Premier Tusk zna się na pakcie fiskalnym jak nikt inny

Data: 2013-02-25 16:32:09
Autor: u2
Premier Tusk zna się na pakcie fiskalnym jak nikt inny
.... nie potrzebuje nawet oberszturbanfiurera Grasia, ani nawet ministra Rostowskiego. Sam splawia natretnych dziennikarzy :

http://wpolityce.pl/artykuly/47910-donald-tusk-o-pakcie-fiskalnym-nie-wiem-nie-znam-sie-nie-orientuje-sie-zarobiony-jestem

Duch krąży po Polsce - duch Stanisława Barei. Wciąż unosi się nad polską rzeczywistością i ani myśli ustąpić. Kto nie pamięta tekstu z „Bruneta wieczorową porą”: „Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!” Toż to słowa jakby z ust wyjęte naszemu premierowi Donaldowi Tuskowi.

Podczas konferencji prasowej stała się rzecz niebywała. Dziennikarka zadała szefowi rządu pytanie, jakie podczas tego typu imprez pada rzadko. A trzeba dodać, że nie była to dziennikarka z tych „przebrzydłych”, utrudniających władzy egzystencję mediów niezależnych, a z przyjaznej TVN CNBC. No i się posypało.

W Pakcie Fiskalnym jest zapis, że postanowienia paktu fiskalnego mają być wdrożone do prawa krajowego w ciągu roku od wejścia w życie traktatu. Co to znaczy w ciągu roku? W ciągu roku od ratyfikacji, od 1 stycznia 2013, czy od wejścia do strefy euro?

- spytała dziennikarka TVN CNBC.

I tu konsternacja, zmarszczyło się oblicze szefa rządu, a ponieważ pod ręką nie było akurat ministra dwojga imion ani rzecznika, co się zna na przywoływaniu dziennikarzy do porządku, padła odpowiedź:

Nie wiem. Nie wiem. Pierwsza pani mi zadała to pytanie

Jednak Donald Tusk zapewnił, że natychmiast po konferencji każe urzędnikom się dowiedzieć. Ach ci mityczni eksperci. Z nimi jest jak z Yeti, wszyscy o nich mówią, a nikt ich nigdy nie widział. Złośliwa dziennikarka, nie połapawszy się, że premier jest nieprzygotowany, drążyła temat:

Według prognoz, które znalazłam na stronach Ministerstwa Finansów, te warunki, które spowodują, że być może nie będziemy karani, gdybyśmy przyjęli pakt fiskalny, możemy spełnić najwcześniej w 2015 roku, czyli ten poziom deficytu strukturalnego. Czy pana zdaniem to mógłby być argument, żeby postanowienia paktu fiskalnego przyjąć wcześniej, niż przed wejściem do strefy euro, czy też jest to bezwarunkowe i w ogóle nie przyjmujemy do wiadomości takiego scenariusza?

Tu czoło szefa rządu zmarszczyło się, przybierając kształt tary do prania.

Teraz z kolei... Wydaje mi się, że wiem co odpowiedzieć, ale pytanie miało dość skomplikowaną strukturę...

Tę scenę można zobaczyć tutaj :

http://youtu.be/999q41DJfDM

Data: 2013-02-25 19:43:31
Autor: T.
[...]

To mniej więcej jak w tym dowcipie o Rasiaku...

Do reprezentacji Polski w piłce nożnej trafił murzyn.
Na pierwszej odprawie przed treningiem trener narysował
na tablicy wielki prostokąt i zaczął uderzać w niego piłką.
-Piłka,rozumiesz?Bramka,tu,ten prostokąt.Bramka,piłka do bramki to dobrze,rozumiesz?
-Panie trenerze,ja od kilkunastu lat mieszkam w Polsce,mam tu żonę,dzieci i studiowałem filologię polską!
Trener popatrzył na niego ze zdumieniem i powiedział:
-Siadaj synu,ja mówię do Rasiaka.

Tylko zamienić Rasiaka na Tuska, piłkę na pakt fiskalny a bramkę na terminy... :-)
Miszczunio :-)))
T.

Premier Tusk zna się na pakcie fiskalnym jak nikt inny