Prima Aprilis z Aliorem

Data: 2011-02-23 00:34:04
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Prima Aprilis z Aliorem
Hello,

Alior właśnie zapowiedział zmianę regulaminów na 1 kwietnia. Na pierwszy rzut oka zmiany wyglądają na kosmetyczne. Może ktoś się wczyta głębiej?

Z ciekawszych nowości (regulamin kart 15.3):
"(...) W przypadku, gdy termin spłaty na Wyciągu z rachunku karty kredytowej przypada na dzień ustawowo wolny, Posiadacz winien wykonać spłatę zadłużenia odpowiednio wcześniej. (...)"

Czyli Alior swoim regulaminem skasował art. 115 KC. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-02-22 20:59:03
Autor: witek
Prima Aprilis z Aliorem
On 2/22/2011 5:34 PM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
[...]

jaki bank taki prawnik

Data: 2011-02-22 23:23:57
Autor: Tomek z Wawy
Prima Aprilis z Aliorem
On 23 Lut, 03:59, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> Czyli Alior swoim regulaminem skasowa³ art. 115 KC. :-)

jaki bank taki prawnik

Prawo, prawo... To taka dziwna dziedzina, gdzie powinien oznacza
¿yczenie, a nie ¿±danie :) Czyli powinien, ale nie zrobi³, bo zrobi³
zgodnie z KC i mo¿na mu nadmuchaæ.

Data: 2011-02-23 00:45:50
Autor: Krzysiek
Prima Aprilis z Aliorem
On 23 Lut, 00:34, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Z ciekawszych nowo¶ci (regulamin kart 15.3):
"(...) W przypadku, gdy termin sp³aty na Wyci±gu z rachunku karty
kredytowej przypada na dzieñ ustawowo wolny, Posiadacz winien wykonaæ
sp³atê zad³u¿enia odpowiednio wcze¶niej. (...)"

Alior jest coraz gorszy....

Data: 2011-02-23 09:59:25
Autor: neoniusz
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 11-02-23 09:45, Krzysiek pisze:
[...]

Na poczatku sie bawili, rozdawali lekka reka pieniadze (kilkaset zlotych za zalozenie konta, to przeciez rozrzutnosc) a teraz pewnie stwierdzili, ze chca zarabiac. Ale pewnie sie zdziwia, ile ludzi ucieknie.

Data: 2011-02-23 19:43:38
Autor: Simple Man
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-23 09:45, Krzysiek pisze:
Alior jest coraz gorszy....

Alior z obiecuj±cego gracza sta³ siê kiepskim przeciêtniakiem. Oferta podstawowych produktów (ROR, KK) to ju¿ dno lub ca³kowita przeciêtno¶æ. Szkoda bo zapowiada³ siê na naprawdê fajny i inny bank.

Data: 2011-02-24 10:28:29
Autor: xbartx
Prima Aprilis z Aliorem
Dnia Wed, 23 Feb 2011 19:43:38 +0100, Simple Man napisał(a):

Alior z obiecującego gracza stał się kiepskim przeciętniakiem. Oferta
podstawowych produktów (ROR, KK) to już dno lub całkowita przeciętność.
Szkoda bo zapowiadał się na naprawdę fajny i inny bank.

A co jest niby w ofercie ROR takim dnem i przeciętnością? Może wskażesz to się czegoś być może nowego dowiemy?

--
xbartx

Data: 2011-02-24 18:43:33
Autor: Simple Man
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-24 11:28, xbartx pisze:
A co jest niby w ofercie ROR takim dnem i przeciętnością? Może wskażesz
to się czegoś być może nowego dowiemy?

W Millennium możesz dostać 50 PLN miesięcznie za posiadanie rachunku (koszt 0 PLN), w BGŻ możesz dostać 50 PLN (koszt 5 PLN), w BOŚ możesz też dostać sporo (nie wiem jak jest koszt, nie chce mi się liczyć). W Alior nie dostajesz nic i jeszcze za to płacisz (5-9 PLN za kartę). Darmowe wypłaty z bankomatów i darmowe prowadzenie rachunku to jest obecnie standard, a nie wartość dodana.

KK Aliora są strasznie słabe, cashback 0,5% to tyle co nic, bo inne banki oferują spore rabaty albo konkretne zwroty (Impresja).

Data: 2011-02-24 21:58:50
Autor: xbartx
Prima Aprilis z Aliorem
Dnia Thu, 24 Feb 2011 18:43:33 +0100, Simple Man napisał(a):

[...]

Ale dlaczego porównujesz nowo powstałem oferty do konta, które nie jest w promocji i jest zwykłą ofertą na rynku? Skończy się promocja to porównamy jeszcze raz. Porównaj np do mBanku, Inteligo albo GO/OF.
KK Aliora są strasznie słabe, cashback 0,5% to tyle co nic, bo inne
banki oferujÄ… spore rabaty albo konkretne zwroty (Impresja).

A pierwsze kk Aliora, których jest jeszcze podejrzewam całkiem sporo mają cb 1% i darmowe przelewy z karty traktowane jako transakcję bezgotówkowe, które wliczają się do limitu zwalniającego z opłaty za kartę. Przykłady można zawsze dobrać według potrzeb, nie sądzisz. Owszem aktualnie kk Aliora do jakiś rewelacji na rynku raczej nie należą ale nazywanie ich dnem i przeciętnością też jest grubą przesadą.

Data: 2011-02-25 03:40:01
Autor: R.
Prima Aprilis z Aliorem
On 24 Lut, 22:58, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

A pierwsze kk Aliora, których jest jeszcze podejrzewam ca³kiem sporo maj±
cb 1% i darmowe przelewy z karty traktowane jako transakcjê bezgotówkowe,
które wliczaj± siê do limitu zwalniaj±cego z op³aty za kartê.

Czy mo¿esz potwierdziæ ¿e sprawdzi³e¶ osobi¶cie t± drug±
funkcjonalno¶æ (darmowe przelewy z karty) i ona rzeczywi¶cie dzia³a?
Jestem ciekaw bo sam posiadam tak± KK (wydan± w 2009, wznowion± w
2010, wa¿na do 2013), cashback 1% sp³ywa co miesi±c ale nie próbowa³em
robiæ przelewów z karty. Niedawno dzwoni³em na infoliniê, pani
powiedzia³a ze dla tych starych kart to równie¿ jest wedle TOiP: 2%
min. 5PLN.

Pozdrawiam

R.

Data: 2011-02-25 11:55:45
Autor: xbartx
Prima Aprilis z Aliorem
Dnia Fri, 25 Feb 2011 03:40:01 -0800, R. napisał(a):

Czy możesz potwierdzić że sprawdziłeś osobiście tą drugą funkcjonalność
(darmowe przelewy z karty) i ona rzeczywiście działa? Jestem ciekaw bo
sam posiadam taką KK (wydaną w 2009, wznowioną w 2010, ważna do 2013),
cashback 1% spływa co miesiąc ale nie próbowałem robić przelewów z
karty. Niedawno dzwoniłem na infolinię, pani powiedziała ze dla tych
starych kart to również jest wedle TOiP: 2% min. 5PLN.

Na kartach kk wydanych na samym początku startu banku na pewno te przelewy są darmowe. Była wtedy cała zawierucha z cichą podmianą TOiP - poszukaj w archiwum.

--
xbartx

Data: 2011-02-25 11:57:13
Autor: Olgierd
Prima Aprilis z Aliorem
Dnia Fri, 25 Feb 2011 11:55:45 +0000, xbartx napisał(a):

Czy możesz potwierdzić że sprawdziłeś osobiście tą drugą funkcjonalność
(darmowe przelewy z karty) i ona rzeczywiście działa? Jestem ciekaw bo
sam posiadam takÄ… KK (wydanÄ… w 2009

Na kartach kk wydanych na samym poczÄ…tku startu banku na pewno te
przelewy są darmowe. Była wtedy cała zawierucha z cichą podmianą TOiP -
poszukaj w archiwum.

Karta z 2009 r. już raczej się na to nie załapie. IMHO to dotyczy wniosków złożonych w pierwszych 3-7 dniach działania banku.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-02-25 20:03:48
Autor: Simple Man
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-24 22:58, xbartx pisze:
Ale dlaczego porównujesz nowo powstałem oferty do konta, które nie jest w
promocji i jest zwykłą ofertą na rynku? Skończy się promocja to porównamy
jeszcze raz. Porównaj np do mBanku, Inteligo albo GO/OF.

Ponieważ oferta to oferta, gdy skończy się jedna promocja to pojawi się inna. Co w tym dziwnego ?

[...]

Skąd wiesz, że pierwszych KK jest sporo ? Fakt jest taki, że aktualna oferta KK Alior jest słaba.

Data: 2011-02-28 09:35:05
Autor: xbartx
Prima Aprilis z Aliorem
Dnia Fri, 25 Feb 2011 20:03:48 +0100, Simple Man napisał(a):

Ponieważ oferta to oferta, gdy skończy się jedna promocja to pojawi się
inna. Co w tym dziwnego ?

Znaczy sugerujesz, że jak BGŻ daje teraz 50 pln na m-c to jak się to skończy to będzie dawać 100 tudzież 200?

Skąd wiesz, że pierwszych KK jest sporo ? Fakt jest taki, że aktualna
oferta KK Alior jest słaba.

To podaj te wszystkie lepsze - będzie można mieć co porównać.

--
xbartx

Data: 2011-02-25 02:08:48
Autor: animka
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-24 18:43, Simple Man pisze:
[...]

Przez ile miesięcy Millenium daje po 50 zł? Chyba nie cały czas?

--
animka

Data: 2011-02-23 08:10:17
Autor: Olgierd
Prima Aprilis z Aliorem
On Wed, 23 Feb 2011 00:34:04 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

[...]

Swoją drogą ciekawe czy zakażą też spłaty w niedzielę z własnego rachunku w Aliorze.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-02-23 09:13:04
Autor: Jarek Andrzejewski
Prima Aprilis z Aliorem
<micha@micha.waw.pl> wrote:

Czyli Alior swoim regulaminem skasowa³ art. 115 KC. :-)

A czy KC stanowi, ¿e inne ustalenie terminów p³atno¶ci jest niewa¿ne?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-02-23 09:58:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Prima Aprilis z Aliorem
Jarek Andrzejewski pisze:

Czyli Alior swoim regulaminem skasował art. 115 KC. :-)
A czy KC stanowi, że inne ustalenie terminów płatności jest nieważne?

Nie stanowi. Wręcz przeciwnie - stanowi, że jak nie było innego, to obowiązuje art 115 i sąsiednie. Kwestią dyskusyjną jest, czy *obowiązkowy* zapis w regulaminie to już jest "ustalenie", czy nie... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-02-23 20:06:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-23 09:58, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Czyli Alior swoim regulaminem skasował art. 115 KC. :-)
A czy KC stanowi, że inne ustalenie terminów płatności jest
nieważne?
Nie stanowi. Wręcz przeciwnie - stanowi, że jak nie było innego,
to obowiÄ…zuje art 115 i sÄ…siednie. KwestiÄ… dyskusyjnÄ… jest, czy
*obowiązkowy* zapis w regulaminie to już jest "ustalenie", czy
nie... :-)

Pytanie, czy "negocjowali" to z klientami ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-02-23 17:59:13
Autor: Ra
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-23 00:34, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
[...]

pewnie chodzi o przelewy z obcych banków
Czyli Alior swoim regulaminem skasował art. 115 KC. :-)

a w mille od dawna tak jest że dzień spłaty jest wtedy wcześniej

Data: 2011-02-23 21:12:12
Autor: mx
Prima Aprilis z Aliorem
[...]

To istnieją jeszcze instytucje (banki???) które nie wiedzą jaki jest dzień tygodnia? To jakiś problem wydrukować na wyciągu datę od Pn do Pt?

Data: 2011-02-23 21:46:05
Autor: gostek
Prima Aprilis z Aliorem
W dniu 2011-02-23 21:12, mx pisze:
[...]

Mysle, ze jest to celowe dzialanie, by klient wpadl i zaplacil kare za platnosc po terminie.

Data: 2011-02-23 23:32:30
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Prima Aprilis z Aliorem
gostek pisze:

[...]

No to ja się przyznam, że to ja jestem przyczyną wprowadzenia tego zapisu. :-)

Zareklamowałem fakt wykonania automatycznej spłaty KK w niedzielę, argumentując że skoro termin wypadał w niedzielę, to "ręczna" spłata w poniedziałek powinna się liczyć jako "w terminie". A zatem automat powinien sam wykonać spłatę dopiero w poniedziałek wieczorem. Jak widać zamiast poprawić buraka w systemie, postanowili umieścić w regulaminie zapis, że "to tak właśnie ma być". I co się dziwić? 5 minut pracy sekretarki z Wordem jest tańsze niż parę godzin informatyków testujących kwerendy...

Spoko, zlecenia stałe w zeszłym tygodniu przeniosłem do Citigold, a polecenia zapłaty właśnie dziś rozesłałem po dostawcach usług. Jeszcze parę dni i konto w Aliorze pozostanie mi z pięknym okrągłym saldem 0...

--
MiCHA

Data: 2011-02-24 11:02:23
Autor: Ra
Prima Aprilis z Aliorem
[...]

tzn tam jest stała data spłaty - 25 - dla mnie duzy plus
ale jak wypada w weekend to data spłaty jest w piątek, chociaz jak nie było kasy to chyba sie tylko blokada zakladana bez zadnych kar

Prima Aprilis z Aliorem