Press Tab to show POST Screen

Data: 2011-11-13 16:16:41
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen
Witam!
Uruchamiam komputer i po chwili na ekranie ukazuje się biały kwadrat z
napisem Intel. Na samym dole ekranu pojawia się napis "Press Tab to show
POST screen" po nacisnięciu przycisku tab pojawia się ekran POST z logo
Phoenix. Czy istnieje jaki¶ sposób na to aby ten ekran pojawiał sie zawsze
zaraz po uruchomieniu komputera, bez naciskania przycisku tab? Przejrzałem
bios ale nie znalazłem tam nic takiego do przełanczania... Moja płyta to MSI
P4m900m2

Data: 2011-11-13 16:46:39
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 13 Nov 2011 16:16:41 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Przejrzałem
bios ale nie znalazłem tam nic takiego do przełanczania...

Nie widziałem jeszcze płyty bez tego przeł±cznika. Z reguły jest gdzie¶ w
opcjach zasilania. Przeoczyłe¶ :)
--
Jacek

Data: 2011-11-13 17:08:34
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "Jacek Maciejewski"
napisał w wiadomo¶ci
[...]

Ja dla odmiany też nie widziałem jeszcze przy uruchamianiu loga z napisem Intel... Sprawdziłem jeszcze raz i w biosie nic takiego nie ma. Szukałem słów zawieraj±cych słowo "power" itp.

--
krzysiek

Data: 2011-11-14 15:06:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 13 Nov 2011 17:08:34 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Ja dla odmiany też nie widziałem jeszcze przy uruchamianiu loga z napisem Intel... Sprawdziłem jeszcze raz i w biosie nic takiego nie ma. Szukałem słów zawieraj±cych słowo "power" itp.

http://www.msi.com/product/mb/P4M900M2-L.html#/?div=Manual
http://www.msi.com/product/mb/P4M900M2-F.html#/?div=Manual
strona 3-7, opis opcji Full Screen LOGO Display.

[ Jeżeli spotkałe¶ kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach      ]
[ możesz ¶miało zapomnieć.      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-11-13 17:36:33
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.11.2011 16:16, krzysztof posłuszny pisze:
Uruchamiam komputer i po chwili na ekranie ukazuje się biały kwadrat z
napisem Intel. Na samym dole ekranu pojawia się napis "Press Tab to show
POST screen" po nacisnięciu przycisku tab pojawia się ekran POST z logo

A co Ci to przeszkadza? :)

[...]

Praktycznie każda płyta ma tak± opcję. Zazwyczaj nazywa się
to np. "full-screen logo".

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-13 17:59:07
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

W sumie to chyba nic. Kwestia przyzwyczajenia.

Data: 2011-11-14 22:58:15
Autor: Remek
Użytkownik "krzysztof posłuszny" napisał:

W sumie to chyba nic. Kwestia przyzwyczajenia.

Różne cuda wyny slaj± twórcy BIOSów. W tym przypadku chodzi prawdopodobnie o
przyspiezenie uruchamiania komputera. Je¶li tak, to niewiele. Mam tę płytę i
zdaje się, że w BIOSie jest opcja wł±czenia wy¶wietlania procedury POST, ale nie
sprawdze teraz. Płyta leży w pudełku.

Remek

Data: 2011-11-14 23:14:22
Autor: Radosław Sokół
W dniu 14.11.2011 22:58, Remek pisze:
Różne cuda wyny slaj± twórcy BIOSów. W tym przypadku chodzi prawdopodobnie o
przyspiezenie uruchamiania komputera. Je¶li tak, to niewiele. Mam tę płytę i

Przyspieszenia? W±tpię, może nawet przeciwnie. Chodzi po
prostu o reklamę. I o ukrycie przed przeciętnym użytkowni-
kiem informacji, które mog± go przerazić lub skłonić do
zrobienia czego¶, czego nie powinien robić (np. naci¶nię-
cia jakiego¶ klawisza).

Poza tym niektórym bardziej się podoba, gdy uruchamianiu
komputera towarzysz± kolejne eleganckie plansze graficzne,
a nie przewalaj±ce się przez ekran wiersze tekstu :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-15 09:41:00
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Ja osobi¶cie wolałbym t± drug± opcje z wierszami tekstu. A co do uruchamiania to rzeczywi¶cie komputer uruchamia się dużo szybciej.

Data: 2011-11-15 10:55:08
Autor: WiesłaW
Dnia 15-11-2011 o 09:41 krzysztof posłuszny napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Zawsze w takich przypadkach zastanawiam się dlaczego ludziska nie
zaczynaj± szukać wsparcia u samego producenta?
Nie jestem pewien, czy o to chodzi bo pięć klików po internecie to
byłoby chyba za proste :)

Manual płyty P4M900M2-L - ustawienia BIOSu:
Zakładka - Advanced BIOS Features

Full Screen LOGO Display
This item enables you to show the company logo on the bootup screen.
Opcja ta umożliwia pokazanie logo firmy na ekranie ładowania.

Settings are:
[Enabled]
Shows a still image (logo) on the full screen at boot.
Pokazuje nieruchomy obraz (logo) na pełnym ekranie podczas startu systemu.
[Disabled]
Shows the POST messages at boot.
Wy¶wietla komunikaty POST podczas uruchamiania systemu.

"Szybkie uruchamianie" o którym pisał Remek:
Quick Boot
Setting the item to [Enabled] allows the system to boot within 5 seconds
since it will skip some check items.
Ustawianie pozycji na [Enabled] pozwala na uruchomienie systemu w ci±gu
5 sekund.

całe wsparcie dla P4M900M2-L - sterowniki, BIOSY itp na stronie:
http://pl.msi.com/product/mb/P4M900M2-L.html#/?div=Driver&os=All
http://pl.msi.com/product/mb/P4M900M2-F.html#/?div=Driver&os=All

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-15 13:32:59
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "WiesłaW" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Dnia 15-11-2011 o 09:41 krzysztof posłuszny napisał na pl.comp.pecet:
[...]
[...]

W tych manualach wszystko jest super opisane tylko jest mały problem. Jest tam opisywany bios american mega... a ja mam phoenix i czę¶ci tych funkcji o których pan pisze po prostu niema. Nie ma zwłaszcza tych na których najbardziej mi zależy. Co dalej z tym fantem zrobić? Wgrać nowy bios? Niebardzo mi się to u¶miecha bo z tym wgrywaniem róznie bywa.

Data: 2011-11-16 00:24:06
Autor: WiesłaW
Dnia 15-11-2011 o 13:32 krzysztof posłuszny napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Tak my¶lałem. W takim razie to już nie jest MSI.
Spróbuj poszukać manuala tutaj:
http://www.medion.com/de/service/download/handbuch.php

Niestety, kupuj±c takie wynalazki trzeba się liczyć z kłopotami.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-15 09:27:17
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Zapytam tak całkiem przypadkiem i na marginesie-Nie ma pan przypadkiem orginalnej płyty CD ze sterownikami do P4M900M2? Bardzo by mi się przydała...

Data: 2011-11-15 17:17:40
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:27:17 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Zapytam tak całkiem przypadkiem i na marginesie-Nie ma pan przypadkiem orginalnej płyty CD ze sterownikami do P4M900M2? Bardzo by mi się przydała...

Sterowników ze strony producenta ¶ci±gn±ć nie możesz?

[ Romantyk człowiek, któremu miło¶ć zdarza się czę¶ciej, niż seks.         ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-11-15 17:41:10
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Mogę a nawet to zrobiłem ale jednak wolałbym te które były w komplecie. No ale jak nie to nie...

Data: 2011-11-15 16:54:32
Autor: kamil
On 15/11/2011 16:41, krzysztof posłuszny wrote:

[...]

Używanie kilkuletnich sterowników z takiej płyty jest kompletnie bez sensu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-15 18:37:59
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Być może masz rację ale nie do końca. Mam stary komputer i stare sterowniki na płycie (orginalne) i ten komputer działa do dzi¶. Pięć dni temu złozyłem nowy komputer pobrałem najnowsze sterowniki i co? A no to że jednym słowem s± do d***y. Nie chc± się zainstalować a jak się już zainstaluj± to nie działaj± - brak dzwięku....

Data: 2011-11-15 21:12:27
Autor: Animka
Press Tab to show POST Screen
W dniu 2011-11-15 18:37, krzysztof posłuszny pisze:

UĹĽytkownik "kamil"<kamil@spam.com>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
On 15/11/2011 16:41, krzysztof posłuszny wrote:

UĹĽytkownik "PrzemysĹ‚aw Ryk"<przemyslaw.ryk@gmail.com>  napisaĹ‚ w
wiadomości
[...]

Sterowników ze strony producenta ściągnąć nie możesz?

[...]

na płycie (orginalne) i ten komputer działa do dziś. Pięć dni temu złozyłem
nowy komputer pobrałem najnowsze sterowniki i co? A no to że jednym słowem
są do d***y. Nie chcą się zainstalować a jak się już zainstalują to nie
działają - brak dzwięku....

Zainstaluj/dodaj kontrolery dźwięków i gier.

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-11-15 21:29:43
Autor: krzysztof posłuszny
Press Tab to show POST Screen

UĹĽytkownik "Animka"
napisał w wiadomości
W dniu 2011-11-15 18:37, krzysztof posłuszny pisze:
[...]

Zainstaluj/dodaj kontrolery dźwięków i gier.

Szkoda żeś tam taka mądra nie była!

Data: 2011-11-15 20:19:35
Autor: Animka
W dniu 2011-11-15 17:41, krzysztof posłuszny pisze:

UĹĽytkownik "PrzemysĹ‚aw Ryk"<przemyslaw.ryk@gmail.com>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Skoro były w komplecie to gdzie ten komplet? Trzeba zgłosić brak tam gdzie się kupowało.

animka