Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD

Data: 2011-07-27 18:22:10
Autor: kamil
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD

Chc─Ö wymieni─ç leciwego ju┼╝ E5200 (dzia┼éa na 3.2GHz), my┼Ťla┼éem o i3 i ewentualnym p├│┼║niejszym upgradzie procesora (pyta┼éem o p┼éyt─Ö kilka w─ůtk├│w ni┼╝ej), ale mo┼╝e warto spr├│bowa─ç co┼Ť od AMD? Jako┼Ť nigdy nie mia┼éem przekonania do tej platformy od czasu grzej─ůcych i krusz─ůcych si─Ö procesor├│w, ale znalaz┼éem taki zestaw sporo taniej ni┼╝ i3:

Asus M4A88T-M 880G
Phenom II X2 555 Black Edition 3.2GHz Socket AM3 6MB Cache
G-Skill 8GB (2x4GB) DDR3 1600Mhz RipjawsX Memory Kit CL9 (9-9-9-24) 1.5V

Grafik─Ö ju┼╝ mam - GTS450 1GB.

Procesor ma niby 80W, wi─Öc nie powinien du┼╝o wi─Öcej grza─ç w por├│wnaniu do i3/i5, a przy okazji mo┼╝na odblokowa─ç dodatkowe rdzenie za darmo.

Komputer typowo domowy używany do zabawy w Photoshop/Lightroom i gier (głównie starcraft i różne FPP).

Kamil

Data: 2011-07-28 09:32:44
Autor: G Nowak
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
Chc─Ö wymieni─ç leciwego ju┼╝ E5200 (dzia┼éa na 3.2GHz), my┼Ťla┼éem o i3 i

Phenom II X2 555 Black Edition 3.2GHz Socket AM3 6MB Cache

Co chcesz osiagnac poprzez zamiane na cpu o tej samej wydajnosci? Jesli pojdziesz w kierunku AMD to cyrkluj pomiedzy 3 a 6-core, nie sa az tak strasznie drogie.

--
Pozdr

Data: 2011-07-28 10:03:57
Autor: kamil
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
On 28/07/2011 09:32, G Nowak wrote:
[...]

Wg tego jest jednak troch─Ö wydajniejszy od E5200:

http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Phenom+II+X2+555

Do tego wersję Black Edition można łatwo podkręcić mnożnikiem, a płyta Asusa odblokuje 2 rdzenie, więc będzie to 4 core.

Przede wszystkim brakuje mi pami─Öci, a 4GB DDR2 do mojego zestawu kosztuje dzisiaj tyle, co 8GB DDR3 i nie chc─Ö inwestowa─ç w umieraj─ůc─ů platform─Ö, dlatego wol─Ö zmieni─ç p┼éyt─Ö i CPU, dorzuci─ç 8GB pami─Öci (lightroom i PS wykorzystaj─ů) i mie─ç opcj─Ö ┼éatwego upgradu procesora w przysz┼éo┼Ťci. Dobrze kombinuj─Ö?

Kamil

Data: 2011-07-28 13:14:13
Autor: divek
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
W dniu 2011-07-28 11:03, kamil pisze:

Przede wszystkim brakuje mi pami─Öci, a 4GB DDR2 do mojego zestawu
kosztuje dzisiaj tyle, co 8GB DDR3 i nie chc─Ö inwestowa─ç w umieraj─ůc─ů
platformę, dlatego wolę zmienić płytę i CPU, dorzucić 8GB pamięci
(lightroom i PS wykorzystaj─ů) i mie─ç opcj─Ö ┼éatwego upgradu procesora w
przysz┼éo┼Ťci. Dobrze kombinuj─Ö?

IMHO zainwestuj w platform─Ö na s.1155 (i3/i5) lub wstrzymaj si─Ö i poczekaj chwil─Ö na pe┼én─ů dost─Öpno┼Ť─ç s.AM3+.
Wchodzenie w tej chwili w platform─Ö na s.AM3 raczej ju┼╝ mija si─Ö z celem...

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-07-28 13:13:16
Autor: kamil
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
On 28/07/2011 12:14, divek wrote:
[...]

Dzi─Öki za sugesti─Ö, jeszcze jedno pytanie. Czy Pentium G840/850 b─Ödzie dzia┼éa─ç bez problemu z pami─Öciami szybszymi ni┼╝ 1333? Specyfikacja Intela podaje kompatybilno┼Ťc z 1066/1333. Wzi─ů┼ébym p┼éyt─Ö Asrock P67 i p├│ki co ten bud┼╝etowy procesor (na moje potrzeby i tak powinien wystarczy─ç), a b─Ödzie w przysz┼éo┼Ťci miejsce na ┼éatwy upgrade CPU bez zmiany reszty komponent├│w.

Kamil

Data: 2011-07-29 09:45:31
Autor: divek
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
W dniu 2011-07-28 14:13, kamil pisze:

Czy Pentium G840/850 będzie działać bez problemu z pamięciami szybszymi niż 1333? Specyfikacja
[...]

To raczej odpowiednia p┼éyta umo┼╝liwia OC pami─Öci powy┼╝ej 1333. Przerabia┼éem temat u siebie (Asus P8P67 Deluxe). Je┼Ťli koniecznie chcesz kupowa─ç DDR3>1333 to zwr├│─ç uwag─Ö na napi─Öcie pracy - 1,5V przy wszystkich cz─Östotliwo┼Ťciach, r├│wnie┼╝ tych po OC, a nie 1,65V. Ja da┼éem cia┼éa i kupi┼éem 1,5V normalnie, ale ju┼╝ 1,65V@OC no i oczywi┼Ťcie o ich przetaktowaniu mog─Ö zapomnie─ç. Dzia┼éaj─ů stabilnie na 1333@1,56V. Z informacji znalezionych w sieci zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e w przypadku tej p┼éyty wr─Öcz wskazane jest ustawienie napi─Öcia na 1,56-1,58V. B─Ödziesz musia┼é po prostu poszuka─ç r├│┼╝nych ciekawych dyskusji o p┼éycie, kt├│r─ů zakupisz, cho─ç przy Twoich zastosowaniach nawet domy┼Ťlne 1,5V mo┼╝e okaza─ç si─Ö zupe┼énie wystarczaj─ůce. W moim przypadku system przechodzi┼é wszelkie testy stabilno┼Ťci (Prime95, Intel Burn Test itp.) i my┼Ťla┼éem, ┼╝e wszystko jest w porz─ůdku. Uda┼éo mi si─Ö go dopiero przypadkowo "za┼éatwi─ç" po 15-20min Crysis 2 w FullHD i pe┼énych detalach. St─ůd przej┼Ťcie na 1,56V i teraz jest super nawet po OC procesora (Core i5-2500K).
Nie b├│j si─Ö nowej platformy. IMHO ja odnosz─Ö wra┼╝enie, ┼╝e Sandy Bridge jest troch─Ö kapry┼Ťn─ů i nieco niedopracowan─ů platform─ů (w┼éa┼Ťnie kontroler pami─Öci CPU), ale po odpowiedniej konfiguracji biosu (pogrzebaniu troch─Ö w sieci) jest naprawd─Ö bardzo mocna i stabilna.

PS. Zainwestuj w i3/i5-K. Ten G840/G850 przypomina mi troch─Ö takie niskobud┼╝etowe, zamulone Celerony ;)

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-07-29 09:05:13
Autor: kamil
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
On 29/07/2011 08:45, divek wrote:
[...]

To raczej odpowiednia płyta umożliwia OC pamięci powyżej 1333.
[...]
informacji znalezionych w sieci zauważyłem, że w przypadku tej płyty
wręcz wskazane jest ustawienie napięcia na 1,56-1,58V. Będziesz musiał
[...]

Dzięki za odpowiedź, ale już zamówiłem paczkę, żeby dostać przed weekendem. Stanęło na Asrock P67 Pro (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P67%20Pro)

8GB RAM (http://www.gskill.com/products.php?index=355)

i w┼éa┼Ťnie P840. CPU na razie wystarczy w zupe┼éno┼Ťci, i tak ca┼éo┼Ť─ç b─Ödzie pracowa─ç sporo szybciej od tego co mam, a nie chc─Ö teraz za du┼╝o na peceta wydawa─ç, bo mam w perspektywie kupienie jakiego┼Ť mocnego laptopa do jesieni, procesor w desktopie ┼éatwiej wymieni─ç.

Pytania może i głupie zadaję, ale od lat już nie bawiłem się sprzętem i zupełnie wypadłem z obiegu, a do tego nomenklatura AMD nigdy łatwa nie była. :)

Kamil

Data: 2011-07-29 12:43:00
Autor: divek
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
W dniu 2011-07-29 10:05, kamil pisze:

[...]

Gratuluj─Ö wyboru. Dobra p┼éyta, ┼Ťwietne pami─Öci i przyzwoity procesor.
My┼Ťl─Ö, ┼╝e b─Ödziesz zadowolony je┼╝eli wszystko dobrze sobie skonfigurujesz.

Pytania może i głupie zadaję, ale od lat już nie bawiłem się sprzętem i
zupełnie wypadłem z obiegu, a do tego nomenklatura AMD nigdy łatwa nie
była. :)

Zawsze twierdzi┼éem, ┼╝e nie ma g┼éupich pyta┼ä, a jedynie g┼éupie odpowiedzi. Je┼Ťli si─Ö nie jest na bie┼╝─ůco ze sprz─Ötem, ma si─Ö jakie┼Ť w─ůtpliwo┼Ťci, mimo przeczesania niemal ca┼éej sieci, to trzeba pyta─ç - po to chyba jest p.c.pecet :) Lepiej zadawa─ç takie pytania ni┼╝ odpowiada─ç nie na temat, co ma niestety notorycznie miejsce na tej i innych grupach.

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-07-29 16:08:57
Autor: Q
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
Przerabia┼éem temat u siebie (Asus P8P67 Deluxe). Je┼Ťli koniecznie chcesz kupowa─ç DDR3>1333 to zwr├│─ç uwag─Ö na napi─Öcie pracy - 1,5V przy wszystkich cz─Östotliwo┼Ťciach, r├│wnie┼╝ tych po OC, a nie 1,65V.

Dokladnie.

Ja da┼éem cia┼éa i kupi┼éem 1,5V normalnie, ale ju┼╝ 1,65V@OC no i oczywi┼Ťcie o ich przetaktowaniu mog─Ö zapomnie─ç. Dzia┼éaj─ů stabilnie na 1333@1,56V.

Ja tez:
moje (2x4GB kingston hyperx grey) dzialaja stabilnie na 670 MHz (1340) przy:
- 9-9-9-24-1 @ 1.50V (1.49V real)
- 8-8-8-22-1 @ 1.60V (1.58V real)
- 7-7-7-21-1 @ 1.68V (1.66V real)

Wg specyfikacji (spd, xmp) maja:
- 685 MHz @ 9-9-9-25, 1.50V
- 800 MHz @ 9-9-9-27, 1.65V

Ogolnie nie polecam ich i calej tej firmy kingston.
Zadnej rewelacji. Zerowy potencjal OC.
GoodRamy lepsze, mimo, ze bez metalowych radiatorow.

No i te sztuczne ceny - za moje przeplacilem 60zl,
kupilem te 8GB za 275zl a po 3 dniach byly za 215zl...

[...]

Dokladnie - nie ma to jak gry.
Moj Phenom x2 3.3GHz po undervoltingu (1.3 -> 1.1 [V]) przechodzil
kilkugodzinne katowanie OCCT, HyperPi, memtestem+, itd.
Po wlozeniu karty PCI-e i odpaleniu jakiejs gierki system sypal sie.
Wystarczylo podniesc napiecie CPU do 1.124 V.
Teraz stabilny jak skala no i temperatury o 10-15*C nizsze,
i to przy waitraku chodzacym ok 2x wolniej.

Data: 2011-07-30 09:45:28
Autor: divek
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
W dniu 2011-07-29 16:08, Q pisze:

Wg specyfikacji (spd, xmp) maja:
- 685 MHz @ 9-9-9-25, 1.50V
- 800 MHz @ 9-9-9-27, 1.65V

Mamy te same moduły :)

Ogolnie nie polecam ich i calej tej firmy kingston.
Zadnej rewelacji. Zerowy potencjal OC.
GoodRamy lepsze, mimo, ze bez metalowych radiatorow.

Eee, bez przesady. To s─ů bardzo dobre pami─Öci, ale do odpowiedniej platformy...

No i te sztuczne ceny - za moje przeplacilem 60zl,
kupilem te 8GB za 275zl a po 3 dniach byly za 215zl...

No ja da┼éem co┼Ť oko┼éo 220z┼é w znanym sklepie/sieci we Wroc┼éawiu :)
Szkoda jednak, ┼╝e nikt mi nie zwr├│ci┼é uwagi, ┼╝e co┼Ť robi─Ö nie tak, a kupowa┼éem ca┼é─ů platform─Ö. Do┼Ťwiadczony w bran┼╝y handlowiec powinien to wychwyci─ç i przynajmniej zapyta─ç czy wiem co robi─Ö :) Wiadomo, obowi─ůzku takiego nie ma, ale siedzi tam nie tylko po to ┼╝eby faktury wystawia─ç. Jest jeszcze co┼Ť takiego jak doradztwo, kt├│re powinien robi─ç z automatu :)

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-07-30 16:00:42
Autor: Przemys│aw Ryk
Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD
Dnia Sat, 30 Jul 2011 09:45:28 +0200, divek napisał(a):

(ciachÔÇŽ)
[...]

Szczerze m├│wi─ůc, to przy jakichkolwiek pr├│bach podkr─Öcania z pami─Öciami
Kingstone'a zawsze miałem problemy. Ot przykładowo - platforma na DFI
LanParty na P35, modu┼éy Kingstone'a DDR2-1066 - za jasnego go┼é─ůbka nie chc─ů
działać na 1066 MHz. No nie ma mowy. Te same moduły na DFI LanParty na P45
dzia┼éaj─ů w tej chwili na 1042 MHz, ale cokolwiek powy┼╝ej 1066 MHz ko┼äczy si─Ö
niestabilno┼Ťci─ů.

[...]

Do┼Ťwiadczony handlowiec wci┼Ťnie Ci to, na czym ma najwi─Ökszy zysk. Sztuk─ů
jest tak Ci─Ö sko┼éowa─ç, aby┼Ť by┼é zajedwabi┼Ťcie umys┼éowo zadowolony z
podsuni─Ötej opcji. :D

Wiadomo, obowi─ůzku takiego nie ma, ale siedzi tam nie tylko po to ┼╝eby
faktury wystawia─ç. Jest jeszcze co┼Ť takiego jak doradztwo, kt├│re powinien
robi─ç z automatu :)

Nie za to mu p┼éac─ů.

--
[ Przemys┼éaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Samica czarnej wdowy odbiera ┼╝ycie samcowi zaraz po kopulacji. Kobieta   ]

Pro┼Ťba o ocen─Ö zestawu AMD