Preferencyjny ZUS - ciekawe pytanie.

Data: 2009-09-17 01:49:47
Autor: castrol
Preferencyjny ZUS - ciekawe pytanie.
Witam

Mam taki problem.
Moja zona jest zatrudniona caly czas na pelen etat. W pracy
skorzystala z prawa do bezplatnego urlopu wychowawczego. Obecnie caly
czas na tym urlopie wychowawczym przebywa. W trakcie trwania urlopu
zalozyla dzialalnosc gospodarcza i korzysta z preferencyjnej stawki
ZUS i swiadczy uslugi na rzecz roznych firm.

Niedawno, jej obecna firma w ktorej caly czas jest zatudniona,
zwrocila sie do niej z pytaniem, czy nie chcialaby (w ramach
dzialalnosci gospodarczej) wykonywac dla nich pewnych prac. Prace nie
mialyby zadnego zwiazku z wczesniejsza praca na etat i tamtym zakresem
obowiazkow. Byloby to zupelnie cos innego.

I tu pojawia sie problem tego preferencyjnego ZUSu. Czytalem ustawe, i
tam jest wyraznie napisane, ze preferencyjny ZUS nie przysluguje
osobom, ktore wykonuja DG na rzecz bylego pracodawcy.

Czy mam rozumiec, ze moja zona bedac caly czas na urlopie
wychowawczym, bez przeszkod moze swiadczyc uslugi w ramach DG na rzecz
swojego obecnego pracodawcy (bo bylym przeciez nie jest, i ten punkt z
ustawy nie moze miec zastosowania) i nie straci prawa do
preferencyjnej skladki ZUS?

Preferencyjny ZUS - ciekawe pytanie.