Prezydent Ukrainy nie zapalił świeczek na żydowskich chanukowych menorach

Data: 2011-01-03 17:08:40
Autor: mkarwan
Prezydent Ukrainy nie zapalił świeczek na żydowskich chanukowych menorach
"Prezydent Ukrainy Wiktor Janukowicz odmówił przyjęcia zaproszenia do synagogi celem zapalenia tam świątecznych świeczek - informują rosyjskie i ukraińskie media.

Janukowicz pogratulował przywódcom żydowskim ich święta, lecz odmówił udania się do synagogi. Według Anny Herman, szefowej biura prezydenckiego: "Janukowicz nie wybiera swojej wiary aby potem ją odrzucić".
Janukowicz jest członkiem Ukraińskiego Kościoła Prawosławnego Patriarchatu Moskiewskiego.

Naczelny Rabin Ukrainy, Moshe Reuven Azman wyraził nadzieję na wizytę prezydenta Janukowicza w głównej synagodze w Kijowie z okazji świąt Chanuka. "Wszyscy prezydenci w wielu krajach zawsze przychodzą aby celebrować Chanukę i zapalać świece.
Mam nadzieję, że Wiktor Janukowicz i nas odwiedzi." - powiedział rabin Azman.
Ku jego rozczarowaniu, a uznaniu innych, prezydent Janukowicz podjął odmienną decyzję".
źródło http://www.konserwatyzm.pl/aktualnosci.php/Wiadomosc/7458/
http://ruskline.ru/news_rl/2010/12/20/viktor_yanukovich_otkazalsya_vozzhigat_hanukalnuyu_svechu/

Data: 2011-01-03 17:36:14
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-03 17:08, mkarwan pisze:
[...]

To niezbyt dobrze o nim świadczy.

Data: 2011-01-03 09:01:31
Autor: Marek
On Jan 3, 5:36 pm, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
W dniu 2011-01-03 17:08, mkarwan pisze:

> "Prezydent Ukrainy Wiktor Janukowicz odm wi przyj cia zaproszenia do
> synagogi celem zapalenia tam wi tecznych wieczek - informuj
> rosyjskie i ukrai skie media.

> Janukowicz pogratulowa przyw dcom ydowskim ich wi ta, lecz odm wi
> udania si do synagogi.

To niezbyt dobrze o nim wiadczy.

To normalne u zydokomuny, ze ma swoich w dupie...

Data: 2011-01-03 18:09:52
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ifstv9$1eo$1news.onet.pl...
[...]

Postąpił tak, jak pisowcy, którzy nie chcieli podzielić się opłatkiem.

Data: 2011-01-04 10:50:29
Autor: jadrys
[...]

A co to ma do rzeczy? Mówimy o Prezydencie, głowie państwa a nie o członkach jakiejś partii.

Data: 2011-01-04 10:50:19
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-03 18:12, mkarwan pisze:
[...]

Pokazuje w ten sposób że nie jest Prezydentem wszystkich Ukraińców.

Data: 2011-01-04 10:27:54
Autor: K.S.
to bardzo dobrze o nim świadczy

[...]

Jest wierny swojej religii - traktuje ją poważnie - nie jako folklor.
Gdyby udał się do synagogi by wziąć udział o obchodzie tego święta, to nie widać powodu dla tórego miałby nie udać się do meczetu i ze czcią ucałować Koran.
Albo na "nabożeństwo" voodoo.

Data: 2011-01-04 10:50:01
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-04 10:27, K.S. pisze:
[...]

Prezydentowi nie przystoi manifestować ostentacyjnie swojej wiary.. W ten sposób może dzielić społeczeństwo.

Data: 2011-01-04 10:59:30
Autor: K.S.
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ifuqh6$hkg$1news.onet.pl...
[...]

A jak się miało do tego zaproszenie go przez Żydów na nabożeństwo w synagodze?
Miał tam się udać jako głowa państwa? czy jako osoba prywatna?
Bo jeśłi jako głowa państwa, to tym bardziej powinien odmówić! (aby "nie dzielić...").

Data: 2011-01-04 16:49:01
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-04 10:59, K.S. pisze:

[...]

Zapalenie świeczek to chyba nie nabożeństwo.?
A jako kto miał się tam udać, - oczywiście jako ten jako kto został zaproszony.

Data: 2011-01-04 14:29:44
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
K.S. wrote:

[...]

Swojej religii? Toż to stary komuch.
Sam siebie uważa za Ukraińca (choć ma korzenie białoruskie), a wśród ukraińców dominującą religią jest chrześcijaństwo, które korzenie ma
w Judaiźmie. Uczestniczenie w obrzedach tego święta w żaden sposób nie kłóci się z religią Ukraińców, a wręcz przeciwnie.

[...]

Koran nie (rozumiem, że z tym voodoo, to tylko tak dla żartu było), bo choć korzenie Islamu są te same, to jego zasady są w dużej mierze sprzeczne z zasadamin chrześcijan.
--
Pit

Data: 2011-01-04 14:39:08
Autor: K.S.

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:ifv7bo$1mm$1news.onet.pl...
K.S. wrote:

[...]

Nie kłóci??!
Przecież Żydzi nie uznają Chrystusa za Syna Bożego!

[...]

To wcale nie było dla żartu.
Jan Paweł II ucałował Koran i uczestniczył w misteriach voodoo (miał jeszcze kilka podobnych zachowań).

Data: 2011-01-04 15:08:10
Autor: cyc
to bardzo dobrze o nim świadczy

Użytkownik "K.S." <kochamspam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >.

..................<

Jan Paweł II ucałował Koran i uczestniczył w misteriach voodoo (miał jeszcze kilka podobnych zachowań).

bo JPII -gi rozumial religie , Boga w podobny mnie sposob .
Bog jest jeden dla wszystkich . Nie ma roznych Bogow , sa tylko rozne religie , ktore w rozny sposob go postrzegaja i czcza !!.
Ten drugi element stanowi o roznorodnosci religii na swiecie i wywodzi sie z lokalnych tradycji , istniejacej na tym terenie kultury i utartych wielowiekowymi nawykami norm !.
Religie to liturgiczna otoczka nie majca nic wspolnego z wiara w Boga i majaca za cel wygranie administratorow kosciolow walki o wplywy wlasnej religii oraz demontuja mozliwosc jednosci w mysleniu o Bogu i jednoczeniu sie w  postrzeganiu Jego istoty !! .
Z takiej wlasnie filozofii , filozofii wyznaniowej jednosci , wywodzi sie ekumenniczne podejscie JPII-go do wiary co dokumentowal opisywanym wyzej uzestnictwem w dziwnych dla nas religijnych rytualach .

cyc

Data: 2011-01-04 17:32:39
Autor: K.S.
można i tak, ale...
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:ifv9ki$ahd$1news.onet.pl...

[...]

[.....]
ekumenniczne podejscie JPII-go do wiary co dokumentowal opisywanym wyzej uzestnictwem w dziwnych dla nas religijnych rytualach .

cyc

Można i tak. ale...
Jeśłi uznajemy że postrzeganie Boga (wierzenia-dogmaty) w każdej religii zawiera jakąś cząstkę prawdy i ma pewną (większą bądź mniejszą) wartość, to jaki sens ma wyznawanie jakiejkolwiek religii?
Jeśli wierzy się we wszystko, to zarazem nie wierzy się w cokolwiek - względnie (w najlepszym przypadku) wątpi się w religię swoją.
Stąd już krok do stwierdzenia, że ateiści też mają swoją cząstkę prawdy - czyli  że Boga nie ma, a wszelka religia jest nonsensem.
Wygląda więc na to, że ekunenizm prowadzi nieuchronnie do ateizmu (!!????).

Data: 2011-01-04 18:57:54
Autor: cyc
można i tak, ale...

Użytkownik "K.S." <kochamspam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifvi48$a72$1news.onet.pl...
[...]

Nieporozumienie i absolutne pomieszanie regul .
Religia to zwiazek tworzonych przez czlowieka ale na bazie wiary w Boga dogmatow np. niepokalane poczecie , czy wniebowstapienie NMP z wiara w Jego istnienie .
Jesli odrzucimy to co stworzyl czlowiek na uzytek religii a wiec te elementy , ktore sluza krzewieniu  wiary w Niego , zostanie sama niezachwiana wiara . Jesli odrzucimy wiare , pozostanie tylko zbior absurdalnych ludzkich mysli .
Dogmat , liturgia jest zbiorem narzedzi potrzebnych do podtrzymywania wiary w zakresie danej religii a nie sama wiara .
Fakt , ze taka jest natura tych elementow mozna zaobserwowac  analizujac rozwoj doktryn i zauwazajac , ze zmieniaja sie w czasie . Tu znowu powolam sie na wniebowstapienie , ktore zostalo przeciez wymyslone  przez ludzi  , bodaj w XVII wieku i na dobra sprawe , uznanie dogmatu lub nie , nie moze miec nic wspolnego z wiara w Boga . Gdyby bowiem przyjac , ze ma , to musielibysmy bez zastrzezen uznac boskosc ksiedza , ktory to wymyslil a to oznaczaloby bluznierstwo . Dogmat ten jest wiec wylacznie elementem okreslajacym rodzaj i sposob wiary w Boga a nie sama wiare !. Rodzajem takim jest np. katolicyzm !.
Tak jest ze wszystkimi elementami doktryny i uznawanie ich swiadczy o przynaleznosci do okreslonej wspolnoty wiernych a nie do wierzacych mniej lub bardziej wierzacych w Boga .
Odrzucenie doktryn , pozostajac w wierze , jest wiec tylko odrzuceniem pewnych wzorcow zachowan ( liturgia ) i sposobow postrzegania Boga a nie Jego samego !.
Na tym polega ekumenistyczne podejscie do religii !.
No , przynajmniej takie jest moje zdanie !.

cyc

Data: 2011-01-04 15:50:40
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

K.S. wrote:

[...]

Nie uznają, ale to nie chrześcijanie zapraszają żyda, a odwrotnie. Święto wywodzace się z tradycji starotestamentalnej nie uwłacza chrześcijanom. Nie obraża wspólnego Boga.

[...]

Po tym poznaje się wielkość człowieka, a wyznawców voodoo i ich swiątyń na Ukrainie raczej zbyt wielu nie ma.
--
Pit

Prezydent Ukrainy nie zapalił świeczek na żydowskich chanukowych menorach