobierać żeby¶ zrozumiał że nie koniecznie masz rację.

Alez ja jestem otwarty na "zrozumienie".
Ale argumentami ad absurdum sie nie da...

[...]

jakim chipsetem oraz AMD wydajno¶ci takiej jak płyty referencyjnej
z testów.

Z niewiadomo jakim chipsetem? A jak ci podam chipset to predkosci sie zmienia?
Nie wymagaj od laptopa? Jaja sobie robisz? A co ma laptop takiego, ze dysk ssd 2,5 dedykoway do laptopa bedzie przez tegoz laptopa ograniczany? Laptop to u ciebie równowaznik "gorszego komputera"?

Data: 2015-01-04 13:23:10
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-03 o 21:49, Budzik pisze:

[...]

to u ciebie rĂłwnowaznik "gorszego komputera"?

O ile komputery stacjonarne sÄ… projektowane dla jak najlepszej
wydajności to laptopy z założenia dla oszczędności energii.
Nie wiedziałeś ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 16:59:58
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

O ile komputery stacjonarne s± projektowane dla jak najlepszej
wydajno¶ci to laptopy z założenia dla oszczędno¶ci energii.
Nie wiedziałe¶ ?

Tak, sa takie latptopy. Sa tez takie stacjonarki.
I sa tez laptopy "desktopowe" nie odbiegaj±ce osi±gami stacjonarkom.

Innymi słowa - wpadles w sidła kwantyfikatorów ogólnych...

Data: 2015-01-04 21:01:45
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-04 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

ograniczany? Laptop to u ciebie rĂłwnowaznik "gorszego komputera"?

O ile komputery stacjonarne sÄ… projektowane dla jak najlepszej
wydajności to laptopy z założenia dla oszczędności energii.
Nie wiedziałeś ?

Tak, sa takie latptopy. Sa tez takie stacjonarki.
I sa tez laptopy "desktopowe" nie odbiegajÄ…ce osiÄ…gami stacjonarkom.

Tu jesteś w błędzie. Laptop zawsze będzie odbiegał osiągami
od stacjonarnego.

Innymi słowa - wpadles w sidła kwantyfikatorów ogólnych...

Obawiam siÄ™ ĹĽe jednak nie ja.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-01 00:37:17
Autor: Chocobo
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-31 o 19:56, RadoslawF pisze:

I należy to rozumieć jako maksymaln± możliw± do uzyskania prędko¶ć
a nie prędko¶ć osi±galn± na pierwszym z brzegu sprzęcie.

Należałoby tak rozumieć gdyby producent tak napisał. A napisał jednoznacznie co innego. Je¶li s± jakie¶ ale to powinien o nich jasno i czytelnie dać znać, a nie zakładać, że każdy klient jest informatykiem, zna się na temacie i sobie co¶ między wierszami dopowie.

marcin

Data: 2015-01-01 16:58:14
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-01 o 00:37, Chocobo pisze:

I należy to rozumieć jako maksymalną możliwą do uzyskania prędkość
a nie prędkość osiągalną na pierwszym z brzegu sprzęcie.

Należałoby tak rozumieć gdyby producent tak napisał. A napisał
jednoznacznie co innego. Jeśli są jakieś ale to powinien o nich jasno i
czytelnie dać znać, a nie zakładać, że każdy klient jest informatykiem,
zna się na temacie i sobie coś między wierszami dopowie.

Szczęśliwie nie żyjemy jeszcze w kraju dla idiotów gdzie
na kubku z kawÄ… piszÄ… ĹĽe ta jest gorÄ…ca. Bo trafi siÄ™ pacjent
który się poparzy i będzie miał pretensję że mu nie napisali
a on nie przecieĹĽ jest informatykiem ani kucharzem.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-01 16:59:05
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Szczę¶liwie nie żyjemy jeszcze w kraju dla idiotów gdzie
na kubku z kaw± pisz± że ta jest gor±ca. Bo trafi się pacjent
który się poparzy i będzie miał pretensję że mu nie napisali
a on nie przecież jest informatykiem ani kucharzem.

Przekładasz wiadomosci o dyskach talerzowych na dyski ssd.
W talerzowych predkosci były rzeczywiscie maksymalne bo ze wzgledu na inna predkosc k±tow± inne odczyty były na poczatku talerza a inne na koncu.

To jest łasnie ta ogolna wiedza, ze kawa jest gor±ca i pisać jej nie trzeba.
Ale juz to, ze dysk ma z jednym chipsetem działac ok a z innym nie, bo standard SATA3 nie jest standardem to juz jest informacja, ktora powinna zostac wyraĽnie zaznaczona.
No i pytanie podstawowe - ktore chipsety to sa te referencyjne - bo ten dysk predkosci ponizej zakładanych osiagaja zarówno w moich domowych testach jak i w testach oficjalnych na, jak to napisałes, wypasionych maszynach z i7.

Data: 2015-01-02 18:01:54
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

predkosc kątową inne odczyty były na poczatku talerza a inne na koncu.

To jest łasnie ta ogolna wiedza, ze kawa jest gorąca i pisać jej nie
trzeba.
Ale juz to, ze dysk ma z jednym chipsetem działac ok a z innym nie, bo
standard SATA3 nie jest standardem to juz jest informacja, ktora powinna
zostac wyraĹşnie zaznaczona.
[...]

Ty mnie siÄ™ pytasz ktĂłre to chipsety sÄ… referencyjne z testĂłw na
które się sam powołujesz ? W tekście tego nie napisali ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-02 20:58:59
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

Ty mnie się pytasz które to chipsety s± referencyjne z testów na
które się sam powołujesz ? W tek¶cie tego nie napisali ?

Te z testów ktore czytałem referencyjne nie sa, bo wszedzie predkosci duzo ponizej obiecanych przez producenta...

Data: 2015-01-03 19:17:44
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-02 o 21:58, Budzik pisze:

[...]

Mam wrażenie że twierdziłeś na początku że w różnych testach
prędkości były podobne do podanych przez producenta dysku.
Pomyliłem się lub źle Cię zrozumiałem ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-03 20:49:45
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Mam wrażenie że twierdziłe¶ na pocz±tku że w różnych testach
prędko¶ci były podobne do podanych przez producenta dysku.
Pomyliłem się lub Ľle Cię zrozumiałem ?

Na to wychodzi.
Może gdzies się nieprecyzyjnie wyraziłem?
Gdzie wyczytałes, ze testy wskazywały predkosci zgodne z danymi podawanymi przez producenta?

Data: 2015-01-04 13:25:32
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

Tak zrozumiałem jedną z twoich wypowiedzi.
Jeśli to mój błąd i w niezależnych testach też nikt nie osiągną
założonej prędkości to reklamuj teraz. Po roku czy więcej
używania dojdą do wniosku że chcesz od nich coś wyłudzić.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 17:00:01
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

Na to wychodzi.
Może gdzies się nieprecyzyjnie wyraziłem?
Gdzie wyczytałes, ze testy wskazywały predkosci zgodne z danymi
podawanymi przez producenta?

Tak zrozumiałem jedn± z twoich wypowiedzi.
Je¶li to mój bł±d i w niezależnych testach też nikt nie osi±gn±
założonej prędko¶ci to reklamuj teraz. Po roku czy więcej
używania dojd± do wniosku że chcesz od nich co¶ wyłudzić.

Na jakiej podstawie?
Przecież mam prawo zapu¶cic test dopiero po roku uzytkowania dysku :)

Data: 2015-01-04 21:04:28
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-04 o 18:00, Budzik pisze:

[...]

Przecież mam prawo zapuścic test dopiero po roku uzytkowania dysku :)

Skoro tak uwaĹĽasz. :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 20:46:00
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

Na jakiej podstawie?
Przecież mam prawo zapu¶cic test dopiero po roku uzytkowania dysku :)

Skoro tak uważasz. :-)

A Ty uważasz inaczej? I co ważniejsze - czy to uważanie ma jakie¶ umocowanie w prawie?

Data: 2015-01-05 11:21:49
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-04 o 21:46, Budzik pisze:

Na jakiej podstawie?
Przecież mam prawo zapuścic test dopiero po roku uzytkowania dysku :)

Skoro tak uwaĹĽasz. :-)

A Ty uwaĹĽasz inaczej? I co waĹĽniejsze - czy to uwaĹĽanie ma jakieĹ›
umocowanie w prawie?

Takie samo jak twoje.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 11:59:53
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Aha.
Co prawda w prawie to raczej jest tak, ze co nie jest zakazane to jest dozwolone...

Data: 2015-01-05 13:37:49
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-05 o 12:59, Budzik pisze:

[...]

A to oznacza ĹĽe prawo do testĂłw dopiero po roku wziÄ…Ĺ‚eĹ› z sufitu.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 18:52:42
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

A to oznacza że prawo do testów dopiero po roku wzi±łe¶ z sufitu.

ROTFL
Prawo w tym zakresie jest jasne - mam prawo reklamować z tytułu niezgodnosci z umowa bodaj do miesiaca od czasu dowiedzenia się o niezgodnosci.
Nic w prawie nie ma na temat tego, ze musze sprzet przetestować od a do z zaraz po zakupie a nie po roku czy po 20 miesiacach...

Data: 2015-01-03 07:47:59
Autor: m4rkiz
Predkosc SSD - problem
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA415AF97AE258budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Przekładasz wiadomosci o dyskach talerzowych na dyski ssd.
W talerzowych predkosci były rzeczywiscie maksymalne bo ze wzgledu na inna
predkosc k±tow± inne odczyty były na poczatku talerza a inne na koncu.

tak samo podawane jest to w ssd, tylko nie zalezy to od predkosci katowej a
od stopnia kompresowalnosci danych i ilosci wykonywanych operacji

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-03 09:58:57
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
[...]

Czyli ta predkosc to jest jakas mityczna predkosc ktorej ten dysk nigdy nie osi±gnie?

Co masz na mysli piszac: ilosc operacji? Kompresowalnosc danych? A gdzie sie to kompresowanie odbywa?

No i ciekawe ze inne dyski osiagaja predkosci zgodne z referencyjnymi...
A moze tez nie?

Data: 2015-01-03 17:26:57
Autor: m4rkiz
Predkosc SSD - problem
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA4176DA83BCF6budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Co masz na mysli piszac: ilosc operacji?

zapisanie 1 pliku 1GB i 100000 plikow o lacznej pojemnosci
1GB to jednak spora roznica ze wzgledu na ilosc operacji
w systemie plikow, potrzebnej na to mocy obliczeniowej itd.

Kompresowalnosc danych? A gdzie
sie to kompresowanie odbywa?

dane zapisywane do kosci flash sa po kompresji dokonywanej w
kontrolerze dysku ssd, w czasach pierwszych sandforce byl to
spory problem bo zapis danych niekompresowalnych byl raczej
kiepski i zupelnie odbiegajacy od podawanych przez producenta
wartosci

przykladowo 100MB bitmapa daje sie ladnie skompresowac i dysk
po zapisaniu jej w jedna sekunde bedzie twierdzil ze zapisal
100MB\s mimo ze faktycznie w ciagu tej sekundy do kosci
trafilo 20MB danych (rozmiar bitmapy po kompresji)

100MB jpg z kolei kompresuje sie bardzo slabo wiec trzeba
zapisac cale 100MB w kosci (oczywiscie tez po skompresowaniu,
poprostu nie bedzie istotnej roznicy przed i po kompresji)
wiec przy zapisie 20MB\s operacja zajmie 5 sekund

dane 'marketingowe' zawsze beda wybierane z kosmosu, tak samo
jak kontrast 10000000 do jednego w lcd itd. itp.

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-03 19:58:55
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
[...]

Ale ja nie pisze o predkosci zapisu tysiaca plików tylko o predkosci zapisu ciagłego w programie diagnostycznym...

[...]

Skoro dane sa kompresowane to dlaczego wielkosc dysku sie nie zwieksza?
Bitmapa sie dobrze kompresuje? Nie wiedziałem.
Wiem, ze dobrze się kompresuj± np. pliki tekstowe.
Skoro predkosc podawana przez producenta to predkosc zapisu plików dobrze kompresowalnych, to moze producent powinien to zaznaczyc w specyfikacji?

Data: 2015-01-02 17:58:22
Autor: Chocobo
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-01 o 16:58, RadoslawF pisze:

[...]

Porównujesz wiedzę ogóln± do wiedzy mocno specjalistycznej i do tego uważasz, że oszukiwanie klientów jest ok?
S± dwa wyj¶cia, albo zawodowo zajmujesz się ruchaniem ludzi w dupę i to twoje Ľródło zarobku, więc jasne, że go bronisz. Albo po prostu lubisz być ruchany w dupę :)

pozdr
marcin

Data: 2015-01-03 19:22:16
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-02 o 17:58, Chocobo pisze:
[...]

PorĂłwnujesz wiedzÄ™ ogĂłlnÄ… do wiedzy mocno specjalistycznej i do tego
uwaĹĽasz, ĹĽe oszukiwanie klientĂłw jest ok?

Jak kupujesz coś powyżej stu złotych to warto się upewnić
co to jest a nie kupować w ciemno i tłumaczyć się brakiem
wiedzy specjalistycznej. No chyba ĹĽe ktoĹ› jest analfabetÄ…
i nie potrafi wzbogacić posiadanej wiedzy przez przeczytanie
jakiejĹ› informacji.

Są dwa wyjścia, albo zawodowo zajmujesz się ruchaniem ludzi w dupę i to
twoje źródło zarobku, więc jasne, że go bronisz. Albo po prostu lubisz
być ruchany w dupę :)

Nie bronię. Radzę sprawdzić na konfiguracji na jakiej testowali
ci ktĂłrzy uzyskali dobre wyniki a nie na swojej.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-03 20:49:47
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Jak kupujesz co¶ powyżej stu złotych to warto się upewnić
co to jest a nie kupować w ciemno i tłumaczyć się brakiem
wiedzy specjalistycznej. No chyba że kto¶ jest analfabet±
i nie potrafi wzbogacić posiadanej wiedzy przez przeczytanie
jakiej¶ informacji.

Powyzej 100?
nie uwazasz, ze próg jest odrobine smieszny, zeby sie doktoryzowac nad zakupem?

[...]

ci którzy uzyskali dobre wyniki a nie na swojej.

Wszystko mozna testowac, sprawdzac itp.
Ale łatwiej zrobic to producentowi i to on jest odpowiedzialny za podanie prawidłowych danych, równiez zastrzezen ze np. predkosc jest tylko na jakims konkretnym sprzecie, zwłaszcza jezeli to jest tak, ze predkosc jest osiagana tylko i wył±cznie na jakiejs jednej konfiguracji a nie ze na jakiejs jednej konkretnej osiagana nie jest.

Data: 2015-01-04 13:27:55
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

nie uwazasz, ze prĂłg jest odrobine smieszny, zeby sie doktoryzowac nad
zakupem?

Uważam że im ktoś więcej zarabia tym wyżej sobie taki próg
ustawi.

[...]

Ale Ĺ‚atwiej zrobic to producentowi i to on jest odpowiedzialny za podanie
prawidłowych danych, równiez zastrzezen ze np. predkosc jest tylko na
jakims konkretnym sprzecie, zwłaszcza jezeli to jest tak, ze predkosc jest
osiagana tylko i wyłącznie na jakiejs jednej konfiguracji a nie ze na
jakiejs jednej konkretnej osiagana nie jest.

Ale jak widać na testach motoryzacyjnych producentowi z jednakową
łatwością przychodzi naginanie wyników swoich testów.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 17:00:03
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

łatwo¶ci± przychodzi naginanie wyników swoich testów.

Mówisz o spalaniu?

Data: 2015-01-04 21:04:57
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

predkosc jest osiagana tylko i wyłącznie na jakiejs jednej
konfiguracji a nie ze na jakiejs jednej konkretnej osiagana nie jest.

Ale jak widać na testach motoryzacyjnych producentowi z jednakową
łatwością przychodzi naginanie wyników swoich testów.

MĂłwisz o spalaniu?

Tak.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 20:45:59
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

No ale przecież wiadomo, sk±d to teoretyczne, podawane przez producenta spalanie się bierze...
To nie jest spalanie maksymalne...

Data: 2015-01-05 11:22:53
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-04 o 21:45, Budzik pisze:

[...]

No ale przecieĹĽ wiadomo, skÄ…d to teoretyczne, podawane przez producenta
spalanie siÄ™ bierze...
To nie jest spalanie maksymalne...

Problem polega na fakcie ĹĽe nie jest to rĂłwnieĹĽ spalanie minimalne
a tylko teoretyczne.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 11:59:54
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Problem polega na fakcie że nie jest to również spalanie minimalne
a tylko teoretyczne.

Tak. Ale podane jest, sk±d ta teoria. Tak przynajmniej mnie kiedys przekonywał jeden z usnetowiczów.
Wiec skoro jest powiedziane, co ten parametr oznacza, to trudno się czepiać.

Przenosz±c na dysk: gdyby producent napisał, ze dysk osiaga 500MB w czasie testu wykonanego na sprzecie X programem diagnostycznym Y i tylko predkosc na tym sprzecie gwarantuje to przeciez bym sie nie czepiał ze na innym sprzecie nie działa.

Data: 2015-01-05 13:40:49
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

Tak. Ale podane jest, skÄ…d ta teoria. Tak przynajmniej mnie kiedys
przekonywał jeden z usnetowiczów.
Wiec skoro jest powiedziane, co ten parametr oznacza, to trudno siÄ™
czepiać.

Przenosząc na dysk: gdyby producent napisał, ze dysk osiaga 500MB w czasie
testu wykonanego na sprzecie X programem diagnostycznym Y i tylko predkosc
na tym sprzecie gwarantuje to przeciez bym sie nie czepiał ze na innym
sprzecie nie działa.

Nie przenoĹ› tego jeszcze na dysk.
W danych producentĂłw aut widzÄ™ ich spalanie teoretyczne i ĹĽaden
nie napisał że jest teoretyczne ani w jaki sposób zostało
wyliczone. To dlaczego wymagasz aby producenci dyskĂłw nie
mogli podawać w taki sam sposób ?
Podają co im wyszło a użytkownik nabywca niech sobie wygugla
jak doszli da takiego wyniku.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 18:52:41
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

Ale jak widać na testach motoryzacyjnych producentowi z
jednakow± łatwo¶ci± przychodzi naginanie wyników swoich testów.

[...]

Nie przeno¶ tego jeszcze na dysk.
W danych producentów aut widzę ich spalanie teoretyczne i żaden
nie napisał że jest teoretyczne ani w jaki sposób zostało
wyliczone. To dlaczego wymagasz aby producenci dysków nie
mogli podawać w taki sam sposób ?

Kiedys podawałem dokładnie taki argument i na pl.misc.samochody przekonywano mnie, ze te procedury testowe s± gdzies opisane.
Nawet nie wiem czy nie była mowa o jakims przepisie unijnym.
Bo tez mi się nie podobało, ze podaj± wyniki z sufitu.

Podaj± co im wyszło a użytkownik nabywca niech sobie wygugla
jak doszli da takiego wyniku.

Data: 2015-01-04 15:10:15
Autor: Chocobo
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-03 o 19:22, RadoslawF pisze:

Nie bronię. Radzę sprawdzić na konfiguracji na jakiej testowali
ci którzy uzyskali dobre wyniki a nie na swojej.

Szczerze mówi±c, nie powinny mnie interesować konfiguracje innych, tylko dane podane przez producenta.
WyobraĽ sobie inn± sytuację. Kupujesz abonament telefoniczny. Operator ci mówi, że będziesz płacił 30gr za minutę - przyjmujesz ofertę. Na rozliczeniu wychodzi jednak 40gr za minutę. Pytasz się dlaczego, a operator odpowiada, że w zasadzie mówili¶my inaczej, ale pan ma starszy telefon, i rozmawia w dziwnych godzinach, więc policzymy panu więcej.

Trochę abstrakcja, nie?

marcin

Data: 2015-01-04 16:43:15
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-04 o 15:10, Chocobo pisze:

Nie bronię. Radzę sprawdzić na konfiguracji na jakiej testowali
ci ktĂłrzy uzyskali dobre wyniki a nie na swojej.

Szczerze mówiąc, nie powinny mnie interesować konfiguracje innych, tylko
dane podane przez producenta.

A wyobraĹş sobie ze kupujesz Porshe, i okazuje siÄ™ ĹĽe na odcinku
twoja obora - punkt skupu mleka nie da się osiągnąć 100km/h
o 200 nawet nie wspomnÄ™. Wina producenta ?

TrochÄ™ abstrakcja, nie?

Zawsze można test tak zmanipulować żeby nawet Porshe przegrało
z maluchem. I dlatego najpierw zalecem sprawdzić jak jest na prawdę.
W przypadku mojego przykładu pojechać na tor lub niemiecką
autostradę. tak wiem będzie kosztowało a siedzenie przed
kompem i pierdzielenie na grupach jest praktycznie za darmo.

Bo w twoim przykładzie to sprawa jest prosta, obiecali 30,
teraz twierdzą że 40 więc masz podstawę spuścić ich na drzewo.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 17:00:00
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

A wyobraĽ sobie ze kupujesz Porshe, i okazuje się że na odcinku
twoja obora - punkt skupu mleka nie da się osi±gn±ć 100km/h
o 200 nawet nie wspomnę. Wina producenta ?

Ale w samochodach to jednak jest podawana predkosc maksymalna...

Trochę abstrakcja, nie?

[...]

teraz twierdz± że 40 więc masz podstawę spu¶cić ich na drzewo.

Ale w przypadku dysku jest dokładnie tak samo - obiecali 500 a jest 250...

Data: 2015-01-04 21:07:03
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

a w przypadku dysku nie ?

Data: 2015-01-04 20:46:01
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

No własnie nie!
W przypadku samochodu masz napisane:
- predkosc maksymalna: 200km/h
W przypadku dysku ktory kupiłem było podane w ofercie:
- predkosc odczytu/zapisu = 500MB/s
Nie predkosc maksymalna, czy predkosc do...

Trochę abstrakcja, nie?

Oj, to już się czepiasz.

Data: 2015-01-05 11:24:42
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

To według ciebie jaka to prędkość ?
Bo minimalna teĹĽ raczej nie.

[...]

Oj, to juĹĽ siÄ™ czepiasz.

Jak można się nie czepiać kogoś kto próbuje takich uników ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 11:59:55
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

To według ciebie jaka to prędko¶ć ?
Bo minimalna też raczej nie.

Predkosc to predkosc. Ten parametr rozumiem jako: predkosc zapisu odczytu ci±głego, gdzie nie bedzie opóĽnien zwiazanych z dostepem do jakis mniejszych plików, gdzie bedzie tylko jeden watek obsługiwany przez dysk.
Nie czepiałbym sie, ze dysk nie osiaga tej predkosci przy zapisie miliona plików o wielkosci 4k...

Trochę abstrakcja, nie?

[...]

Jak można się nie czepiać kogo¶ kto próbuje takich uników ?

Normalnie, skupić się na temacie zamiast szukać jakis pobocznych pierdołów.

Data: 2015-01-05 13:43:07
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
[...]

ciągłego, gdzie nie bedzie opóźnien zwiazanych z dostepem do jakis
mniejszych plików, gdzie bedzie tylko jeden watek obsługiwany przez dysk.
Nie czepiałbym sie, ze dysk nie osiaga tej predkosci przy zapisie miliona
plikĂłw o wielkosci 4k...

Ale to już twoje założenie.

[...]

Pozwoliłem sobie pokazać w jaki sposób ty się nie skupiasz. :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 18:52:43
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem

[...]

Korzystne dla producenta.
Nie oczekuje predkosci 500 w kazdym tescie, tylko w tescie ktory pokazuje dysk w najwydajniejszym sposobie zapisu i odczytu.

Trochę abstrakcja, nie?

Zawsze można test tak zmanipulować żeby nawet Porshe przegrało
z maluchem. I dlatego najpierw zalecem sprawdzić jak jest na
prawdę. W przypadku mojego przykładu pojechać na tor lub
niemieck± autostradę. tak wiem będzie kosztowało a siedzenie
[...]

:)"

[...]

Ok, zeby nie offtopowac coraz bardziej - zostaw temat kiedy mam prawo zrobic test i odnies sie do argumentu dotyczacego róznicy:
30 vs 40
250 vs 500

Data: 2014-12-30 15:46:08
Autor: Piotr Rezmer
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-30 o 15:37, RadoslawF pisze:

W dzisiejszym świecie gdzie panuje marketing zamiast uczciwości
zanim kupisz sprawdzasz/pytasz czy zadziała poprawnie w
konkretnej konkurencji. Lub robisz z siebie, to co właśnie robisz.

Konkurencja chyba Ci nie pomoĹĽe ;)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-30 19:55:59
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-30 o 15:46, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Zdecydowanie nie, miaĹ‚o być konfiguracji.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-01-02 01:50:34
Autor: Krystek
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-30 09:59, Budzik pisze:
Użytkownik RadoslawF napisał:

[...]

A jak producenci samochodĂłw reklamujÄ…, ĹĽe auto spala 5,5 litra paliwa na 100, Ty kupisz taki samochĂłd i u Ciebie spala notorycznie 7 to do kogo masz wtedy pretensje?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-01-02 08:57:16
Autor: Budzik
Predkosc SSD - problem
Użytkownik Krystek spamtrap@krystek.art.pl ...

[...]

A jak producenci samochodów reklamuj±, że auto spala 5,5 litra paliwa na 100, Ty kupisz taki samochód i u Ciebie spala notorycznie 7 to do kogo masz wtedy pretensje?

Równiez do producentów.
Ale w przypadku samochodów wiem skad te 5,5 wynika - jest podana laboratoryjna procedura, ktora w jakims sensie ma byc porównywalna do jazdy "na zywo" ale jednak jest to procedura laboratoryjna.
Ale wiadomo, sk±d się wynik wzi±ł.

Czy wiemy to w przypadku tego dysku?

Data: 2014-12-29 17:01:32
Autor: Poldek
Predkosc SSD - problem
ikarek wrote:

[...]

Jeżeli T500 uruchamiał Ci się 10 minut i nie dało się na nim normalnie pracować, to nie jest wina T500, tylko użyszkodnika, który zamulił komputer Ľle skonfigurowanym, niepotrzebnym, niezadbanym oprogramowaniem. U siebie mam laptopa z Celeronem M 1,5 GHz i dyskiem PATA oraz Windows XP zainstalowanym w fabryce w 2006 roku i nigdy potem nie reinstalowamym. System uruchamia się 30 sekund i pracuje się na nim najnormalniej w ¶wiecie. Komputer jest używany na co dzień do normalnego działania w biurze.

Data: 2014-12-29 18:17:43
Autor: Jacek Maciejewski
Predkosc SSD - problem
Dnia Mon, 29 Dec 2014 17:01:32 +0100, Poldek napisał(a):

[...]

Farciarz z ciebie :)
--
Jacek

Data: 2014-12-30 03:00:04
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem

  U siebie mam laptopa z Celeronem M 1,5 GHz i dyskiem
PATA oraz Windows XP zainstalowanym w fabryce w 2006 roku i nigdy potem
nie reinstalowamym. System uruchamia siÄ™ 30 sekund i pracuje siÄ™ na nim
najnormalniej w świecie

Farciarz z ciebie :)

Raczej bajkopisarz.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-04 14:06:32
Autor: Poldek
Predkosc SSD - problem
RadoslawF wrote:

[...]

Na Twoim miejscu nie polegałbym tak bardzo na wynikach pracy sztabów dobrze opłacanych marketingowców, którzy ciężko pracują nad tym, żeby każdy chodzący po ziemi użytkownik uwierzył, jak we własne myśli, że "co dwa/trzy/pięć (whatever) lata komuputer trzeba wymieniać, bo staje się zbyt wolny". Jest to dogmat z rodzaju tych, których nie trzeba przecież uzasadniać.

Ok, zmierzyłem stoperem. Mam 30 sek. od naciśnięcia guziczka do pojawienia się kursora w oknie logowania. Po wpisaniu hasła i hitnięciu Enter jeszcze 20 sek. do załadowania pulpitu z ikonami.
Celeron M370 1,5 GHz, HHD Samsung ATA, 2 GB RAM, XP Prof 32 bit zainstalowany w fabryce w 2006 r. i potem doinstalowywane kolejne SP do SP3. Na komputerze typowe oprogramowanie - Open Office, Seamonkey, jakiś starszy Photoshop Elements, Vegas Platinum HD. Zadnych niepotrzebnych zmulaczy w rodzaju Skype, żadnych ładowanych na starcie modułów do szybkiego uruchamiania kobył.

Komputer doskonale sprawdza się w codziennym działaniu. Jedynym minusem jest to, że przycina niektóre filmy na youtube. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nvida zabroniła instalować nowszych wersji driverów karty graficznej na XP. Podobno jest na to jakieś obejście, ale ja tak rzadko oglądam yt, że nie chciało mi się męczyć. Bez problemu odtwarza wideo HD "lokalnie", tzn. nie przez przeglądarkę WWW, tylko np. w VLC.

Data: 2015-01-04 16:37:21
Autor: RadoslawF
Predkosc SSD - problem
W dniu 2015-01-04 o 14:06, Poldek pisze:

[...]

zbyt wolny". Jest to dogmat z rodzaju tych, ktĂłrych nie trzeba przecieĹĽ
uzasadniać.

Kiedy ja nie polegam na sztabie marketingowcĂłw a na swoich
doświadczeniach. XP używałem jeszcze w ubiegłym roku i
przestałem jak mi sprzęt się posypał że musiałem go zastąpić nowym.

[...]
SP3. Na komputerze typowe oprogramowanie - Open Office, Seamonkey, jakiĹ›
starszy Photoshop Elements, Vegas Platinum HD. Zadnych niepotrzebnych
zmulaczy w rodzaju Skype, żadnych ładowanych na starcie modułów do
szybkiego uruchamiania kobył.

Czyli właśnie z wyśmiewanych 30 sekund zrobiło się jednak 50.
I dlatego nazwałem cię bajkopisarzem.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-30 15:36:55
Autor: Poldek
Predkosc SSD - problem
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Po prostu nie zasyfiam komputera byle czym.

Data: 2014-12-29 19:05:03
Autor: ikarek
Predkosc SSD - problem [OT]
Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomo¶ci

Jeżeli T500 uruchamiał Ci się 10 minut i nie dało się na nim normalnie
pracować, to nie jest wina T500, tylko użyszkodnika, który zamulił
komputer Ľle skonfigurowanym, niepotrzebnym, niezadbanym oprogramowaniem.

5400 rpm, truecrypt i coraz to nowsze a paskudniejsze kasperskie :) Poza tym
nie defragmentowalem, za dużo to czasu zabierało (moja wina). Tak czy siak,
na SSD jest dokladnie to samo (przekopiowalem dysk) i poprawa jest
piorunuj±ca.

Data: 2014-12-30 19:44:58
Autor: qwerty
Predkosc SSD - problem
Użytkownik "ikarek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m7q31a$g2e$1@speranza.aioe.org...
[...]

¦miesz± mnie takie komentarze.

Data: 2014-12-30 22:18:51
Autor: z
Predkosc SSD - problem
W dniu 2014-12-30 o 19:44, qwerty pisze:

¦miesz± mnie takie komentarze.

Dlaczego ¶miesz±?

Wła¶nie zakupiłem kolejny SSD i też jak poprzedni będzie działał pod sata2. Wiem że to "kaleczenie rzemiosła" ale zdrowy rozs±dek gór±.
S± to bardzo dobrze wydane pieni±dze. Czas dostępu robi swoje a wymiana sprzętu odroczona o kolejne kilka lat.
Biedni Ci producenci. Strzelaj± sobie w kolano. Klienci masowo kupuj± ssd zamiast wydawać tysi±ce na całe komputery ;-)

PS. Nie instalowałem od nowa systemu. Jest trochę ¶mieci ale pod kontrol±. Szkoda czasu. Wzrost komfortu jest powalaj±cy.

Data: 2015-01-03 15:57:22
Autor: qwerty
Predkosc SSD - problem
Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54a316bd$0$22790$65785112@news.neostrada.pl...
Dlaczego ¶miesz±?

Bo w 99% przypadków system stawiany jest na nowo. ¦wieży system jest zawsze wydajniejszy, niż kilkuletni.
Według 360 TS 2 letni system uruchamia się 28-33 sekundy (HDD 2,5").

Data: 2015-01-03 18:23:07
Autor: m4rkiz
Predkosc SSD - problem
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:m8900m$188$1usenet.news.interia.pl...
Bo w 99% przypadków system stawiany jest na nowo. ¦wieży system jest zawsze wydajniejszy, niż kilkuletni.

jezeli ktos nie instaluje smieci, dba o autostart to jedyne zagrozenie
jakie widze to jakas fragmentacja rejestru, tez zreszta do ogarniecia

no chyba ze porownujemy swieza, skonfigurowana pod sprzet instalke z
systemem 5 letnim, uzywanym i administrowanym przez
'przecietnego uzytkownika'T

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-12-29 11:34:21
Autor: R.e.m.e.K
Predkosc SSD - problem
Dnia 28 Dec 2014 21:54:03 GMT, Budzik napisał(a):

Mam dysk SSD nowy kingston xfury 128GB, Predkosc odczytu zapisu to ok 250MB podczas kiedy producent podaje około 550.

Sprawdzane na lapku Acep Aspire 5560 z prockiem A6
oraz na stacjonarce z A10.

Co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Piszesz o procku, a on nie ma zadnego znaczenia. Kluczowy jest chipset, a konkretnie
wsparcie dla SATA III. Wyglada, ze go nie masz, bo wtedy wyniki sa wlasnie o okolo polowe
nizsze.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2015-01-18 10:58:54
Autor: Radosław Sokół
Predkosc SSD - problem
W dniu 28.12.2014 o 22:54, Budzik pisze:
Mam dysk SSD nowy kingston xfury 128GB, Predkosc odczytu zapisu to ok 250MB podczas kiedy producent podaje około 550.

Pierwszy test wydajności jaki znalazłem:

http://www.ssdreview.com/review/compare/kingston-hyperx-fury-120gb-25-inch-560abbf0/

Więc jeżeli to jest ten sam SSD (nie dysk! tam nie ma dysku!),
to masz najzupełniej normalne dla tego modelu wyniki. Te 500
MB/s osiągają albo modele o większej pojemności, albo to po-
liczyli wyłącznie dla krótkiego transferu sekwencyjnego ma-
łej ilości danych.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

Predkosc SSD - problem