Prędkość opadania podczas lądowania

Data: 2010-06-02 04:37:39
Autor: Pistacjusz
Prędkość opadania podczas lądowania
Ostatnie 400 metrów, samolot opadał z prędkoscią średnią ponad 6
metrów na sekundę.
Ostatnie 200 metrów z prędkością ponad 10 metrów na sekundę.
Tymczasem maksymalna  prędkość opadania przy lądowaniu dla Tu-154 to 4
metry na sekundę a zalecana 3 metry na sekundę.

Dlaczego w stenogramach nie ma żadnej reakcji załogi?
Dlaczego kapitan milczy?
Co powycinano ze stenogramów?

Data: 2010-06-02 13:52:42
Autor: Tomy M.

Użytkownik "Pistacjusz" <pistacjusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:b17f6bfd-8c62-4462-a188-921431766ce2z33g2000vbb.googlegroups.com...

Ostatnie 200 metrów z prędkością ponad 10 metrów na sekundę.
Tymczasem maksymalna  prędkość opadania przy lądowaniu dla Tu-154 to 4
metry na sekundę a zalecana 3 metry na sekundę.

Jak widać Tu-154 może opadać z prędkością 10 m /s
nazywa się to PIKOWANIE.

Dlaczego w stenogramach nie ma żadnej reakcji załogi?
Dlaczego kapitan milczy?

Milczą stenogramy, kapitan nie milczał bo zdawał sobie
sprawę z tego że to się nagra w blck box.

Co powycinano ze stenogramów?

Których? Te przedstawione to chyba jakaś
wprawka do taniej powieści szpiegowskiej.

Tomy M.

Data: 2010-06-02 13:54:10
Autor: Bombelek
[...]

Bo to nie film. Przez te ostatnie sekundy przewijało się im przed oczami całe ich życie.

Data: 2010-06-02 18:56:53
Autor: cirrus
Użytkownik "Bombelek" <bombelek@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c064659$0$2590$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Myślę, że Rosjanie woleli te bardziej drażliwe wypowiedzi uznać za nierozszyfrowane, aby podali je Polacy.

--
stevep

Data: 2010-06-03 09:43:43
Autor: cyc

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hu62gl$p88$1news.vectranet.pl...
[...]

To samo przyszlo mi do glowy !.
Calkiem mozliwe , ze woleli aby to Polacy odslonili cala prawde o katastrofie .

cyc

Data: 2010-06-03 09:54:56
Autor: Rafał Lepudruk

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hu7mfs$pih$2news.onet.pl...

[...]

Jest to możliwe. Gdyby Rosjanie "niezrozumiale" wypowiedzi przedstawili w raporcie byliby oskarżeni o manipulację, a tak proszę bardzo, czytajcie sami. Nie sądzę by tasmy były az tak "zaszumione", że nie dałoby się z nich odczytać i rozpoznać głosu śp. prezydenta.

R.L.

Data: 2010-06-03 10:08:55
Autor: u2
Prędkość opadania podczas lądowani a
W dniu 2010-06-03 09:54, Rafał Lepudruk pisze:
MyÂślĂŞ, Âże Rosjanie woleli te bardziej draÂżliwe wypowiedzi uznaĂŚ za >> nierozszyfrowane, aby podali je Polacy.

> To samo przyszlo mi do glowy !.
> Calkiem mozliwe , ze woleli aby to Polacy odslonili cala prawde o > katastrofie .
>
> cyc
Jest to moÂżliwe. Gdyby Rosjanie "niezrozumiale" wypowiedzi przedstawili w raporcie byliby oskarÂżeni o manipulacjĂŞ, a tak proszĂŞ bardzo, czytajcie sami. Nie sÂądzĂŞ by tasmy byÂły az tak "zaszumione", Âże nie daÂłoby siĂŞ z nich odczytaĂŚ i rozpoznaĂŚ gÂłosu Âśp. prezydenta.

Jak wy, trzej towarzysze z GWna, możecie podejrzewać swoich towarzyszy z
KGB o manipulacje ? :)

Data: 2010-06-03 10:22:46
Autor: Rafał Lepudruk

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c076319$0$19178$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-06-03 09:54, Rafał Lepudruk pisze:
My?le, ?e Rosjanie woleli te bardziej dra?liwe wypowiedzi uznaa za

> To samo przyszlo mi do glowy !.
> Calkiem mozliwe , ze woleli aby to Polacy odslonili cala prawde o
> katastrofie .
>
> cyc
Jest to mo?liwe. Gdyby Rosjanie "niezrozumiale" wypowiedzi przedstawili w
raporcie byliby oskar?eni o manipulacje, a tak prosze bardzo, czytajcie
sami. Nie s?dze by tasmy by3y az tak "zaszumione", ?e nie da3oby sie z nich
odczytaa i rozpoznaa g3osu ?p. prezydenta.

Jak wy, trzej towarzysze z GWna, możecie podejrzewać swoich towarzyszy z
KGB o manipulacje ? :)

Coś cię koleś w główce kićka. Nie znam swoich dyskutantów i nie nie wiem skąd są. Wymieniamy tu sobie uwagi, gdybyś zechciał zauwazyć w sposób kulturalny i rzeczowy. Jeżeli masz zamiar psuć tą dyskusję idź pobaw się z burkiem. Tam twoje miejsce.

R.L.

Data: 2010-06-03 11:28:59
Autor: u2
Prędkość opadania podczas lądowani a
W dniu 2010-06-03 10:22, Rafał Lepudruk pisze:
Jak wy, trzej towarzysze z GWna, moÂżecie podejrzewaĂŚ swoich towarzyszy z
KGB o manipulacje ? :)
Coœ ciê koleœ w g³ówce kiÌka. Nie znam swoich dyskutantów i nie nie wiem sk¹d s¹.

Toć piszę tobie lepuś, jesteś z GWna wraz z twoimi comrades.

Data: 2010-06-03 13:45:27
Autor: cyc

Użytkownik "Rafał Lepudruk" <rafal.lepudruk@gmail.com> napisał w wiadomości news:4c076a60$1$19183$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Coś cię koleś w główce kićka. Nie znam swoich dyskutantów i nie nie wiem skąd są. Wymieniamy tu sobie uwagi, gdybyś zechciał zauwazyć w sposób kulturalny i rzeczowy. Jeżeli masz zamiar psuć tą dyskusję idź pobaw się z burkiem. Tam twoje miejsce.

Faszysci z kregu ktorych wywodzi sie ten , ktory usiluje nadac naszym wypowiedziom ton KGB-owskiej propagandy maja to do siebie , ze jako "argumentow" uzywaja personalnych wyzwisk .
Taka juz jest ich natura .

cyc

Data: 2010-06-03 15:27:23
Autor: u2
W dniu 2010-06-03 13:45, cyc pisze:
[...]

Zgadza się. Już sam twój nick to wyzwisko.

Data: 2010-06-02 13:54:15
Autor: bolek
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

To jest właśnie pytanie !
To tak jakby rozpędzony samochód jechał prosto
na betonowy mur, a osoba obok kierowcy spokojnie
podawała odległość do ściany.

bolek

Data: 2010-06-02 16:21:19
Autor: Pikolo

"Pistacjusz" <pistacjusz@gmail.com> wrote in message news:b17f6bfd-8c62-4462-a188-921431766ce2z33g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

-- -

TO JEST LIPA !!!
Wszytko wskazuje na to, ze jednak cos/ktos pomogl im sie rozjebac.

Data: 2010-06-03 16:42:07
Autor: the_foe
W dniu 2010-06-02 13:37, Pistacjusz pisze:
[...]

bo wskazania pokazywaly ustawiona predkosc 8m/s (a itak za duza bo powinni sie trzymac 4 ms). dane pobierali z radiowysokosciomierza bo na barometrycznym trzeba leciec na wolnym znizaniu (inercja) a wtedy latwo sie rozminac z osia lotniska. Predkosc dostawali z efektu dopplera tylko jak zwierciadlo (czyli grunt) bylo pofaldowane i wplywalo na pomiar to automat ciagle zwiekszal kat opadania rownolegle do podloza + intencje zalogi. W szczytowym momencie opadali 13m/s i nie wiedzieli o tym. Na 80 m (wg wskazan) wlaczyli automat podnoszenia, tyle ze komputer wciaz mial zle dane dot. predkosci nie mowiac juz o realnej wysokosci nad plyta lotniska (ok. 15-25m) iwznoszenie bylo zbyt lagodne. Gdyby pilot wylaczyl automat i sam maksem poderwal maszyne to by sie uratowali, moze tylko niektorym by sie zrobilo niedobrze po dawce 5-10g.

--
the_foe

Prędkość opadania podczas lądowania