Data: 2011-10-13 11:53:09 | |
Autor: Albercik | |
Predkosciomierz | |
W dniu 13.10.2011 06:14, Tornad pisze:
Jak taka skala bedzie wygladac Czytelnik musi sobie wyobrazic bo jak dotad Wyobrażam sobie jak to by miało wyglądać, ale sama wyobraźnia mi nie wystarcza do zobrazowania jaki wycinek tarczy będzie zajmowała prędkość dajmy na to od 0 do 30km/h jeżeli cała tarcza(~300st) będzie wyskalowana do ~250km/h? Nie chce mi się liczyć, nie mam czasu teraz. Obawiam się że prędkość w niskim zakresie może stać się mało czytelna przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy. |
|
Data: 2011-10-13 11:59:47 | |
Autor: Albercik | |
Predkosciomierz | |
W dniu 13.10.2011 11:53, Albercik pisze:
W dniu 13.10.2011 06:14, Tornad pisze:I jeszcze jedno, Dlaczego tarcze są wyskalowane tak jak są? Otóż podczas prawidłowej pracy/eksploatacji wszelkie wskazówki powinny znajdować się w okolicy połowy skali. Wtedy jedno szybkie spojrzenie na tablicę wystarczy na ocenę stanu pojazdu. Dlatego też wskazówki np temperatury płynu chłodzącego nie są wyskalowane liniowo. Bardzo często wskazówka prędkościomierza jest w pozycji pionowej w okolicy 100km/h, w tej samej pozycji jest wskazówka obrotomierza gdy jedziemy na najwyższym biegu tą prędkością. Są to wartości względnie optymalne i ekonomiczne. Nie mówię że tak jest zawsze, ale często. |
|
Data: 2011-10-13 10:17:14 | |
Autor: to | |
Predkosciomierz | |
begin Albercik
Bardzo czÄsto wskazĂłwka U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-13 12:25:00 | |
Autor: PrzemysĹaw Czaja | |
Predkosciomierz | |
UĹźytkownik "to"
Chyba masz popsute bo u mnie jest piĹcet http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_veyron_licznik_koni |
|
Data: 2011-10-13 10:27:35 | |
Autor: to | |
Predkosciomierz | |
begin PrzemysĹaw Czaja
Chyba masz popsute bo u mnie jest piĹcet To nie jest prÄdkoĹciomierz. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-13 12:36:22 | |
Autor: PrzemysĹaw Czaja | |
Predkosciomierz | |
UĹźytkownik "to"
Teraz wszystko jasne, coĹ mi nie pasowaĹo w tym samochodzie, bo jadÄ niby 500 na jedynce a ledwo tiry wyprzedzam. TeĹź mi to 500 wydawaĹo siÄ przesadzone - jade z tym truchĹem do ASO. |
|
Data: 2011-10-13 17:39:17 | |
Autor: DoQ | |
Predkosciomierz | |
W dniu 13-10-2011 12:25, Przemysław Czaja pisze:
Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet O fak, kontrolka EPC - czuć że to VW ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-13 12:32:20 | |
Autor: AL | |
Predkosciomierz | |
W dniu 2011-10-13 12:17, to pisze:
begin Albercik buuu, a ja nie mam wskazowek predkosciomierza wcale ale moge zaprogramowac ostrzezenie o przekroczeniu danej predkosci (gong). A gdyby ten gong pozenic z roznymi informacjami statystycznymi typu: - zuzycie energii dla danej predkosci - przewidywana droga hamowania - % szans przezycia przy zderzebiu czolowym, - .... ? -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-13 19:50:32 | |
Autor: 'Tom N' | |
Predkosciomierz | |
AL w <news:j76eng$8jb$1inews.gazeta.pl>:
W dniu 2011-10-13 12:17, to pisze: buuu, a ja nie mam wskazowek predkosciomierza wcale ale moge zaprogramowac ostrzezenie o przekroczeniu danej predkosci (gong). OIDP to walec drogowy nie ma prędkościomierza wcale, a nie tylko wskazówek... Informacja głosowa o % szans przeżycia przy zderzeniu czołowym z nim powinna być nadawana jako TA na wszystkich częstotliwościach FM... w promieniu 500 metrów -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2011-10-13 18:28:51 | |
Autor: Tornad | |
Predkosciomierz | |
Wyobrażam sobie jak to by miało wyglądać, ale sama wyobraźnia mi nie wystarcza do zobrazowania jaki wycinek tarczy będzie zajmowała prędkość dajmy na to od 0 do 30km/h jeżeli cała tarcza(~300st) będzie wyskalowana do ~250km/h? Nie chce mi się liczyć, nie mam czasu teraz. Obawiam się że prędkość w niskim zakresie może stać się mało czytelna przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy. Sluszna uwaga czy watpliwosc. Otoz ja podalem idee, rzeczywisty ksztalt skali w sensie jej "do kwadratu predkosci" nie musi byc scisle przestrzegany. Mozna ja zaprojektowac jako funkcje mv2/3 lub nawet przez 4 aby na koncu tej sakli zmiescic dowolnie wieksze wartosci predkosci. Albo tez zamiast potegi 2 we wzorze wprowadzic np. eksponent 1.5. Rowniez uzyska sie nieliniowos ale lagodniejsza. To musi opracowac firma na podstawie statystyk czy nawet odczucia pewnej liczby kierowcow, ktorych odczucie mozna potraktowac jako zaawansowane obliczenia komputerowe. Te odczucia beda moze bardziej wiarygodne od obliczen komputerowych gdyz one uwzglednia wiele dodatkowych danych doswiadczalnych zakodowanych w mozgu, czego komputer nie potrafi. To tak nieco filozoficznie. Oczywiscie przy malych predkosciach gdzie skala bedzie zageszczona, ze byc moze nie zmieszcza sie tam nawet wszystkie malutkie wartosci predkosci, skala bedzie mniej czytelna. Ale z mojego doswiadczenia wynika, ze przy malych predkosciach nigdy na licznik nie patrze; moja uwaga skupia sie wtedy na tym jak i czy mozna np wyprzedzc zawalidroge lub aby nie wjechac w gleboka dziure. Zatem nie bedzie to wielka wada. Dziekuje za wyrazenie swej opinii. Pzdr. Tornad -- |
|
Data: 2011-10-13 16:48:44 | |
Autor: kakmar | |
Predkosciomierz | |
Dnia 13.10.2011 Tornad <wajdat@aol.com> napisaĹ/a:
To teraz lepiej skup siÄ na nauce zerkania na licznik przy maĹych prÄdkoĹciach. Bo mimo Ĺźe mogÄ Ci siÄ na razie wydawaÄ maĹo istotne, to z czasem takie podejĹcie bÄdzie coraz bardziej kosztowne. WskaĹşniki z nieliniowÄ skalÄ sÄ , byĹy i pewnie bÄdÄ . Tyle Ĺźe w odwrotnÄ stronÄ, jak juĹź tutaj inni pisali. Ma to rozwiÄ zanie waĹźny cel, wyraĹşnie widzisz czy jedziesz 30, 40 czy 55. A poniewaĹź zwykle znacznie Ĺatwiej jest przez nieuwagÄ przekroczyÄ 50, niĹź 140, to nie wrĂłĹźÄ twojej idei wiÄkszego powodzenia. Niestety z drugiej strony gĹupsze pomysĹy juĹź nie raz zyskiwaĹy powszechne poparcie. -- kakmaratgmaildotcom |
|