Data: 2011-10-13 10:14:26 | |
Autor: kamil | |
Predkosciomierz | |
On 13/10/2011 05:14, Tornad wrote:
Na obwodzie tej skali moga byc naniesione kolorowe paski np do predkosci 60 PójdĽmy dalej - niech będ± kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz czarny z mrugaj±cymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h. Zależno¶ć prędko¶ci i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu 70km/h w drzewo, a inny szczę¶ciarz przeżył wal±c w co¶ 160. Na jakiej podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-13 09:55:58 | |
Autor: masti | |
Predkosciomierz | |
Dnia pięknego Thu, 13 Oct 2011 10:14:26 +0100 osobnik zwany kamil
wystukał: On 13/10/2011 05:14, Tornad wrote:a tak naprawdę to dziwię się, że jeszcze nie upowszechniły się deski rozdzielcze z wyswietlaczem programowalnym. Jaki biznes by powstł przy tworzeniu skórek na prędkościomierze, czy możliwością dostosowywania ich do gustów uzytkowników. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-10-13 10:18:09 | |
Autor: to | |
Predkosciomierz | |
begin masti
a tak naprawdę to dziwię się, że jeszcze nie upowszechniły się deski Powstały, tylko nie w plebejskich markach. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-13 11:16:32 | |
Autor: masti | |
Predkosciomierz | |
Dnia pięknego Thu, 13 Oct 2011 10:18:09 +0000 osobnik zwany to wystukał:
begin masti choć są pewnie tańsze niż "klasyczne" ;) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-10-13 18:09:46 | |
Autor: Tornad | |
Predkosciomierz | |
PójdĽmy dalej - niech będ± kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz czarny z mrugaj±cymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h. Zależno¶ć prędko¶ci i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu 70km/h w drzewo, a inny szczę¶ciarz przeżył wal±c w co¶ 160. Na jakiej podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny? Pozdrawiam, KamilDziekuje za odzew i wyrazenie swej opinii. Ano wlasnie. Nawet tak wydawaloby sie doswiadczony kierowca jak Ty pisze, ze zaleznosc predkosci od powagi wypadku jest dyskusyjna. Moim zdaniem jest bezdyskusyjna i oczywista. Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret tego nie zmieni. Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da. Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha oczywiscie:) Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych... Te kolorki sa chyba zbedne i byc moze nawet szkodliwe, gdyz kierowca rzutem oka na licznik ma sie zorientowac w sytuacji a percepcja kolorow trwa zncznie dluzej niz polozenia wskazowki. Dlatego m.in. w wiekszosci samochodow zrezygnowano z predkosciomierzy cyfrowych gdyz badania odruchow wyklazaly, ze kierowca czy pilot samolotu traci kilkakrotnie wiecej milisekund na "przetworzenie" liczbowej wartosci predkosci czy wysokosci odczytanej w okienku w porownaniu z lokalizacja czy katem odchylenia wskazowki. To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda. Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe. Obecnie w dobie wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste. Pzdr Tornad http://bynajmniej.net -- |
|
Data: 2011-10-13 19:06:30 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Predkosciomierz | |
Tornad wrote:
PójdĽmy dalej - niech będ± kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz Ale nie jest. Zauważ że ¶miertelno¶ć w wypadkach(!) (procent wypadków ¶miertelnych) na autostradach jest o wiele mniejszy niż na zwykłych drogach. Na autostradach jeĽdzi się istotnie szybciej -- jest mniej więcej 2 krotna różnica w energii kinetycznej. Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret tego nie zmieni. Nonsens. Nie ma takiego prawa fizyki. Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da. Istotnie, warto prawa fizyki znać. Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha oczywiscie:) A budowniczowie autostrad drastycznie ograniczaj± szanse na kolizje typu czołówka, zderzenie boczne czy uderzenie w przeszkodę. Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych... Wskazały? Czemu zatem w najbezpieczniejszych samolotach ¶wiata mamy szklany kokpit bez zegarów i wskazówek? Różnica w bezpieczeństwie w porównaniu z poprzednikami (gdzie były zegary) jest wielokrotna -- wielokrotnie mniejsza jest również liczba katastrof powodowanych błedem pilota :) To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda. To by miało sens jakby była jedna kategoria dróg. Ale o ile na w±skiej dróżce na osiedlu 40km/h to bywa stanowczo za dużo o tyle 140km/h jest prędko¶ci± normaln± i dopuszczon± przez prawo. Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe. Ależ sk±d. Jest całkiem proste (stricte mechaniczne). Obecnie w dobie wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste. Wcze¶niej też było. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-10-14 10:01:24 | |
Autor: DJ | |
Predkosciomierz | |
Wskazały? Czemu zatem w najbezpieczniejszych samolotach ¶wiata mamy szklany kokpit bez zegarów i wskazówek? Widziales kiedykolwiek w zyciu "glass cocpit"? Cyba nie. Dalej sa wyswietlane zegary, wskazowki itp. Tyle tylko, ze na monitorach. Nie wierzysz? Wpisz sobie w Google i zobaczysz np. cos takiego: http://digilander.libero.it/washburn_it/8417/index.html albo takiego: http://www.vectoraerospace.com/helicopters/avionics.aspx Przy okazji nie wiem co masz na mysli piszac najbezpieczniejsze samoloty swiata. Nie wazne czy to beda Airbusy, Boeingi czy inne zapewniam, ze kokpity wygladaja tak samo. Różnica w bezpieczeństwie w porównaniu z poprzednikami (gdzie były zegary) jest wielokrotna -- wielokrotnie mniejsza jest również liczba katastrof powodowanych błedem pilota :) To tak jakby twierdzic, ze liczba wypadkow samochodowych zmalala, bo coraz wiecej samochodow ma podgrzewane fotele. Na to sklada sie wiele czynnikow, w tym oczywiscie lepsza awionika rowniez. Ale lepsza to nie znaczy, ze pozbawiona zegarow, wskazowek. Pozdrawiam Darek |
|