Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Predkosciomierz

Predkosciomierz

Data: 2011-10-13 10:14:26
Autor: kamil
Predkosciomierz
On 13/10/2011 05:14, Tornad wrote:

  Na obwodzie tej skali moga byc naniesione kolorowe paski np do predkosci 60
km/h kolor bialy, od 60 do 100 kolor szary lub zolty, a powyzej 100 kolor
czarny lub czerwony.
  Dzieki temu kierowca bedzie wiedzial, ze jadac z mala predkoscia, w przypadku
kolizji bedzie mial stluczke, przy kolorze szarym czy zoltym powazny wypadek a
przy przekroczeniu predkosci 100 moze wypadku nie przezyc.
Taka skala uswiadamiajaca stopien zagrozenia w przypadku kolizji, powinna
zmusic a przynajmniej swiadomie zachecic do bezpieczniejszej jazdy.
  I co Wy na to?


PójdĽmy dalej - niech będ± kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz czarny z mrugaj±cymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.


Zależno¶ć prędko¶ci i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu 70km/h w drzewo, a inny szczę¶ciarz przeżył wal±c w co¶ 160. Na jakiej podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny?


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-13 09:55:58
Autor: masti
Predkosciomierz
Dnia pięknego Thu, 13 Oct 2011 10:14:26 +0100 osobnik zwany kamil
wystukał:

On 13/10/2011 05:14, Tornad wrote:

  Na obwodzie tej skali moga byc naniesione kolorowe paski np do
  predkosci 60
km/h kolor bialy, od 60 do 100 kolor szary lub zolty, a powyzej 100
kolor czarny lub czerwony.
  Dzieki temu kierowca bedzie wiedzial, ze jadac z mala predkoscia, w
  przypadku
kolizji bedzie mial stluczke, przy kolorze szarym czy zoltym powazny
wypadek a przy przekroczeniu predkosci 100 moze wypadku nie przezyc.
Taka skala uswiadamiajaca stopien zagrozenia w przypadku kolizji,
powinna zmusic a przynajmniej swiadomie zachecic do bezpieczniejszej
jazdy.
  I co Wy na to?


Pójdźmy dalej - niech będą kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz
czarny z mrugajÄ…cymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.


a tak naprawdę to dziwię się, że jeszcze nie upowszechniły się deski rozdzielcze z wyswietlaczem programowalnym. Jaki biznes by powstł przy tworzeniu skórek na prędkościomierze, czy możliwością dostosowywania ich do gustów uzytkowników.

--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-10-13 10:18:09
Autor: to
Predkosciomierz
begin masti
a tak naprawdę to dziwię się, że jeszcze nie upowszechniły się deski
rozdzielcze z wyswietlaczem programowalnym. Jaki biznes by powstł przy
tworzeniu skórek na prędkościomierze, czy możliwością dostosowywania ich
do gustĂłw uzytkownikĂłw.

Powstały, tylko nie w plebejskich markach. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-13 11:16:32
Autor: masti
Predkosciomierz
Dnia pięknego Thu, 13 Oct 2011 10:18:09 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin masti

a tak naprawdę to dziwię się, że jeszcze nie upowszechniły się deski
rozdzielcze z wyswietlaczem programowalnym. Jaki biznes by powstł przy
tworzeniu skórek na prędkościomierze, czy możliwością dostosowywania
ich do gustĂłw uzytkownikĂłw.

Powstały, tylko nie w plebejskich markach. ;)

choć są pewnie tańsze niż "klasyczne" ;)



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-10-13 18:09:46
Autor: Tornad
Predkosciomierz
PójdĽmy dalej - niech będ± kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz

czarny z mrugaj±cymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.

Zależno¶ć prędko¶ci i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od

samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu

70km/h w drzewo, a inny szczę¶ciarz przeżył wal±c w co¶ 160. Na jakiej

podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny?


Pozdrawiam,

Kamil
Dziekuje za odzew i wyrazenie swej opinii.
Ano wlasnie. Nawet tak  wydawaloby sie doswiadczony kierowca jak Ty pisze, ze zaleznosc predkosci od powagi wypadku jest dyskusyjna. Moim zdaniem jest bezdyskusyjna i oczywista. Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret tego nie zmieni. Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da. Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha oczywiscie:)
Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych...
 Te kolorki sa chyba zbedne i byc moze nawet szkodliwe, gdyz kierowca rzutem oka na licznik ma sie zorientowac w sytuacji a percepcja kolorow trwa zncznie dluzej niz polozenia wskazowki. Dlatego m.in. w wiekszosci samochodow zrezygnowano z predkosciomierzy cyfrowych gdyz badania odruchow wyklazaly, ze kierowca czy pilot samolotu traci kilkakrotnie wiecej milisekund na "przetworzenie" liczbowej wartosci predkosci czy wysokosci odczytanej w okienku w porownaniu z lokalizacja czy katem odchylenia wskazowki.
 To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda.
 Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe. Obecnie w dobie wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste.
Pzdr
Tornad




http://bynajmniej.net



--


Data: 2011-10-13 19:06:30
Autor: Sebastian Kaliszewski
Predkosciomierz
Tornad wrote:
PójdĽmy dalej - niech będ± kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz

czarny z mrugaj±cymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.

Zależno¶ć prędko¶ci i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od

samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu

70km/h w drzewo, a inny szczę¶ciarz przeżył wal±c w co¶ 160. Na jakiej

podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny?


Pozdrawiam,

Kamil
Dziekuje za odzew i wyrazenie swej opinii.
Ano wlasnie. Nawet tak  wydawaloby sie doswiadczony kierowca jak Ty pisze, ze zaleznosc predkosci od powagi wypadku jest dyskusyjna. Moim zdaniem jest bezdyskusyjna i oczywista.

Ale nie jest. Zauważ że ¶miertelno¶ć w wypadkach(!) (procent wypadków ¶miertelnych) na autostradach jest o wiele mniejszy niż na zwykłych drogach. Na autostradach jeĽdzi się istotnie szybciej -- jest mniej więcej 2 krotna różnica w energii kinetycznej.

Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret tego nie zmieni.

Nonsens. Nie ma takiego prawa fizyki.


Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da.

Istotnie, warto prawa fizyki znać.

Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha oczywiscie:)

A budowniczowie autostrad drastycznie ograniczaj± szanse na kolizje typu czołówka, zderzenie boczne czy uderzenie w przeszkodę.

Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych...
 Te kolorki sa chyba zbedne i byc moze nawet szkodliwe, gdyz kierowca rzutem oka na licznik ma sie zorientowac w sytuacji a percepcja kolorow trwa zncznie dluzej niz polozenia wskazowki. Dlatego m.in. w wiekszosci samochodow zrezygnowano z predkosciomierzy cyfrowych gdyz badania odruchow wyklazaly, ze kierowca czy pilot samolotu traci kilkakrotnie wiecej milisekund na "przetworzenie" liczbowej wartosci predkosci czy wysokosci odczytanej w okienku w porownaniu z lokalizacja czy katem odchylenia wskazowki.

Wskazały? Czemu zatem w najbezpieczniejszych samolotach ¶wiata mamy szklany kokpit bez zegarów i wskazówek? Różnica w bezpieczeństwie w porównaniu z poprzednikami (gdzie były zegary) jest wielokrotna -- wielokrotnie mniejsza jest również liczba katastrof powodowanych błedem pilota :)

 To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda.

To by miało sens jakby była jedna kategoria dróg. Ale o ile na w±skiej dróżce na osiedlu 40km/h to bywa stanowczo za dużo o tyle 140km/h jest prędko¶ci± normaln±   i dopuszczon± przez prawo.

 Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe.

Ależ sk±d. Jest całkiem proste (stricte mechaniczne).

Obecnie w dobie wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste.

Wcze¶niej też było.


pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-10-14 10:01:24
Autor: DJ
Predkosciomierz
Wskazały? Czemu zatem w najbezpieczniejszych samolotach ¶wiata mamy szklany kokpit bez zegarów i wskazówek?

Widziales kiedykolwiek w zyciu "glass cocpit"? Cyba nie.
Dalej sa wyswietlane zegary, wskazowki itp. Tyle tylko, ze na monitorach.
Nie wierzysz? Wpisz sobie w Google i zobaczysz np. cos takiego:

http://digilander.libero.it/washburn_it/8417/index.html

albo takiego:

http://www.vectoraerospace.com/helicopters/avionics.aspx

Przy okazji nie wiem co masz na mysli piszac najbezpieczniejsze samoloty swiata. Nie wazne czy to beda Airbusy, Boeingi czy inne zapewniam, ze kokpity wygladaja tak samo.

Różnica w bezpieczeństwie w porównaniu z poprzednikami (gdzie były zegary) jest wielokrotna -- wielokrotnie mniejsza jest również liczba katastrof powodowanych błedem pilota :)

To tak jakby twierdzic, ze liczba wypadkow samochodowych zmalala, bo coraz wiecej samochodow ma podgrzewane fotele. Na to sklada sie wiele czynnikow, w tym oczywiscie lepsza awionika rowniez. Ale lepsza to nie znaczy, ze pozbawiona zegarow, wskazowek.

Pozdrawiam

Darek

Predkosciomierz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona