Prieriestrojkowy dowcip.

Data: 2014-06-08 10:53:47
Autor: Micha艂
Prieriestrojkowy dowcip.

"Gromyko i Gorbaczow na bankiecie u kr贸lowej Anglii. Gorbaczow zauwa偶a, 偶e Gromyko schowa艂 do kieszeni dwie 艂y偶eczki srebrne. Szybka wymiana sekretnych znak贸w; Gorbaczow:"Jedna dla mnie! , Gromyko:"We藕 sobie sam!". W贸wczas Gorbaczow wstaje i m贸wi: "Prosz臋 Pa艅stwa o uwag臋! Chc臋 zademonstrowa膰 sztuczk臋 magiczn膮. Oto bior臋 dwie srebrne 艂y偶eczki i wk艂adam je do kieszeni. A teraz towarzysz Gromyko wyjmie je ze swojej kieszeni". (W.艁. "Najlepszy").

  tam偶e:
"(R.Reagan)- No wi臋c , jak ju偶 m贸wi艂em, "Solidarno艣膰" trzyma si臋 mocno. Zesz艂a do podziemia i walczy dalej o wolny byt dla narodu  polskiego i dla ca艂ego sowieckiego bloku. Musz臋 panom powiedzie膰, 偶e moim zdaniem zwi膮zek zawodowy "Solidarno艣膰" jest czym艣 najpi臋kniejszym we wsp贸艂czesnej historii, jest ponadczasowym symbolem, symbolem walki o ludzk膮 godno艣膰, o zr臋by wolnego 艣wiata tam, gdzie wci膮偶 jeszcze kr贸luje niewolnictwo i ucisk! I musz臋 panom wyzna膰, 偶e poczu艂em wi臋lk膮 dum臋, gdy mister Brothook przypi膮艂 mi do klapy ten znaczek z napisem "Solidarno艣膰"- poczu艂em tak膮 dum臋, jakby mi przypi臋to najwa偶niejszy z order贸w.
  (..)
  O trzynastej dwadzie艣cia zszed艂 do jadalni na parterze, gdzie jest st贸艂 z dziewi臋cioma nakryciami, i podj膮艂 lunchem grup臋 czo艂owych biznesmen贸w. Kt贸ry艣 z nich zauwa偶y艂 w klapie marynarki Reagana znaczek z napisem "Solidarno艣膰", wi臋c rzek艂:
  - Ron, co do tego znaczka...
  - Tak?
  - Jak wiesz, u mnie zwi膮zki zawodowe dogorywaj膮, praktycznie nie ma ich ju偶. Za ten znaczek wylecia艂by艣 z roboty, w ka偶dym z moich przedsi臋biorstw.
  - U mnie te偶 - doda艂 drugi rekin przemys艂u. - Wczoraj jeden z moich dyrktor贸w wyrzuci艂 z fabryki Polk臋, kt贸ra w sto艂贸wce pokazywa艂a kole偶ankom zdj臋cia. 艁adne zdj臋cia, pami膮tkowe, z osiemdzisi膮tego, strajk w Gda艅sku. Rzecz w tym, Ron, 偶e my tu nie chcemy strajk贸w, zwi膮zk贸w  i "Solidarno艣ci" walcz膮cej z pracodawc膮.
  - Mnie to m贸wisz? - spyta艂 Reagan. - To przypomnij sobie kto w osiemdziesi膮tym pierwszym pogoni艂 strajkuj膮cych kontroler贸w! Da艂em im czterdzie艣ci osiem godzin na opami臋tanie , potem wszystkich twardych wykopa艂em na bruk, ich zwi膮zek zlikwidowa艂em, a najtwardszych wsadzi艂em do mamra! "Solidarno艣膰" jest okey w Polsce (?), ale w Stanach te numery nie przejd膮. Trzeba uwa偶a膰 na polskich emigrant贸w; ka偶dego, kt贸ry zamiast wykonywa膰 swoj膮 robot臋, zbyt du偶o pieprzy o "Solidarno艣膰i", go艅cie bez 偶alu. A ja pomy艣l臋 o tym, 偶eby wiz nie dostawali zbyt 艂atwo."

  Ciekawe czy o wizach to og贸lnie, ale jakby.

Prieriestrojkowy dowcip.