Prośba o informację

Data: 2016-06-08 23:44:48
Autor: arek
Prośba o informację
Mama zmarła kilka lat temu, ojciec 10 lat wcześniej. Z pewnych względów rodzinnych razem z siostrą nie rozpoczęliśmy jeszcze postępowań spadkowych. Kilka miesięcy po śmierci Mamy zarządca wspólnoty mieszkaniowej zażądał od nas poświadczenia nabycia spadku lub potwierdzenia złożenia wniosków w sądzie o stwierdzenie nabycia spadku.
Nie zareagowaliśmy na te żądania wychodząc z założenia, że zarządca nieruchomości nie ma podstaw prawnych do zmuszania nas abyśmy pilnie uregulowali status prawny mieszkania pozostawionego po rodzicach. Oczywiście wszystkie wymagane opłaty na rzecz zarządcy i wspólnoty są regulowane. Kilka dni temu zarządca w pismach do właścicieli mieszkań wzywa ich wszystkich ( pomijając nas - ustawowych spadkobierców) do zagłosowania na uchwałę w sprawie skierowania do sądu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku po naszych zmarłych rodzicach ( zaskoczeni sąsiedzi rodziców powiadomili nas o tej uchwale).
Proszę o informacje, czy firma zarządzająca wspólnotą mieszkaniową ma prawo do przedstawionych powyżej działań.

--
dziękuję za pomoc
arek

Data: 2016-06-09 00:17:35
Autor: Robert Tomasik
Prośba o informację
W dniu 08-06-16 o 23:44, arek pisze:

Proszę o informacje, czy firma zarządzająca wspólnotą mieszkaniową ma
prawo do przedstawionych powyżej działań.

Skoro chcą za niego zapłacić? Kto bogatemu zabroni. O ile pamiętam,
wniosek o nabycie spadku może złożyć każdy, kto ma w tym interes prawny.
Jaki ma wspólnota, to nie wiem, ale pewnie jakiś ma.

Data: 2016-06-09 10:32:27
Autor: J.F.
Prośba o informację
Użytkownik "arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nja3ki$pf3$1@mx1.internetia.pl...
Mama zmarła kilka lat temu, ojciec 10 lat wcześniej. Z pewnych względów rodzinnych razem z siostrą nie rozpoczęliśmy jeszcze postępowań spadkowych. Kilka dni temu zarządca w pismach do właścicieli mieszkań wzywa ich wszystkich ( pomijając nas - ustawowych spadkobierców) do

Wy jestescie dla niego nikim, to czemu mialby was informowac  :-)

zagłosowania na uchwałę w sprawie skierowania do sądu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku po naszych zmarłych rodzicach ( zaskoczeni sąsiedzi rodziców powiadomili nas o tej uchwale).

Ale kto mialby nabyc ? Zarzadca, wspolnota, czy Wy ?

J.

Data: 2016-06-11 19:05:43
Autor: arek
Prośba o informację
W dniu 2016-06-09 o 10:32, J.F. pisze:
[...]

Po jaką cholerę wymuszają tym działaniem szybsze uregulowanie stanu prawnego mieszkania po zmarłych rodzicach? Z tego co wiem w Polsce nie ma przepisów nakazujących spadkobiercom wszczęcie procedur spadkowych w jakimś określonym czasie.

--
arek

Data: 2016-06-11 20:51:40
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-11 o 19:05, arek pisze:
[...]

Po to, że mają w tym pewnie interes prawny (jaki - tego się spadkobiercy dowiedzą ze wniosku o stwierdzenie nabycia spadku).

--
Liwiusz

Data: 2016-06-12 10:31:27
Autor: J.F.
Prośba o informację
Dnia Sat, 11 Jun 2016 20:51:40 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

A nie powinno byc juz w projekcie uchwaly ?
Czy zarzadca sobie wpisze dopiero na wniosku ?

W kadym badz razie nie rozumiem - czy wspolnota ma skierowac wniosek w
sprawie ustalenia nabycia spadku przez dzieci, czy nabyc ma wspolnota?

Ale jesli tak im zalezy na ustaleniu ...
-moze ciazy na nich obowiazek ustalenia stanu faktycznego, a sie
wlasnie dowiedzieli o smierci,

-chca wspolnote czyms obciazyc i potrzebuja wszystkich czlonkow
wymienic ? J.

Data: 2016-06-12 12:47:27
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-12 o 10:31, J.F. pisze:

-moze
-chca

Powodów może być mnóstwo, a akurat zdziwienie "dlaczego im może zależeć" świadczy o jakieś potężnej ignorancji i braku wyobraźni.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-12 14:33:07
Autor: J.F.
Prośba o informację
Dnia Sun, 12 Jun 2016 12:47:27 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

A lekcewazyc "dowiedza sie z wniosku" to nie ?

Moze sie nie dowiedza, bo bedzie ogolnie napisane, i dowiedza sie z
drugiego ?

A moze sie trzeba zainteresowac juz dzis, co tam jeszcze wspolnota
"uchwalila" ?

J.

Data: 2016-06-12 17:07:37
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-12 o 14:33, J.F. pisze:
[...]

Nie bardzo rozumiem co powyższe ma związek z moją wypowiedzią.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-12 21:37:54
Autor: witek
Prośba o informację
On 6/12/2016 10:07 AM, Liwiusz wrote:

Nie bardzo rozumiem

I to zdaje się już od dłuższego czasu.

Data: 2016-06-13 04:48:02
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-13 o 04:37, witek pisze:
On 6/12/2016 10:07 AM, Liwiusz wrote:

Nie bardzo rozumiem

I to zdaje się już od dłuższego czasu.

Ty już dałeś dowód swej ignorancji w tym wątku, więc łaskawie zamilknij.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-11 23:36:43
Autor: Kris
Prośba o informację
W dniu sobota, 11 czerwca 2016 19:05:46 UTC+2 użytkownik arek napisał:

> [...]
Po jaką cholerę wymuszają tym działaniem szybsze uregulowanie stanu prawnego mieszkania po zmarłych rodzicach? Z tego co wiem w Polsce nie ma przepisów nakazujących spadkobiercom wszczęcie procedur spadkowych w jakimś określonym czasie.
Kilka lat temu kupowałem strych od wspólnoty(dwa mieszkania z niego robiłem)
Udziały w częściach wspólnych się zmieniły każdemu wtedy i też była konieczność uregulowania własności w jednym z mieszkań. Formalny właściciel nie żył lat kilka już, mieszkała tam córka która sprawy spadkowe uregulowane nie miała. Ale załatwiliśmy to szybko.

Data: 2016-06-09 11:31:04
Autor: witek
Prośba o informację
On 6/8/2016 4:44 PM, arek wrote:
[...]

Zaczne od konca.
Tak może.
Sprawę o stwierdzenia nabycie spadku może w sądzie złożyć każdy kto ma w tym interes prawny.
A spółdzielnia/zarzadca  zapewne jakiś ma skoro potrzebna jest im formalna informacja kto jest spadkobiercą.
Dlaczego was nie powiadomili?
Bo formalnie nie wiadomo czy jesteście członkiem wspólnoty czy nie.
A osob trzecich o sprawach wspolnoty sie nie powiadamia.
Jednym slowem to w waszym interesie jest to pozałatwiac.

Ale jak to w Polsce, zamiast wyjaśnic wam po co mu to i przekonać, że ma rację to znowu bedzie rozmawiac za pomocą korespondencji.
Z drugiej strony co miał zrobić jak go olaliście. Ma gadać ze ścianą.

Data: 2016-06-09 18:51:18
Autor: Tom N
Prośba o informację
witek w <news:njc5k9$dug$1dont-email.me>:

On 6/8/2016 4:44 PM, arek wrote:
Dlaczego was nie powiadomili?
Bo formalnie nie wiadomo czy jesteście członkiem wspólnoty czy nie.
[...]
Jednym slowem to w waszym interesie jest to pozałatwiac.

Kogo/co pozałatwiać?  Podjęcie uchwały?

Ale jak to w Polsce, zamiast wyjaśnic wam po co mu to i przekonać, że ma rację to znowu bedzie rozmawiac za pomocą korespondencji.
Z drugiej strony co miał zrobić jak go olaliście. Ma gadać ze ścianą.

Podobno płacą...
No i pytanie skąd zarządca powziął informację o śmierci członków, dlaczego
nie reagował od 10 lat...

--
'Tom N'

Data: 2016-06-09 17:14:25
Autor: witek
Prośba o informację

On 6/8/2016 4:44 PM, arek wrote:
[...]

Nie.
Pozalatwiac sprawy spadkowe. Bo narazie to nawet prawa glosu nie maja.

[...]

co ma płacenie do spraw formalnych np bycia członkiem wspolnoty lub np chocby zwrotu nadpłaty. Formalnie niewiadomo komu oddac kase.

No i pytanie skąd zarządca powziął informację o śmierci członków, dlaczego
nie reagował od 10 lat...

Nie wiem skąd powziął. Najwyraźniej powziął.
Nie reagował bo raz, że mógł się o tym dowiedzieć dopiero teraz, dwa nie miał obowiązku reagować dopoki mu to nie bylo potrzebne do czegos.

Data: 2016-06-09 20:29:08
Autor: Robert Tomasik
Prośba o informację
W dniu 09-06-16 o 18:51, (Tom N) pisze:

[...]

Bo widać poprzednio nie było mu to potrzebne, a teraz jest. Nie szykują
jakiegoś grubszego remontu?

Data: 2016-06-12 13:55:59
Autor: Uzytkownik
Prośba o informację

On 6/8/2016 4:44 PM, arek wrote:
[...]

No i co z tego, że płacą jak oficjalnie mieszkanie nie ma właściciela. Poza tym nie wiadomo czy nie ma większej ilości spadkobierców.

Ponadto co ma zrobić wspólnota jeżeli powstanie zadłużenie? Co ma zrobić wspólnota, kiedy musi mieć zgodę wszystkich członków wspólnoty?

Niektóre uchwały wymagają zgody wszystkich członków wspólnoty.

Data: 2016-06-15 23:53:32
Autor: arek
Prośba o informację
W dniu 2016-06-12 o 13:55, Uzytkownik pisze:
Niektóre uchwały wymagają zgody wszystkich członków wspólnoty.

Proszę o przykłady takich uchwał

--
arek

Data: 2016-06-16 01:05:35
Autor: Kris
Prośba o informację
W dniu środa, 15 czerwca 2016 23:53:33 UTC+2 użytkownik arek napisał:
W dniu 2016-06-12 o 13:55, Uzytkownik pisze:
> Niektóre uchwały wymagają zgody wszystkich członków wspólnoty.

Proszę o przykłady takich uchwał
Jak strych od wspólnoty kupowałem

Data: 2016-06-16 08:48:14
Autor: Shrek
Prośba o informację
On 15.06.2016 23:53, arek wrote:
W dniu 2016-06-12 o 13:55, Uzytkownik pisze:
Niektóre uchwały wymagają zgody wszystkich członków wspólnoty.

Proszę o przykłady takich uchwał

Sprzedaż części nieruchomości wspólnej np. Nie ma za co;)

Shrek

Data: 2016-06-10 11:48:33
Autor: Michał Jankowski
Prośba o informację
W dniu 09.06.2016 18:31, witek pisze:

Jednym slowem to w waszym interesie jest to pozałatwiac.

Ale 100 zł zaoszczędzili, nie? :) :)

   MJ

Data: 2016-06-10 23:59:35
Autor: ąćęłńóśźż
Prośba o informację
Albo i lepiej (jakieś poszukiwania przez ogłoszenia, biegli, wypisy).
Swoją drogą ciekawe, co w przypadku niestawiennictwa uczestników.

-- -- -
Ale 100 zł zaoszczędzili, nie?

Data: 2016-06-10 18:05:39
Autor: witek
Prośba o informację
On 6/10/2016 4:59 PM,  ąćęłńóśźż wrote:
Albo i lepiej (jakieś poszukiwania przez ogłoszenia, biegli, wypisy).
Swoją drogą ciekawe, co w przypadku niestawiennictwa uczestników.

Zwykle nie ma obowiązku.Dostaną tylko zawiadomienie o terminie.
No chyba, że sąd zdecyduje inaczej. Bedzie w pouczeniu co w przypadku niestawiennictwa.
Ale współczuję zarządcy. Pierwsze co dostanie z sądu do zawiadomienie, że ma dostaczyć akty urodzenia, malzenstwa i zgonu spadkobierców i g.. to sądu bedzie obchodziło, że on nie wie ani kto ani skąd to wziąć.

Ogólnie przewiduję że za jakies 3- 5 lat sprawę uda się zamknąć.

Data: 2016-06-11 07:44:02
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-11 o 01:05, witek pisze:
Ale współczuję zarządcy. Pierwsze co dostanie z sądu do zawiadomienie,
że ma dostaczyć akty urodzenia, malzenstwa i zgonu spadkobierców i g..
to sądu bedzie obchodziło, że on nie wie ani kto ani skąd to wziąć.

Z urzędu.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-11 10:05:03
Autor: witek
Prośba o informację
On 6/11/2016 12:44 AM, Liwiusz wrote:
[...]

powiedzial co wiedział i poszedł.

Data: 2016-06-11 18:50:53
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-11 o 17:05, witek pisze:
[...]

Sorry, myślałem że takie podstawy podstaw jak to, skąd się bierze akty, to wiesz.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-11 08:11:06
Autor: ąćęłńóśźż
Prośba o informację
A kto złoży zapewnienie spadkowe?

-- -- -
Zwykle nie ma obowiązku.

Data: 2016-06-11 08:12:04
Autor: ąćęłńóśźż
Prośba o informację
I adresy zamieszkania wszystkich uczestników ;-)

-- -- -

Data: 2016-06-11 10:04:48
Autor: witek
Prośba o informację
On 6/11/2016 1:12 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
I adresy zamieszkania wszystkich uczestników ;-)

to sie daje obejsc poprzez powieszenie informacji w sądzie o toczącym się postępowaniu.
Kto się nie zgłosi wypada z gry :)

-- -- -

Data: 2016-06-11 18:51:58
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-11 o 17:04, witek pisze:
to sie daje obejsc poprzez powieszenie informacji w sądzie o toczącym
się postępowaniu.
Kto się nie zgłosi wypada z gry :)

Nie da się - w tym przypadku. Wywieszki są wobec tych, których adresów nie uda się ustalić, a nie wobec tych, których wnioskodawca po prostu nie wie, gdzie mieszkają.

--
Liwiusz

Prośba o informację