Data: 2009-06-15 07:50:14 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Prędkość samolotu | |
grzech pisze:
W zeszłym roku leciałem Airbusem 330. Są tam wyświetlacze pokazujące aktualne parametry lotu. Między innymi prędkość. W czasie lotu momentami wyświetlana była prędkość lotu ponad 900 km/h, a przez jakiś czas. Ponad 1000. Źródła podają, że maksymalna prędkość Airbusów to 850 km/h. Jak w związku z tym jest przeprowadzany pomiar prędkości? Do czego się odnosi? Czy prędkość rejsowa plus wiatr plus ruch obrotowy ziemi dadzą taką prędkość? Czy może mieć to związek z opisywanymi wadami czujników prędkość? Na sieci jest zdjecie B767 wrcajacego bodaj z NY z predkoscia 1246km/h Predkosci sa z GPS a nie wgledem powietrza stad moga takie byc |
|
Data: 2009-06-23 17:03:48 | |
Autor: jakistam | |
Prędkość samolotu | |
Jan Strybyszewski pisze:
Na PPrune przy okazji dyskusji o ostatniej katastrofie AF, jeden z pilotow napisal ze kiedys nagle wlecial w powietrze o innych wlasciwosciach (mowil o locie w strefie tropikalnej) i predkosc skoczyla mu daleko poza dopuszczalny limit. Pomyslalem wiec przy okazji tej dyskusji - czy zatem wylatujac z takiego pradu mozna nagle znalezc sie w klopotach z predkoscia? M. |
|
Data: 2009-06-23 18:08:47 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Prędkość samolotu | |
jakistam <123@345.com> writes:
Na PPrune przy okazji dyskusji o ostatniej katastrofie AF, jeden z Nie, konczy sie wiatr, to dalej lecisz z ta sama predkoscia wzgledem powietrza, tylko inna wzgledem ziemi. Problem jest, gdy wlecisz w powietrze o mocno innej temperaturze/gestosci. MJ |
|
Data: 2009-06-25 05:48:58 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Prędkość samolotu | |
Użytkownik Michal Jankowski napisał:
jakistam <123@345.com> writes: Dokładnie - czujniki ciśnienia reagują na ogół szybciej niż czujniki temperatury a dla oceny prędkości z rurki Pitota trzeba znać ciśnienie statyczne, ciśnienie dynamiczne i temperaturę - wpadnięcie w obszar cieplejszego powietrza musi początkowo skutkować przekłamaniem prędkości w dół... -- Darek |
|