Presta - czy naprawialna ?

Data: 2009-04-07 11:25:14
Autor: ąćęłńóśźż
Presta - czy naprawialna ?
Popuszcza zaworek Presta, akurat w okolicy wykupili tanie w potrzebnym rozmiarze dętki z takim zaworem i wolałbym naprawić stary.
Środek nie daje się wykręcić - a powinien?
Można ew. szukać gdzieś po sklepach rowerowych samych "wkładek" do zaworków Presta?
JaC

Data: 2009-04-07 11:57:07
Autor: Jan Cytawa
Presta - czy naprawialna ?
[...]

Zaworki te sa nierozbieralne od przodu. Tak ze nic nie poradzisz. Musisz
sobie kupic nowa detke.
Rozwaz mozliwosc rozwiercenia obreczy i przejscia na zawor samochodowy.
Jest duzo mocniejszy .

Jan Cytawa

Data: 2009-04-07 12:15:14
Autor: MadMan
Presta - czy naprawialna ?
Dnia Tue, 07 Apr 2009 11:57:07 +0200, Jan Cytawa napisał(a):

Rozwaz mozliwosc rozwiercenia obreczy i przejscia na zawor samochodowy.
Jest duzo mocniejszy .

Ja nie wiem co wy robicie że prestę uwalacie. Ja od prawie 7kkm nie mam
z tymi zaworami żadnych problemów, jedyne uszkodzenia dętek to snejki i
przetarcia od uszkodzonej opony. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-07 12:17:56
Autor: __Maciek
Presta - czy naprawialna ?
Tue, 7 Apr 2009 12:15:14 +0200 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl>
napisał:

Ja nie wiem co wy robicie że prestę uwalacie. Ja od prawie 7kkm nie mam
z tymi zaworami żadnych problemów, jedyne uszkodzenia dętek to snejki i

Snejki? WTF? Znaczy że jak jedziesz to wąż podbiega i przegryza dętkę?
:-)

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-07 03:51:58
Autor: Kuba Abuk
Presta - czy naprawialna ?
On Apr 7, 12:17 pm, __Maciek <i80c...@cyberspace.org> wrote:

Snejki? WTF? Znaczy że jak jedziesz to wąż podbiega i przegryza dętkę?
:-)

Spuść połowę powietrza z tylnego koła. Zabierz ze sobą łyżki do opon.
Najedź z impetem na krawężnik lub większy kamień bez wstawania z
siodła. Poszukaj węża przy użyciu łyżek do opon i opisz swoje
odczucia.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-07 12:44:35
Autor: Coaster
Presta - czy naprawialna ?
napisał:

[...]

Musze cie oswiecic - weze nie biegaja (nie maja czym przebierac) :-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-07 12:47:42
Autor: __Maciek
Presta - czy naprawialna ?
Tue, 07 Apr 2009 12:44:35 +0200 Coaster <manypeny@mac.com> napisał:

Snejki? WTF? Znaczy że jak jedziesz to wąż podbiega i przegryza dętkę?
:-)
Musze cie oswiecic - weze nie biegaja (nie maja czym przebierac) :-P

Przebierają całym ciałem :-)

Ale o co tak naprawdę chodzi z tymi snejkami?

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-07 13:42:10
Autor: Coaster
Presta - czy naprawialna ?
__Maciek wrote:
[...]

A bo ja wiem? Mnie unikaja, lat 70-tych zlapalem jednego ;-)

Data: 2009-04-07 13:59:31
Autor: __Maciek
Presta - czy naprawialna ?
Tue, 07 Apr 2009 12:47:42 +0200 __Maciek <i80c586@cyberspace.org>
napisał:

Przebierają całym ciałem :-)
Ale o co tak naprawdę chodzi z tymi snejkami?

No dobra, już znalazłem...

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-07 15:14:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
Presta - czy naprawialna ?

napisał:

>Przebierają całym ciałem :-)
>Ale o co tak naprawdę chodzi z tymi snejkami?

No dobra, już znalazłem...

To?
http://i136.photobucket.com/albums/q179/Snakes_Incorporated/rat_snake_02.jpg
:)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-07 19:10:01
Autor: Adrian S.
Presta - czy naprawialna ?

napisał:

Przebierają całym ciałem :-)
Ale o co tak naprawdę chodzi z tymi snejkami?

No dobra, już znalazłem...

 O jezu on chyba naprawdę nie wiedział co to jest ugryzienie węża :)

<lol> ;D

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-08 11:24:54
Autor: __Maciek
Presta - czy naprawialna ?
Tue, 07 Apr 2009 19:10:01 +0200 "Adrian S."
<adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> napisał:

Przebierają całym ciałem :-)
Ale o co tak naprawdę chodzi z tymi snejkami?
No dobra, już znalazłem...

O jezu on chyba naprawdę nie wiedział co to jest ugryzienie węża :)

Ano. Ja się tam na tym bajkerskim slangu nie znam :-) Ale już teraz
wiem co to jest snakebite, chociaż mnie się to jeszcze nie trafiło.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Data: 2009-04-07 14:29:14
Autor: Krzysztof Olszak
Presta - czy naprawialna ?
MadMan pisze:

Ja nie wiem co wy robicie że prestę uwalacie. Ja od prawie 7kkm nie mam
z tymi zaworami żadnych problemów,

Wystarczy do oporu dokrecic iles razy nakretke blokujaca rdzen zamontowany w zaworze. W efekcie mozna urwac gwintowana czesc rdzenia.

Krzysztof

Data: 2009-04-07 14:38:10
Autor: Alfer_z_pracy
Presta - czy naprawialna ?
Krzysztof Olszak napisał:
Wystarczy do oporu dokrecic iles razy nakretke blokujaca rdzen zamontowany w zaworze. W efekcie mozna urwac gwintowana czesc rdzenia.

Z wyczuciem, wszystko z wyczuciem! Zgodzę się że tak się może zdazrzyć, sam raz tak wentyl urwałem. Jednak jako zwolennik presty twierdzę, że to trwałe urządzenie jest. A przede wszystkim dmucha się łatwiej niż samochodowy, i proszę nie wspominajcie o argumencie że na stacjach benzynowych są kompresory pod samochodowy. W puszczy czy w górach jest mało stacji benzynowych :)

Pzdr
A.

Data: 2009-04-07 14:46:37
Autor: Coaster
Presta - czy naprawialna ?
Alfer_z_pracy wrote:
Krzysztof Olszak napisał:
Wystarczy do oporu dokrecic iles razy nakretke blokujaca rdzen zamontowany w zaworze. W efekcie mozna urwac gwintowana czesc rdzenia.

Z wyczuciem, wszystko z wyczuciem!

Oh yeah, oh, jeah...

Zgodzę się że tak się może zdazrzyć, sam raz tak wentyl urwałem.

Jeszcze nie.

Jednak jako zwolennik presty twierdzę, że to trwałe urządzenie jest.

Jest. I ladniejsze od Shradera.

przede wszystkim dmucha się łatwiej niż A przede wszystkim dmucha się łatwiej niż
samochodowy, i proszę nie wspominajcie o argumencie że na stacjach benzynowych są kompresory pod samochodowy. W puszczy czy w górach jest mało stacji benzynowych :)

Azaliz, nie sa niewolnikami uzaleznionionymi stale od cywilizacji ;-)

Data: 2009-04-07 18:09:03
Autor: Krzysztof Olszak
Presta - czy naprawialna ?
Alfer_z_pracy pisze:

Z wyczuciem, wszystko z wyczuciem! Zgodzę się że tak się może zdazrzyć, sam raz tak wentyl urwałem.

Ja trzy razy, ale tez i same detki byly produktem z nizszej polki. Wiec mogla to byc nie tylko kwestia wyczucia.

Jednak jako zwolennik presty twierdzę, że to trwałe urządzenie jest. A przede wszystkim dmucha się łatwiej niż samochodowy,

Nie zauwazylem az takiej roznicy, a mam dwa rowery i oba typy zaworow. Ale to moze kwestia czym sie pompuje powietrze...

i proszę nie wspominajcie o argumencie że na stacjach benzynowych są kompresory pod samochodowy. W puszczy czy w górach jest mało stacji benzynowych :)

Los jest na tyle wredny ze raczej zadko sie zdarza zlapac gume akurat w poblizu kompresora. A w kolarce mam preste. :-)

Krzysztof

Data: 2009-04-07 14:43:40
Autor: Coaster
Presta - czy naprawialna ?
Krzysztof Olszak wrote:
MadMan pisze:

[...]

Trzeba miec czule paluszki.

Data: 2009-04-09 09:56:45
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Presta - czy naprawialna ?
Dnia 07.04.2009 14:29 użytkownik Krzysztof Olszak napisał :
MadMan pisze:

[...]

Każe Ci ktoś dokręcać zawór na chama? Dokręca się tyle, żeby miał zablokowaną możliwość ruchu i tylko tyle. W ten sposób można uwalić każdy gwint, również w zaworze samochodowym.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-08 01:19:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Presta - czy naprawialna ?
On Tue, 7 Apr 2009, MadMan wrote:

Ja nie wiem co wy robicie że prestę uwalacie.

  Też nie wiem.
  Ale właśnie mam "uwaloną" :P, co mi wyszło przy próbie dopompowania
u znajomego. Na szczęście miał kompresor pod ręką, więc dopompowaliśmy,
dokręciłem śrubkę i trzyma, obeszło się bez natychmiastowej wymiany,
ale to *wyłącznie* kwestia czasu.
  Żeby nie było - pierwszy przypadek od niewiemileczasu.
  Ale się zdarzył...

Ja od prawie 7kkm

  Licząc dętki wymienione z okazji poprzebijania, to niewątpliwie
zawór trafił mi się na *dużo* większy przebieg... ale się
trafił.
  Akurat krótko przed tym wątkiem :)
  Zmowa musi jakować być :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-07 12:21:46
Autor: PeJot
Presta - czy naprawialna ?
Jan Cytawa pisze:
[...]

Zrobić kontrolowaną dziurę od spodu, tą drogą rozebrać zawór i dać nowy grzybek pochodzący z innej dętki, a potem zakleić dziurę.

Rozwaz mozliwosc rozwiercenia obreczy i przejscia na zawor samochodowy.
Jest duzo mocniejszy .

True, true.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-07 12:45:14
Autor: ąćęłńóśźż
Presta - czy naprawialna ?
To już bym chyba wolał żelu antyprzebiciowego wstrzyknąć, skoro naprawia dziury w dętce, to i pewnie drobne nieszczelności w zaworku też da radę.
JaC

-- -- -

Data: 2009-04-07 12:23:49
Autor: ąćęłńóśźż
Presta - czy naprawialna ?
Presta ma zalety, chociazby lepiej pasuje do mojej pompki ;-))

Zaworki samochodowe jeszcze jako tako (pod warunkiem, że są z nakrętką mocującą zaworek do obręczy, a ostatnio dętki z takimi nakretkami znikają na rzecz oblanych gumą), ale Dunlopy mi nie pasują, za krótki ten wystający z zaworka "cycek" i zacisk pompki noznej spada :-(((
JaC

-- -- -

Data: 2009-04-08 12:26:19
Autor: Jan Srzednicki
Presta - czy naprawialna ?
On 2009-04-07, Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
[...]

Ale obręcz, chcąc nie chcąc, wtedy nie jest.

Data: 2009-04-09 08:50:02
Autor: Jan Cytawa
Presta - czy naprawialna ?
Jan Srzednicki napisał:

Ale obręcz, chcąc nie chcąc, wtedy nie jest.

A myslisz, ze producent robiac pod rozne zawory te same obrecze to ich
nie wierci?

Jan Cytawa

Data: 2009-04-09 13:06:10
Autor: Jan Srzednicki
Presta - czy naprawialna ?
On 2009-04-09, Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Jan Srzednicki napisał:

Ale obręcz, chcąc nie chcąc, wtedy nie jest.

A myslisz, ze producent robiac pod rozne zawory te same obrecze to ich
nie wierci?

Myślę, że im większy otwór, tym obręcz słabsza w tym jednym konkretnym
miejscu. Myślisz, że się mylę?

Data: 2009-04-09 15:24:54
Autor: fabian
Presta - czy naprawialna ?
On 2009-04-09, Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Jan Srzednicki napisał:

[...]

No co ty?! A jak producent wywierci większą dziurkę to też osłabia? ;)

Fabian.

Data: 2009-04-09 16:19:15
Autor: chary
Presta - czy naprawialna ?
On 2009-04-09, Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Jan Srzednicki napisał:

[...]

Mysle, ze masz racje. Teoretycznie. W praktyce nie slyszalem nigdy o kims, kto by uszkodzil obrecz z powodu tego, ze mial zbyt duzy otwor na wentyl.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"W kazdym innym interesie duza konkurencja.
A w polityce duren na lapowniku i zlodziejem pogania.
Latwo sie wybic."

Data: 2009-04-09 15:24:29
Autor: Jan Srzednicki
Presta - czy naprawialna ?
On 2009-04-09, chary <chary@onet.pl> wrote:
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-04-09, Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
[...]

Ja też nie. Ale np. DT Swiss daje obręcze tylko na Presty i cofa
gwarancję w przypadku rozwiercenia. Może to być oczywiście zależne od
konstrukcji samej obręczy.

Data: 2009-04-09 21:19:31
Autor: PeJot ( home)
Presta - czy naprawialna ?
Jan Srzednicki pisze:

Ja też nie. Ale np. DT Swiss daje obręcze tylko na Presty i cofa
gwarancję w przypadku rozwiercenia.

Każdy powód jest dobry, żeby klientowi uwalić gwarancję.

Może to być oczywiście zależne od
konstrukcji samej obręczy.

Właśnie. Nie sądzę, aby poza w/w obręcze były konstruowane i produkowane pod konkretny wentyl, tzn. nie widać jakichś konkretnych różnic wymiarowych pomiędzy obręczą z małym i dużym otworem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-09 21:53:11
Autor: PeJot ( home)
Presta - czy naprawialna ?
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Nie chcę wywoływać kolejnej burzy w szklance wody, ale wychodzi na to, że to jest kolejna nieciekawa cecha Presta. Schradera idzie naprawić, wymieniając wkładkę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Presta - czy naprawialna ?