Prepaid - pytanie o oferty

Data: 2013-03-14 12:34:45
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
Witam,

Przez długi czas sam udzielałem na tej grupie porad odno¶nie ofert. Tym razem to ja potrzebuję takowej ;). Nie mam czasu zagłębiać się w regulaminy. Mam w zasadzie dwa odrębne pytania:

1. Virgin Mobile - Czy s± w ofercie jakie¶ kruczki? Jakie¶ limity czasowe na bonusy dodawane etc.?

Chcę ojcu zmienić na Virgin mobile. Doładować za 200-300 zł i mieć na rok czasu spokój z tematem. Zastanawiam się tylko, czy mnie co¶ nie zaskoczy.

2. Który obecnie prepaid wypada najkorzystniej cenowo w chwili obecnej przy wydatkach 30-40 zł na miesi±c. Mam dwa warunki brzegowe:

- dzwonię do wszystkich sieci, więc chcę - potrzebuję pakietów internetowych Z LEJKIEM!

Drugi warunek automatycznie skre¶la kilka ofert np. orange i virgin mobile. Gdzie¶ czytałem (bez szczegółów), że na prepaidach play da się całkiem nieĽle wychodzić korzystaj±c z różnych promocji .... Tyle że jako¶ się na stronie nie mogę dokopać - w zasadzie nawet nie za bardzo wiem jakich promocji szukać.

Jeszcze raz powtórzę warunek Lejka :). W innym wypadku wybór byłby bardzo prosty i zaraz bym zmienił na Virgin Mobile.

Pozdrawiam,
Kordi

Data: 2013-03-14 20:51:19
Autor: dizel
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 14 Mar 2013 12:34:45 -0700 (PDT), Kordi <kordi666@gmail.com>
wrote:

[...]

Nie ma żadnych kruczków, zarówno konto główne jak i promocyjne jest
ważne rok. Jedyny minus że minuta do Virgin kosztuje tyle co do play
to znaczy drożej. Pakiety internetowe s± ważne 30 dni ale je¶li chodzi
o konto główne i promocyjne to jest ok.

[...]

Je¶li lejek to albo nowe taryfy play: play na kartę lubię to albo play
na kartę 0zł w play. Ewnetualnie redbull mobile.
Nie chce mi się zbytnio rospisywać ale je¶li chodzi o pakiety
obniżaj±ce koszty poł±czeń to s± dostępne takie pakiety:
10za5 (płacisz 5 dostajesz 10pln na konto promocyjne ważne 30 dni)- 1
pakiet na miesi±c można aktywować
30minut do wszystkich za 6pln - 1 na miesi±c.
Do tego w pnk i pnk lubię to masz pakiet netu 1gb na 30dni za 10pln z
lejekiem.
Ewentualnie w redbull mobile masz za 50pln pakiet 2gb  ważny 100 dni.
Co do obniżenia przy doładowaniu na stronie doladowań play od kwoty
25pln dostaje się 15% na konto promocyjne ważne 30 dni.
Często s± jakie¶ dodatkowe promocje doładowań z okazji jaki¶ ¶wi±t,
teraz z okazji 6urodzin play za doładowanie 51pln można dostać 600
minut do wszystkich sieci, na walentynki też co¶ extra dawali.
Przepraszam że tak to chaotycznie opisuje ale zainteresuj się tymi 3
opcjami:
-play na kartę
-play na kartę lubię to -redbull mobile na kartę
Jak będziesz miał jakie¶ pytania to pisz, postaram się odpowiedzieć

Pozdrawiam

Data: 2013-03-14 20:57:19
Autor: dizel
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 14 Mar 2013 20:51:19 +0100, dizel <xxx@xxx.xx> wrote:

Ewentualnie w redbull mobile masz za 50pln pakiet 2gb  ważny 100 dni.

Oczywi¶cie za samo doładowanie taki bonus się dostaje:) Cała kasa do
wykorzystania na usługi.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-15 02:40:31
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty

wrote:

[...]

OK. Dzięki za odpowiedĽ. Już trochę lepiej rozumiem promocje w Play..... muszę się zastanowić czy jest to warte mojej uwagi. W chwili obecnej mam abo w Play za 40 zł z wystarczaj±c± ilo¶ci± minut i 1 GB transferem z lejkiem. Jedyne co mnie tylko frustruje, to że play mnie jawnie okrada na poł±czeniach specjalnych nie wliczaj±c ich w abo i licz±c sobie chyba 70 gr za minutę. Już mi się ze dwa razy zdarzyło nabić ładny rachunek dzwoni±c na jak±¶ infolinię...

Natomiast prepaidów bez lejka nie chcę. Miałem orange z milionem pakietów i powiedziałem do¶ć, jak mi dwa razy przez przypadek konto wyczy¶ciło bo smartfon zacz±ł synchronizować dropboxa, a program limituj±cy przesył danych był niepoprawnie ustawiony... Wszystkie oszczędno¶ci szlak trafił w przeci±gu kilku minut. Pozdrawiam,
Kordi

Data: 2013-03-14 21:30:43
Autor: Maciej Bebenek
Prepaid - pytanie o oferty
Kordi <kordi666@gmail.com> wrote:

2. KtĂłry obecnie prepaid wypada najkorzystniej cenowo w chwili obecnej
przy wydatkach 30-40 zł na miesiąc. Mam dwa warunki brzegowe:

- dzwonię do wszystkich sieci, więc chcę - potrzebuję pakietów internetowych Z LEJKIEM!

Sorry, ale pojąć nie mogę. Będziesz dzwonić na akord? Raczej reguła jest odwrotna - oceniasz ILE będziesz dzwonić i JAKI pakiet
potrzebujesz, i pod to dobiera siÄ™ taryfÄ™.

Ale moĹĽe to ja truskawki cukrem...?

Data: 2013-03-15 04:06:50
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu czwartek, 14 marca 2013 22:30:43 UTC+1 użytkownik Maciej Bebenek napisał:
Kordi <kordi666@gmail.com> wrote:

Sorry, ale poj±ć nie mogę. Będziesz dzwonić na akord? Raczej reguła jest odwrotna - oceniasz ILE będziesz dzwonić i JAKI pakiet

potrzebujesz, i pod to dobiera się taryfę.

Ale może to ja truskawki cukrem...?

A może to Ty my¶lisz tak jak marketing sieci komórkowych Cię nauczył? Sk±d wogóle Ci do głowy przyszedł taki proces, że w miesięcznych odstępach czasu masz sam ocenić, ile i gdzie dzwonisz? Zastanowiłe¶ się kiedy¶ nad tym?

Moje do¶wiadczenie jest takie, że nie wiem gdzie i kiedy będę dzwonił. W jednym miesi±cu mogę nie dzwonić praktycznie nigdzie poza telefonami do mojej lepszej połowy. W innym potrafię 5 godzin spędzić rozmawiaj±c z różnymi infoliniami. W jeszcze innym jestem poza Polsk±, bo tego wymaga ode mnie moja praca... Nie mam czasu ani chęci bawić się w pakiety, ¶ledzić, monitorować, zastanawiać się, czy z takim lub takim pakietem rachunek w tym miesi±cu wyjdzie mi niższy. Najchętniej ładowałbym konto raz na rok i wogóle się tym więcej nie zajmował. 1h mojego czasu jest więcej warta niż mój przeciętny rachunek telefoniczny za cały miesi±c... i to nie w przeno¶ni. Dosłownie!

Data: 2013-03-15 11:52:46
Autor: Maciej Bebenek
Prepaid - pytanie o oferty
[...]

A może to Ty myślisz tak jak marketing sieci komórkowych Cię nauczył?
Skąd wogóle Ci do głowy przyszedł taki proces, że w miesięcznych
odstępach czasu masz sam ocenić, ile i gdzie dzwonisz? Zastanowiłeś się kiedyś nad tym?

Moje doświadczenie jest takie, że nie wiem gdzie i kiedy będę dzwonił. W
jednym miesiącu mogę nie dzwonić praktycznie nigdzie poza telefonami do
mojej lepszej połowy. W innym potrafię 5 godzin spędzić rozmawiając z
różnymi infoliniami. W jeszcze innym jestem poza Polską, bo tego wymaga
ode mnie moja praca... Nie mam czasu ani chęci bawić się w pakiety,
śledzić, monitorować, zastanawiać się, czy z takim lub takim pakietem
rachunek w tym miesiącu wyjdzie mi niższy. Najchętniej ładowałbym konto
raz na rok i wogóle się tym więcej nie zajmował. 1h mojego czasu jest
więcej warta niż mój przeciętny rachunek telefoniczny za cały miesiąc...
i to nie w przenośni. Dosłownie!

Tym bardziej pytanie o "prepaid wypada najkorzystniej cenowo w chwili
obecnej przy wydatkach 30-40 zł na miesiąc" jest pozbawione sensu. Albo
masz regularnie koszty w tej wysokości, albo nie.

Data: 2013-03-15 05:46:26
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu pi±tek, 15 marca 2013 12:52:46 UTC+1 użytkownik Maciej Bebenek napisał:
Kordi <kordi666@gmail.com> wrote:

> W dniu czwartek, 14 marca 2013 22:30:43 UTC+1 użytkownik Maciej Bebenek napisał:

Tym bardziej pytanie o "prepaid wypada najkorzystniej cenowo w chwili

obecnej przy wydatkach 30-40 zł na miesi±c" jest pozbawione sensu. Albo

masz regularnie koszty w tej wysoko¶ci, albo nie.

Masz rację... i pewnie nie zawracałbym sobie tym głowy tylko dalej trzymał abonament w play, gdyby nie to, że Play mnie "jawnie okrada" w chwili obecnej nie uwzględniaj±c poł±czeń na numery specjalne jako wliczone w abonament. Na dodatek stosuj± na nich jak±¶ kosmiczn± stawkę (nie pamiętam dokładnie, ale chyba jest to 70 gr, czy jako¶ tak). Parę razy już przyszedł mi z tego tytułu rachunek 2 krotnie wyższy niż wspomniane 30-40 zł. Jako, że i tak chcę ojcu zmienić ofertę z powodów opisanych wyżej, doszedłem do wniosku że skoro już się tym zajmuję to załatwię dwa numery jednocze¶nie. Wspomniany limit 30-40 zł powyżej wynika z tego, że w chwili obecnej płacę taki abonament i jest to tylko wskazówka... bynajmniej nie żaden wyznacznik.

Data: 2013-03-15 13:49:11
Autor: Liwiusz
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu 2013-03-15 13:46, Kordi pisze:
[...]

Jak idziesz do restauracji to też mówisz "poproszę co¶ za 40zł, bo zwykle za tyle się najadałem, ale to nie jest żaden wyznacznik"?

--
Liwiusz

Data: 2013-03-15 05:59:33
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu pi±tek, 15 marca 2013 13:49:11 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

Jak idziesz do restauracji to też mówisz "poproszę co¶ za 40zł, bo zwykle za tyle się najadałem, ale to nie jest żaden wyznacznik"?

Panu już w tym w±tku podziękujemy. IdĽ robić komentarze nie wnosz±ce nic konstruktywnego do dyskusji gdzie¶ indzie. Zmarnowałem 10 sekund życia czytaj±c ten komentarz i kolejn± minutę odpisuj±c na niego. Papa, życzę miłego życia.

Data: 2013-03-15 14:03:26
Autor: Liwiusz
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu 2013-03-15 13:59, Kordi pisze:
[...]

Mimo wszystko 10s. * 0 = 0.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-14 22:16:53
Autor: Grzexs
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu 2013-03-14 20:34, Kordi pisze:
Witam,

Przez długi czas sam udzielałem na tej grupie porad odnośnie ofert. Tym razem to ja potrzebuję takowej ;). Nie mam czasu zagłębiać się w regulaminy. Mam w zasadzie dwa odrębne pytania:

Chcę ojcu zmienić na Virgin mobile. Doładować za 200-300 zł i mieć na rok czasu spokój z tematem. Zastanawiam się tylko, czy mnie coś nie zaskoczy.

Nie rób tego. Załatw sobie podgląd kosztów (to ten cały "Klub Virgin", potrzeba wklepać hasło sms-owe, by mieć dostęp) i od czasu do czasu monitoruj. Jak się pojawi lepsza oferta, to żal być uwiązanym na własną prośbę i za własne pieniądze. Poza tym – najkorzystniejsze bonusy są od kwot 5, 10, 30, 50, 100 i 150 PLN – 50% tych kwot, dla innych kwot doładowań są mniejsze niż te 50%.

Mam od pewnego czasu kilka telefonĂłw u Virgina i sporo kodĂłw USSD ĹĽywcem przeniesiona z Playa.
--
Grzexs

Data: 2013-03-14 22:42:12
Autor: dizel
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 14 Mar 2013 22:16:53 +0100, Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl>
wrote:

[...]

Wiadomo nie ma co od razu ładować za 200 czy 300 ale te 100 pln może
być jednorazowo, zresztą na ten rok tręd jest taki że każdy op szuka
oszczędności więc nie ma możliwości żeby ktoś dał lepszą stawkę jeśli
chodzi o minutę do wszystkich sieci od Virgin, niby ma wejść Vectone
ale raczej skupią się na rozmowach międzynarodowych niż na krajowych
jeśli w ogóle wejdą na polski rynek.

Mam od pewnego czasu kilka telefonĂłw u Virgina i sporo kodĂłw USSD ĹĽywcem przeniesiona z Playa.

Zgadza siÄ™ bo korzystajÄ… z platformy bilingowej play.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-15 02:35:49
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu czwartek, 14 marca 2013 22:16:53 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:
> [...]

> Chcę ojcu zmienić na Virgin mobile. Doładować za 200-300 zł i mieć na rok czasu spokój z tematem. Zastanawiam się tylko, czy mnie co¶ nie zaskoczy.

Nie rób tego. Załatw sobie podgl±d kosztów (to ten cały "Klub Virgin", potrzeba wklepać hasło sms-owe, by mieć dostęp) i od czasu do czasu monitoruj. Jak się pojawi lepsza oferta, to żal być uwi±zanym na własn± pro¶bę i za własne pieni±dze. Poza tym - najkorzystniejsze bonusy s± od kwot 5, 10, 30, 50, 100 i 150 PLN - 50% tych kwot, dla innych kwot doładowań s± mniejsze niż te 50%.

To ma być telefon dla mojego ojca. Nie mam czasu ani chęci monitorować ofert, żeby zaoszczędzić kolejne 5 zł na miesi±c. W przypadku jednorazowej zmiany i doładowania duż± kwot± zrobię to raz i jednorazowo zrobię oszczędno¶ć 100-200 zł - więc zmiana jest tego warta. W chwili obecnej ojciec ma niski abonament w Tmobile. W niektórych miesi±cach nie wykorzystuje w innych przepłaca (szczególnie bior±c złodziejskie stawki poza abonamentem). Na dodatek... o zgrozo... płatno¶ci za abonament reguluje na poczcie.... Zmieniaj±c na virgin i ładuj±c mu za 200 zł z automatu zyskuje tak jak napisałem 100-200 zł + jego czas i paliwo. Jeżeli chodzi natomiast o póĽniejsze monitorowanie... to nie warte jest to ani jego, ani mojego czasu.

Data: 2013-03-15 21:31:43
Autor: Grzexs
Prepaid - pytanie o oferty
[...]

A co ma do tego paliwo? Monitorujesz i doładowujesz nie ruszaj±c się sprzed kompa.

Ja ma swój pogl±d na abonamenty. Miałem. Nigdy więcej! Wła¶nie dlatego, co piszesz powyżej.

Jeżeli chodzi natomiast o póĽniejsze monitorowanie... to nie warte jest to ani jego, ani mojego czasu.

W każdym razie nie zapomnij o rocznej ważno¶ci konta.

--
Grzexs

Data: 2013-03-15 23:22:48
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Fri, 15 Mar 2013 21:31:43 +0100, Grzexs napisał(a):
[...]

A da sie ? roznie bywa z tym monitorowaniem prepaidow z innego telefonu.
P.S. Majac abo tez mozna wplacic za pare miesiecy z gory :-)

Ja ma swój pogl±d na abonamenty. Miałem. Nigdy więcej! Wła¶nie dlatego, co piszesz powyżej.

A pamietasz ze tylko krowa nie zmienia pogladow ? :-)

Oferty sie zmieniaja. Ceny spadaja. W abo bywa przenoszenie minut ..

J.

Data: 2013-03-16 21:52:46
Autor: Grzexs
Prepaid - pytanie o oferty
A co ma do tego paliwo? Monitorujesz i doładowujesz nie ruszając się
sprzed kompa.

A da sie ? roznie bywa z tym monitorowaniem prepaidow z innego telefonu.
P.S. Majac abo tez mozna wplacic za pare miesiecy z gory :-)

Da się. Brakuje tylko terminu ważności środków (zarówno na głównym, jak i bonusowym koncie), ale to chyba niedopatrzenie programisty i dorobią. Możesz mieć jedno konto i kilka numerów, logujesz się raz i podglądasz wszystko, łącznie z połączeniami (aczkolwiek numery mają końcówkę zagwiazdkowaną, inaczej niż w Play). Do podłączenia kolejnego numeru potrzeba podać kod z sms-a wysyłanego na tą intencję na dołączany numer i już.

Ja w ten sposób monitoruje kilka telefonów starszych i zupełnie starych członków rodziny i jakoś to działa.

Ja ma swój pogląd na abonamenty. Miałem. Nigdy więcej! Właśnie dlatego,
co piszesz powyĹĽej.

A pamietasz ze tylko krowa nie zmienia pogladow ? :-)

AleĹĽ zmieniam. Coraz bardziej siÄ™ utwierdzam w swoich przekonaniach.

Oferty sie zmieniaja. Ceny spadaja. W abo bywa przenoszenie minut ..

Bywa. Ale nie ma abonamentów, których można nie opłacać.

Ale dość, to odwieczna dyskusja, co jest lepsze – pre czy abo, wszystko zależy od warunków brzegowych.

--
Grzexs

Data: 2013-03-17 11:21:28
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Sat, 16 Mar 2013 21:52:46 +0100, Grzexs napisał(a):
[...]

A prepaidy sa ? Cos tam placic trzeba.

Ale dość, to odwieczna dyskusja, co jest lepsze – pre czy abo, wszystko zależy od warunków brzegowych.

Tu warunki byly takie ze ktos jednak korzysta, czyli placi.

J.

Data: 2013-03-17 05:15:28
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu niedziela, 17 marca 2013 11:21:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sat, 16 Mar 2013 21:52:46 +0100, Grzexs napisał(a):

Tu warunki byly takie ze ktos jednak korzysta, czyli placi.

J.

To ja może dopreecyzuje warunki brzegowe bo niepotrzebnie napisałem 30-40 na miesi±c ... Moja aktywno¶ć korzystania z telefonu bynajmniej nie jest stała. Obecnie mam abo za 40 zł w Play bo jak liczyłem to pakiet minut, który w nim mam powinien mi praktycznie zawsze wystarczyć. To, że czasami nie wykorzystam wszytkiego generalnie mi powiewa tak długo jak jest to wydatek do 40 zł miesięcznie. Szkoda mojej uwagi na parę złotych, które mógłbym zaoszczędzić...

Tak przynajmniej mi się wydawało, dopóki na którym¶ rachunku nie zobaczyłem 80 zł... Moje zdziwienie było tym większe, że w tamtym miesi±cu dzowniłem niewiele. Okazało się, że Play w regulaminie oczywi¶cie ma haczyk w postaci poł±czeń na numery specjalnie np. 0801. Nie wlicza ich do abonamentu i na dodatek ma na nich jak±¶ kompletnie nierealn± stawkę - 60-70 gr, czy jako¶ tak. To już jest sytuacja frustruj±ca, bo nie do¶ć, że z jednej strony mi przepadaj± minuty, to jeszcze mnie łoj± na tym jak np. do banku chcę zadzwonić żeby sprawę załatwić. Ba... nawet jak na infolinię dzownię, żeby reklamację złożyć to mi do rachunku doliczaj± poł±czenie z biurem obsługi abonenta.... Był już kiedy¶ taki czas, że powiedziałem, że więcej na abo nie przejdę, kiedy na 4 faktury wystawione przez orange miałem 5 zasadnych reklamacji (bez kitu, wszystkie uznali). Potem się trochę zirytowałem prepaid'em, gdy dropbox synchronizuj±c się wyczy¶cił mi konto, bo na pakiecie lejka nie było... ale z dwojga złego, to już chyba wole wrócić do prepaid'a niż dać się dymać na co drugiej fakturze, bo nie pamiętam kiedy ostatnio z Play przyszła mi faktura na wspomniane wyżej 40 zł. Praktycznie za każdym razem znajduję na rachunku jak±¶ niespodziankę...

Data: 2013-03-17 14:24:08
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Sun, 17 Mar 2013 05:15:28 -0700 (PDT), Kordi napisał(a):
[...]

Ale tych minut ile

czasami nie wykorzystam wszytkiego generalnie mi powiewa tak długo jak
jest to wydatek do 40 zł miesięcznie. Szkoda mojej uwagi na parę
złotych, które mógłbym zaoszczędzić...

Inny by jednak napisal ze tak dlugo, dopoki w innej taryfie nie bedzie
istotnie mniej :-)

Tak przynajmniej mi się wydawało, dopóki na którym¶ rachunku nie
zobaczyłem 80 zł... Moje zdziwienie było tym większe, że w tamtym

A nie szkoda twojej uwagi na jednorazowe 40 zl ? :-P

[...]

Faktycznie ... ale sprawdz czy gdzie indziej jest inaczej.
A z tego co widzialem, to przynajmniej w niektorych taryfach Play abonament
wplywa jako pakiet zlotowek.

Ba... nawet jak na infolinię dzownię, żeby reklamację złożyć
to mi do rachunku doliczaj± poł±czenie z biurem obsługi abonenta....

Ale to tez czeste. W Orange i T-mobile mozna e-mailem skladac :-)

[...]

Ja raz przekroczylem w t-mobile ... i nie wiem - czy to przypadek, czy tak
wyglada "ograniczenie przepustowosci", bo zrobilo sie tak ze net ma w miare
normalna szybkosc, a za chwile stop, i przez pol godziny netu nie ma wcale.

[...]

Zdaje sie ze w planach bylo "doladowac za 200-300zl i miec spokoj".
A jak stan zniknie, bo cokolwiek ? :-)

mbank moze czas sprawdzic ? J.

Data: 2013-03-17 07:30:21
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu niedziela, 17 marca 2013 14:24:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 17 Mar 2013 05:15:28 -0700 (PDT), Kordi napisał(a):

Zdaje sie ze w planach bylo "doladowac za 200-300zl i miec spokoj".

A jak stan zniknie, bo cokolwiek ? :-)

mbank moze czas sprawdzic ?

Wiesz co... tak próbuję zrozumieć o co w tej wypowiedzi chodzi i niestety, ale się poddaję...

Powtórze tylko pytanie z pocz±tku. Potrzebuję maj±cy prepaid z lejkiem i niskim stawkami rozmów do wszystkich sieci. Najchętniej żeby była to opcja na zasadzie "doładuj raz duż± kwot± i zapomnij".

Data: 2013-03-17 18:15:48
Autor: Grzexs
Prepaid - pytanie o oferty
[...]

Powtórze tylko pytanie z początku. Potrzebuję mający prepaid z lejkiem i niskim stawkami rozmów do wszystkich sieci. Najchętniej żeby była to opcja na zasadzie "doładuj raz dużą kwotą i zapomnij".

Czy znasz operatora o wdzięcznej nazwie „mBank Mobile”? Tam jest 0,19 PLN do wszystkich i 50 MB gratis co miesiąc. Zapewne o nim pisał przedpiszca. Jeszcze do niedawna była to dość ponętna oferta pre-paid. Można też było np. ustawić sobie, że jeśli ilość środków spadała poniżej pewnego minimum, następowało automatyczne doładowania z konta w mBanku. W tym przypadku nie musiałbyś doładowywać raz na 100 zł, tylko np. 20 zł i próg dla automatycznego doładowania.

--
Grzexs

Data: 2013-03-17 11:02:43
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu niedziela, 17 marca 2013 18:15:48 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

> [...]

> Powtórze tylko pytanie z pocz±tku. Potrzebuję maj±cy prepaid z lejkiem i niskim stawkami rozmów do wszystkich sieci. Najchętniej żeby była to opcja na zasadzie "doładuj raz duż± kwot± i zapomnij".

Czy znasz operatora o wdzięcznej nazwie "mBank Mobile"? Tam jest 0,19 PLN do wszystkich i 50 MB gratis co miesi±c. Zapewne o nim pisał przedpiszca. Jeszcze do niedawna była to do¶ć ponętna oferta pre-paid. Można też było np. ustawić sobie, że je¶li ilo¶ć ¶rodków spadała poniżej pewnego minimum, następowało automatyczne doładowania z konta w mBanku. W tym przypadku nie musiałby¶ doładowywać raz na 100 zł, tylko np. 20 zł i próg dla automatycznego doładowania.

Kiedy¶ to była ciekawa oferta w chwili obecnej pakiet 250 MB za 10 zł, jest nie do zaakceptowania. Zreszt± nie widze lejka ... Jeżeli miałbym wybrać ofertę bez lejka to Virgin Mobile jest bezkonkurencyjny.

Data: 2013-03-17 20:22:31
Autor: Marcin Szumilas
Prepaid - pytanie o oferty
Quoted:
Kordi (kordi666@gmail.com)
in news:c40c30db-dc8c-4ef5-bf38-39a294125e1egooglegroups.com

Kiedy¶ to była ciekawa oferta w chwili obecnej pakiet 250 MB za 10
zł, jest nie do zaakceptowania.

Może się co¶ zmieni od kwietnia.

MSz

Data: 2013-03-18 17:33:40
Autor: Grzexs
Prepaid - pytanie o oferty
Kiedy¶ to była ciekawa oferta w chwili obecnej pakiet 250 MB za 10
zł, jest nie do zaakceptowania.

Może się co¶ zmieni od kwietnia.

Oby nie na gorsze. mBank po ostatnich cudownych zmianach w TOiP to chyba będzie musiał szukać oszczędno¶ci.
--
Grzexs

Data: 2013-03-20 18:16:39
Autor: gawfron
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu 2013-03-18 17:33, Grzexs pisze:
[...]

Ja wła¶nie przeszedłem z mbank do virgin, po spadku cen pakietów netowych. I generalnie fajnie jest, nawet do 30zł ładowania dodało 15. Tyle że jako¶ strasznie dużo żre tych mb - przy paru użyciach netu gdzie w mbanku by mi nawet 1mb nie zszedł, w virginie zjadło 7.
Zaczynam mieć wrażenie, że to liczenie co 5kb oznacza, że za każdy bit licz± sobie 5kb ;)

Data: 2013-03-20 18:21:14
Autor: J.F
Prepaid - pytanie o oferty
Użytkownik "gawfron"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

A co na to liczniki w telefonie ?
Bo ... to moze byc kwestia ustawienia jakis kompresji obrazow,
cache czy innych cudakow

J.

Data: 2013-03-17 23:38:15
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Sun, 17 Mar 2013 07:30:21 -0700 (PDT), Kordi napisał(a):
[...]

wk* cie doliczanie paru zl do abonamentu. A nie wk* cie jak doladujesz te 300 zl i zniknie ? J.

Data: 2013-03-18 15:35:42
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu niedziela, 17 marca 2013 23:38:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

wk* cie doliczanie paru zl do abonamentu. A nie wk* cie jak doladujesz te 300 zl i zniknie ? J.

Dalej nie nad±rzam... jak rozmowa z gimnazjalist±, który zamiast rzeczowo odpowiedzieć próbuje na siłę udowodnić przez internet, żę ma rację. Nie rób proszę ze mnie technologicznego imbecyla, który raz na jaki¶ czas nie potrafi ważno¶ci konta sprawdzić - szczególnie, że obecnie w standardzie jest roczna (chociaż to się zaczyna powoli zmieniać).

Zadałem proste pytanie. Umotywowałem dlaczego szukam takiego, a nie innego rozwi±zania, a zamiast odpowiedzi czytam przekomarzania na temat tego, co mnie wkurza, a co nie...

My¶lę, że dalsze kontynuowanie w±tku NIE NA TEMAT jest zbędne.

--
Kordi

Data: 2013-03-17 11:58:10
Autor: Grzexs
Prepaid - pytanie o oferty
[...]

No nie bardzo. Jak nie zapłacisz za pre-paid, to nie powstanie dług, co najwyżej stracisz numer. No i ja nie słyszałem o abonamencie płatnym raz do roku. Fakt, hardkorowo można zapłacić za cały rok z góry, ale nie jest to standardowe działanie. Zwłaszcza, że nie będzie to 5 PLN, a tyle wynosi roczna opłata za utrzymanie numeru w pre-paidzie.

Ale dość, to odwieczna dyskusja, co jest lepsze – pre czy abo, wszystko
zaleĹĽy od warunkĂłw brzegowych.

Tu warunki byly takie ze ktos jednak korzysta, czyli placi.

Ale może korzystać nierównomiernie, w jednym miesiącu mało, w innym dużo. Gdy za mało, to żal, że się nie wykorzystało minut, czyli abonament nie jest dopasowany, gdy za dużo to żal, że się dopłaca za dodatkowe minuty (zwykle po cenie nieco wyższej, niż stawka zawarta w abonamencie), czyli abonament nie jest dopasowany.
--
Grzexs

Data: 2013-03-17 14:22:26
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Sun, 17 Mar 2013 11:58:10 +0100, Grzexs napisał(a):
[...]

no ale chyba zalezy nam na utrzymaniu numeru, bo inaczej nie byloby rozmowy
:-)
Abonamenty rozne sa, bezterminowe tez sie zdarzaja.

do roku. Fakt, hardkorowo można zapłacić za cały rok z góry, ale nie jest to standardowe działanie. Zwłaszcza, że nie będzie to 5 PLN, a tyle wynosi roczna opłata za utrzymanie numeru w pre-paidzie.

Teraz tak, ale kiedys bylo wiecej. I nie wiadomo czy nie wroci, a mysle ze
tak - tzn moze nie tyle, na razie demobil testuje klientow kwota 3zl/mc :-)

[...]

Moze, ale raczej nie bylo mowy o tym ze rozmawia raz na rok, za to dlugo i
drogo. Rozmawia, placi, termin waznosci nie jest istotny.

[...]

Z tym ze bywa przenoszenie minut, i moze sie troche wyrowna.

J.

Data: 2013-03-14 22:20:57
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 14 Mar 2013 12:34:45 -0700 (PDT), Kordi napisał(a):
2. Który obecnie prepaid wypada najkorzystniej cenowo w chwili obecnej przy wydatkach 30-40 zł na miesi±c. Mam dwa warunki brzegowe:

A moze abonament ?
- potrzebuję pakietów internetowych Z LEJKIEM!

A co to za Lejek ? J.

Data: 2013-03-14 22:24:11
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 14 Mar 2013 22:20:57 +0100, J.F. napisał(a):

2. Który obecnie prepaid wypada najkorzystniej cenowo w chwili obecnej przy wydatkach 30-40 zł na miesiąc. Mam dwa warunki brzegowe:

A moze abonament ?
- potrzebujÄ™ pakietĂłw internetowych Z LEJKIEM!

A co to za Lejek ?
Po wykorzystaniu pakietu op nie pobiera kasy za korzystanie z netu, za to
prędkość spada drastycznie. 32 kb/s albo coś w tym guście.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-03-18 21:49:24
Autor: Fandi
Prepaid - pytanie o oferty
- potrzebuję pakietów internetowych Z LEJKIEM!

nowy jestem. Co znaczy pakiety "z lejkiem"?

Data: 2013-03-18 21:12:12
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Mon, 18 Mar 2013 21:49:24 +0100, Fandi wrote:
> - potrzebuję pakietów internetowych Z LEJKIEM!

 nowy jestem. Co znaczy pakiety "z lejkiem"?

O nielimitowany dostep do sieci po skonczeniu się pakietu, z
predkosciami ledwo-ledwo :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-18 15:37:59
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 22:12:12 UTC+1 użytkownik Michal Tyrala napisał:
> [...]

predkosciami ledwo-ledwo :-)

Akurat mi bardzi chodzi o blokadę internetu w momencie, kiedy się pakiet skończy... W Orange mi smartfon w 10 min 2 razy wyczy¶cił konto, bo Ľle ustawiłem program do limitowania przesyłu danych. Nie chcę powtarzać takich historii. Kordi

Data: 2013-03-19 00:08:31
Autor: Marcin Szumilas
Prepaid - pytanie o oferty
Quoted:
Kordi (kordi666@gmail.com)
in news:4f8a685f-b9df-46bd-821f-5bbffbc1f11fgooglegroups.com

Ale ten nielimitowany jest darmowy. :)
Lejki s± wła¶nie dla Twojego przypadku.

MSz

Data: 2013-03-19 02:17:45
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu wtorek, 19 marca 2013 00:08:31 UTC+1 użytkownik Marcin Szumilas napisał:
Quoted:

Ale ten nielimitowany jest darmowy. :)

Lejki s± wła¶nie dla Twojego przypadku.

MSz

Wiem, że jest darmowy, ale mnie tak naprawdę wszystko jedno. Na 32 kbit/sekundę nie będę siebie maltretował ;). Jak dla mnie mogłaby być to oferta ze zwykła blokad± GPRS po wykorzystaniu pakietu. Kordi

Data: 2013-03-19 16:26:01
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Tue, 19 Mar 2013 02:17:45 -0700 (PDT), Kordi napisał(a):

Ale ten nielimitowany jest darmowy. :)

Lejki są właśnie dla Twojego przypadku.

MSz

Wiem, że jest darmowy, ale mnie tak naprawdę wszystko jedno. Na 32 kbit/sekundę nie będę siebie maltretował ;). Jak dla mnie mogłaby być to oferta ze zwykła blokadą GPRS po wykorzystaniu pakietu.

32kbit/s możesz praktycznie uznać za blokadę. Przy takim transferze, nie da
się korzystać z netu.

Data: 2013-03-20 06:33:39
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Tue, 19 Mar 2013 16:26:01 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> Wiem, że jest darmowy, ale mnie tak naprawdę wszystko jedno. Na 32
> kbit/sekundę nie będę siebie maltretował ;). Jak dla mnie mogłaby
> być to oferta ze zwykła blokad± GPRS po wykorzystaniu pakietu.  32kbit/s możesz praktycznie uznać za blokadę. Przy takim transferze,
 nie da się korzystać z netu.

Internet to nie tylko multimedia, fb i glowne strony na portalach... IMy
beda dzialac, ktos tutaj donosił ze voip dziala na lejku, poczte po po
SMTP/IMAP/POP3 wymienisz, itd...

Kiedy¶ się normalnie funkcjonowało z modemami 14.4 czy 28.8, GPRS ma
niewiele więcej. I się dało korzystac.

Data: 2013-03-20 17:22:02
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Wed, 20 Mar 2013 06:33:39 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

Wiem, ĹĽe jest darmowy, ale mnie tak naprawdÄ™ wszystko jedno. Na 32
kbit/sekundę nie będę siebie maltretował ;). Jak dla mnie mogłaby
być to oferta ze zwykła blokadą GPRS po wykorzystaniu pakietu.

 32kbit/s moĹĽesz praktycznie uznać za blokadÄ™. Przy takim transferze,
 nie da siÄ™ korzystać z netu.

Internet to nie tylko multimedia, fb i glowne strony na portalach... IMy
beda dzialac, ktos tutaj donosił ze voip dziala na lejku, poczte po po
SMTP/IMAP/POP3 wymienisz, itd...

VOIP na 32kbit? Chciałbym to zobaczyć. I usłyszeć.
SprĂłbuj Ĺ›ciÄ…gnąć ze 200 postĂłw z newsĂłw, to sam zobaczysz jak to dziaĹ‚a.
Kiedyś się normalnie funkcjonowało z modemami 14.4 czy 28.8, GPRS ma
niewiele więcej. I się dało korzystac.

Owszem, magiczne słowo "kiedyś".

Data: 2013-03-20 18:16:34
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Wed, 20 Mar 2013 17:22:02 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> beda dzialac, ktos tutaj donosił ze voip dziala na lejku, poczte po po
> SMTP/IMAP/POP3 wymienisz, itd...

 VOIP na 32kbit? Chciałbym to zobaczyć. I usłyszeć.

Ja nie cwiczylem, zahacz autora postu, na pewno tutaj w perspektywie
2tyg max.

 Spróbuj ¶ci±gn±ć ze 200 postów z newsów, to sam zobaczysz jak to działa.

Usenetu uzywalem na modemie 14.4 (i wczesniej krotko na 9600).
Cos mi chcesz konkretnie powiedziec?

> Kiedy¶ się normalnie funkcjonowało z modemami 14.4 czy 28.8, GPRS ma
> niewiele więcej. I się dało korzystac.

 Owszem, magiczne słowo "kiedy¶".

To mowie, odrzuc multimedia, fb etc i zasyfione strony portali. Cos się
zmienilo przez 10lat w zawartosci netu?

Nie mowie, ze na dzis 32kbit/s to jest *komfortowy* dostep do sieci. Veto,
ze się w ogole nie da uzywac.

Data: 2013-03-21 16:43:15
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Wed, 20 Mar 2013 18:16:34 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

 VOIP na 32kbit? ChciaĹ‚bym to zobaczyć. I usĹ‚yszeć.

[...]

Że jesteś twardziel. Ja w 1998 miałem sztywne łącze, w porywach do 6 Mbit.

Kiedyś się normalnie funkcjonowało z modemami 14.4 czy 28.8, GPRS ma
niewiele więcej. I się dało korzystac.

 Owszem, magiczne sĹ‚owo "kiedyĹ›".

To mowie, odrzuc multimedia, fb etc i zasyfione strony portali. Cos siÄ™
zmienilo przez 10lat w zawartosci netu?

A na co mi smartfon bez multimediĂłw? DochodzÄ… do tego mapy, aktualizacje,
synchronizacje itd.

Nie mowie, ze na dzis 32kbit/s to jest *komfortowy* dostep do sieci. Veto,
ze siÄ™ w ogole nie da uzywac.

Owszem można przejechać z Władywostoku do Lizbony kaszlakiem, w zimie. Ale
jakoś nie widać chętnych na takie pomysły.

Data: 2013-03-21 19:51:08
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 21 Mar 2013 16:43:15 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> Usenetu uzywalem na modemie 14.4 (i wczesniej krotko na 9600).
> Cos mi chcesz konkretnie powiedziec?

 Że jeste¶ twardziel. Ja w 1998 miałem sztywne ł±cze, w porywach do 6 Mbit.

Swiat nie zaczal się w 1998 :-)

BTW, ile buliles za te 6Mbit/s w 1998? I rozumiem, ze prywatnie, nie w
firmie? Bylo warto, zeby miec szybki usenet?

> To mowie, odrzuc multimedia, fb etc i zasyfione strony portali. Cos się
> zmienilo przez 10lat w zawartosci netu?

 A na co mi smartfon bez multimediów?

To bylo od razu tak dookreslic ,,nieuzywalnosc internetu'' :-)
Wiesz, jak się nie ma kasy, to z niepotrzebnej rozrywki się dosc
bezpiecznie rezygnuje.

 Dochodz± do tego mapy, aktualizacje,

Jak nie ma kasy na pakiet, to jest zawsze nocka na sciagniecie wiekszych
rzeczy.

 synchronizacje itd.

No tak, te przepchanie paru kontaktow czy wydarzen z kalendarza to
potrzebuje pasma jak cholera ;)

> Nie mowie, ze na dzis 32kbit/s to jest *komfortowy* dostep do sieci. Veto,
> ze się w ogole nie da uzywac.

 Owszem można przejechać z Władywostoku do Lizbony kaszlakiem, w zimie. Ale
 jako¶ nie widać chętnych na takie pomysły.

Zawsze uwazalem, ze porownania motoryzacyjne s± do d4.

Data: 2013-03-21 21:17:30
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 19:51:08 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

On Thu, 21 Mar 2013 16:43:15 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
Usenetu uzywalem na modemie 14.4 (i wczesniej krotko na 9600).
Cos mi chcesz konkretnie powiedziec?

Swiat nie zaczal siÄ™ w 1998 :-)

I nie skończył. Ale skoro 15 lat temu miałem takie łącze to teraz mam
korzystać z 32kbit?

BTW, ile buliles za te 6Mbit/s w 1998?

70zł

I rozumiem, ze prywatnie, nie w
firmie?

Dobrze rozumiesz.

Bylo warto, zeby miec szybki usenet?

Net nie kończy się na usenecie.

To mowie, odrzuc multimedia, fb etc i zasyfione strony portali. Cos siÄ™
zmienilo przez 10lat w zawartosci netu?

 A na co mi smartfon bez multimediĂłw?

To bylo od razu tak dookreslic ,,nieuzywalnosc internetu'' :-)
Wiesz, jak siÄ™ nie ma kasy, to z niepotrzebnej rozrywki siÄ™ dosc
bezpiecznie rezygnuje.

A jak sie ma to się korzysta z potrzebnych narzędzi.

 DochodzÄ… do tego mapy, aktualizacje,

Jak nie ma kasy na pakiet, to jest zawsze nocka na sciagniecie wiekszych
rzeczy.

Nie masz kasy. TwĂłj problem.

 synchronizacje itd.

No tak, te przepchanie paru kontaktow czy wydarzen z kalendarza to
potrzebuje pasma jak cholera ;)

Znowu multimedia Ci się "zniknęły".

Nie mowie, ze na dzis 32kbit/s to jest *komfortowy* dostep do sieci. Veto,
ze siÄ™ w ogole nie da uzywac.

 Owszem moĹĽna przejechać z WĹ‚adywostoku do Lizbony kaszlakiem, w zimie. Ale
 jakoĹ› nie widać chÄ™tnych na takie pomysĹ‚y.

Zawsze uwazalem, ze porownania motoryzacyjne sÄ… do d4.

A ja tak nie uwaĹĽam.

Data: 2013-03-21 21:03:58
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 21 Mar 2013 21:17:30 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> BTW, ile buliles za te 6Mbit/s w 1998?

 70zł

Jak to nie byla oplata za net w akademiku, to troche ciezko mi w to
uwierzyc.

> Jak nie ma kasy na pakiet, to jest zawsze nocka na sciagniecie wiekszych
> rzeczy.

 Nie masz kasy. Twój problem.

Nie, moj nie. Po prostu sprobuj czasem pomyslec szerzej. Jak ktos
korzysta z tych transmisji, to ma jakis powod.

> potrzebuje pasma jak cholera ;)

 Znowu multimedia Ci się "zniknęły".

Multimedia się synchronizuje? :-)

BTW, realny internet komorkowy się rownie g*nianie nadaje do
multimediow, czy jakiegokolwiek wiekszego sciagania danych. Bo jesli
zgubiles kontekst, alterntywa dla lejka jest realne kilka Mbit/s, z
limitem paru GB/mc. Bo chyba Cie juz lekko ponioslo w tym wymyslaniu do
czego sluzy intenet komorkowy...

 A ja tak nie uważam.

Za to mnie upewniasz :-)

Data: 2013-03-21 22:38:42
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 21:03:58 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

BTW, ile buliles za te 6Mbit/s w 1998?

 70zĹ‚

Jak to nie byla oplata za net w akademiku, to troche ciezko mi w to
uwierzyc.

To nie była opłata za net w akademiku, tylko w domu. Nielimitowane.

[...]

Z jakich transmisji? WÄ…tek zaczÄ…Ĺ‚ siÄ™ od normalnych pakietĂłw z normalnÄ…
prędkością.

 synchronizacje itd.

No tak, te przepchanie paru kontaktow czy wydarzen z kalendarza to
potrzebuje pasma jak cholera ;)

 Znowu multimedia Ci siÄ™ "zniknęły".

Multimedia siÄ™ synchronizuje? :-)

Między różnymi urządzeniami via chmura, dla naprzykładu.

BTW, realny internet komorkowy siÄ™ rownie g*nianie nadaje do
multimediow, czy jakiegokolwiek wiekszego sciagania danych.

Dobrze ĹĽe mĂłj o tym nie wie.

Bo jesli
zgubiles kontekst, alterntywa dla lejka jest realne kilka Mbit/s, z
limitem paru GB/mc.

Jakbyś nie zauważył, cały czas jest o takich pakietach. Lejek pojawił się
przypadkiem.

Bo chyba Cie juz lekko ponioslo w tym wymyslaniu do
czego sluzy intenet komorkowy...

Zdradzę Ci straszną tajemnicę: komórke można podpiąć do kompa i służy wtedy
jako modem.

[...]

A jak już się skończysz upewniać i będziesz upewniony na maxa, pomyśl
dlaczego opy "wspaniałomyślnie" obcinają net do 32 kbit, po wyczerpaniu
limitu.

Data: 2013-03-21 22:06:38
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 21 Mar 2013 22:38:42 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> uwierzyc.

 To nie była opłata za net w akademiku, tylko w domu. Nielimitowane.

A zdradzisz moze nazwe dostawcy i technologie?
> BTW, realny internet komorkowy się rownie g*nianie nadaje do
> multimediow, czy jakiegokolwiek wiekszego sciagania danych.

 Dobrze że mój o tym nie wie.

O, to moze się pochwalisz ile mozesz tych multimediow via chmury w
ramach miesiecznego pakietu posynchronizowac? :-)

Ewentualnie, ile mozna poogladac youtube (niech bedzie, w SD), albo jak
dlugo poplumka radio internetowe?

> Bo chyba Cie juz lekko ponioslo w tym wymyslaniu do
> czego sluzy intenet komorkowy...

 Zdradzę Ci straszn± tajemnicę: komórke można podpi±ć do kompa i służy wtedy
 jako modem.

I od tego staje się szybszy niz pare Mbit/s i znikaja limity danych? Nie
masz jeszcze jakichs tajemnic do ujawnienia? :)

 A jak już się skończysz upewniać i będziesz upewniony na maxa, pomy¶l
 dlaczego opy "wspaniałomy¶lnie" obcinaj± net do 32 kbit, po wyczerpaniu
 limitu.

Dawaj, przeloz to na samochody :-)

Data: 2013-03-22 20:51:06
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 22:06:38 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

 To nie byĹ‚a opĹ‚ata za net w akademiku, tylko w domu. Nielimitowane.

A zdradzisz moze nazwe dostawcy i technologie?

TVSAT364.

BTW, realny internet komorkowy siÄ™ rownie g*nianie nadaje do
multimediow, czy jakiegokolwiek wiekszego sciagania danych.

 Dobrze ĹĽe mĂłj o tym nie wie.

O, to moze siÄ™ pochwalisz ile mozesz tych multimediow via chmury w
ramach miesiecznego pakietu posynchronizowac? :-)

Ewentualnie, ile mozna poogladac youtube (niech bedzie, w SD), albo jak
dlugo poplumka radio internetowe?

A ten pakiet to jakaĹ› bariera nie do przeskoczenia?

Bo chyba Cie juz lekko ponioslo w tym wymyslaniu do
czego sluzy intenet komorkowy...

 ZdradzÄ™ Ci strasznÄ… tajemnicÄ™: komĂłrke moĹĽna podpiąć do kompa i sĹ‚uĹĽy wtedy
 jako modem.

I od tego staje siÄ™ szybszy niz pare Mbit/s

HSPA+ to 21Mbit. Szybszy.

i znikaja limity danych?

A co to za problem z limitami?

Nie
masz jeszcze jakichs tajemnic do ujawnienia? :)

WolÄ™ nie.

[...]

 A jak juĹĽ siÄ™ skoĹ„czysz upewniać i bÄ™dziesz upewniony na maxa, pomyĹ›l
 dlaczego opy "wspaniaĹ‚omyĹ›lnie" obcinajÄ… net do 32 kbit, po wyczerpaniu
 limitu.

Dawaj, przeloz to na samochody :-)

Czyli nie jesteś w stanie się domyśleć.

Data: 2013-03-22 20:25:45
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Fri, 22 Mar 2013 20:51:06 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> [...]
                                    ^^^^^^^^^^^^^^
 TVSAT364.

Podtrzymuje.

> O, to moze się pochwalisz ile mozesz tych multimediow via chmury w
> ramach miesiecznego pakietu posynchronizowac? :-)
> dlugo poplumka radio internetowe?

 A ten pakiet to jaka¶ bariera nie do przeskoczenia?

Przy zabawie w multimedia? Silnie uwiera. (Przelicz, przetestuj).

 HSPA+ to 21Mbit. Szybszy.

Ja nie pisze o teoretycznych maxach, tylko o realiach. EDGE tez ma ponad
200kbit/s, a realnie w testach wczoraj bylo ~50kbit/s. 802.11n ma
teoretycznie 300Mbit/s, a realnie...

> Nie masz jeszcze jakichs tajemnic do ujawnienia? :)

 Wolę nie.

E, fajne s±, dawaj.

 Czyli nie jeste¶ w stanie się domy¶leć.

Mowilem, ze porownania samochodowe s± slabe. Ale ponoc uwazasz inaczej,
tylko jakos pobrn±ć nie chcesz :(

Data: 2013-03-22 21:56:46
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Fri, 22 Mar 2013 20:25:45 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

Że to niemożliwe mieć w chacie takie łącze w 1998? Podtrzymuj sobie.

[...]

Nie ja twierdziłem że 32kbit to sensowne łącze. Zresztą w czym problem,
skoro lejki sÄ… takie fajne to ciÄ…gnij multimedia po lejku.

[...]

To zdecyduj siÄ™ czego Ty chcesz. Raz styka Ci lejek, raz kilka Mbit to
mało.

Nie masz jeszcze jakichs tajemnic do ujawnienia? :)

 WolÄ™ nie.

E, fajne sÄ…, dawaj.

[...]

Mowilem, ze porownania samochodowe sÄ… slabe. Ale ponoc uwazasz inaczej,
tylko jakos pobrnąć nie chcesz :(

W to że nie wiesz dlaczego opy ścinają transfer do 32kbit? --

Data: 2013-03-23 10:24:56
Autor: Kordi
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu pi±tek, 22 marca 2013 21:56:46 UTC+1 użytkownik ALEX Alpha MR napisał:
Dnia Fri, 22 Mar 2013 20:25:45 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

> Mowilem, ze porownania samochodowe s± slabe. Ale ponoc uwazasz inaczej,

> tylko jakos pobrn±ć nie chcesz :(

W tym w±tku jest w chwili obecnej 83 wiadomo¶ci. Na temat może zostało napisanych 5. Jeden wielki ¶mietnik i aż człowiekowi odechciewa się z zasobu jakim jest usenet korzystać...

Taki ogólny apel do wszystkich na grupie... ogarnijcie się ludzie. P.S.
Nie musisz czuć się wyróżniony, że odpowiadam akurat na tego post'a. Po prostu się nawin±ł pierwszy z brzegu.

--
Kordi

Data: 2013-03-24 18:49:33
Autor: John Kołalsky
Prepaid - pytanie o oferty

Użytkownik "Kordi" <kordi666@gmail.com>

> [...]

W tym w±tku jest w chwili obecnej 83 wiadomo¶ci. Na temat może zostało napisanych 5. Jeden wielki ¶mietnik i aż człowiekowi odechciewa się z zasobu jakim jest usenet korzystać...
Na tym polega.

Data: 2013-03-21 21:16:13
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
[...]

A ja na 2400. Nawet znosnie dzialalo ... po przeproszeniu sie z vi :-)

[...]

No ale tez sie troche ten "internet" zmienil.
Do czego chcesz go "uzywac" ? Poczta ze starymi znajomymi, usenet - owszem.
Ale wiele innych dostepnych dzis uslug ... duzo danych transmituja cholery
jedne ...

J.

Data: 2013-03-21 21:08:01
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 21 Mar 2013 21:16:13 +0100, J.F. wrote:
> Usenetu uzywalem na modemie 14.4 (i wczesniej krotko na 9600).
> Cos mi chcesz konkretnie powiedziec?

 A ja na 2400. Nawet znosnie dzialalo ... po przeproszeniu sie z vi :-)

Jednak czytnik offline byl wg mnie wygodniejszy :-)
(I nie, nie sr*m w gacie na widok vi, mowie o pewnym podejsciu do
usenetu na wolnym laczu)

> [...]

 Ale wiele innych dostepnych dzis uslug ... duzo danych transmituja cholery

I co ja mam napisac? Powtorze to co jest akapit wyzej -- nie mowie, ze
do wszystkiego, nie mowie ze komfortowo. Protestuje, ze się nie da
uzywac.

Data: 2013-03-21 22:53:52
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 21:08:01 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
[...]

No byl ... tylko ze w czasie 2400, to go w zasadzie nie bylo :-)

(I nie, nie sr*m w gacie na widok vi, mowie o pewnym podejsciu do
usenetu na wolnym laczu)

Wtedy jeszcze TP nie impulsowala co 3 minuty :-P

[...]

No ale do czego ? Do ogladania portali nie, do allegro nie, do poczty kiepsko, do googla
kiepsko, do map nie, do radia nie, o filmach to juz nie wspomne, do quake
nie, no to do czego - usenet, irc i gg ? J.

Data: 2013-03-21 22:36:56
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Thu, 21 Mar 2013 22:53:52 +0100, J.F. wrote:
> [...]

 kiepsko, do map nie, do radia nie, o filmach to juz nie wspomne, do quake
 nie, no to do czego - usenet, irc i gg ?

Moze tak -- zebym wiedzial o czym mowie, wylaczylem sobie 3G, zostało mi
samo EDGE, ktore realnie wg speedtesta osiagnelo 50-60kbit/s. Dwa lejki.

Odpalilem sobie w google maps mape Szczecina (na 100% nie mam w cache) z
wyszukiwaniem glosowo celu. Wyszukalem sobie googlem onet i wlazlem na
onet.pl.  Wyszukalem sobie polaczenie kolejowe Katowice-Warszawa via
rozklad-pkp.pl. Wszystko wymaga odrobiny cierpliwosci, ale spokojnie
jest to uzywalny net.

Szczerze polecam sprawdzic, nim się popadnie w ,,niedasizm''.

Data: 2013-03-20 18:31:02
Autor: J.F
Prepaid - pytanie o oferty
UĹĽytkownik "ALEX Alpha MR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

No wiesz - sam GSM kompresuje do ok 15kb/s.
audiobooki mp3 32kb sa zrozumiale.

Spróbuj ściągnąć ze 200 postów z newsów, to sam zobaczysz jak to działa.

Na pewno szybciej sciaga niz jestes w stanie przeczytac :-)

Kiedyś się normalnie funkcjonowało z modemami 14.4 czy 28.8, GPRS ma
niewiele więcej. I się dało korzystac.
Owszem, magiczne słowo "kiedyś".

Ta, kiedys strona na portalu nie liczyla 1MB, a to 5 minut sciagania na 32k

Ale sa jeszcze krotsze strony :-)

J.

Data: 2013-03-21 15:41:19
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Wed, 20 Mar 2013 18:31:02 +0100, J.F napisał(a):

[...]

Jak zobaczę i usłyszę, to uwierzę.

Spróbuj ściągnąć ze 200 postów z newsów, to sam zobaczysz jak to działa.

Na pewno szybciej sciaga niz jestes w stanie przeczytac :-)

A skÄ…d wiesz jak szybko czytam?

[...]

Dokładnie.

Ale sa jeszcze krotsze strony :-)

Są też i dłuższe.

Data: 2013-03-21 17:00:11
Autor: John Kołalsky
Prepaid - pytanie o oferty

UĹĽytkownik "ALEX Alpha MR" <kill@spamers.us>

[...]

1200bps

http://en.wikipedia.org/wiki/Codec2

Sobie możesz spróbować

Data: 2013-03-21 21:11:35
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 15:41:19 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):
[...]

No to uslysz :-)

Spróbuj ¶ci±gn±ć ze 200 postów z newsów, to sam zobaczysz jak to działa.
Na pewno szybciej sciaga niz jestes w stanie przeczytac :-)
A sk±d wiesz jak szybko czytam?

4 tys znakow na sekunde ? Z kompresja 8k ... wiem ze tak szybko nie
czytasz.

J.

Data: 2013-03-21 21:29:16
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 21:11:35 +0100, J.F. napisał(a):

VOIP na 32kbit? Chciałbym to zobaczyć. I usłyszeć.
No wiesz - sam GSM kompresuje do ok 15kb/s.
audiobooki mp3 32kb sa zrozumiale.
Jak zobaczę i usłyszę, to uwierzę.

No to uslysz :-)

W realu.

[...]

SkÄ…d niby to wiesz?

Data: 2013-03-22 01:59:39
Autor: J.F.
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Thu, 21 Mar 2013 21:29:16 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):
[...]

Sk±d niby to wiesz?

bo nie wierze w cuda :-)

J.

Data: 2013-03-22 20:47:51
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Fri, 22 Mar 2013 01:59:39 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Część omijam, bo od razu widać co to jest, część ląduje w KF, część jest
bzdetna więc olewam itd. I daje się. I wiara jakoś automagicznie czyni
lejka sensownym transferem.

Data: 2013-03-22 20:53:21
Autor: ALEX Alpha MR
Prepaid - pytanie o oferty
Dnia Fri, 22 Mar 2013 20:47:51 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

I wiara jakoĹ› automagicznie czyni
lejka sensownym transferem.

NIE czyni.

Data: 2013-03-19 12:35:07
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-18 22:12:12 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> said:

[...]

Co - trzeba to podkre¶lić - jest idiotyczn± nazw±, gdyż przez lejek idzie cały czas tyle samo towaru...
;-)

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 12:47:06
Autor: Liwiusz
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu 2013-03-19 12:35, Bydlę pisze:

Co - trzeba to podkre¶lić - jest idiotyczn± nazw±, gdyż przez lejek
idzie cały czas tyle samo towaru...
;-)

Ale wolniej. Nazwa idealna.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-19 14:32:47
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 12:47:06 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

W dniu 2013-03-19 12:35, Bydlę pisze:

Co - trzeba to podkre¶lić - jest idiotyczn± nazw±, gdyż przez lejek
idzie cały czas tyle samo towaru...
;-)

Ale wolniej. Nazwa idealna.

Nie. Przez lejek idzie cały czas tyle samo towaru.
Woda, piasek, wódka, proszek do prania - nie da się przepchać przez lejek więcej, niż lejek jest w stanie przepu¶cić.
Więc na pocz±tku masz maksymaln± przepustowo¶ć i na końcu też.
Nazwa jest idiotyczna.

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 15:19:45
Autor: Liwiusz
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 12:47:06 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
said:

[...]

Przez 32kbp/s też idzie cały czas tyle samo towaru. Zupełnie nie rozumiem twojego toku my¶lenia.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-19 19:04:59
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty

On 2013-03-19 12:47:06 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
said:

[...]

Bo nie próbujesz.
WyobraĽ sobie litr wody do wlania do półlitrowego garnka (tak, nadmiar się przeleje, ale nie rozważamy tego).
Litr to faktyczny transfer, pół litra to ograniczenie operatora.
Teraz wyja¶nij, dlaczego uważasz za prawidłowe okre¶lenie lejeke, skoro on cały czas daje z siebie tyle samo.
I po rozpoczęciu lania, i tuż przed skończeniem...

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 19:21:46
Autor: Liwiusz
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 15:19:45 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

On 2013-03-19 12:47:06 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
said:

[...]

Tworzysz zł± analogię.

Normalnie internet leje się rur± fi 10cm i tak± rur± "wylata". Po przelaniu limitu transferu na rurę nakręcany jest lejek fi 1cm.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-20 16:04:38
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 19:21:46 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

[...]

Nie. Tworcy tego okre¶lenia nie rozumiej± o co chodzi.

Normalnie internet leje się rur± fi 10cm i tak± rur± "wylata".

I to jest wła¶nie maksymalny transfer lejka.
Bo lejek nie ma mniejszego.
Tylko jeden...

Po przelaniu limitu transferu na rurę nakręcany jest lejek fi 1cm.

Czyli nie lejek, a kryza.
;>

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 20:16:47
Autor: Marcin Szumilas
Prepaid - pytanie o oferty
Quoted:
Bydlę (pan.bydle@gmail.com)
in news:kia9cb$uc$1cougar.axelspringer.pl

WyobraĽ sobie litr wody do wlania do półlitrowego garnka (tak, nadmiar
się przeleje, ale nie rozważamy tego).
Litr to faktyczny transfer, pół litra to ograniczenie operatora.

Transfer to zawsze ilo¶ć/czas.

MSz

Data: 2013-03-20 16:06:34
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 20:16:47 +0100, "Marcin Szumilas" <mcszumi@poczta.onet.pl> said:

Quoted:
[...]

I w lejku jest to maksimum.
Nie da się więcej, bo ma tak±, a nie inn± ¶rednicę wylotow±.
(można kombinować z ci¶nieniem, ale to tylko ZWIUĘKSZY ilo¶ć pompowanej wody)
;>

Oczywi¶cie można dostarczyć mniej, niż lejek może przepu¶cić - ale to tylko dowód na to, że lejek nie ogranicza...
;>>>

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 21:33:20
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Tue, 19 Mar 2013 19:04:59 +0100, Bydlę wrote:
 Bo nie próbujesz.
 WyobraĽ sobie litr wody do wlania do półlitrowego garnka (tak, nadmiar  się przeleje, ale nie rozważamy tego).
 Litr to faktyczny transfer, pół litra to ograniczenie operatora.

Litr to np 1MB. Transfer to predkosc przeplywu. Jak juz wymyslasz analogie, to niech one się jakos trzymaja kupy...

 Teraz wyja¶nij, dlaczego uważasz za prawidłowe okre¶lenie lejeke, skoro  on cały czas daje z siebie tyle samo.

Przepusc wiadro wody przez rure kanalizacyjna fi 110. Zmierz czas.
Przepusc wiadro wody przez rure kanalizacyjna fi 110 z doklejonym na
koncu lejkiem, z ryjkiem powiedzmy fi 10. Zmierz czas. [1]

Pobierz 10MB ł±czem 1Mbit/s. Zmierz czas. Pobierz 10MB łaczem 32kbit/s. Zmierz czas.

Już?

[1] Tak, wiem, mozna nawet w tym samym czasie, ale juz nie wprowadzajmy w
tę wodn± analogię ci¶nienia, bo ono się nie przełoży na transfer danych.

Data: 2013-03-20 16:08:21
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 22:33:20 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> said:

[...]

Och, liczyłem na to, że rozmawiać będę z ludĽmi, którzy widzieli lejek i potrafi± my¶leć.

Lejek ma stał± warto¶ć przeplywu - kup i zobacz...

--
Bydlę

Data: 2013-03-20 15:10:47
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Wed, 20 Mar 2013 16:08:21 +0100, Bydlę wrote:
> Jak juz wymyslasz analogie, to niech one się jakos trzymaja kupy...

 Och, liczyłem na to, że rozmawiać będę z ludĽmi, którzy widzieli lejek  i potrafi± my¶leć.

Dosc cieniutka riposta na wytkniecie Ci analogi z d4 wzietej :-)

Ale miło że juz nauczyłe¶ się słowa ,,kryza'' i że płyn w rurze może być
pod ci¶nieniem. Nie id± w próżnię moje posty.

Data: 2013-03-20 16:48:45
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-20 16:10:47 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> said:

[...]

Dosc cieniutka riposta

Przepraszam za interlokutorów, że nie maj± pojęcia do czego służy lejek.

Ale miło że juz nauczyłe¶ się słowa ,,kryza''

Nie trafiłe¶.
Ale bez względu na to. co ci się wydaje o mojej wiedzy na temat kryz -
co¶ zmienia to w fakcie, że lejek to co¶ innego, niż ogranicznik/kryza/zawór/otwór w blasze itp.?

--
Bydlę

Data: 2013-03-20 18:09:10
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Wed, 20 Mar 2013 16:48:45 +0100, Bydlę wrote:
> Dosc cieniutka riposta

 Przepraszam

Przyjete.

(Nie, nie masz monopolu na kreatywne cięcie.)

> Ale miło że juz nauczyłe¶ się słowa ,,kryza''

 Nie trafiłe¶.
 Ale bez względu na to. co ci się ydaje o mojej wiedzy na temat kryz -

Google/Wiki od wczoraj to troche malo, miszczu. :-)

Data: 2013-03-19 15:55:17
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Tue, 19 Mar 2013 14:32:47 +0100, Bydlę wrote:
> [...]

 Więc na pocz±tku masz maksymaln± przepustowo¶ć i na końcu też.

Zmniejsza Ci się fi. Szersz± rur± przepchasz wiecej niz w±sk±.

 Nazwa jest idiotyczna.

Za to mało kto wie co to jest kryza.

Data: 2013-03-19 19:06:40
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 16:55:17 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> said:

[...]

Zmniejsza Ci się fi.

Widziałe¶ kiedy¶ lejek?
On swoje mniejsze fi ma równe swemu maksymalnemu transferowi.
Ono się nie zmienia w trakcie lania.
Od pocz±tu do końca ma maksymalny transfer...

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 19:22:46
Autor: Liwiusz
Prepaid - pytanie o oferty
W dniu 2013-03-19 19:06, Bydlę pisze:
On 2013-03-19 16:55:17 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> said:

[...]

I dlatego mówi się, że ten lejek *pojawia się* po przekroczeniu limitu, a nie przed.

Korzystamy, korzystamy, korzystamy, a *po* przekroczeniu mamy lejek.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-20 16:09:54
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 19:22:46 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

Widziałe¶ kiedy¶ lejek?
[...]

Dlatego wła¶nie podkre¶lam, że nazwa jest idiotyczna, bo lejek nie służy do ogranicania przepływu.

(naprawdę nie wiesz, do czego służy lejek?)

--
Bydlę

Data: 2013-03-19 21:39:18
Autor: Michal Tyrala
Prepaid - pytanie o oferty
On Tue, 19 Mar 2013 19:06:40 +0100, Bydlę wrote:
> [...]

 Widziałe¶ kiedy¶ lejek?

No co Ty, nigdy. Usenet w ogole wzbogaca moje zycie.

 On swoje mniejsze fi ma równe swemu maksymalnemu transferowi.

Transfer to jest cos w jednostce czasu. Widziales kiedy¶ zegarek?

Nigdy Cie nie zastanowilo, że rura magistralna ma metr srednicy, pion w
bloku 1", a wezyk pod umywalka jakies pojedyncze milimetry?

Data: 2013-03-20 16:10:49
Autor: Bydlę
Prepaid - pytanie o oferty
On 2013-03-19 22:39:18 +0100, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> said:

On Tue, 19 Mar 2013 19:06:40 +0100, Bydlę wrote:
Widziałe¶ kiedy¶ lejek?

No co Ty, nigdy.

No, to poszukaj w szufladzie u rodziców.

--
Bydlę

Prepaid - pytanie o oferty