Prezent a sprzedaż na Allegro

Data: 2013-12-01 13:37:01
Autor: Marek
Prezent a sprzedaż na Allegro
Witam,

kupiłem dziewczynie prezent, który okazał się nietrafiony. Postanowiła więc sprzedać go na Allegro. Jednak cena rynkowa jest kilkaset złotych wyższa, niż okazyjna cena zakupu przeze mnie. Jeśli uda się sprzedać drożej niż kwota na paragonie to dziewczyna powinna odprowadzić podatek od różnicy kwoty minus koszty Allegro? A może podatek od całej kwoty, jeśli to prezent ?

Pozdrawiam
Marek

Data: 2013-12-01 14:04:34
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-01 13:37, Marek pisze:
[...]

Najpierw od darowizny, potem dochodowy.
Jeśli prezentu nie przyjmie, to nie zapłaci od darowizny. Jeśli to Ty go sprzedasz, to zapłacisz tylko dochodowy. Taki genialny system.
A najlepiej, to siedź cicho.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-01 16:17:21
Autor: Marek
W dniu 2013-12-01 14:04, sqlwiel pisze:

Najpierw od darowizny, potem dochodowy.
Jeśli prezentu nie przyjmie, to nie zapłaci od darowizny. Jeśli to Ty go
sprzedasz, to zapłacisz tylko dochodowy. Taki genialny system.
A najlepiej, to siedź cicho.

Wyszło na to, że dziewczyna oddała mi pieniądze za zakup, twierdząc, że to za drogi prezent - czyli wychodzi na to, że kupiła sama. W takim razie jedynie dochodowy w przypadku sprzedaży drożej niz zakup.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2013-12-01 16:45:09
Autor: Maciek
W dniu 2013-12-01 16:17, Marek pisze:
Wyszło na to, że dziewczyna oddała mi pieniądze za zakup, twierdząc, że to za drogi prezent - czyli wychodzi na to, że kupiła sama. W takim razie jedynie dochodowy w przypadku sprzedaży drożej niz zakup.
Zaraz, zaraz. Nie musiała się przecież ruszać z domu, Ty dokonałeś
zakupu i dostarczyłeś prezent. Wygląda mi to na wyraźny przychód, od
którego powinna zapłacić podatek :->

Maciek

Data: 2013-12-02 09:18:45
Autor: sqlwiel
[...]

No to dopiero przesrane...
Ona - p. od darowizny od prezentu,
Ty - p. od darowizny od gotówki
Ona - p. od zysku ze sprzedaży
:)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-02 10:19:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Prezent a sprzedaż na Allegro
On Sun, 1 Dec 2013, Marek wrote:

Wysz³o na to, ¿e dziewczyna odda³a mi pieni±dze za zakup, twierdz±c, ¿e to za
drogi prezent - czyli wychodzi na to, ¿e kupi³a sama.

  Od Ciebie.
  Skoro "kilkaset z³ dro¿ej ni¿ rynkowo" implikuje spor± warto¶æ,
mo¿na zak³adaæ ¿e ponad 1000z³ wchodzi w rachubê.
  Znaczy PCC kto¶ tu powinien zap³aciæ, i to kupuj±cy.
  Jeszcze pojawi siê pytanie od kogo kupi³e¶ Ty.
  Te¿ o PCC (to pytanie)
  Dobrze mi wysz³o?

(czy kto¶ co¶ tu wspomina³ o siedzeniu cicho? ;))

pzdr, Gotfryd

Prezent a sprzedaż na Allegro