Prezes po polsku

Data: 2012-12-10 11:28:02
Autor: leszek niewiadomski
Prezes po polsku
Pani Jadwiga S. tlumaczy z wolskiego na polski:
>Prezes PiS Jarosław Kaczyński wezwał do ograniczenia praw Niemców w Polsce do takiego poziomu, jaki rodacy mają za Odrą. – Porównywanie statusu Polaków pracujących w Niemczech z autochtonami na Opolszczyźnie to nieporozumienie. Prezes Kaczyński powinien raczej porównać do tego, czego chcemy dla Polaków na Litwie – oceniła profesor Jadwiga Staniszkis.
Prof. Jadwiga Staniszkis nie ocenia, że Jarosław Kaczyński nie powinien porównywać sytuacji polskich robotników w Niemczech i niemieckiej mniejszości w Polsce.Jadwiga Staniszkis oceniła, że media spłaszczyły przekaz z przemówienia Jarosława Kaczyńskiego, w którym domagał się zrównania praw Niemców i Polaków. Oceniła, że "wywód prezesa był znacznie bardziej subtelny".

Zdaniem socjolog warto się przyjrzeć sytuacji w polskich mediach. – Trudno powiedzieć, jaki wpływ na dyskurs ma struktura własności. Pewnie w niektórych sprawach jest tabu, ale w sprawach wewnętrznych może to pozwala szerzej spojrzeć – oceniła prof. Jadwiga Staniszkis. Stwierdziła jednak, że repolonizacja jest niemożliwa ze względów finansowych.

Zdaniem prof. Staniszkis zaostrzenie dyskursu politycznego to w dużej mierze wina mediów, które w pogoni za sensacją szukają najbardziej skrajnych wypowiedzi. – Mowa nienawiści służy do demobilizowania wyborców, bo im większa polaryzacja sceny politycznej, tym trudniej im przejść na drugą stronę, bo muszą wtedy zburzyć swój cały obraz świata – tłumaczyła socjolog.

Sympatyzująca z PiS badaczka stwierdziła, że raczej nie wybiera się na marsz organizowany 13 grudnia przez PiS. – Nie jestem zwolenniczką polityki ulicy, bo to jeszcze bardziej upraszcza przekaz – stwierdziła. – Ten marsz przypomina te brudne sekrety pokolenia "Solidarności", ponad połowa społeczeństwa była za wprowadzeniem stanu wojennego – przypomniała.<

itd. pod http://natemat.pl/42517,staniszkis-porownywanie-pracujacych-w-niemczech-polakow-i-niemieckich-autochtonow-z-opolszczyzny-to-nieporozumienie

Cos mi sie widzi, ze pani profesor niedlugo stanie po stronie ZOMO? Chyba ze sie - jak zwykle - myle?
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2012-12-10 12:51:28
Autor: Trybun
Prezes po polsku
W dniu 2012-12-10 11:28, leszek niewiadomski pisze:

>Prezes PiS Jarosław Kaczyński wezwał do ograniczenia praw Niemców w Polsce do takiego poziomu, jaki rodacy mają za Odrą.
ln.

I jest to słuszna koncepcja. MSZ powinno także jakoś się zrewanżować mieszkańcom USA za to w jaki sposób traktują Polaków.

Data: 2012-12-10 13:40:51
Autor: leszek niewiadomski
Prezes po polsku
Am 10.12.2012 12:51, schrieb Trybun:
W dniu 2012-12-10 11:28, leszek niewiadomski pisze:

>Prezes PiS Jarosław Kaczyński wezwał do ograniczenia praw Niemców w
Polsce do takiego poziomu, jaki rodacy majÄ… za OdrÄ….
ln.

I jest to słuszna koncepcja. MSZ powinno także jakoś się zrewanżować
mieszkańcom USA za to w jaki sposób traktują Polaków.

Jak Polska wprowadzi wizy dla Amerykancow, to ci przeniosa Polonusow do rezerwatow?
ln.

Data: 2012-12-10 14:24:23
Autor: Trybun
Prezes po polsku
W dniu 2012-12-10 13:40, leszek niewiadomski pisze:
> [...]

mieszkańcom USA za to w jaki sposób traktują Polaków.

Jak Polska wprowadzi wizy dla Amerykancow, to ci przeniosa Polonusow do rezerwatow?

To jest już ich sprawa jak się zachowają. My Polacy nie powinniśmy się godzić na traktowanie jak kogoś gorszego, gdy ktoś postanowi że jesteśmy jednak gorsi, to po prostu odpłaćmy tym samym..
Tak się czasem zastanawiam czy Jankesi nie mają na nas jakiegoś haka. Może ta nasza uległość bierze się z szantażu że możemy zapłacić odszkodowania za pożydowskie mienie? Bo tak naprawdę nie chce mi się wierzyć że ta wręcz lokajowska postawa m.in A. Kwaśniewskiego bierze się tylko z obietnic płatnych odczytów na uczelniach USA. Musi to być coś więcej..

Prezes po polsku