Premia uznaniowa

Data: 2010-08-31 06:23:24
Autor: Massai
Premia uznaniowa
Piotr wrote:

Witam
Ciąg dalszy niedawnego wątku o telefonach w czasie urlopu.
Urlop mi się skończył, dziś pierwszy dzień w robocie (masakra...) i
dowiedziałem się, że mam obciętą premię uznaniową. Niestety nie
dowiedziałem się dlaczego bo ten mój pożalsięboże szef jest od dziś
na urlopie. Chyba specjalnie...  Ja wiem że premia uznaniowa jest
uznaniowa, ale powiedzcie mi czy mogę zażyczyć sobie pisemnego
uzasadnienia jej nieprzyznania? Wiem, wiem, zażyczyć to se mogę, ale
czy jest możliwość żebym coś takiego dostał na piśmie? Ma taki
obowiązek? Bo ciekaw jestem...

To czy premia jest uznaniowa czy regulaminowa de facto nie zależy od
tego jak jest nazwana.

Co więcej, taka premia niekoniecznie musi być wpisana w regulamin, żeby
regulaminową się stać.

Wszystko zależy od tego jak regularnie była wypłacana, konkretnie za co
itp.
Tylko oczywiście takie coś można ewentualnie wywalczyć przed sądem,
który może uznać że to co pracodawca nazywa premią uznaniową, ma
charakter premii regulaminowej, i w związku z tym podlega ocenie czy
się należy.

Wielu pracodawców, którzy stosują wybieg z premią uznaniową, się na to
nacina, jak się w niezgodzie rozstaje z pracownikiem - a ten idzie do
sądu i za ostatnie trzy lata wykłóca się o premię.

--
Pozdro
Massai

Premia uznaniowa