Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Predkosciomierz

Predkosciomierz

Data: 2011-10-13 11:53:09
Autor: Albercik
Predkosciomierz
W dniu 13.10.2011 06:14, Tornad pisze:
  Jak taka skala bedzie wygladac Czytelnik musi sobie wyobrazic bo jak dotad
onet nie umozliwia wykonania nawet prostych rysunkow. Zatem skala dla malych
predkosci bedzie na tym liczniku zageszczona i w miare wzrostu predkosci np o
kazde 10 km/h odcinki lukow na skali beda mialy co raz to wieksze dlugosci. Na
srodku dlugosci skali bedzie predkosc powiedzmy 80-90 km/h a dalej w co raz to
dluzszych odstepach 100, 110, 120 i 130 km/h.

Wyobrażam sobie jak to by miało wyglądać, ale sama wyobraźnia mi nie wystarcza do zobrazowania jaki wycinek tarczy będzie zajmowała prędkość dajmy na to od 0 do 30km/h jeżeli cała tarcza(~300st) będzie wyskalowana do ~250km/h? Nie chce mi się liczyć, nie mam czasu teraz.
Obawiam się że prędkość w niskim zakresie może stać się mało czytelna przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy.

Data: 2011-10-13 11:59:47
Autor: Albercik
Predkosciomierz
W dniu 13.10.2011 11:53, Albercik pisze:
W dniu 13.10.2011 06:14, Tornad pisze:
Jak taka skala bedzie wygladac Czytelnik musi sobie wyobrazic bo jak
dotad
onet nie umozliwia wykonania nawet prostych rysunkow. Zatem skala dla
malych
predkosci bedzie na tym liczniku zageszczona i w miare wzrostu
predkosci np o
kazde 10 km/h odcinki lukow na skali beda mialy co raz to wieksze
dlugosci. Na
srodku dlugosci skali bedzie predkosc powiedzmy 80-90 km/h a dalej w
co raz to
dluzszych odstepach 100, 110, 120 i 130 km/h.

Wyobrażam sobie jak to by miało wyglądać, ale sama wyobraźnia mi nie
wystarcza do zobrazowania jaki wycinek tarczy będzie zajmowała prędkość
dajmy na to od 0 do 30km/h jeżeli cała tarcza(~300st) będzie wyskalowana
do ~250km/h? Nie chce mi się liczyć, nie mam czasu teraz.
Obawiam się że prędkość w niskim zakresie może stać się mało czytelna
przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy.

I jeszcze jedno,
Dlaczego tarcze są wyskalowane tak jak są?
Otóż podczas prawidłowej pracy/eksploatacji wszelkie wskazówki powinny znajdować się w okolicy połowy skali. Wtedy jedno szybkie spojrzenie na tablicę wystarczy na ocenę stanu pojazdu. Dlatego też wskazówki np temperatury płynu chłodzącego nie są wyskalowane liniowo. Bardzo często wskazówka prędkościomierza jest w pozycji pionowej w okolicy 100km/h, w tej samej pozycji jest wskazówka obrotomierza gdy jedziemy na najwyższym biegu tą prędkością. Są to wartości względnie optymalne i ekonomiczne. Nie mówię że tak jest zawsze, ale często.

Data: 2011-10-13 10:17:14
Autor: to
Predkosciomierz
begin Albercik
Bardzo często wskazówka
prędkościomierza jest w pozycji pionowej w okolicy 100km/h

U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-13 12:25:00
Autor: Przemysław Czaja
Predkosciomierz

UĹźytkownik "to"


U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)

Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet

http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_veyron_licznik_koni

Data: 2011-10-13 10:27:35
Autor: to
Predkosciomierz
begin Przemysław Czaja
Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet

http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_veyron_licznik_koni

To nie jest prędkościomierz. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-13 12:36:22
Autor: Przemysław Czaja
Predkosciomierz

UĹźytkownik "to"

Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet

http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_veyron_licznik_koni

To nie jest prędkościomierz. ;)

Teraz wszystko jasne, coś mi nie pasowało w tym samochodzie, bo jadę niby 500 na jedynce a ledwo tiry wyprzedzam. Też mi to 500 wydawało się przesadzone - jade z tym truchłem do ASO.

Data: 2011-10-13 17:39:17
Autor: DoQ
Predkosciomierz
W dniu 13-10-2011 12:25, Przemysław Czaja pisze:

Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet
http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_veyron_licznik_koni

O fak, kontrolka EPC - czuć że to VW ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-13 12:32:20
Autor: AL
Predkosciomierz
W dniu 2011-10-13 12:17, to pisze:
begin Albercik

Bardzo często wskazówka
prędkościomierza jest w pozycji pionowej w okolicy 100km/h

U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)


buuu, a ja nie mam wskazowek predkosciomierza wcale

ale moge zaprogramowac ostrzezenie o przekroczeniu danej predkosci (gong).
A gdyby ten gong pozenic z roznymi informacjami statystycznymi typu:
- zuzycie energii dla danej predkosci
- przewidywana droga hamowania
- % szans przezycia przy zderzebiu czolowym,
- ....
?


--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-10-13 19:50:32
Autor: 'Tom N'
Predkosciomierz
AL w <news:j76eng$8jb$1inews.gazeta.pl>:

W dniu 2011-10-13 12:17, to pisze:
begin Albercik
Bardzo często wskazówka
prędkościomierza jest w pozycji pionowej w okolicy 100km/h
U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)

buuu, a ja nie mam wskazowek predkosciomierza wcale

ale moge zaprogramowac ostrzezenie o przekroczeniu danej predkosci (gong).
A gdyby ten gong pozenic z roznymi informacjami statystycznymi typu:
- zuzycie energii dla danej predkosci
- przewidywana droga hamowania
- % szans przezycia przy zderzebiu czolowym,

OIDP to walec drogowy nie ma prędkościomierza wcale, a nie tylko
wskazówek... Informacja głosowa o % szans przeżycia przy zderzeniu czołowym
z nim powinna być nadawana jako TA na wszystkich częstotliwościach FM... w
promieniu 500 metrów

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-10-13 18:28:51
Autor: Tornad
Predkosciomierz
Wyobrażam sobie jak to by miało wyglądać, ale sama wyobraźnia mi nie

wystarcza do zobrazowania jaki wycinek tarczy będzie zajmowała prędkość

dajmy na to od 0 do 30km/h jeżeli cała tarcza(~300st) będzie wyskalowana

do ~250km/h? Nie chce mi się liczyć, nie mam czasu teraz.

Obawiam się że prędkość w niskim zakresie może stać się mało czytelna

przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy.

 Sluszna uwaga czy watpliwosc. Otoz ja podalem idee, rzeczywisty ksztalt skali w sensie jej "do kwadratu predkosci" nie musi byc scisle przestrzegany. Mozna ja zaprojektowac jako funkcje mv2/3 lub nawet przez 4 aby na koncu tej sakli zmiescic dowolnie wieksze wartosci predkosci. Albo tez zamiast potegi 2 we wzorze wprowadzic np. eksponent 1.5. Rowniez uzyska sie nieliniowos ale lagodniejsza. To musi opracowac firma na podstawie statystyk czy nawet odczucia pewnej liczby kierowcow, ktorych odczucie mozna potraktowac jako zaawansowane obliczenia komputerowe. Te odczucia beda moze bardziej wiarygodne od obliczen komputerowych gdyz one uwzglednia wiele dodatkowych danych doswiadczalnych zakodowanych w mozgu, czego komputer nie potrafi. To tak nieco filozoficznie.
 Oczywiscie przy malych predkosciach gdzie skala bedzie zageszczona, ze byc moze nie zmieszcza sie tam nawet wszystkie malutkie wartosci predkosci, skala bedzie mniej czytelna. Ale z mojego doswiadczenia wynika, ze przy malych predkosciach nigdy na licznik nie patrze; moja uwaga skupia sie wtedy na tym jak i czy mozna np wyprzedzc zawalidroge lub aby nie wjechac w gleboka dziure. Zatem nie bedzie to wielka wada.
 Dziekuje za wyrazenie swej opinii.
Pzdr.
Tornad



--


Data: 2011-10-13 16:48:44
Autor: kakmar
Predkosciomierz
Dnia 13.10.2011 Tornad <wajdat@aol.com> napisał/a:

przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy.

 Sluszna uwaga czy watpliwosc. Otoz ja podalem idee, rzeczywisty ksztalt skali w sensie jej "do kwadratu predkosci" nie musi byc scisle przestrzegany. Mozna ja zaprojektowac jako funkcje mv2/3 lub nawet przez 4 aby na koncu tej sakli zmiescic dowolnie wieksze wartosci predkosci. Albo tez zamiast potegi 2 we wzorze wprowadzic np. eksponent 1.5. Rowniez uzyska sie nieliniowos ale lagodniejsza. To musi opracowac firma na podstawie statystyk czy nawet odczucia pewnej liczby kierowcow, ktorych odczucie mozna potraktowac jako zaawansowane obliczenia komputerowe. Te odczucia beda moze bardziej wiarygodne od obliczen komputerowych gdyz one uwzglednia wiele dodatkowych danych doswiadczalnych zakodowanych w mozgu, czego komputer nie potrafi. To tak nieco filozoficznie.
 Oczywiscie przy malych predkosciach gdzie skala bedzie zageszczona, ze byc moze nie zmieszcza sie tam nawet wszystkie malutkie wartosci predkosci, skala bedzie mniej czytelna. Ale z mojego doswiadczenia wynika, ze przy malych predkosciach nigdy na licznik nie patrze; moja uwaga skupia sie wtedy na tym jak i czy mozna np wyprzedzc zawalidroge lub aby nie wjechac w gleboka dziure. Zatem nie bedzie to wielka wada.

To teraz lepiej skup się na nauce zerkania na licznik przy małych prędkościach.
Bo mimo że mogą Ci się na razie wydawać mało istotne, to z czasem takie podejście
będzie coraz bardziej kosztowne. Wskaźniki z nieliniową skalą są, były i pewnie będą. Tyle że w odwrotną stronę, jak już tutaj inni pisali. Ma to rozwiązanie ważny cel, wyraźnie widzisz czy jedziesz 30, 40 czy 55. A ponieważ zwykle znacznie łatwiej jest przez nieuwagę przekroczyć 50, niż 140, to nie wróżę twojej idei większego powodzenia. Niestety z drugiej strony
głupsze pomysły już nie raz zyskiwały powszechne poparcie.

--
kakmaratgmaildotcom

Predkosciomierz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona