Premierowy pokaz PiS-kszta³tnych.

Data: 2011-07-13 03:03:08
Autor: cirrus
Premierowy pokaz PiS-kszta³tnych.
# No nareszcie! Nareszcie odby³ siê premierowy pokaz PiS-kszta³tnych "ta¶m prawdy". Po serii wyst±pieñ PiS-szturmowców hofmaniacych ludziom w g³owach brudziñszczyzn± i B³aszczakiem, wreszcie to zobaczyli¶my dokonanie "tu-jest-polskiej" kinematografii. Rzecz mocna i godna co najmniej nagrody prezesa, Z³otego Kota Alika.

Scenariusz jak u Bergmana. Prostota wyrazu. Minimum ¶rodków i rekwizytów. Za to przekaz - ten to dopiero drze duszê i zmusza do refleksji.  Do tego autentyzm postaci nikogo nie mo¿e postawiæ obojêtnym.

Najpierw emerytka. Wiek 74 lata. Tak napisali na kartonie, który pani dzier¿y w rêku. Sama prawda. Wygl±da na tyle. Dla mnie bomba chocia¿, przyznam, ¿e w reklamie kleju do protez by³a lepsza. Ja tam Z³otego Alika za tê role bym nie da³.

Teraz mama. Z dzieci±tkiem na rêku. Wygl±da ca³kiem, ca³kiem. No mo¿e nie tak dobrze jak w "ta¶mach prawdy" o serku Almette. Tam scenografia by³a o niebo lepsza. I ¶cie¿ka d¼wiêkowa na sielska nutê. Serek kupi³em. Kawa³ka kartonu raczej nie kupiê.

Potem by³a studentka  , rolnik po manicurze (karton palcyma pianisty trzyma³), oldboy-kibol w szaliczku i, na samiutkim koñcu, biznesmen.

Ten ostatni by³ naprawdê autentyk. Garnitur, tablecik zamiast kartonu, fryzura jak z Business Centre Club. I, co najwa¿niejsze, zna³em go¶cia. No, mo¿e nie osobi¶cie ale co by nie powiedzieæ, ¿ycie mu niemal zawdziêczam. To dziêki niemu pozna³em espumisan, do którego mnie przekona³ i pozwoli³ po¿egnaæ wzdêcia. On wskaza³ mi jak rozstaæ siê ze zgag± i niestrawno¶ci± dziêki renie i nauczy³ has³a: "ju¿ w porz±dku mój ¿o³±dku". Nikt inny jak on pokaza³ mi w czym praæ skarpety i udowodni³ wy¿szo¶æ p³ynu do mycia naczyñ "Jarcy¶" nad innym, dro¿szym a gorszym. On mnie,mówi±c krótko, przekona³, uleczy³ i wskaza³ jak ¿yæ.

Tu film siê skoñczy³. By³y jeszcze podziêkowania, jak mniemam, dla sponsorów: panie premierze Tusk,dziêkujemy. I tyle.

Dla mnie film by³ przeciêtny; raczej produkcyjniak ni¿ kino ambitne. Sensacji te¿ w tym niewiele a sfera moralno-obyczajowa zbyt wyp³aszczona w kierunku do nieutulonego ¿alu i pocz±tków depresji. Mówi±c krótko, nawet w Gdyni, w kategorii krótki metra¿ bez szans. A co dopiero mówiæ o szansach na sukces kasowy. Kompletna klapa! #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfb1w

--
stevep