Prośba o opinię

Data: 2015-07-13 22:41:21
Autor: Jacek
Prośba o opinię
Koleżanka Małżonka chce, abyśby zmienili nasze 20-letnie "welocypedy" na coś nowszego. Budżet 2x1200 max.
Ostatnia propozycja wyglÄ…da tak:
http://allegro.pl/karbon-voyager-lds-rower-28-trekking-damski-cr-i5528262197.html i do tego identyczny męski.
Rowery mają służyć do jazdy po mieście i poza miastem 50/50, plus raz w roku jakiś dalszy wyjazd z niewielkim bagażem.
Zależy nam, aby jeździło się wygodnie. Sylwetka raczej prosta, niż pochylona.
Bardzo proszÄ™ o opiniÄ™ na temat rowerka z linku.
Jacek

Data: 2015-07-13 18:21:40
Autor: Pszemol
Prośba o opinię
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:mo17pg$dku$1node1.news.atman.pl...
Koleżanka Małżonka chce, abyśby zmienili nasze 20-letnie "welocypedy"
na coĹ› nowszego.

A powód tej wymiany jest że te 20 letnie zardzewiały
i łańcuch przeskakuje im na zjedzonych zębatkach?
Czy pracują wyśmienicie i są zadbane a tylko się znudziły? :-)

Data: 2015-07-14 07:00:38
Autor: Jacek
Prośba o opinię
W dniu 2015-07-14 o 01:21, Pszemol pisze:
A powód tej wymiany jest że te 20 letnie zardzewiały
i łańcuch przeskakuje im na zjedzonych zębatkach?
Czy pracują wyśmienicie i są zadbane a tylko się znudziły?
Powody:
1. oba rowery są za małe
2. zębatki są zużyte
3. rdza na obręczach kół
4. oświetlenie na "dymano" ledwie zipie
5. zamiast hamulcĂłw majÄ… zwalniacze
Jacek

Data: 2015-07-15 00:26:34
Autor: Piotr Kosewski
Prośba o opinię
On 2015-07-14 07:00, Jacek wrote:
Powody:
1. oba rowery są za małe

Tzn. co - na dziecięcych jeździcie 20 lat?
Czy po prostu macie jakieĹ› normalne MTB 26" i wydaje Wam siÄ™, ĹĽe
takie czołgi jak ten z allegro są "dla dorosłych"?

Co do roweru z allegro, to tu masz bardzo podobny, ale moĹĽe z trochÄ™
pewniejszego źródła:
http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-india

No i nie taki wulgarny wizualnie...

2. zębatki są zużyte

Wymiana: 100 zł

3. rdza na obręczach kół

Wymiana: 100 zł

4. oświetlenie na "dymano" ledwie zipie

Wywalić; zastąpić lampką na aku: 30 zł
(100 zł jeśli nie masz aku i ładowarki).

5. zamiast hamulcĂłw majÄ… zwalniacze

Wymiana: 100 zł

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-14 16:54:40
Autor: Pszemol
Prośba o opinię
On 2015-07-14 07:00, Jacek wrote:
Powody:
1. oba rowery są za małe

Tzn. co - na dziecięcych jeździcie 20 lat?

MoĹĽe majÄ… Wigry 2 lub 3 i chcÄ… coĹ› nowoczesnego?

2. zębatki są zużyte

Wymiana: 100 zł

3. rdza na obręczach kół

Wymiana: 100 zł

4. oświetlenie na "dymano" ledwie zipie

Wywalić; zastąpić lampką na aku: 30 zł
(100 zł jeśli nie masz aku i ładowarki).

5. zamiast hamulcĂłw majÄ… zwalniacze

Wymiana: 100 zł

Plus jeszcze się trzeba znać, bo jak się nie znasz
to do ceny części 100+100 trzeba dodać koszty roboty.

Data: 2015-07-15 03:33:25
Autor: Jacek G.
Pro¶ba o opinię
On Wednesday, July 15, 2015 at 6:36:41 AM UTC+2, __Maciek wrote:

Oczywi¶cie zrobisz jak zechcesz, ale zrozum powody, dla których
proponujemy remont starych rowerów zamiast zakupu nowych - 20 lat temu
wszytskie rowery robiono porz±dnie,
Nie mitologizujesz przypadkiem starych dobrych czasów ? ;) Mnie się wydaje, że zarówno 20, czy więcej lat temu jak i dzisiaj robiło się i robi zarówno rzeczy tandetne jak i porz±dne - dotyczy to też rowerów.

dzisiaj tańsze rowery to po prostu
tandeta (że o takich z supermarketu za 300zł nie wspomnę).
Jest sporo tandety, ale s± też rowery na prostych komponentach, ale wystarczaj±co solidne do prostych zastosowań. I w kwocie 1200 zł da się tego typu rower znaleĽć.
Jeżeli już chcesz nowy, to kup co¶ markowego - Kross, Merida, Author
itp. Nie jaki¶ noname z Allegro czy Tesco.
Tu się zgodzę, choć jak spojrzeć na specyfikację niektórych markowych modeli, to chyba samo logo czasem sporo kosztuje. Warto więc się dobrze przyjrzeć.

Zobacz jak wyremontowałem 20-letniego stalowego górala:
Rama i widelec pomalowane proszkowo - cena piaskowania i malowania
160zł. Wymienione stery, suport, napęd, tylna przerzutka, koła (na
zdjęciu jeszcze tylne koło stare), korby, pedały, hamulce, szytca
stalowa własnej roboty (zrobiona po tym jak aluminiowa złamała mi się
pod dup±).
No to w zasadzie niewiele zostało ci z oryginału ;) - rama (bez lakieru) i kierownica.
A policzyłe¶ koszt wszystkich wymienianych czę¶ci? Może dla kogo¶ kto nie ma zacięcia do przeróbek opłacalniejszy byłby jednak zakup nowego roweru.
Przyznam, że sam też wymieniłem już w swoim rowerze tyle elementów, że z oryginalnego została rama, kierownica, siodło ze sztyc± i szczęki hamulca (z tym, że nie był to makrokesz). Ale robiłem to stopniowo, w miarę zużywania się czę¶ci, podnosz±c nieco ich klasę i dostosowuj±c do potrzeb.
--
Jacek G.

Data: 2015-07-15 07:15:46
Autor: Jacek
Pro¶ba o opinię
W dniu 2015-07-15 o 06:36, __Maciek pisze:

20 lat temu
wszytskie rowery robiono porz±dnie, dzisiaj tańsze rowery to po prostu
tandeta (że o takich z supermarketu za 300zł nie wspomnę).
Te rowery były kupione w Makro, zaraz, jak tylko powstało i wygl±dały, że to jest nowa jako¶ć w porównaniu z moim poprzednim Kormoranem.
No i były "made in Italy", co wtedy kojarzyło mi się dobrze, a teraz tak samo jak "made in PRC".
Jacek

Data: 2015-07-15 07:46:26
Autor: bans
Pro¶ba o opinię
W dniu 2015-07-15 o 06:36, __Maciek pisze:

Zobacz jak wyremontowałem 20-letniego stalowego górala:
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r1.jpg
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r2.jpg
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r3.jpg
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r4.jpg  // no dobra :-)
http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r5.jpg

Całkiem spoko, ale kierownicy nie ogarniam nawet po wódce ;)

--
bans

Data: 2015-07-15 09:35:10
Autor: kawoN
Pro¶ba o opinię
W dniu 15.07.2015 o 07:46, bans pisze:
[...]

Z moich obserwacji wynika że taki montaż rogów
stosuj± osoby o przypadło¶ci anatomicznej uniemożliwiaj±cej
wychylenie tułowia z pionu.
Lub lubuj±cy się w przyjmowaniu dostojnej sylwetki :)

Wtedy to jest chyba naturalny chwyt.

pozdr.
kawoN

Data: 2015-07-15 11:55:42
Autor: bans
Pro¶ba o opinię
W dniu 2015-07-15 o 09:35, kawoN pisze:

Z moich obserwacji wynika że taki montaż rogów

Ale mi nie tylko o rogi chodzi, a o całokształt :)))

Lub lubuj±cy się w przyjmowaniu dostojnej sylwetki :)

Tzw. "pozycji sedesowej" ;)

--
bans

Data: 2015-07-15 14:02:24
Autor: kawoN
Pro¶ba o opinię
W dniu 15.07.2015 o 11:55, bans pisze:
W dniu 2015-07-15 o 09:35, kawoN pisze:

Z moich obserwacji wynika że taki montaż rogów

Ale mi nie tylko o rogi chodzi, a o całokształt :)))

Masz rację - obejrzałem tylko pierwsze zdjęcie.
Czwarte daje wiele do my¶lenia ale chyba
nawet autor już zdał sobie sprawę, że trochę
przeholował z fantazj± :)
Ze spraw użytecznych to należałoby zapytać
jak z użyteczno¶ci± obsługi klamek hamulcowych... ;)

Data: 2015-07-15 14:25:07
Autor: __Maciek
Pro¶ba o opinię
Wed, 15 Jul 2015 14:02:24 +0200 kawoN <bike4win@bike4win.pl> napisał:

Czwarte daje wiele do my¶lenia ale chyba
nawet autor już zdał sobie sprawę, że trochę
przeholował z fantazj± :)

Jak± fantazj±? Poważnie pytam. Z mojej strony nie było żadnej
fantazji, tylko planowanie i się przymierzanie, cel - użyteczno¶ć i
komfort.

Ze spraw użytecznych to należałoby zapytać
jak z użyteczno¶ci± obsługi klamek hamulcowych... ;)

¦wietnie. Jest to główny powód dla którego rogi s± tak przysunięte do
¶rodka.

Data: 2015-07-15 14:05:11
Autor: __Maciek
Pro¶ba o opinię
Wed, 15 Jul 2015 11:55:42 +0200 bans <goc@o2.pl> napisał:

Z moich obserwacji wynika że taki montaż rogów
Ale mi nie tylko o rogi chodzi, a o całokształt :)))

Działa? Działa. Lampka jest tymczasowo od trzech lat przyklejona
ta¶m±, bo oryginalne mocowanie się połamało :-)

Tzw. "pozycji sedesowej" ;)
Do kompletu potrzebne by było jeszcze siodełko z otworem :-)

Data: 2015-07-15 14:01:42
Autor: __Maciek
Pro¶ba o opinię
Wed, 15 Jul 2015 09:35:10 +0200 kawoN <bike4win@bike4win.pl> napisał:

Z moich obserwacji wynika że taki montaż rogów
stosuj± osoby o przypadło¶ci anatomicznej uniemożliwiaj±cej
wychylenie tułowia z pionu.

?
Mi tam tak jest wygodnie. Przede wszystkim, dzięki temu że rogi s±
bliżej ¶rodka, nie mam problemu z obsług± klamek hamulców. Dodatkowo,
dzięki temu że z rogów co¶ wystaje z boku, można oprzeć doln± czę¶ć
dłoni. Ale może i mam jak±¶ przypadło¶ć anatomiczn±. Ważne że dobrze
mi się tak jeĽdzi i nie mam problemów z nadgarstkami.

Lub lubuj±cy się w przyjmowaniu dostojnej sylwetki :)

Tja. Ale faktycznie, jako¶ niespecjalnie lubię jeĽdzić pochylony.

A mocowanie lampki jest jakie jest, bo kiedy¶ (jeszcze przed remontem)
waln±łem jak±¶ mał± glebę i się połamało. Potrzebowałem jednak
jeĽdzić, więc tymczasowo przykleiłem lampkę ta¶m± pakow±. No i tak
sobie tymczasowo jest już ze trzy lata :-)

Data: 2015-07-15 14:52:16
Autor: kawoN
Pro¶ba o opinię
W dniu 15.07.2015 o 14:01, __Maciek pisze:
[...]

Rogi rogami - jak komu wygodnie.
Ale używaj±c klamek rękę trzymasz na odcinku
kierownicy od klamki do końcówki?
Je¶li tak - to czę¶ć dłoni wbija się w nieosłonięt±
końcówkę? I czy tam jest wystarczaj±ca ilo¶ć miejsca
żeby cała dłoń spoczywała na kierownicy? Bo wygl±da
jakby tylko połowa - a to już jest niebezpieczne.

Data: 2015-07-16 10:44:49
Autor: __Maciek
Pro¶ba o opinię
Wed, 15 Jul 2015 14:52:16 +0200 kawoN <bike4win@bike4win.pl> napisał:

Je¶li tak - to czę¶ć dłoni wbija się w nieosłonięt±
końcówkę?
Nic takiego się nie dzieje,

I czy tam jest wystarczaj±ca ilo¶ć miejsca
żeby cała dłoń spoczywała na kierownicy?
Jest.

Jak będę miał chwilę to zrobię zdjęcie jak trzymam dłonie na tym.

Data: 2015-07-15 14:02:05
Autor: __Maciek
Pro¶ba o opinię
Wed, 15 Jul 2015 07:46:26 +0200 bans <goc@o2.pl> napisał:

Całkiem spoko, ale kierownicy nie ogarniam nawet po wódce ;)

Aaa, że nie pomalowana? :-)

Data: 2015-07-14 00:06:15
Autor: Piotr Kosewski
Prośba o opinię
On 2015-07-13 22:41, Jacek wrote:
Koleżanka Małżonka chce, abyśby zmienili nasze 20-letnie "welocypedy" na
coĹ› nowszego. BudĹĽet 2x1200 max.

Jeśli masz rower, który nie rozpadł się przez 20 lat, to za 1200 zł nie
kupisz lepszego. Po co wymieniać? Kolor się znudził? Puszka farby 20 zł.

[...]
roku jakiĹ› dalszy wyjazd z niewielkim bagaĹĽem.
Zależy nam, aby jeździło się wygodnie. Sylwetka raczej prosta, niż
pochylona.
Bardzo proszÄ™ o opiniÄ™ na temat rowerka z linku.

Beznadziejny.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-14 01:22:01
Autor: Ignac
Pro¶ba o opinię
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2015 22:41:22 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Koleżanka Małżonka chce, aby¶by zmienili nasze 20-letnie "welocypedy" na co¶ nowszego. Budżet 2x1200 max.
Ostatnia propozycja wygl±da tak:
http://allegro.pl/karbon-voyager-lds-rower-28-trekking-damski-cr-i5528262197.html i do tego identyczny męski.
Rowery maj± służyć do jazdy po mie¶cie i poza miastem 50/50, plus raz w roku jaki¶ dalszy wyjazd z niewielkim bagażem.
Zależy nam, aby jeĽdziło się wygodnie. Sylwetka raczej prosta, niż pochylona.
Bardzo proszę o opinię na temat rowerka z linku.
Jacek

Ja, w przeciwieństwie do kolegów mówię- kupuj go, bo cena
jest adekwatna do przyzwoitej jako¶ci, o kolorze nie dyskutuję.
Natomiast nurtuje mnie inny problem, mianowicie, Ty facet
będziesz jeĽdził na damskim rowerze(może maj± męsk± wersje),
bo mi wygl±da to na gender czystej wody, tak± uwagę tylko mam.

Data: 2015-07-14 12:21:48
Autor: Jacek
Pro¶ba o opinię
W dniu 2015-07-14 o 10:22, Ignac pisze:
Natomiast nurtuje mnie inny problem, mianowicie, Ty facet
będziesz jeĽdził na damskim rowerze(może maj± męsk± wersje),
bo mi wygl±da to na gender czystej wody, tak± uwagę tylko mam.
He, he. Kupuję parkę: męski + damski. Tu masz męski:
http://allegro.pl/karbon-voyager-gts-rower-28-trekking-meski-cr-i5528262044.html
Jacek
PS
żonie tego posta nie pokażę, bo lepiej niech nie wie ;-)

Data: 2015-07-14 13:49:32
Autor: m
Pro¶ba o opinię
W dniu 14.07.2015 o 10:22, Ignac pisze:
> [...]
będziesz jeĽdził na damskim rowerze(może maj± męsk± wersje),
bo mi wygl±da to na gender czystej wody, tak± uwagę tylko mam.

Apropos genderów - to jak sobie zamontowałem syna na foteliku z tyłu i
przez to nie mogę nogi przerzucić nad siodełkiem tylko muszę się
gramolić przez ramę (z synem na pokładzie), to pożałowałem że nie dałem
się namówić na trochę bardziej genderowe rozwi±zanie.

p. m.

Data: 2015-07-14 07:20:43
Autor: Pszemol
Pro¶ba o opinię
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:55a4f747$0$27519$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

gramolić przez ramę (z synem na pokładzie), to pożałowałem że nie
dałem się namówić na trochę bardziej genderowe rozwi±zanie.

Swoj± drog± też w drug± stronę trzeba zauważyć, że większo¶ć pań
nie jeĽdzi już od dawna w długich spódnicach, więc "damka" dla nich
też nie ma żadnego uzasadnienia, bo nog± mog± wymachiwać wysoko
często lepiej s± wygimnastykowane pod tym względem od panów :-)
Ot, taka zaszło¶ć historyczna - ja nie widzę problemów w jeĽdzie na
damce czy na wysokiej ramie - często rower jest dokładnie taki sam,
"wstydu" żadnego jechać na "damce" nie ma. A dodatkowo, jak sam
piszesz, w trybie z przyczep±, bardzo to wsiadanie/wysiadanie ułatwia.

Data: 2015-07-15 00:31:35
Autor: Piotr Kosewski
Prośba o opinię
On 2015-07-14 14:20, Pszemol wrote:
Swoją drogą też w drugą stronę trzeba zauważyć, że większość pań
nie jeździ już od dawna w długich spódnicach, więc "damka" dla nich
też nie ma żadnego uzasadnienia, bo nogą mogą wymachiwać wysoko
często lepiej są wygimnastykowane pod tym względem od panów :-)
Ot, taka zaszłość historyczna - ja nie widzę problemów w jeździe na
damce czy na wysokiej ramie - często rower jest dokładnie taki sam,
"wstydu" żadnego jechać na "damce" nie ma. A dodatkowo, jak sam
piszesz, w trybie z przyczepą, bardzo to wsiadanie/wysiadanie ułatwia.

Moim zdaniem ułatwia w ogóle wsiadanie. Czuć to na miejskich rowerach,
ktĂłre sÄ… zazwyczaj "damskie".
Nawet jak jesteś wygimnastykowany, to możesz mieć takie spodnie, że
pedałować się da, a przerzucenie nogi nad siodełkiem może się skończyć
wizytÄ… u krawca.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-15 07:22:30
Autor: JDX
Prośba o opinię
On 2015-07-15 00:31, Piotr Kosewski wrote:
[...]
Moim zdaniem ułatwia w ogóle wsiadanie. Czuć to na miejskich rowerach,
ktĂłre sÄ… zazwyczaj "damskie".
Dlatego damki to dobra propozycja dla emerytów płci obojga. :-D

Data: 2015-07-16 08:26:30
Autor: ToMasz
Pro¶ba o opinię

Swoj± drog± też w drug± stronę trzeba zauważyć, że większo¶ć pań
nie jeĽdzi już od dawna w długich spódnicach, więc "damka" dla nich
też nie ma żadnego uzasadnienia,
a moja żona nie wsi±dzie na męski bo jak była dziewczynk± przejechała się raz na rowerze meskim i z przyzwyczajenia zeskoczyła z siodla do przodu tłuk±c sobie..... no wiecie co. Trauma na całe życie :)

ToMasz

Data: 2015-07-16 09:15:57
Autor: bans
Pro¶ba o opinię
W dniu 2015-07-16 o 08:26, ToMasz pisze:

a moja żona [ciach] i z przyzwyczajenia zeskoczyła z siodla do
przodu tłuk±c sobie..... no wiecie co.

Ciekawa metoda na coming out z twojej strony ;)

--
bans

Data: 2015-07-16 14:28:13
Autor: cytawa
Pro¶ba o opinię
ToMasz pisze:

przodu tłuk±c sobie..... no wiecie co. Trauma na całe życie :)

Czy nic (cos pustego) mozna sobie stluc?

Jan Cytawa

Data: 2015-07-16 14:29:28
Autor: Liwiusz
Prośba o opinię
W dniu 2015-07-16 o 14:28, cytawa pisze:
ToMasz pisze:

przodu tłukąc sobie..... no wiecie co. Trauma na całe życie :)

Czy nic (cos pustego) mozna sobie stluc?

wówczas przestanie mówić, że składają się "z niczego" ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 15:08:27
Autor: cytawa
Prośba o opinię
Liwiusz pisze:

wówczas przestanie mówić, że składają się "z niczego" ;)

Moze cos obok sobie stlukla ;). Jakos nie mam smialosci ogladac kolezanki z tej strony. Ze cos boli nie ulega watpliwosci. Jakas dysertacja na ten temat by sie przydala.

Jan Cytawa

Data: 2015-07-16 14:37:25
Autor: bans
Pro¶ba o opinię
W dniu 2015-07-16 o 14:28, cytawa pisze:

Czy nic (cos pustego) mozna sobie stluc?

Oj, księże proboszczu... ;)

Ale zgodnie z logik± żony ToMasza na damkach powinni jeĽdzić _wszyscy_, w końcu facetowi jednak łatwiej sobie genitalia uszkodzić o rurkę. No, chyba że jazdę na męskiej ramie uznamy za typowo męskie poszukiwanie ryzyka tudzież równie typowo męski brak wyobraĽni ;)

--
bans

Data: 2015-07-16 18:32:24
Autor: ToMasz
Pro¶ba o opinię
W dniu 16.07.2015 o 14:37, bans pisze:
[...]

a sk±d. Ja też nie wyobrażałem sobie siebie samego na damce, ale wtedy miałem 21 lat, jak kupowałem authora compacta. A 10 lat póĽniej już nie musiałem "udowadniać" rowerem mojej płci, a fotelik z dzieckiem z tyłu cholernie przeszkadzał we wsiadaniu na rower męski. Teraz też mam męski, ale z niższ± ram± i daję radę.
jeżdż±c na damskim i męskim rowerze na codzień, odnoszę wrażenie że damskie ramy s± bardziej wiotkie, poddaj± się, a męskie sztywniejsze. st±d może pewniej się czujemy na męskich?

ToMasz

Data: 2015-07-16 19:00:52
Autor: JDX
Prośba o opinię
On 2015-07-16 18:32, ToMasz wrote:
[...]
jeżdż±c na damskim i męskim rowerze na codzień, odnoszę wrażenie że
damskie ramy s± bardziej wiotkie, poddaj± się, a męskie sztywniejsze.
st±d może pewniej się czujemy na męskich?
Ja natomiast jeżdż±c czasami damk± (a nawet dwiema) jestem pewny, że
damskie ramy s± dla mnie za małe (za krótkie i za niskie) i na dłuższe
dystanse się na nich jeĽdzić nie da. Ale na wypad po bułki s± OK. :-D

Data: 2015-07-14 04:31:07
Autor: Kris
Pro¶ba o opinię
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2015 22:41:22 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
..
Bardzo proszę o opinię na temat rowerka z linku.
Na temat roweru z linku się nie wypowiem ale popatrz tutaj
http://rowerykands.pl/
Przyzwoity stosunek jako¶ci/wyposażenia do ceny

Data: 2015-07-14 07:30:03
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o opinię
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:mo17pg$dku$1node1.news.atman.pl...
[...]

Niestety, nie potrafię nic powiedzieć o tym rowerze/firmie, ale wtrącą swoje trzy grosze:
Przy takich wymaganiach rzeczywiście celowałbym w trekkinga. Gorzej z ceną, bo przy takim zakresie cenowym cieżko będzie kupić coś sprawdzonego/markowego. Albo poczekajcie do wyprzedaży, czyli okresu po sezonie i celujcie w coś co będzie zastapione nowszym modelem, wtedy może się uda (mnie się udało, ale kupowałem trekkinga w grudniu - zapłaciłem trochę więcej, tj. 1400 za rower w regularnej cenie ok. 2000). Celowałbym w rowery na alivio - jak podpowiada doświadczenie, to b. wytrzymała grupa, a tańsza (czasem sporo) od wyższych. Albo coś gorzej wyposażonego, z założeniem, że będziecie regularnie wymieniać podzespoły na lepsze. Ekonomicznie o wiele gorszy pomysł, bo po prostu róznicę w cenie rozkładacie w czasie. Ewentualnie szukajcie "golasów", czyli crossów, do których dokupicie osprzęt (błotniki, bagażniki itp) - bo to (najczęściej) te same rowery, tylko pozbawione tych elementów. To już bardziej sensowne ekonomicznie rozwiązanie, bo nie wymieniasz, tylko dokupujesz to, co Ci pasuje/potrzebne itp. Warto też kupować używane, ale nie z allegro, tylko od znajomych - tak kupiłem dwuletni rower żonie (MTB), za 1200 PLN gdy w sklepie (następca) kosztował ok. 2500. Stopień zużycia poniżej 1000 km. No ale tu trzeba polować i "trafić".

Albo - oczywiście - dozbierać do np. 1700 na rower i wybierać "swobodnie" ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-14 03:23:44
Autor: Jacek G.
Pro¶ba o opinię
On Tuesday, July 14, 2015 at 7:31:07 AM UTC+2, Yogi(n) wrote:
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomo¶ci > Koleżanka Małżonka chce, aby¶by zmienili nasze 20-letnie "welocypedy" > na co¶ nowszego. Budżet 2x1200 max.
> Ostatnia propozycja wygl±da tak:
> http://allegro.pl/karbon-voyager-lds-rower-28-trekking-damski-cr-i5528262197.html i

Ewentualnie szukajcie "golasów", czyli crossów, do których dokupicie osprzęt (błotniki, bagażniki itp) - bo to (najczę¶ciej) te same rowery, tylko pozbawione tych elementów..
Z crossów, to może co¶ takiego:
http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-crossowe/rower-drakar-cross-20-v-damski-2013
i wersja męska:
http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-crossowe/rower-drakar-cross-20-v-2013
Z tym, że nie wiem, czy rower typu cross spełni wymóg wygodnej sylwetki w wystarczaj±cym stopniu.
--
Jacek G.

Data: 2015-07-15 21:42:38
Autor: Yogi\(n\)
Pro¶ba o opinię
Użytkownik "Jacek G." <jginter@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9ed08c2a-3396-4794-a608-fb7d51f65725googlegroups.com...

Z tym, że nie wiem, czy rower typu cross spełni wymóg wygodnej sylwetki w wystarczaj±cym stopniu.

Musz± się przymierzyć, bez dwóch zdań.
Ale celowałbym w co¶ lepszego - za 1600-1700 PLN można mieć bardzo fajny rower.

NieĽle wyposażone:
http://allegro.pl/cross-disc-eries-eveo-alivio-2015-9-x-3-20-5-i5274148310.html

Lub trochę gorzej wyposażone, ale firmowe:
http://allegro.pl/nowy-rower-fuji-nevada-usa-1-7d-26-17-25-i5520028665.html
http://allegro.pl/rower-author-integra-28-kamera-gratis-i5526183525.html
http://allegro.pl/2013-rower-orbea-ravel-sport-dama-a20-19-cali-i5476419123.html
http://allegro.pl/rower-author-classic-cross-28-2015-ebon-200zl-i5378262601.html
http://allegro.pl/cube-ltd-cls-black-white-print-r-54-cm-i5373597803.html
http://allegro.pl/rower-trekkingowy-trek-7000-28-rama-17-5-alu-i5269907097.html
http://allegro.pl/okazja-10-merida-freeway-9300-18-i5435510583.html
http://allegro.pl/rower-ktm-life-one-rama-56-cm-meski-salon-k-ce-i5512246517.html
http://allegro.pl/rower-ktm-life-one-rama-43-cm-damski-salon-k-ce-i5531016767.html

I firmowe i wyposażone
http://allegro.pl/nowy-corratec-sunset-zzyzx-deore-blokada-skoku-i5541820010.html

(albo MTB-tu wybór w tym przedziale o wiele większy):
http://allegro.pl/rower-focus-cypress-ht-26r-magicblack-matt-s-17-i5110611640.html

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-14 08:33:25
Autor: ToMasz
Prośba o opinię
W dniu 13.07.2015 o 22:41, Jacek pisze:
[...]
Te rowery nie są złe, ale też nie są tanie. Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, ale amor w wyprostowanej pozycji absolutnie się nie przydaje. Natomiast waży tyle co lufa z czołgu. Dynamopiasta też. Jeśli bierzesz to pod uwagę, to spokojnie możesz kupić. jeśli nie - zastanów się. jeśli możesz poczekać do września - będą tańsze, ale już nie w pełnej gamie kolorystycznej.
ToMasz

Data: 2015-07-14 16:52:59
Autor: Pszemol
Prośba o opinię
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message news:mo2act$6jj$1dont-email.me...
[...]

Gdzie tÄ… dynamopiastÄ™ widzisz w tym rowerze?

Data: 2015-07-16 08:37:37
Autor: ToMasz
Prośba o opinię
trzy grosze na temat wymarzonego roweru. Właśnie wczoraj uczestniczyłem w sesji zdjęciowej roweru poskładanego na zamówienie dla klienta. Klient chciał mieć lekki ale tani rower, ze stosunkowo wysoką kierownicą. wyszło mu 11.5kg za 1299zł. Nie żebym nawet sugerował coś takiego Tobie, ale chcę żebyś wiedział że w okolicach założonego przez Ciebie budżetu da się kupić całkiem przyzwolity rower.

ToMasz

Data: 2015-07-14 12:54:24
Autor: Andrzej Ozieblo
Prośba o opinię
W dniu 2015-07-13 o 22:41, Jacek pisze:

[...]

Na pierwszy rzut oka rowery wygladaja OK. Rama wydaje sie niezla, obrecze tez, szprychy nierdzewki, reszta komponentow przyzwoita. Do niezbyt intesywnych włajaży bedzie w sam raz. Ale dobrze byloby na nim usiasc i przekonac sie czy to je ono.

Data: 2015-07-14 13:46:20
Autor: cytawa
Prośba o opinię
Jacek pisze:

[...]

Rower wyglada przyzwoicie. Czesci nie wyczynowe ale dobra polka. Jedno mi sie nie podoba, mianowicie przewyzszenie kierownicy w stosunku do siodelka.  To nadluzsza jazde MZ nie jest korzystne, choc pozornie sie wygodnie siedzi. Wszystkie kobiety, ktore w naszym towarzystwie zaczynaly jezdzic tak wysokip po jakims czasie opuszczaly kierownice. Czasami pochylenie sie jest korzystne dla plecow i aerodynamiki zwlaszcza. A i czasem przyjemnie sie oprzec rekami o kierownice. Pozycja w tym rowerze to calkowicie uniemozliwia. Na krotkich przejazdzkach problemu nie ma.

Jan Cytawa

Data: 2015-07-14 13:57:37
Autor: cytawa
Prośba o opinię
Jeszcze chcialem dodac, ze dziewczyna, ktora siedzi na rowerze na zdjeciu ponizej tego Karbonu siedzi bardzo ladnie i MZ klasycznie. Ale ma stary rower jeszcze sztywniak.

Data: 2015-07-14 17:00:04
Autor: Albert Stonoga
Prośba o opinię
[...]

Ten rower na stronie sklepu kosztuje 999zł

Czuwaj!
AS

Data: 2015-07-14 08:56:32
Autor: Ignac
Pro¶ba o opinię
W dniu wtorek, 14 lipca 2015 17:00:39 UTC+2 użytkownik Albert Stonoga napisał:
> [...]
> Bardzo proszę o opinię na temat rowerka z linku.
> Jacek

Ten rower na stronie sklepu kosztuje 999zł

Zdecydowanie lepszy osprzęt, np. manetki rapid fire i design nieporównywalny,
no ale, brak dodatków.

Data: 2015-07-14 18:23:42
Autor: Albert Stonoga
Pro¶ba o opinię
[...]