Prędkość transferu Blueconnect

Data: 2012-03-30 09:46:16
Autor: Malkontent
Prędkość transferu Blueconnect
Czy prędkość jest tylko zależna od podłączonego modemu? Nie chodzi mi
o zależność pomiędzy dostępnością stron itp. Chodzi o prędkość
nominalna. Mam stareńki modem Huawei E122 z przesyłem do 7,2 Mb. Czy
zmieniając modem na przykład na Huawei E353 uzyskam przesył
deklarowany przez modem? Nie wiem czy jasno to wytłumaczyłem.

--

 Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2012-03-30 09:19:52
Autor: Jakub Danecki
Malkontent wrote:
Czy prędkość jest tylko zależna od podłączonego modemu?

Tak.

[...]

Nie dostaniesz, no chyba, że w danym sektorze nadajnika jesteś JEDYNYM
abonentem aktywnie korzystającycm z usług transmiji danych i rozmów
głosowych (prawdopodobne w godzinach nocnych, o ile w okolicy nie ma osób
"robiących lokalne kopie internetu").

Jakub

Data: 2012-03-30 10:28:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Mar 2012 09:19:52 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

[...]

Zapomniałeś jeszcze o konieczności wyboru odpowiedniej oferty odpowiedniego
operatora, bo może się okazać tak jak ostatnio - że mając kartę pewnego
operatora przodującego na rynku w liczbie G, że kosmiczna prędkość w tej
sieci i danej ofercie wynosi 1 Mbit. Bo tak.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-03-30 12:59:47
Autor: Malkontent
Prędkość transferu Blueconnect
Dnia Fri, 30 Mar 2012 10:28:55 +0100, Waldek Godel
<nospam@youreholdingitwrong.org> napisał:

[cut]

Może powiem inaczej. W dobrych warunkach osiągam wskazania
"niezależnego"  miernika od 300-500 kilobajtów/sec. Blueconnect
sugeruje jakiej sieci używam. Czy mając modem E353 uzyskam w tych
samych okolicznościach więcej?

--

 Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2012-03-30 13:13:00
Autor: J.F
Użytkownik "Malkontent"  napisał w wiadomości grup
[...]

kiloBajtow/s ? To jest ze 4Mb/s.
Powatpiewam w duzo lepszy transfer. choc niby czasem czasem sie przechwalaja wiekszym ... bez Kozery powiem 100.
Oczywiscie nie wszedzie.

No i po co  - masz z rzadka bardzo pilne transfery do wykonania, czy chcesz miesieczny limit wykorzystac w pol godziny ?

Czy zgodnie z nickiem - 500KB/s to jest za wolno i juz :-)

J.

Data: 2012-03-30 13:27:09
Autor: Malkontent
Prędko?ć transferu Blueconnect
Dnia Fri, 30 Mar 2012 13:13:00 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:

Czy zgodnie z nickiem - 500KB/s to jest za wolno i juz :-)

Po pierwsze to 500 to jest w bardzo sprzyjających okolicznościach.
Po drugie miewałem w przeszłości znacznie lepsze "internety" aniżeli
Blueconnect. Po trzecie nie sugerujmy się zbytnio nickiem. Pozostał z
sentymentu. Mam go ponad 10 lat.

A wracając do tematu, konkluzja jest chyba taka, że nie ma chyba sensu
pchać się w koszty i kupować nowy modem.

--

 Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2012-03-30 13:35:29
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-30 13:27, Malkontent pisze:
[...]

Jasne, może trochę stabilniejsza praca, szybsze połączenia itd, ale transferu raczej nowym modemem nie przyspieszysz.

PS. A co masz na myśli pisząc "o lepszych netach w przeszłości? Miałeś na myśli dostawców internetu mobilnego?

Data: 2012-03-30 14:56:51
Autor: Malkontent
Dnia Fri, 30 Mar 2012 13:35:29 +0200, jadryś <rg@yachoo.com> napisał:

PS. A co masz na myśli pisząc "o lepszych netach w przeszłości? Miałeś na myśli dostawców internetu mobilnego?

Nieee :) Z kablówki miałem deklarowane i rzeczywiste 25 Mb/s.

--

 Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2012-04-04 14:40:32
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-30 14:56, Malkontent pisze:
[...]

Aaa, to już zupełnie inna para kaloszy...

Data: 2012-03-30 15:53:02
Autor: Maciej Bebenek
jadryś <rg@yachoo.com> wrote:

Czy zgodnie z nickiem - 500KB/s to jest za wolno i juz :-)
Po pierwsze to 500 to jest w bardzo sprzyjających okolicznościach.

Na modemie 7,2 prędkość 500 kiloBAJTÓW jest naprawdę dobrym osiągnięciem.
Odrzucając wszystkie narzuty poszczególnych protokołów idziesz z jakąś 80%
prędkością znamionową modemu. Tym bardziej, jeśli to jest stare ZTE.

[...]

Jest sens. Po pierwsze, w wielu miejscach masz juĹź HSPA+, czasem teĹź DC.
Czyli rurkę dzielimy na dołączone modemy, ale Twój może pracować z lepszym
(wydajniejszym) kodowaniem. Warto spróbować, może na początek z pożyczonym modemem, chociaż - o ile
pamiętam - w blueconnect cena jest nieomal taka sama z modemem czy bez.
Aha, i sprawdź jeszcze, bo w przeszłości były oferty, w których prędkość
transferu zależała od ceny!

Data: 2012-04-04 14:40:21
Autor: jadryś

[...]

Tu już mówimy o innych standardach przesyłu. A to już inna bajka.

Data: 2012-03-30 14:50:46
Autor: SDD
Malkontent pisze:

zmieniając modem na przykład na Huawei E353 uzyskam przesył
deklarowany przez modem? Nie wiem czy jasno to wytłumaczyłem.

Jest tez kwestia technologii.

Nie wiem w czym tam teraz nadaje T-Mobile, ale np. w Play moze miec sens wymiana starego modemu pracujacego tylko w pasmie UMTS 2100 na nowy obslugujacy rowniez pasmo UMTS 900 - po prostu zyskujesz dostep do wiekszej ilosci nadajnikow, które moga byc mniej obciazone.

Pozdrawiam
SDD

Prędkość transferu Blueconnect