Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?

Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?

Data: 2018-11-02 09:23:02
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@googlegroups.com...

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy.

Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

J.

Data: 2018-11-02 01:43:45
Autor: jan.basalyk
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
W dniu piątek, 2 listopada 2018 09:23:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy.

Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

J.

Fakt. Chyba rzeczywiście idzie tyko o zasięg. Jakby nie liczyć: przy 200 km/h potrzebna moc to pi razy oko 100 kW czyli 20 minut jazdy, a przy 150 km/h to będzie z 40-45 kW, co daje ok 45 minut, więc teoretycznie 100 km się przejedzie.

Data: 2018-11-02 01:47:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
-- Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.

i tak prawdopodobnie jest

-- I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ? czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?

Data: 2018-11-02 10:13:38
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ec2224b-3dc2-48ff-b590-41b0f8c6f4e4@googlegroups.com...
-- Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
i tak prawdopodobnie jest

-- I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ?

Np wtedy nie pojedzie szybciej. spalinowy tez pewnej predkosci nie przeskoczy.

czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?

Musk ma z 10 lat doswiadczenia wiecej, ale czy ta tesla szybka jest ?
W USA szybko nie wolno, w Norwegii szybko nie wolno ...

J.

Data: 2018-11-02 10:51:00
Autor: Irek.N.
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.
Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-11-02 11:15:29
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl...
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.

Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja :-)

W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej, zeby pod maska nie bylo 1000V ...

Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.

Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...

J.

Data: 2018-11-02 15:06:07
Autor: abn140
Re
Ale juz od nich odeszli ...
to jakie teraz tam daja? lepsze czy tylko tansze?

Data: 2018-11-02 15:59:08
Autor: Irek.N.
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
J.F. pisze:
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl...
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja :-)

To nie do końca tak.
Jak dasz cieńsze druty, to nie uzyskasz większego momentu, a taki potrzebujesz aby nie spadły osiągi związane z przyspieszeniem, jeżeli dałeś przekładnię o mniejszym przełożeniu. Jeżeli nie dałeś przekładni, to musiałeś wpłynąć na parametry silnika (słabsze magnesy, mniej zwoi...zwojów...hmm...), aby mógł się kręcić szybciej, a to oznacza że potrzebujesz większe prądy i wracasz do początku.
Masz rację, energie teoretycznie te same, ale ekonomia wykonania i eksploatacji na pewno już nie :)

W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej, zeby pod maska nie bylo 1000V ...

Na pewno to co tam jest (nie wiem, ktoś wie ile?) już jest niebezpieczne, więc powód że nie 1kV jest raczej taki, że 1kV potrafi być mega upierdliwy w izolowaniu, jak jest wilgotno, a rozmawiamy nie tylko o bateriach. :)

Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...

No tak, ale to niewiele zmienia. Utrata momentu powyżej pewnej prędkości podobna (mniej stroma ale i tak nie do przyjęcia).

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-11-03 00:50:32
Autor: Tomasz Pyra
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dnia Fri, 2 Nov 2018 09:23:02 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@googlegroups.com...

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy.

Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.

I bateria nie lubi szybkiego rozładowywania i ogólnie problemy z
chłodzeniem.

Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą
bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko
pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM.

Data: 2018-11-03 07:23:21
Autor: Shrek
Prędkość maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh˛–ĽŠz0ÉČw
W dniu 03.11.2018 o 00:50, Tomasz Pyra pisze:

Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą
bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko
pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM.

Raczej większa, albo równa te 136KM. "pieciominutowa" będzie większa od ciągłęj. Jest jeszcze opcja że podają "pieciomunutową" w katalogu a ciągłą ma 80kM;)

Shrek

Data: 2018-11-03 10:09:46
Autor: Tomasz Pyra
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dnia Sat, 3 Nov 2018 07:23:21 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 03.11.2018 o 00:50, Tomasz Pyra pisze:

Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą
bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko
pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM.

Raczej większa, albo równa te 136KM. "pieciominutowa" będzie większa od ciągłęj. Jest jeszcze opcja że podają "pieciomunutową" w katalogu a ciągłą ma 80kM;)

Tzn. mając na myśli pięciominutową miałem na myśli że pięć minut dla układu
chłodzenia samochodu to długo.
Czyli że pięciominutowa to w zasadzie już moc ciągła.
Możliwe są krótsze zrywy wyższej mocy, ale uśredniające się w ciągu pięciu
minut maksymalnie do takiej odpowiadającej jeździe z Vmax - powiedzmy pod
Górę Św. Anny.

Data: 2018-11-03 11:01:15
Autor: Shrek
Prędkość maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh˛–ĽŠz0ÉČw
W dniu 03.11.2018 o 10:09, Tomasz Pyra pisze:

Tzn. mając na myśli pięciominutową miałem na myśli że pięć minut dla układu
chłodzenia samochodu to długo.
Czyli że pięciominutowa to w zasadzie już moc ciągła.
Możliwe są krótsze zrywy wyższej mocy, ale uśredniające się w ciągu pięciu
minut maksymalnie do takiej odpowiadającej jeździe z Vmax - powiedzmy pod
Górę Św. Anny.

W sumie cholera wie co oni podają - jak dla mnie jestem praie pewnym, że maksymalną jaką można uzyskać. Pytanie jak długo można ją utrzymać i czy to nie powiedzmy 1 minuta - w sumie do wyprzedzania wystarczy;)

Mocy godzinnej, nie mówiąc już o ciągłej podać się nie da, bo po godzinie pałowania silnika moc wynosi zero, ze względu na pustke w accu;)

Shrek

Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona