Predkość wysylania Komputer > NAS

Data: 2015-10-15 13:43:06
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
Chyba NTG ale musze zapytać

Kupiłem dzisiaj lekko używany NAS
Jest skonfigurowany i z ciekawości wysłałem na niego pare zdjęć.
Minęła godzina i mam 380 MB przesłane po kablu.
Ttroch

Data: 2015-10-15 13:58:27
Autor: suryga
W dniu czwartek, 15 października 2015 22:43:08 UTC+2 użytkownik sur...@gmail.com napisał:
Chyba NTG ale musze zapytać

Kupiłem dzisiaj lekko używany NAS
Jest skonfigurowany i z ciekawości wysłałem na niego pare zdjęć..
Minęła godzina i mam 380 MB przesłane po kablu

Trochę wolno czy mi się wydaje?

NAS to QNAP 212 z dyskami Samsung HD103UJ
Macierz ustawiona jako Raid 0
NAS podpiety przez Router tplink
Czy to normalne

Data: 2015-10-15 23:20:53
Autor: Przemek
Predkość wysylania Komputer > NAS
Trochę wolno czy mi się wydaje?

Mój NAS, zyxel NSA320 z dyskami Samsung HD204UI przyjmuje 715MB w ok. 20 sekund... Bez RAID'a.
Sieć 1GB też na Zyxelu, ale prostym jakimś.
Przem

Data: 2015-10-16 07:05:32
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Zależy jaki NAS, ale słaby zapisuje 20 MB/sek., dobry zapisuje 90 MB/sek., bardzo dobry 120 MB/sek. Czyli zapis twoich 380 MB powinien trwać kilka/naście sekund.

Data: 2015-10-15 22:38:59
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS

Zależy jaki NAS, ale słaby zapisuje 20 MB/sek., dobry zapisuje 90 MB/sek., bardzo dobry 120 MB/sek. Czyli zapis twoich 380 MB powinien trwać kilka/naście sekund.

Wiec o co chodzi?

SMART obu dysków OK.
Uszkodzony kabel ale wtedy transmisja powinna być =0

Data: 2015-10-16 06:55:40
Autor: jureq
Predkość wysylania Komputer > NAS
Dnia Thu, 15 Oct 2015 22:38:59 -0700, suryga napisał(a):

Wiec o co chodzi?

Mało prawdopodobne, ale może wolny komputer z niewielką ilością RAM i jakimś żarłocznym antywirusem.
Łączysz się przez WiFi czy ethernet?

Data: 2015-10-16 09:00:47
Autor: ToMasz
W dniu 16.10.2015 o 08:55, jureq pisze:
[...]

ja bym najpierw sprawdził prędkość samego łącza. spróbuj coś przesłać z/na telefon w tej sieci i zobacz jaka jest prędkość.

ToMasz

Data: 2015-10-16 09:30:34
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-15 o 22:58, suryga@gmail.com pisze:
[...]

Zmierz szybkość przesyłania dużego pliku (kilkaset MB). Na małych plikach transfer spada.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-16 02:22:27
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
Opis sieci
Laptop Core2Duo 2,13 z 4GB Ramu
Dysk SSHD Seagate 500GB 7200 rpm
HDTune twierdzi że średni transfer na poziomie 80 MB/s
Windows bez żadnych antywirusów i ekstra programów w tray'u   Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.

NAS Używany QNAP TS212 Procek 1,2 GHz Pamięć 256 MB Ram
+ dyski Samsung HD103UJ

Dane przesyłane po Ethernecie.
Dla testów na różnych kablach tak na wszelki wypadek.

Praca z NAS

Wczoraj jak przyniosłem chciałem wysłać przez przeglądarkę.
Niestety Qnap powiedział że musze mieć Chrome
Wiec się wkurzyłem i użyłem QFinder.

Efekt: transfer na poziomie KB/s

Dzisiaj już się z Chrome przeprosiłem I Transfer wzrósł do 11 MB/s
Niezależnie od
Kierunku przesyłu  > od lub do NAS
Wielkości plików > największe miały po 700MB
Użytych kabli sieciowych robione/kupione w sklepie

Pytanie Poldek napisał że minimum to 20 MB/s a ja ma tylko 10 MB/s.
Co mogę zrobić żeby podnieś transfer?

Po co jest Qfinder i dlaczego MUSZE używać Chrome do przesyłu plików.

I czy jest sposób żeby użyć HD Tune oraz Crystal Disk Info dla dysków NAS-a.
Ewentualnie jakieś zamienniki.

Data: 2015-10-16 12:02:14
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:

> Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.
I Transfer wzrósł do 11 MB/s

Strzelam, że router ma Fast Ethernet, czyli LAN 100 Mbit/sek.
Transfery 11-12 MB/sek. to maksium przy Fast Ethernecie, czyli router, a konkretnie switch wbudowany w router jest wąskim gardłem.
Zaopatrz się w router z gigabitem lub switch gigabitowy, a maksymalna przepustowość LAN wzrośnie ci 10 razy.

Oddzielna sprawa, to sposób przesłania plików komp-NAS. Jeżeli jesteś w swojej sieci domowej, to przesyłaj po SMB, ew. FTP lub AFP. Użycie przeglądarki do przesyłania z<->do NASa, który stoim w tym samym LANie, to trochę przerost formy nad treścią i też może spowalniać.

Data: 2015-10-16 03:17:23
Autor: suryga
> [...]

Zaopatrz się w router z gigabitem lub switch gigabitowy, a maksymalna przepustowość LAN wzrośnie ci 10 razy.

Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za kilkadziesiąt złotych) Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

[...]

Na razie się ucze, ale myślę że to kwestia czasu.

Data: 2015-10-16 12:51:08
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:

> [...]

Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.

Oczywiście, że pojawi się problem. Jeśli komputer ma LAN 100 Mbit, to więcej jak 12-13 MB/sek. po LANie prze prześle.
Niestety jest taki trend, żeby wsadzać do laptopów karty sieciowe LAN 100 Mbit, dla mnie kompletnie niezrozumiały, ale jest. Dlatego kupując laptopa warto zwrócić uwagę, czy przypadkiem nie ma LANu 100 Mbit.
Gigabit LAN to standard wprowadzony już sporo lat temu i dawanie w dzisiejszych czasach do nowych laptopów LAN 100 Mbit to jest wpuszczanie ludzi w maliny - jeśli nie zauważą i nie zwrócą uwagi na "drobną" różnicę między LAN 100 Mbit, a LAN 1000 Mbit...

Data: 2015-10-19 03:05:22
Autor: animka
W dniu 2015-10-16 12:51, Poldek pisze:
suryga@gmail.com wrote:

   > Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.
I Transfer wzrósł do 11 MB/s

Strzelam, Ĺźe router ma Fast Ethernet, czyli LAN 100 Mbit/sek.
[...]

Tylko Ĺźe Ĺźaden z moich laptopĂłw nie ma gigabitowej karty.
[...]

Gigabit LAN to standard wprowadzony juĹź sporo lat temu i dawanie w
dzisiejszych czasach do nowych laptopĂłw LAN 100 Mbit to jest wpuszczanie
ludzi w maliny - jeśli nie zauważą i nie zwrócą uwagi na "drobną"
różnicę między LAN 100 Mbit, a LAN 1000 Mbit...

W UPC zapewniono mnie, że internet będzie 250 Kb/s (dołożylam jeszcze do umowy 10 zł, zrobili, podpisałam umowę i mam tylko 80.
Nikt przedtem mnie nie uświadomił, że do 250 to musi byc karta sieciowa 1 GB!, a ja mam realtek 100-zintegrowane z płyta komputera.
Teraz za frico będe im płaciła 10 zł więcej własciwie za nic.

--
animka

Data: 2015-10-19 03:30:45
Autor: Krystek
W dniu 2015-10-19 03:05, animka pisze:
W UPC zapewniono mnie, że internet będzie 250 Kb/s

Wolno...

Data: 2015-10-19 11:46:43
Autor: Chris
W dniu 2015-10-19 o 03:05, animka pisze:

Nikt przedtem mnie nie uświadomił, że do 250 to musi byc karta sieciowa
1 GB!, a ja mam realtek 100-zintegrowane z płyta komputera.

http://www.dlink.com/pl/pl/home-solutions/connect/adapters/dge-528t-dge-528t-copper-gigabit-pci-card-for-pc

60zł i masz gigabita w kompie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-10-21 13:19:32
Autor: Poldek
animka wrote:

[...]

UPC dostarcza ci 250 Mbit/sek.
A że nie jesteś w stanie aż tyle odbierać, to nie ich wina.
Inna sprawa - jaki jest sens dopłacać za przepustowość 250 Mbit w zastosowaniach domowych?

Data: 2015-10-16 12:54:59
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-16 o 12:17, suryga@gmail.com pisze:

Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za kilkadziesiąt złotych)
Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

Jak nie masz gigabitowej karty w komputerze to więcej niż 12MB/s nigdy nie osiągniesz. Obawiam się że sieciówka ethernetowa jest zintegrowana z płytą główną w laptopie i nie masz możliwości poprawy sytuacji.

BTW: to jakieś dawno temu kupione laptopy?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-16 12:55:50
Autor: ToMasz
W dniu 16.10.2015 o 12:17, suryga@gmail.com pisze:

> [...]

to trochę przerost formy nad treścią i też może spowalniać.

Na razie się ucze, ale myślę że to kwestia czasu.

coś innego jest nieteges. Albo nie umiemy się dogadać. zmierz ile trwa transfer płyty cd (film jakiś) _w_sekundach_ . Ja niemam nasa, ale codziennnie transferuje pliki na telefon przez ftp. na gigabitowym routerze tranfer całej płyty cd przez WIFI trwa krócej niż 3 minuty. Nie wierzę że wifi(nawet superowe) jest szybsze niż podstawowy kabel lan. Sprawdzę to samo na tplinku(100) z przed 8 lat, zobaczymy jaki tam będzie transfer
ToMasz

Data: 2015-10-16 04:24:17
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS

coś innego jest nieteges

Też mi się tak wydaje

http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-nas/qnap-ts-212

Fakt że to chip. Ale tam im wychodzi 40 MB/s tylko art. jest z 2011 roku.

Laptop to SONY  5 letni

Data: 2015-10-16 12:32:06
Autor: januszek
Predkość wysylania Komputer > NAS
suryga@gmail.com napisa?(a):

[...]

Laptop to SONY  5 letni

A konkretnie to jaki model Sony?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-10-16 06:21:21
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS

> Laptop to SONY  5 letni

A konkretnie to jaki model Sony?

VGN-NW21SF_S

Data: 2015-10-16 15:30:48
Autor: Piotr Rezmer
Predkość wysylania Komputer > NAS
W dniu 2015-10-16 o 15:21, suryga@gmail.com pisze:
VGN-NW21SF_S
Według specyfikacji (https://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-specs/VGN-NW21SF/list) powinien obsługiwać GbE:

Maks. szybkość transmisji danych w bezprzewodowej sieci LAN (Mb/s)300 (RX) / 150 (TX)
Zasięg bezprzewodowej sieci LAN (m)Maks. 100
Typ bezprzewodowej sieci LAN802.11a/b/g Draft n
Sieć Ethernet10BASE-T / 100BASE-TX / 1000BASE-T
Technologia Bluetooth (wersja)2.1 + EDR
Zasięg interfejsu Bluetooth (m)10

Napisz dokładnie jaki masz typ routera.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-16 07:42:49
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
Napisz dokładnie jaki masz typ routera.

TL-WR543G

Czyli że router jest wąskim gardłem????

Data: 2015-10-16 18:39:18
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-16 o 16:42, suryga@gmail.com pisze:

TL-WR543G
Czyli że router jest wąskim gardłem????

Tak. Sprawdziłem - ten model ma tylko Fast Ethernet. Kup switch gigabitowy, najlepiej z Jumbo Frame.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-16 12:21:56
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS

> TL-WR543G
> Czyli że router jest wąskim gardłem????

Tak. Sprawdziłem - ten model ma tylko Fast Ethernet. Kup switch gigabitowy, najlepiej z Jumbo Frame.

Kurcze nie lepiej router ?
Zawsze jeden zasilacz mniej w gniazdku.
Jeśli tak
Pytanie na co musze zwrócić uwagę żeby było OK a nawet lepiej

Data: 2015-10-16 22:25:28
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:

[...]

Kup co wolisz. Router z gigabitem to jeden zasilacz mniej, ogólnie mniej kabli i mniej bałaganu. A także możliwość transferowania z przepustowością powyżej 100 Mbit pomiędzy urządzeniami podłączonymi przewodowo i bezprzewodowo w LAN. Za to wyższa cena i mniejsza elastyczność - np. switch możesz ustawić w innym miejscu, nawet w innym pokoju, itp., używać go w przyszłości niezależnie od routera.
Ja bym nie kupował switcha/routera bez obsługi jumbo frames, bo może się kiedyś przydać taki ficzer. U siebie mam Netgear GS105GE i jest super. Mam też TP-Linka i też jest spoko, chociaż jest plastikowy i nie ma sygnalizacji na jakim poziomie przepustowości został zestawiony link.
Niektórzy twierdzą, że switch niezarządzalny "luzem" lepiej się sprawdza przy połączeniu, które ma być przede wszystkim szybkim LANem niż switch gigabitowy wbudowany w router WiFi.

Data: 2015-10-17 13:02:47
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
Ja bym nie kupował switcha/routera bez obsługi jumbo frames, bo może się kiedyś przydać taki ficzer.

Dzisiaj spędziłem popołudnie na szukaniu jumbo :)
Pierwsze na liście gogle linki pochodzą z 2006 roku więc jak dla IT
to nie jest nowa technologia.
Więc wpisuje w ebay, allegro, olx hasło: router & jumbo.
i PUSTO.
Oczywiście jest parę switchy ale jakoś nikt się tym nie chwali.
Z drugiej strony:

Żeby to miało sens to i laptop musi być w to wyposażony.
Wiec wchodzę na stronę internetową mojego wymarzonego della i karta sieciowa jest 7265AGN i patrzę do specyfikacji:
http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/documents/product-briefs/dual-band-wireless-n-7265-wbt-brief.pdf

Nie ma.

Data: 2015-10-18 17:29:38
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Faktycznie w opisach jakoś dziwnie nie ma informacji dot. obsługi jumbo frames. Wiem, że Netgear GS105 w aktualnej wersji to obsługuje - bo mam.
Switch gigabitowy w solidnej metalowej obudowie to jest urządzenie, które kupujesz na długie lata, więc jeśli nie ten wymarzony laptop, to następny będzie już miał :-)
W ogóle w laptopach różne mniej oczywiste funkcje często są poobcinane, porządny komputer to jednak stacjonarny :-)

Data: 2015-10-21 04:19:52
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
> TL-WR543G
> Czyli że router jest wąskim gardłem????

Tak. Sprawdziłem - ten model ma tylko Fast Ethernet. Kup switch gigabitowy, najlepiej z Jumbo Frame.

WIFI było kiepskie w poprzednim routerze wiec postanowiłem połączyć 2 w jednym i kupić router z GB switchem
Wybór padł na TL-WDR4300 750N
Dwa razy sprawdzałem ma 1 GB lan.

Transfer przy trzech plikach po 700 MB każdy na poziomie 11 MB/s
po kablu
Niezależnie czy korzystam z FTP czy przeglądarki.

Cholera nie mam już pomysłów

Data: 2015-10-21 18:45:38
Autor: ToMasz
[...]

kupiłeś już nowy sprzęt? Czy możesz napisac ile w sekundach trwał transfer pliku 700MB?

ToMasz

Data: 2015-10-21 14:12:50
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
kupiłeś już nowy sprzęt? Czy możesz napisac ile w sekundach trwał transfer pliku 700MB?

ToMasz

Jeden plik 703 MB po kablu ftp-em  1 minuta 2 sekundy

Data: 2015-10-21 23:23:51
Autor: ToMasz
W dniu 21.10.2015 o 23:12, suryga@gmail.com pisze:
kupiłeś już nowy sprzęt? Czy możesz napisac ile w sekundach trwał
transfer pliku 700MB?

ToMasz

Jeden plik 703 MB po kablu ftp-em  1 minuta 2 sekundy

to jest dobry czas. w słabszych kompach transfer tego pliku z dysku na dysk, na odległość 25cm będzie trwał kilkanaście - kilkadziesiąt sekund.
ToMasz

Data: 2015-10-21 21:22:13
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-21 o 13:19, suryga@gmail.com pisze:

Transfer przy trzech plikach po 700 MB każdy na poziomie 11 MB/s
po kablu
Niezależnie czy korzystam z FTP czy przeglądarki.

Cholera nie mam już pomysłów

Jeszcze może być problem kabli. Gigabit 802.3ab w kategorii 5e wymaga pełnych 4 par. Sprawdź czy we wtyczkach widać pełne obsadzenie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-21 14:14:05
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS

Jeszcze może być problem kabli. Gigabit 802.3ab w kategorii 5e wymaga pełnych 4 par. Sprawdź czy we wtyczkach widać pełne obsadzenie.
 Znajomy jakiś miesiąc temu sprawdzał mi takim urządzeniem z diodami..
Było OK
K^%$&%&cze pieczone :(

Data: 2015-10-21 23:25:54
Autor: maX
Predkość wysylania Komputer > NAS
A we właściwościach sieci pisze że jest ona 1 Gbit? Czy 100 Mbit?

Data: 2015-10-22 19:51:19
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-21 o 23:14, suryga@gmail.com pisze:

Znajomy jakiś miesiąc temu sprawdzał mi takim urządzeniem z diodami.
Było OK
K^%$&%&cze pieczone :(

Tak jak sugeruje Max, sprawdź czy coś dziwnego nie jest ustawione we właściwościach karty w systemie Windows. Napisz na grupie:
jaką szybkość widzisz na zakładce "ogólne" w karcie sieciowej.
Kliknij przycisk "właściwości", następnie "Konfiguruj". Poszukaj czegoś takiego jak "Link Speed". W zależności od karty będziesz tam miał do wyboru kilka wartości. Sprawdź szybkość przy "Auto Negotiation" oraz przy  1 Gps Full Duplex.
Możesz też mieć zakładkę "Zaawansowane". Tutaj możesz mieć kilka opcji związanych z Gigabitem, np. "Gigabit Master Slave mode", "Jumbo packet". Sprawdź czy jest gdzieś przycisk do przywrócenia ustawień domyślnych.

Jak nic z powyższego nie pomoże napisz do mnie maila na pocztę gmailową. Adres standardowy imie.nazwisko@gmail.com. Spróbuję pomóc Ci zdalnie przez teamviewera.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-22 13:40:22
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 21 Oct 2015 04:19:52 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):

[...]

Czyli na mój gust połączenie masz 100 Mbit. --
[ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie    ]
[ istnieje.                                              (demotywatory.pl) ]

Data: 2015-10-22 18:53:22
Autor: ToMasz
W dniu 22.10.2015 o 13:40, Przemysław Ryk pisze:
[...]

a Czy ktoś kto ma napewno 1 gigabit, może mu sprawdzić ile czasu realnie zajmuje transfer pliku zajmującego całą płytę CD?

ToMasz

Data: 2015-10-22 19:43:07
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-22 o 18:53, ToMasz pisze:

a Czy ktoś kto ma napewno 1 gigabit, może mu sprawdzić ile czasu realnie
zajmuje transfer pliku zajmującego całą płytę CD?

A to już zależy od wydajności dysku źródłowego i docelowego. Do testowania wydajności samej sieci możesz użyć narzędzia jperf. Przerzuca ono dane przez sieć nie kopiując nic z dysku. Myślę że w przypadku domowych switchy gigabitowych i prostych kart sieciowych instalowanych w desktopach i notebookach można się spodziewać transferu rzędu 400-800 Mb/s.
W przypadku prawdziwego transferu dużego pliku na domowy NAS możesz mieć transfer na poziomie 20-100 Mb/s.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-22 21:03:01
Autor: ToMasz
W dniu 22.10.2015 o 19:43, Piotr Rezmer pisze:
[...]

ale to właśnie próbuje powiedzieć/napisać. To że producent deklaruje takie a nie inne cyferki, niewiele zmienia. Oczywiście że 1000 to więcej (szybciej) niż 100, ale w tym konkretnym przypadku nie koniecznie 10 razy. Więc skoro mnie na "setce" przez wifi transfer płytyCD zajmuje 5 minut i uważam że jest spoko, koledze zajmuje 1.5 minuty i jest dalej wolno, to napiszcie mu łaskwie ile realnie zajmuje transfer płyty cd na sieci gigabajtowej. Wtedy będzie wiedział czy warto boksowac się o 30 sekund czy dać sobie luz.

ToMasz

Data: 2015-10-22 21:22:28
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-10-22 o 21:03, ToMasz pisze:

[...]

Ok, w takim razie wynik który przed chwilą uzyskałem:

Plik iso, 609MB
NAS -> PC - czas kopiowania około 9 sekund
PC - > NAS -> 26 sekund.

NAS to Synology DS409+. 3 x Samsung 1.5TB w konfiguracji RAID.
PS: Asrock H87Pro, Core i7, 16 GB RAM, SSD Samsung 840 Pro

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-10-23 06:41:20
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS

Panowie Bardzo Dziękuję za pomoc.
Jak jesteście z Krakowa to zapraszam na piwo.
Tydzień nad tym siedziałem.
We właściwościach karty zmienić z autonegocjowania na duplex.
I w ten sposób dla tego samego pliku i środowiska zszedłem z 1:03 do 0:22.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc

Data: 2015-10-16 14:32:02
Autor: Sławek Maculewicz
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f0db581c-738c-472a-9121-d424e94408b3@googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Już dostałeś odpowiedź: w laptopie masz kartę sieciową 100 Mb - i nie wyciągniesz więcej niż biedne 10 MB/s ...
Trzeba z tym żyć.

Data: 2015-10-16 20:31:47
Autor: ToMasz
[...]
stareńki tp link, napewno 100tka nie gigówka, wifi też bez wodotrysków, plik 700mega około 5 -6 minut.

ToMasz

Data: 2015-10-16 12:25:17
Autor: suryga
Predkość wysylania Komputer > NAS
stareńki tp link, napewno 100tka nie gigówka, wifi też bez wodotrysków, plik 700mega około 5 -6 minut.

ToMasz

Wiesz do oglądania filmów na Youtubie w zupełności wystarczył wiec po co przepłacać.

Data: 2015-10-16 22:27:00
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:
stareńki tp link, napewno 100tka nie gigówka, wifi też bez wodotrysków,
plik 700mega około 5 -6 minut.
Wiesz do oglądania filmów na Youtubie w zupełności wystarczył
wiec po co przepłacać.

Zapłaciłeś raz za tplinka, teraz zapłacisz drugi raz za lepszy. W sumie wyjdzie więcej niż gdybyś od razu kupił urządzenie z górnej półki :-)

Data: 2015-10-17 19:47:28
Autor: ToMasz
W dniu 16.10.2015 o 22:27, Poldek pisze:
suryga@gmail.com wrote:
[...]

zapłaciłem za tplinka prawie dekade temu, poto aby miec jakiekolwiek wifi. Strony internetowe na telefony były rzadkością. operacje bankowe przez telefon - prawie nie istniały. królował windows mobile i dogorywał symbian. Sprzęt który wtedy kupowałem był najpopularniejszym modelem. film który ma 700 mega ogląda się godzinę, moze 90 minut. transfer jest więc 10 razy szybszy niż potrzeba i to przez wifi. Kablem będzie szybciej. Wtedy internet miałem chyba 1 mega, teraz mam 20 mega, a urządzenie (teoretycznie) wyciągnie 100 mega.
Kolega napisał ze pliki o objętości 380 mega idą mu godzinę, ja że plik 700mega idzie 6 minut, na starym routerze. każdy detektyw odrazu wysnuje wniosek, że u niego nawet na najwolniejszym sprzęcie powinno być conajmniej 10 razy szybciej, więc zakup nowego routera nic nie zmieni. (chyba ze stary jest wolny _i_wadliwy_)

ToMasz

Data: 2015-10-16 17:47:01
Autor: maX
Predkość wysylania Komputer > NAS
I Transfer wzrósł do 11 MB/s

Zawsze jak transfer w gigabitowej sieci wynosi ~11 MB/s to znaczy że któreś urządzenie w tej sieci jednak nie jest gigabitowe. Lub nawet jest gigabitowe, ale z jakiejś przyczyny pracuje w trybie 100 MB/s, np. z powodu zbyt słabego kabla lub ktos ręcznie wymusił w opcjach tego urządzenia tryb Fast Ethernet.

Data: 2015-10-16 17:12:26
Autor: Jawi
Predkość wysylania Komputer > NAS
W dniu 2015-10-15 o 22:58, suryga@gmail.com pisze:
Trochę wolno czy mi się wydaje?
Jak może CI się tylko wydawać?
No oczywiście, że wolno. Powiedział bym nawet, że bardzo, bardzo :)

Data: 2015-10-16 21:32:27
Autor: 2late
On 15/10/2015 09:43, suryga@gmail.com wrote:
Chyba NTG ale musze zapytać

Kupiłem dzisiaj lekko używany NAS
Jest skonfigurowany i z ciekawości wysłałem na niego pare zdjęć.
Minęła godzina i mam 380 MB przesłane po kablu.

Sprawdz co ci jeszcze na tym NASie chodzi.
Mam Zyxela i jak chce przesylac dane po kablu mierzone w terabajtach to wylaczam multimeda server (Twonky) czy co tam jeszcze w tle chodzi - co podnosi mi tyransfer o ok. 1/3. Slabego mam tego Zyxela na tyle, ze podczas tego kopiowania procesor na 100% prawie chodzi.

Predkość wysylania Komputer > NAS