Prezesa J. wspomnie艅 czar

Data: 2012-12-09 14:16:39
Autor: Bogdan Idzikowski
Prezesa J. wspomnie艅 czar
By艂a jedna partia. Jedynie s艂uszna, dominuj膮ca, by艂y jakie艣 inne, ale jedna jedynie s艂uszna partia robi艂a z nimi co chcia艂a. To by艂y takie przystawki.
 Pa艅stwo by艂o wtedy silne, takie w艂a艣nie lubi臋. S艂u偶by by艂y naprawd臋 mocne. Puszkowano kogo w艂adza chcia艂a zapuszkowa膰.
 Media nie by艂y g艂upie i rozzuchwalone jak dzi艣. By艂a, i s艂usznie, cenzura, kt贸ra odsiewa艂a to co z艂e, co ludowej ojczy藕nie nie s艂u偶y艂o.
 To by艂a Polska taka bardzo solidarna. Wszystko by艂o po r贸wno. No dobrze, ludzie partii mieli ciut wi臋cej, ale w ko艅cu ludzie partii to jednostki najbardziej odpowiedzialne, musz膮 mie膰 ciut wi臋cej. Ludzie mieli 艂adne ubrania, skromne, nie tak jak w Chinach, ale jednak skromne. Mo偶e szare, ale nie by艂o tej wstr臋tnej pstrokacizny.
 呕ycie w og贸le by艂o prostsze. Nie by艂o tego ca艂ego internetu, gdzie ludzie ogl膮daj膮 pornografi臋, gdzie m艂odzie偶 ulega rozpu艣cie. Ja na przyk艂ad zawsze s艂ucha艂em mamy. Inni te偶 s艂uchali mam.
 Zagra艂em wtedy z bratem w takim filmie. Kolorowym. Ale nie byli艣my 偶adnymi celebrytami, co to to nie. Nie tak jak ci celebryci dzisiejsi. Nie chodzili艣my do Dzie艅 Dobry TVN ani do Pytania na 艢niadanie. Ka偶d膮 woln膮 chwil臋 po艣wi臋ca艂o si臋 nauce, Zreszt膮 sam W艂odzimierz Ilicz Lenin powiedzia艂, 偶e zadaniem m艂odzie偶y jest uczy膰 si臋, uczy膰 i jeszcze raz uczy膰.
 Moje 偶ycie te偶 by艂o prostsze. Nikt si臋 wtedy z cz艂owieka nie nabija艂, 偶e nie ma konta w banku, prawa jazdy. Ju偶 wtedy nie umia艂em korzysta膰 z bankomatu. Teraz dalej nie umiem, ale inni podobno umiej膮. Im teraz w g艂owie tylko pieni膮dze, konta i bankomaty. Ma艂o ideowi s膮.
 Banki by艂y polskie. Nie trzeba ich by艂o repolonizowa膰! A teraz trzeba. Tylko te Skoki s膮 porz膮dne.
 By艂a prasa, ale - jak m贸wi艂em - by艂y w niej tre艣ci odpowiedzialne. I nie by艂o tych kolorowych pism, kt贸re powsta艂y, by nas os艂abi膰. Jak jaki艣 towarzysz partyjny bra艂 艣lub czy mia艂 dziecko, to go w prasie nie pokazywali. Bo i po co.
 Nie by艂o grilla. Ja przed ostatnimi wyborami prezydenckimi te偶 mia艂em, jak to oni m贸wi膮, ustawk臋 z tym ca艂ym grillem. Obrzydliwe. Musia艂em si臋 u艣miecha膰, czego nie lubi臋. I jeszcze sobie r臋ce poparzy艂em.
 Przyw贸dc膮 by艂 komunista, ale dobry towarzysz. M贸wili, 偶e by艂 star膮 zrz臋d膮, ale to by艂 porz膮dny cz艂owiek. Nie ulega艂 konsumpcjonizmowi. Dba艂, by inni te偶 mu nie ulegali.
 To by艂y pi臋kne czasy. Komu to przeszkadza艂o? Za kilka dni id臋 z moimi towarzyszami walki i pracy na demonstracj臋. B臋dziemy si臋 stanowczo domagali powrotu tamtych czas贸w.
http://tiny.pl/hksg4

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Prezesa J. wspomnie艅 czar