Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON

Data: 2014-02-25 22:25:37
Autor: Marek
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Witam,

Przymierzam się do zakupu roweru crossowego j/w. Celem jest amatorskie dbanie o kondycję. Nie startuję w żadnych zawodach. Jeżdżę dynamicznie w zróżnicowanym terenie. Również po wertepach leśnych. Od roweru wymagam aby nie rozleciał się po sezonie czy dwóch, aby przerzutki działały pod obciążeniem, aby nic się nie telepało (np. rezonans opon z czymś tam przy pewnych prędkościach), podzwaniało (np. klocek o tarczę gdy nie odbije do końca lub ustawi się nierównolegle), trzeszczało (np. amortyzator) podczas jazdy. Czy ten rower spełni moje oczekiwania?

Marek

Data: 2014-02-26 07:45:16
Autor: qrt
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Dnia Tue, 25 Feb 2014 22:25:37 +0100, Marek napisał(a):

Witam,

Przymierzam się do zakupu roweru crossowego j/w. Celem jest amatorskie dbanie o kondycję. Nie startuję w żadnych zawodach. Jeżdżę dynamicznie w zróżnicowanym terenie. Również po wertepach le¶nych. Od roweru wymagam aby nie rozleciał się po sezonie czy dwóch, aby przerzutki działały pod obci±żeniem, aby nic się nie telepało (np. rezonans opon z czym¶ tam przy pewnych prędko¶ciach), podzwaniało (np. klocek o tarczę gdy nie odbije do końca lub ustawi się nierównolegle), trzeszczało (np. amortyzator) podczas jazdy. Czy ten rower spełni moje oczekiwania?

Wiec tak. Musisz wiedzieć iż każdy praktycznie rower zasadniczo jest
złożony z czesci dwóch firm. Shimano i sram. Oraz ramy która to w
znakomitej wiekszo¶ci modeli jest produkowana na tajwanie. Poza tym sztyce,
mostki, kierownice, obręcze - które zasadniczo też sa produkowane gdzie¶ na
wschodzie.  Producent taki jak unibike (ora znakomita wikszo¶ć innych) poprostu składa
to wszystko do kupy. Czyli - rowery różnych firm sa zasadniczo bardzo do siebie podobne. Wiec
nie ma znaczenia czy kupisz unibike czy jaki¶ inny sprzet. W każdym może
być podbnie.

Druga sprawa - pewne przypadło¶ci o których piszesz (np. obcieranie
klocków, czy piszczenie hamulców) mog± sie pojawić w każdym rowerze.
Niezależnie od firmy która go robi jak i ceny jaka za niego zapłacisz. Wystarczy ze klocek hamulcowy sie z jakiej¶ tam przyczyny Ľle ustawi i już
zaczyna piszczeć. Albo obcierać. Podbnie z regulacj± przerzutek. Tutaj nie ma co liczyć iż wszystko bedzie
działało tak samo doskonale i niezmiennie przez setki kilometrów nawet
jesli bedzisz miał xtr.  Poprostu rower musisz sie nauczyć obsługiwać i regulować samodzielnie aby
cały czas działał tak jak sobie tego życzysz.  Inna sprawa to trzeszczenie. Może sie zdażyć iż sztyca bedie trzeszczeć w
ramie, albo mostek z kierownic±. To też jest raczej niezależne od firmy.
Jak bedziesz miał pecha to bedie trzeszczeć i już.

Amortyzator. Tutaj jako¶ć jest rzeczywi¶cie w widoczny sposób zwi±zana z
cen±. Dobry widelec jest drogi ale potrafi działać płynnie przez długi bez
zadnych luzów, stuków, zacięć ect. Co to jest ten SR SUNTOUR NCX-D to za
bardzo nie wiem ale pobieżne googlanie na jego temat wskazuje na cene w
okolicach 400 zł a to raczej nie napawa optymizem. Niestety zadnych innych modeli polecić nie moge bo aktualnie nie za bardzo
sie orientuje w ofercie.

Data: 2014-02-26 09:10:50
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-26 07:45, qrt pisze:

 Co to jest ten SR SUNTOUR NCX-D to za
bardzo nie wiem ale pobieżne googlanie na jego temat wskazuje na cene w
okolicach 400 zł a to raczej nie napawa optymizem.

A czego ty się spodziewasz w rowerze crossowym? Lepszych się do takich rowerów nie montuje - bo nie ma takiej potrzeby.

--
bans

Data: 2014-02-26 09:21:07
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 09:10:50 +0100, bans napisał(a):

[...]

no własnie nie wiem - nie jestem w temacie :)

Wiem natomiast ze przy jezdzie po lesie słaby widelec potrafi sie
rozklekotać. A autor pisze  iż "jeżdżę dynamicznie w zróżnicowanym terenie. Również po wertepach le¶nych" Wiec może by sobie kupił poprostu MTB29 skoro crossem celuje w duże kółka?

Jak sie zakłada dynamiczn± jazdę po lesie to raczej nie ma sensu sie
pakować w crossy trekingi i inne tego typu sprzęty.

Data: 2014-02-26 09:41:46
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 09:21, qrt pisze:

Jak sie zakłada dynamiczn± jazdę po lesie to raczej nie ma sensu sie
pakować w crossy trekingi i inne tego typu sprzęty.

Mam wła¶nie MTB i chcę to zmienić. Wyja¶nię, że wybór cross'a jest kompromisem pomiędzy jazd± w terenie a zdolno¶ci± dorównywania prędko¶ci± uczestnikom wycieczki rowerowej. Kiedy¶ o tym prowadziłem w±tek. Co najwyżej zdarzy mi się, że nie podjadę pod jak±¶ górkę, pod jak± do tej pory podjeżdżałem. Trudno się mówi.

Marek

Data: 2014-02-26 09:48:43
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 09:41:46 +0100, Marek napisał(a):

[...]

W praktyce to prawie to samo. Tyle ze mtb ma bardziej agresywn± geometrię a
cross możliwo¶ci montowania bagażników, błotników i innego tego typu
szpeju. Prędko¶ć to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji. Typ roweru nie ma
tutaj jakiego¶ kluczowego wpływu. Owszem bieżnik opony może powodować
większe czy mniejsze opory toczenia, podobnie jak cie¶ninie powietrza. Ale
to w sumie wszystko.

Data: 2014-02-26 10:50:50
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 09:48, qrt pisze:

W praktyce to prawie to samo. Tyle ze mtb ma bardziej agresywn± geometrię a
cross możliwo¶ci montowania bagażników, błotników i innego tego typu
szpeju.

Różnica jest głównie w kołach i również w przerzutkach. Koła w MTB zazwyczaj s± 26 calowe, tu 28. Ta konkretna crossówka ma też przełożenia do szybkiej "asfaltowej" jazdy. A tego mi brakowało bardzo.

Prędko¶ć to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji.

Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i kondycji ode mnie :-) Po 10km jazdy z prędko¶ci± 25km/h po asfalcie byłem skonany zawsze. Tymczasem osoby bez żadnego przygotowania na turystycznych rowerach traktuj± tak± podróż lajtowo: kręc± powoli, bez specjalnego wysiłku. A w tym czasie odstawiam młynek i jestem zziajany.

Typ roweru nie ma
tutaj jakiego¶ kluczowego wpływu. Owszem bieżnik opony może powodować
większe czy mniejsze opory toczenia, podobnie jak cie¶ninie powietrza. Ale
to w sumie wszystko.

Sam już nie wiem w czym rzecz. Z pewno¶ci± bieżnik a także przełożenia. Odnoszę wrażenie, że szybki młynek (np 100) przy nawet mniejszym obci±żeniu męczy bardziej niż kadencja np. 60.

Marek

Data: 2014-02-26 10:07:53
Autor: AZ
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Prędkość to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji.

Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i kondycji ode mnie :-) Po 10km jazdy z prędkością 25km/h po asfalcie byłem skonany zawsze. Tymczasem osoby bez żadnego przygotowania na turystycznych rowerach traktują taką podróż lajtowo: kręcą powoli, bez specjalnego wysiłku. A w tym czasie odstawiam młynek i jestem zziajany.

Moze Ci hamulce trzymaja? ;-) Rowniez nie zgodze sie z tym, ze rower ma
male znaczenie, ostatnio jechalismy z kumplem na szosach, podpial sie
do nas gostek na MTB, my lajtowo krecilismy 32-35 km/h a gosc jechal
z jezorem przy ziemi. Moze nie wytrenowany byl?

Sam już nie wiem w czym rzecz. Z pewnością bieżnik a także przełożenia. Odnoszę wrażenie, że szybki młynek (np 100) przy nawet mniejszym obciążeniu męczy bardziej niż kadencja np. 60.

To jakie masz przelozenia w tym MTB? Ja mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34 i przy kadencji 60 mam 30 km/h ale dla jak na taka predkosc na MTB to dla
mnie kadencja 60 jest ekstremalnie niska.

--
Artur

Data: 2014-02-26 11:29:33
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 10:07:53 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

to juz inna kwestia. Szosa jest znacznie lżejsza. Ma w±skie oponki
(aerodynamika) nabite do naprawde wysokich cisnień (niskie opory toczenia) Pozycja na takim rowerze też jest pochylona jak na żadnym innym (znacznie
lepsza aerodynamika) A opory aerodynamiczne przy prędko¶ciach 35 to już sa naprawde spore. Natomiast jesli rozważamy mtb i crossa które waz± tyle samo, rowerzysta ma
tak± sam± pozycję, można założyć mniej wiecej podbne opony a to jest inna
sprawa. Fakt ze wieksze koła to niższe opory toczenia ale nie zapominajmy iż obwód
koła 26 z grub± opon± jest mniej wiecej taki sam jak koła 28 z szosow±.

Data: 2014-02-26 21:10:33
Autor: Marek
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-26 11:07, AZ pisze:

Moze Ci hamulce trzymaja? ;-)

No nie rĂłb se jaj :-D

[...]

Pewnie gdyby się przesiadł na Wasze rowery to lajtowo jechałby 60km/h :-D

To jakie masz przelozenia w tym MTB? Ja mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34
i przy kadencji 60 mam 30 km/h ale dla jak na taka predkosc na MTB to dla
mnie kadencja 60 jest ekstremalnie niska.

42/34/24 i tył 14/28. 33 km/h na płaskim asfalcie to był dla mnie max możliwości przez bardzo krótką chwilę. Rower ruchami skokowymi poruszał się gdy mocno cisnąłem.

Marek

Data: 2014-02-26 12:53:35
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 26 lutego 2014 21:10:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Pewnie gdyby się przesiadł na Wasze rowery to lajtowo jechałby 60km/h :-D

Jeste¶ Marku optymist±,przy twojej muskulaturze nie nadajesz się
do długotrwałej w miarę intensywnej jazdy,bo duża masa mięsniowa
szybko się zakwasza i po zabawie,jeżeli w miarę długodystansowa
jazda to tylko z odpowiedni± kadencj±,a jak wyrypa to na króciutkich traskach.Nie masz warunków fizycznych do sportów dynamicznych,
tylko statycznych i "kolarzem" nie będziesz,bo gdyby w kolarstwie
liczyła się tylko brutalna siła,to wył±cznie atleci by wygrywali,a
taki np.Mark Cavendish szans nikomu nie daje na kilku pierwszych dystansach,ale póżniej staje się już tylko tłem,no ale kolarzem jest.  Mówię to wył±cznie po to,że do każdego sportu powinno/przeważnie  się mieć odpowiednie warunki fizyczne. A co do roweru który wybrałe¶,to kupuj go,ale z korbami 175 mm.

Data: 2014-02-27 09:55:58
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 21:53, Ignac pisze:
[...]

Zażartowałem nie w swoim kontek¶cie lecz o tym kolesiu na MTB, który się doł±czył. Zdaję sobie sprawę, że mię¶nie s± głównym spalaczem kalorii, wysysaczem tlenu z krwi etc i w zwi±zku z tym nigdy nie dogonię kolarza, szczególnie na długim dystansie. Mi akurat na wy¶cigach nie zależy. Na co dzień traktuję rower jako ćwiczenie aerobowe, więc głównie skupiam się na pomiarze tętna. Jednakże brakuje mi możliwo¶ci towarzyszenia znajomym, którzy raz na tydzień albo i rzadziej wsiadaj± na rowery i zwiedzaj± przyrodę a w pozostałem dni albo siedz± za biurkiem albo piwo poci±gaj±. Nie s±dzę abym nie mógł im towarzyszyć ze względów kondycyjnych. Obstawiam, że mój rower się do tego celu nie nadaje. Zreszt± widzę osoby większe ode mnie jeżdż±ce znacznie szybciej.

A co do roweru który wybrałe¶,to kupuj go,ale z korbami 175 mm.

Nie mogę doszukać się rozmiaru tego co tam jest, ale wydaje mi się, że wła¶nie 175mm.

Marek

Data: 2014-02-27 09:00:28
Autor: AZ
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Nie mogę doszukać się rozmiaru tego co tam jest, ale wydaje mi się, że właśnie 175mm.

Na wewnetrznej stronie korby powinienes miec dlugosc.

--
Artur

Data: 2014-02-27 10:48:05
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 10:00, AZ pisze:
Na wewnetrznej stronie korby powinienes miec dlugosc.

Cwaniak :-D Jeszcze go nie mam w garażu :-D Zadzwoniłem do Unibike'a - tak, korby Deore T611 są 175mm. To ponoć standard (w sensie rozmiaru).

Marek

Data: 2014-02-26 22:03:09
Autor: AZ
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

Az takiej roznicy nie ma ;-) Na plaskim narazie udalo mi sie osiagnac max 45 km/h, 50 jeszcze jest nieosiagalne. 65 km/h to mi sie udalo jadac za autobusem ;-)

[...]

No to czemu sie dziwisz jak masz kasete 14/28? To wychodzi kadencja ok. 90
przy predkosci 33 km/h co i tak nie jest jakos wcale duzo...

Poklikaj sobie troche na http://gear-calculator.com

--
Artur

Data: 2014-02-27 00:16:19
Autor: Czesław Wiśniak
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
No to czemu sie dziwisz jak masz kasete 14/28? To wychodzi kadencja ok. 90
przy predkosci 33 km/h co i tak nie jest jakos wcale duzo...
 To wolnobieg, nie kaseta.

Data: 2014-02-27 08:04:27
Autor: AZ
On 2014-02-26, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:
No to czemu sie dziwisz jak masz kasete 14/28? To wychodzi kadencja ok. 90
przy predkosci 33 km/h co i tak nie jest jakos wcale duzo...
 To wolnobieg, nie kaseta.

Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma?

--
Artur

Data: 2014-02-27 09:05:41
Autor: Czesław Wiśniak
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma?

Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi.

Data: 2014-02-27 15:20:41
Autor: coaster
W dniu 2014-02-27 09:05, Czesław Wiśniak pisze:
Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma?

Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi.

O! Ja mam raczej niedrogi z 12-tka. (1990).

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-02-27 18:51:47
Autor: Czesław Wiśniak
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi.

O! Ja mam raczej niedrogi z 12-tka. (1990).

No, to moze w 1980 robili 11 :)

Data: 2014-03-01 00:03:05
Autor: Coaster
Czesław Wiśniak wrote:
Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi.

O! Ja mam raczej niedrogi z 12-tka. (1990).

No, to moze w 1980 robili 11 :)

Teraz mozna znalezc jeszcze cieple NOS-y i dobre uzywki 12-tek i 13-tek. ;-)

http://tinyurl.com/wolnobieg-1
http://tinyurl.com/wolnobieg-2
http://tinyurl.com/wolnobieg-3
http://tinyurl.com/wolnobieg-4
http://tinyurl.com/wolnobieg-5
http://tinyurl.com/wolnobieg-6
http://tinyurl.com/wolnobieg-7
http://tinyurl.com/wolnobieg-8
http://tinyurl.com/wolnobieg-9

Data: 2014-02-27 15:19:36
Autor: coaster
W dniu 2014-02-27 09:04, AZ pisze:
On 2014-02-26, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:
[...]

Moj wolnobieg w Raleju ma: 12-14-16-18-20

Data: 2014-02-27 14:30:31
Autor: AZ
On 2014-02-27, coaster <manypeny@mac.com> wrote:

To wolnobieg, nie kaseta.

Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma?

Moj wolnobieg w Raleju ma: 12-14-16-18-20

Nie rozmawiam z ludzmi majacymi mniej niz 9s :P

--
Artur

Data: 2014-02-28 23:17:51
Autor: Coaster
On 2014-02-27, coaster <manypeny@mac.com> wrote:
To wolnobieg, nie kaseta.

Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma?

Moj wolnobieg w Raleju ma: 12-14-16-18-20

Nie rozmawiam z ludzmi majacymi mniej niz 9s :P

Boleje nad ta moja 6-tka. IMHO posiadanie powyzej 5-tki - to totalna rozrzutnosc i marnotrawstwo! Optymalna ilosc to 4-ka. :-P

Data: 2014-02-27 00:33:44
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-26 23:03, AZ wrote:
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

Chwila moment, pisałeś, że cyt. "mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34"
Ale masz w 26' czy 28'?

Ja mam 26', blat 44, z tyłu 11, i osiągam w sprincie 45 km/h bez problemu przy oponach 2.0

I to nie w waruknach laboratoryjnych, na pasie startowym lotniska tylko normalnie w mieście ze startu zatrzymanego na światłach, na Placu Legionów we Wrocławiu, w kierunku dworca PKP. Pomiedzy filharmonią a budynkiem urzędu skarbowego mam 45 km/h. To jest jakieś 200-250 m.

MoĹĽe tam jakaĹ› lokalna anomalia ma miejsce i mnie wiatr pcha, czy co? ;-)

pozdr
Prot

Data: 2014-02-27 08:11:24
Autor: AZ
On 2014-02-26, Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> wrote:
On 2014-02-26 23:03, AZ wrote:
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

44/32/22 oczywiscie mam w MTB, w szosie to nawet nie wiem, 52-costam. W MTB
przelozenia zaczynaja mi sie konczyc jakos kolo. 40 km/h.

[...]

Nie wiem byc moze ;-) Ja wrocilem do rowerowania niespelna rok temu, wiec
moje osiagi i tak sa dla mnie wystarczajace jak narazie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 08:51:28
Autor: Czesław Wiśniak
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Ja mam 26', blat 44, z tyłu 11, i osiągam w sprincie 45 km/h bez problemu przy oponach 2.0

Tez mam taki zestaw, ale takiej predkosci nie jestem w stanie osiagnac :)

Data: 2014-02-27 10:42:21
Autor: Nuel
W dniu 2014-02-27 00:33, Prot Ogenes pisze:

Ja mam 26', blat 44, z tyłu 11, i osiągam w sprincie 45 km/h bez
problemu przy oponach 2.0

Podobne osiagi przy takim samym osprzęcie i oponach 1,75.

[...]

Nigdy tam tyle nie pojechałem, zawsze korek;)

Jak w drodze do roboty sie dobrze spasuje za cieżarówka z Biedronki to od "ślimaka" przy Krakowskiej jadąc na Oławe przez nastepne 2 km lece 45-50.

Wniosek jest prosty - wątkotwórca ma albo padnięty licznik, albo wyjątkowo kiepska kondycje albo jest trollem.
Moja dziewczyna robi 33 km/h na crossówce bez jakiejś większej spiny.

Niespecjalnie moge pokumać, jak na maksymalnej mocy mozna uciagnac tylko 33 km/h.
Z góry - rekordowo - zjezdzając z przełaczy Tąpadło (masyw Slęzy) w kierunku Wirów dokrecałem lekko powyzej 70 km/h, tylko brakowało już przełożenia.

MoĹĽe tam jakaĹ› lokalna anomalia ma miejsce i mnie wiatr pcha, czy co? ;-)

Ja mam wraĹĽenie ze lokalne anomalie sa wszedzie,  wieje zawsze mi w ryj;)

PozdĂłwka
Nuel

Data: 2014-02-27 10:46:43
Autor: Nuel
W dniu 2014-02-27 10:42, Nuel pisze:

Wniosek jest prosty - wątkotwórca ma albo padnięty licznik, albo
wyjÄ…tkowo kiepska kondycje albo jest trollem.
[...]

Dobra, doczytalem, ze z tylu jest zebatka 14.
To wiele wyjasnia, az zrobie testy ile sie wyciśnie na takim przełożeniu - ale mam wrazenie, ze i tak wiecej niz 33 km/h.

Nuel

Data: 2014-02-27 11:00:02
Autor: Marek
[...]

Powiem tak: gdybyś uważnie czytał wątek, to wyczytałbyś iż sam stwierdziłem i to nie jeden raz, że "babcie" (może nie dosłownie) jeżdżą szybciej ode mnie oraz, że wlokę się zziajany za byle wycieczką.

Jeśli uważasz mnie za trolla, to nie włączaj się do dyskusji. Zasada netyki mówi aby nie karmić trolla.

Marek

Data: 2014-02-27 11:23:38
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-27 11:00, Marek pisze:

Powiem tak: gdyby¶ uważnie czytał w±tek, to wyczytałby¶ iż sam
stwierdziłem i to nie jeden raz, że "babcie" (może nie dosłownie) jeżdż±
szybciej ode mnie oraz, że wlokę się zziajany za byle wycieczk±.

To napisz może, sk±d jeste¶ i niech kto¶ z grupy, kto mieszka w pobliżu na to rzuci okiem. Może faktycznie masz bardzo słab± kondycję (no to jest okazja zacz±ć o ni± powalczyć, rower to dobry sposób :) a może pomijasz jaki¶ ważny szczegół, który mógłby nam wyja¶nić ten fenomen wolnej jazdy przy silnym naciskaniu na pedały.

--
bans

Data: 2014-02-27 23:41:54
Autor: Marek
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-27 11:23, bans pisze:

To napisz może, sk±d jeste¶

Jestem z Gdyni. Help!!! :-)

[...]

Będę wdzięczny.

Marek

Data: 2014-02-27 11:10:14
Autor: ikov
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Ja mam wraĹĽenie ze lokalne anomalie sa wszedzie,  wieje zawsze mi w ryj;)

Kiedyś specjalnie wybrałem się w czasie bardzo silnego wiatru na rower. Kilka kilometrów pod wiatr, bocznymi drogami - taki trawers, żeby nie jechać centralnie z wmordewindem, ale za to na powrocie... Na liczniku ok 50km/h na płaskim, siedząc wygodnie wyprostowanym jako żagiel. Największy hałas to szum opon na asfalcie, szkoda tylko że tyle się trzeba namęczyć żeby potem chwilę mieć taką radość z jazdy.

Data: 2014-02-27 11:40:43
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-27 10:42, Nuel wrote:

Nigdy tam tyle nie pojechałem, zawsze korek;)

Zwykle wracam tamtędy wieczorem, jest względnie luźno.
Dodam, że niej jadę na świeżaka tylko po dniówce i dodatkowym treningu.
(czasem oczywiście tyle nie uciągnę)

[...]

Ja mam taką ramkę sprzężoną z licznikiem. Jak zbliżam się do 60 to wyskakuje mi zdjęcie rodziny ;-)

MoĹĽe tam jakaĹ› lokalna anomalia ma miejsce i mnie wiatr pcha, czy co? ;-)

Ja mam wraĹĽenie ze lokalne anomalie sa wszedzie,  wieje zawsze mi w ryj;)

A to zawsze, ile bym nie jechał - wiatr w pysk!

pozdr
Prot

Data: 2014-02-26 22:04:43
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-26 21:10, Marek wrote:
[...]

siÄ™ gdy mocno cisnÄ…Ĺ‚em.

O widzę, że zdążyłeś koledze odpowiedzieć, ale niestety ja mam podobne odczucia jak 'AZ'.

pozdr
Prot

Data: 2014-02-27 09:58:33
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 22:04, Prot Ogenes pisze:
O widzę, że zdążyłeś koledze odpowiedzieć, ale niestety ja mam podobne
odczucia jak 'AZ'.

W sensie, ĹĽe kondycyjnie leĹĽÄ™?

Marek

Data: 2014-02-27 11:31:32
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-27 09:58, Marek wrote:
W dniu 2014-02-26 22:04, Prot Ogenes pisze:
O widzę, że zdążyłeś koledze odpowiedzieć, ale niestety ja mam podobne
odczucia jak 'AZ'.

W sensie, ĹĽe kondycyjnie leĹĽÄ™?

Nie nie, w sensie, że nie kręcę młynka nawet jadąc szybko.

Co do Twojej kondycji to się nie wypowiadam, bo nie jechałem z Tobą.
Trudno mi ocenić czy wynikając z liczb różnica przełożeń miałaby np na mnie aż taki wpływ.

pozdr
Prot

Data: 2014-02-27 00:49:20
Autor: Jacek G.
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu ¶roda, 26 lutego 2014 21:10:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
42/34/24 i tył 14/28. 33 km/h na płaskim asfalcie to był dla mnie max
I to jest zapewne przyczyna Twoich problemów - a dokładniej to "14" z tyłu.
Podziel sobie: 42/14=3, a 42/11=3,8. Musiałby¶ zmienić wielotryb 14-28 na kasetę np 11-32, ale wymagałoby to również zmiany tylnej piasty na tak± pod kasetę. Koszty takiej operacji przy w miarę podstawowych czę¶ciach to ok. 200 zł (piasta, kaseta, przeplot koła).
Jeszcze więcej zyskałby¶ w tych górnych przełożeniach zmieniaj±c blat na 48 (lub cał± korbę je¶li tarcze nie s± wymienialne).
48/11 = 4,3
--
Jacek G.

Data: 2014-02-27 10:01:25
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 09:49, Jacek G. pisze:
[...]

To się pokrywa z moimi przypuszczeniami. Teraz zapewne domy¶lasz się sk±d taki tytuł wiadomo¶ci i moja decyzja zmiany roweru? :-)

Marek

Data: 2014-02-27 12:19:40
Autor: mt
W dniu 2014-02-27 10:01, Marek pisze:

[...]

I po to aby mieć większe przełożenia chcesz kupić nowy rower? Nie możesz po prostu wymienić korby na jak±¶ 48- co¶ tam albo nawet dwurzędówkę szosow± 52-co¶ tam? Zrobi± ci to w jeden dzień w serwisie i będziesz się w stanie zamkn±ć w kwocie ok. 200-300 zł.

--
marcin

Data: 2014-02-27 14:06:21
Autor: qrt
Dnia Thu, 27 Feb 2014 12:19:40 +0100, mt napisał(a):

[...]

 bez sensu. Marek pisze iż ma rower z tylnym amortyzatorem i tarczówkami na
linkę co w miare jasno wskazuje co to za sprzęt. Rzeczywi¶cie lepiej chyba kupić co¶ normalnego.

Data: 2014-02-27 14:14:44
Autor: mt
W dniu 2014-02-27 14:06, qrt pisze:

[...]

No chyba że to faktycznie jaki¶ "¶mietnik" ten rower, to wtedy faktycznie może jest jaki¶ pomysł kupno nowego.

--
marcin

Data: 2014-02-27 23:40:43
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 14:14, mt pisze:

No chyba że to faktycznie jaki¶ "¶mietnik" ten rower, to wtedy
faktycznie może jest jaki¶ pomysł kupno nowego.

No to wła¶nie doszedłe¶ do tego samego wniosku co ja :-D Szczerze mówi±c mam go do¶ć.

Marek

Data: 2014-02-26 11:04:39
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 10:50:50 +0100, Marek napisał(a):

[...]

czytałem kiedys relacje z jakiej¶ wyprawy w kapraty i go¶cie wspominali iż
przy podjeĽdzie pod jaka¶ wioskę w górach, babcia na ukrainie jechała  tak
iż nie mogli jej dopa¶ć. Fakt iż oni mieli sakwy ale widać jest to możliwe
:)

[...]

przełożenia nie. To wszystko sie równoważy. No chyba ze masz na my¶li
prędko¶ci powyżej 35 km/h to wtedy faktycznie na mtb mog± sie skończyć
przełożenia jak kto¶ lubi jezdzić z nisk± kadencj±. Ale w turystyce po płaskim to sie jedzi 20-25 i raczej nie może być mowy o
braku przełożeń.  Pomy¶l nad takim niuansem ja długo¶ć korb. Zasadniczo jezdzi sie na korbach
175. "mniejsze" czy kobiece rowery maj± 170. Zazwyczaj korby s± produkowane
w tych dwóch długo¶ciach. Ale można kupić i inne. Tyle ze to niestety
dotyczy raczej tylko tych z górnej półki. Krótsze premiunj± wysok± kadencję, dłuższe daj± wiesz± dzwignie.    Różnica nie jest jaka¶ gigantyczna ale jak sie kuma to odczuwalna. I w odróżniku od wielko¶ci koła czy wielko¶ci zębatek nie da sie jej
skompensować w żaden sposób.

Data: 2014-02-26 18:57:51
Autor: Titus Atomicus
Pro?ba o opini? zakupu UnibikeXEN ON
In article <k175t078rouh$.cv1ywjezcz0b$.dlg@40tude.net>,
 qrt <m@il.jakis> wrote:

[...]

Ojej, a ja myslalem, ze 170 sa najbardziej popularne.
--
TA

Data: 2014-02-26 20:58:27
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 11:04, qrt pisze:

[...]

Ale pewnie nie napisali co ta babcia w±chała dzień  wcze¶niej na imprezie u dziadka :-D

przełożenia nie. To wszystko sie równoważy. No chyba ze masz na my¶li
prędko¶ci powyżej 35 km/h to wtedy faktycznie na mtb mog± sie skończyć
przełożenia jak kto¶ lubi jezdzić z nisk± kadencj±.

powyżej 35??? Chciałbym! Raz mi się udało z górki tyle jechać. Na płaskim asfalcie sprawdziłem ile mogę maksymalnie wyci±gn±ć: 33km/h i to przez bardzo krótk± chwilę. Był to mega spinning. Rower dosłownie skakał do przodu przy każdym naci¶nięciu pedałów. To nie był ci±gły ruch. Zabawnie musiało to wygl±dać.

Ale w turystyce po płaskim to sie jedzi 20-25 i raczej nie może być mowy o
braku przełożeń.

Wła¶nie - na moim "turystycznie" to jakie¶ 15 km/h. Dlatego nie bez pokrycia mówię o tym, że musiałem za byle wycieczk± ganiać gdy inni lajtowo pedałowali.

[...]

Hmmm... nie s±dzę, że to dobry kierunek. Przejechałem się jaki¶ czas temu rowerem z identycznymi korbami: Alivio. Jechałem dużo szybciej przy tym samym wysiłku. W zasadzie od tego momentu nabrałem przekonania, że co¶ jest nie tak z moim rowerem. Szczerze mówi±c nie wiem co i pewnie się nie dowiem gdyż chcę go zmienić.

Marek

Data: 2014-02-26 21:55:55
Autor: AZ
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

powyżej 35??? Chciałbym! Raz mi się udało z górki tyle jechać. Na płaskim asfalcie sprawdziłem ile mogę maksymalnie wyciągnąć: 33km/h i to przez bardzo krótką chwilę. Był to mega spinning. Rower dosłownie skakał do przodu przy każdym naciśnięciu pedałów. To nie był ciągły ruch. Zabawnie musiało to wyglądać.

Dzizas to jaka Ty masz korbe i kasete? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 09:38:25
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 22:55, AZ pisze:

Dzizas to jaka Ty masz korbe i kasete? ;-)

42/34/24 i tył 14/28
Korba Alivio.

M.in. dlatego chcę zmienić rower.

Marek

Data: 2014-02-27 12:11:10
Autor: mt
W dniu 2014-02-27 09:38, Marek pisze:
W dniu 2014-02-26 22:55, AZ pisze:

Dzizas to jaka Ty masz korbe i kasete? ;-)

42/34/24 i tył 14/28
Korba Alivio.

M.in. dlatego chcę zmienić rower.

Ale masz świadomość, że blat, korby czy kaseta nie są na stałe przyspawane do roweru i można je sobie wymienić bez zmiany roweru?
Zmień sobie ów blat, ewentualnie kasetę, ewentualnie jedno i drugie i przestań ciągle narzekać i wymyślać sztuczne problemy. A różnica między kołami 26" a 28" to jakieś 5% obwodu, więc jeśli chodzi o prędkości przy tym samym przełożeniu i kadencji praktycznie bez znaczenia.

--
marcin

Data: 2014-02-27 23:25:38
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 12:11, mt pisze:

Ale masz świadomość, że blat, korby czy kaseta nie są na stałe
przyspawane do roweru i można je sobie wymienić bez zmiany roweru?

Co też uczyniłem. Wymieniłem łańcuch na system hyperdrive, blat, support, ramiona.

Zmień sobie ów blat, ewentualnie kasetę, ewentualnie jedno i drugie i
przestań ciągle narzekać i wymyślać sztuczne problemy.

Kasa to nie są sztuczne problemy. Zapewne mógłbym wywalić ją na kolejne zmiany bez gwarancji sukcesu ale wolę w nowy rower i zapomnieć o byciu mechanikiem.

Marek

Data: 2014-02-26 22:00:40
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-26 20:58, Marek wrote:

[...]

To na jakim przelożeniu ty jechałe¶, że maj±c 35 km/h na liczniku jeszcze byłe¶ w stanie tak depn±ć, że rower rwało do przodu? :-)

Ja mam w 26' MTB standard z przodu 44-32-22, z tyłu 11-34 i jako¶ nie zauważyłem żebym miał jak to okre¶liłe¶ "mega spinning" ;-)

Szkoda, że nie mam licznika z kadencj±. Bo sprawdziłbym jak± mam kadencję przy moich prędko¶ciach "przelotowych" ;-)

pozdr
Prot

Data: 2014-02-26 22:05:33
Autor: AZ
On 2014-02-26, Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> wrote:

Ja mam w 26' MTB standard z przodu 44-32-22, z tyłu 11-34 i jakoś nie zauważyłem żebym miał jak to określiłeś "mega spinning" ;-)

Szkoda, że nie mam licznika z kadencją. Bo sprawdziłbym jaką mam kadencję przy moich prędkościach "przelotowych" ;-)

Sobie wykalkuluj http://gear-calculator.com

PS. A moze chcesz kupic Sigme 16.12 z kadencja? Malo uzywana i z gwarancja jeszcze ;-)
--
Artur

Data: 2014-02-27 00:17:14
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-26 23:05, AZ wrote:
On 2014-02-26, Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Kalkulowałem już kiedyś tu: http://www.surplace.fr/ffgc/
Moje subiektywne odczucie jest jednak dla mnie waĹĽniejsze.
Nie odczuwam mojego krecenia jako młynka...

PS. A moze chcesz kupic Sigme 16.12 z kadencja? Malo uzywana i
z gwarancja jeszcze ;-)

....a że czerpię radość po prostu z pokonwywania przestrzeni, a nie trenuję pod kadencję czy takie tam, toteż licznik z tym parametrem jest mi zbędny. Moja aktualna Sigma mi wystarcza :-)

pozdr
Prot

Data: 2014-02-27 09:35:35
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 22:00, Prot Ogenes pisze:

To na jakim przelożeniu ty jechałe¶, że maj±c 35 km/h na liczniku
jeszcze byłe¶ w stanie tak depn±ć, że rower rwało do przodu? :-)

35km/h nigdy nie miałem nie licz±c zjazdu z górki bez pedałowania. Max. tak jak napisałem - 33km/h. A przełożenie oczywi¶cie najwyższe przy układzie jaki mam: 42/34/24 i tył 14/28.

Ja mam w 26' MTB standard z przodu 44-32-22, z tyłu 11-34 i jako¶ nie
zauważyłem żebym miał jak to okre¶liłe¶ "mega spinning" ;-)

Pewnie te parę z±bków różnicy jest odpowiedzi±. 14 a 11 z tyłu to sporo.

Szkoda, że nie mam licznika z kadencj±. Bo sprawdziłbym jak± mam
kadencję przy moich prędko¶ciach "przelotowych" ;-)

Ja też nie, ale można to policzyć. Pewnie masz pomiar czasu?

Marek

Data: 2014-02-27 08:58:28
Autor: AZ
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Pewnie te parę ząbków różnicy jest odpowiedzią. 14 a 11 z tyłu to sporo.

Na kalkulatorze wychodzi sporo, rozwiazaniem jest korba 48T. Kupilem gorala
z taka i dlugo sie zastanawialem po co komu w goralu 48T.

Ja też nie, ale można to policzyć. Pewnie masz pomiar czasu?

Ja jak nie mialem pomiaru to patrzylem na zegarek i np. o pelnej minucie przez 10 sekund liczylem sobie ilosc obrotow i mnozylem x 6.

--
Artur

Data: 2014-02-27 15:37:15
Autor: Zachu
W dniu 27-02-14 09:35, Marek pisze:
[...]

Zrób takie do¶wiadczenie.
Złap się z kim¶ kto ma rower wart >1000 z górki. Bez kręcenia zjedĽcie z niej i zobacz jak bardzo z tyłu zostaniesz.
Opory masz w każdym możliwym miejscu. 35 to składakiem można pojechać.

Reszta to troling.

--
Zachu

Data: 2014-02-27 14:43:17
Autor: AZ
On 2014-02-27, Zachu <z@a.pl> wrote:

Zrób takie doświadczenie.
Złap się z kimś kto ma rower wart >1000 z górki. Bez kręcenia zjedźcie z niej i zobacz jak bardzo z tyłu zostaniesz.
Opory masz w każdym możliwym miejscu. 35 to składakiem można pojechać.

Pod warunkiem ze obaj z rowerami waza tyle samo.

Reszta to troling.

Mysle, ze nie. Pisal o tylnym amortyzatorze i podejrzewam, ze to on jest
miedzy innymi winowajca.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 23:20:39
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 15:37, Zachu pisze:

[...]

Temat w zasadzie zamknięty. Rower kosztował mnie sporo ponad 1000zł. Bliżej 2k. Wła¶nie mam kupca na ten rower. Szczerze mówi±c nie chcę nawet dociekać czemu jest on zły - ma znikn±ć a ja o nim zapomnę i tyle. Rower ma być do jeżdżenia a nie do badań i dochodzeń. Być może znalazłbym przyczynę ale w tym czasie wolę po¶migać sobie bez stresu.

Marek

Data: 2014-02-28 08:10:48
Autor: cytawa
Zachu pisze:

Złap się z kim¶ kto ma rower wart >1000 z górki. Bez kręcenia zjedĽcie z
niej i zobacz jak bardzo z tyłu zostaniesz.

Bez przesady. Co ma cena do predkosci? Stare piasty bez uszczelnien kreca sie lzej niz nowoczesne.  A i tak zdecydowanie wiekszy wplyw na predkosc ma rodzaj opon i cisnienie w nich powietrza. Nie mowiac o aerodynamicznosci pozycji rowerzysty.

Jan Cytawa

Data: 2014-02-28 08:56:08
Autor: Zachu
W dniu 28-02-14 08:10, cytawa pisze:
Zachu pisze:

[...]

Wystarczyło by w stojak serwisowy wsadzić i zobaczyć jak to się kręcie.

--
Zachu

Data: 2014-02-27 01:12:08
Autor: Iguan_007
On Thursday, February 27, 2014 5:58:27 AM UTC+10, Marek wrote:
[...]

Jesli naprawde masz przelozenia 42x14 jak piszesz ponizej to 33km/h oznacza kadencje 80-85. Zaden mega spinning i skakanie roweru.

Sorry ale brzmi troche jak brak wytrenowania i proba silowego pchania korb.

Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2014-02-27 10:53:13
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 10:12, Iguan_007 pisze:

Jesli naprawde masz przelozenia 42x14 jak piszesz ponizej to 33km/h
oznacza kadencje 80-85. Zaden mega spinning i skakanie roweru.

Hmmm... musiałbym policzyć zęby przekładni. Podałem warto¶ci z katalogu. Mi się wydaje, że odstawiałem młynek. Liczyłe¶ koła 26 cali?

A skakanie roweru nie zależy od prędko¶ci tylko od siły pedałowania. MOcny nacisk -> rower wyrywa do przodu, potem przyhamowuje lekko aż do czasu kiedy druga noga dostarczy nacisk. To nawet słychać w pracy opon kiedy cisnę.

Sorry ale brzmi troche jak brak wytrenowania i proba silowego pchania
korb.

Ale ja nie zaprzeczam. Być może Ľle to robię. Kolarzem nie jestem.

Marek

Data: 2014-02-27 02:23:34
Autor: Iguan_007
On Thursday, February 27, 2014 7:53:13 PM UTC+10, Marek wrote:
A skakanie roweru nie zależy od prędko¶ci tylko od siły pedałowania. MOcny nacisk -> rower wyrywa do przodu, potem przyhamowuje lekko aż do

Watpie. Kolarze na TdF pewnie duzo mocniej naciskaja ale przy 33km/h to tam chyba nikomu rower nie skacze (chyba, ze mowimy o przyspieszaniu). Bardziej stawiam na nieprawidlowa technike pedalowania - zobacz rysunek na stronie drugiej tego pdf: http://www.topbike.com.au/pdfs/colson-bicyc-austjuly_aug2002.pdf

Autor pisze wlasnie o tym co prawdopodobnie robisz - tworzysz "dziury" podczas krecenia. Dlatego ci rower hamuje a pozniej skacze. To mialem na mysli piszac o silowym waleniu w korby. Zamiast krecic rowno, z wyzsza kadencja, naciskasz mocno na pedaly krecac stosunkowo wolno.

Nie masz tam jakiegos zawodnika pod reka? Popros zeby jechal kolo Ciebie i zobaczyl z boku co robisz zle, ze rower skacze a Ty nie mozesz 33km/h przekroczyc.

Data: 2014-02-27 23:38:44
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 11:23, Iguan_007 pisze:

Watpie. Kolarze na TdF pewnie duzo mocniej naciskaja

Dużo mocniej? Nacisk zależy od wagi przecież. Nie można naciskać mocniej niż się waży. Ja ważę 86kg - sporo więcej niż kolarz.

ale przy 33km/h
to tam chyba nikomu rower nie skacze (chyba, ze mowimy o
przyspieszaniu).

Dokładnie o nim.

Bardziej stawiam na nieprawidlowa technike
pedalowania - zobacz rysunek na stronie drugiej tego pdf:
http://www.topbike.com.au/pdfs/colson-bicyc-austjuly_aug2002.pdf

Tak, istotnie robię bł±d. Stosuję technikę z górnego rysunku lecz bez fazy ci±gnięcia na dole. Hmm... ale do tego chyba trzeba mieć specjalne buty wczepiane? Przy zwykłym obuwiu trzeba by wykonać jaki¶ nienaturalny ruch - unie¶ć piętę, opu¶cić palce aby móc pchać.

Nie masz tam jakiegos zawodnika pod reka?

Sami piwosze :-( Ale na ulicach widuję takowych. Przyjrzę się.

Popros zeby jechal kolo
Ciebie i zobaczyl z boku co robisz zle, ze rower skacze a Ty nie
mozesz 33km/h przekroczyc.

Kupiłem wła¶nie nowy rower a na poprzedni mam kupca. Dam sobie spokój z dociekaniami. Technikę będę doszlifował już na nowym. Z tamtym co¶ było nie tak. Być może wspomniana amortyzacja tylna. W tym mogę zablokować przedni amortyzator więc będę mógł sprawdzić jak jeĽdzi się bez amortyzacji. Oczywi¶cie co do techniki pogadam z jakim¶ zawodnikiem. To dobra sugestia.

Marek

Data: 2014-02-28 00:01:57
Autor: Iguan_007
On Friday, February 28, 2014 8:38:44 AM UTC+10, Marek wrote:
W dniu 2014-02-27 11:23, Iguan_007 pisze:
> Watpie. Kolarze na TdF pewnie duzo mocniej naciskaja

Dużo mocniej? Nacisk zależy od wagi przecież. Nie można naciskać mocniej niż się waży.

Mozna. Naciskajac sama masa to bedziesz jezdzil wlasnie tak jak Ty skok-hamowanie-skok-hamowanie. Jak koles pedalujacy na BMX czy DH.

Ja ważę 86kg - sporo więcej niż kolarz.

Wiecej niz zawodowy kolarz ale wcale nie wiecej niz duzo kolarzy - amatorow ktorzy z osignieciem 33km/h problemu nie maja.
> ale przy 33km/h

> to tam chyba nikomu rower nie skacze (chyba, ze mowimy o

> przyspieszaniu).

Dokładnie o nim.

Wroce do tego co napisales o swojej technice pedalowania:

"rower wyrywa do przodu, potem przyhamowuje lekko aż do czasu kiedy druga noga dostarczy nacisk. To nawet słychać w pracy opon kiedy cisnę. "

I cytat z artykulu ktory Ci juz wyzej podrzucilem:
"Listen to the pedal stroke and try to get rid
of any rhythmical thud, thud, thud at top and
bottom stroke". Widzisz podobienstwo? Twoja powolna jazda i nadmierne zmeczenie na 99% wlasnie z tego sie bierze. Jezdzisz jak ktos na bmx zamiast jak ktos na kolarzowce. Do tego robisz to na amortyzowanym rowerze wiec te zabie skoki ida w amortyzator, a nie w napedzanie roweru. A skoro, tak jak piszesz powyzej, robisz to "masa", to pewnie jeszcze marnujesz sile na kolysanie na boki. Tak jak juz napisalem, przy 33km/h na Twoich przelozeniach mowimy o kadencji rzedu 80-85. Nie ma tutaj co skakac.

Data: 2014-02-28 10:57:43
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 09:01, Iguan_007 pisze:

Mozna. Naciskajac sama masa to bedziesz jezdzil wlasnie tak jak Ty
skok-hamowanie-skok-hamowanie. Jak koles pedalujacy na BMX czy DH.

No wła¶nie... Wytłumacz mi jak bo moja wyobraĽnia tego nie ogarnia. S±dziłem, że jedynie masa jest w stanie wywołać nacisk na pedał. Je¶li zacznę cisn±ć z większ± sił± niż moja masa, to się uniosę. Musiałbym się przypi±ć do siodełka albo drug± stop± unosić drugi pedał :-) Nie wyobrażam sobie tego od strony technicznej.

Ja ważę 86kg - sporo więcej niż kolarz.

Wiecej niz zawodowy kolarz ale wcale nie wiecej niz duzo kolarzy -
amatorow ktorzy z osignieciem 33km/h problemu nie maja.

Ich rowery maj± znikomy opór toczenia w stosunku do mojego. Zupełnie inne opony, ciężar roweru + zawodnika itd.  Pewnie technika też. Jednakże do tej pory nie znalazłem żadnej informacji jak wywołać większy nacisk na pedał niż ten wynikaj±cy z ciężaru kierowcy.

[...]

Tak, wspominałem też, że to rozumiem i widzę co robię Ľle. Mogę spróbować to poprawić.

Twoja powolna jazda i nadmierne zmeczenie na
99% wlasnie z tego sie bierze.

Hmmm... no wła¶nie nie do końca, choć po czę¶ci masz rację. Wła¶nie wsiadłem na ¶wieżo nabytego Xenona po zainstalowaniu licznika i innych akcesoriów. Bez problemu wyci±gam 45km/h i mógłbym więcej wyci±gn±ć. Jak to wytłumaczyć?

Można założyć, że licznik szwankuje ale różnica w prędko¶ci jest bardzo odczuwalna nawet bez patrzenia na licznik. Rower sunie jak rakieta.

Marek

Data: 2014-02-28 12:07:22
Autor: Iguan_007
On Friday, February 28, 2014 7:57:43 PM UTC+10, Marek wrote:

S±dziłem, że jedynie masa jest w stanie wywołać nacisk na pedał.

Jeszcze raz - na rowerze nie jezdzi sie "masa". Tzn. jest to mozliwe, ale stawanie cala masa na pedaly to nie jest cos co normalnie robisz. Jezdzi sie uzywajac miesni, siedzac na siodle. Masa kolarza nie pomaga w normalnym kreceniu bo trzeba wiecej ciagnac.

Je¶li zacznę cisn±ć z większ± sił± niż moja masa, to się uniosę. Musiałbym się przypi±ć do siodełka albo drug± stop± unosić drugi pedał :-) Nie wyobrażam sobie tego od strony technicznej.

Czego sobie nie wyobrazasz? Tego, ze kolarz moze trzymac sie kierownicy, ulozyc pozycje ciala na trojkacie siedzenie-siodlo-korba tak aby moc mocniej  przec czy zalozyc buty SPD? Nikt nie jezdzi 100% pionowo, zjezdzajac tylko z sila grawitacji na pedaly.
> [...]
Ich rowery maj± znikomy opór toczenia w stosunku do mojego. Zupełnie inne opony, ciężar roweru + zawodnika itd.  Pewnie technika też.

Bardziej technika. Znam kilka osob o wadze i pod 100kg ktore na rowerze gorskim te 33km/h jednak osiagaja bez skakania.

[...]

Pomijajac prawdopodobienstwo tego ze poprzedni rower miales zwyczajnie zepsuty (amortyzator?), widze jedno proste wytlumaczenie bezposrednio zwiazane z technika jazdy ktora opisujesz - rower bez amortyzacji wybacza wiecej bledow pedalowania. Nie "pompujesz" teraz amortyzatora. Nadal jezdzisz "skokami"? Pozdrawiam,

Data: 2014-02-28 23:29:36
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 21:07, Iguan_007 pisze:

[...]

Czyli oni pchaj± jeden a ci±gn± drugi pedał? W linku jaki mi dałe¶ jest co¶ innego napisane, że między 240 a 340 stopni jest "muscle quiet phase". Nie ma momentu ci±gnięcia.

Mówimy może o momencie 110 - 240 stopni?

Chyba rozumiem w czym rzecz. Je¶li mamy rower, gdzie nie siedzimy w pionie lecz jeste¶my mocno pochyleni do przodu. Wtedy zapieraj±c się o kierownicę możemy mocno pchać. Czy dobrze interpretuję?

Bardziej technika. Znam kilka osob o wadze i pod 100kg ktore na
rowerze gorskim te 33km/h jednak osiagaja bez skakania.

No i teraz znasz również mnie. Po zmianie roweru wyci±gam 45km/h bez skakania. Przypuszczam, że był to efekt tylnej amortyzacji. Ja tego nie czułem ale mogła zacz±ć ujawniać się przy mocnym depnięciu a przy słabszym - była sztywna. Dlatego mogła istnieć pewna prędko¶ć krytyczna w okolicach 30km/h, która zaczęła ujawniać obecno¶ć amortyzatora. Nie chodziło o prędko¶ć tylko o większ± siłę jakiej używałem aby mieć t± prędko¶ć. Większa siła = uruchamiał się amortyzator. Teraz zaczynam ł±czyć obserwacje w logiczn± cało¶ć. Z tego wynika, ze lepsz± amortyzacj± jest odpowiednia sztyca. Ona nie będzie wnosić takich efektów - przynajmniej hipotetycznie.

[...]

Heh, wła¶nie powyżej rozpisałem się na ten temat :-) Mam jeszcze mało obserwacji. JeĽdziłem 10 czy 15 minut. W weekend spróbuję pojeĽdzić więcej i zaobserwować w jaki sposób wywieram nacisk. Postaram się go zoptymalizować tak jak w linku opisuj±cym technikę.

Marek

Data: 2014-02-28 23:06:13
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-28 10:57, Marek wrote:
wlasnie z tego sie bierze.

[...]

No to jeszcze sprawdĽmy jakimi danymi zasiliłe¶ licznik. Jak jest ok, to nie pozostaje ci nic innego jak rado¶nie zap...ieprzać ile fabryka dała :-)

pozdr
Prot

Data: 2014-03-01 15:28:41
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 23:06, Prot Ogenes pisze:

No to jeszcze sprawdĽmy jakimi danymi zasiliłe¶ licznik. Jak jest ok, to
nie pozostaje ci nic innego jak rado¶nie zap...ieprzać ile fabryka dała :-)

Co niniejszym czynię :-) Dziękuję za po¶więcony mi czas :-)

Marek

Data: 2014-02-28 08:17:11
Autor: cytawa
Marek pisze:

Watpie. Kolarze na TdF pewnie duzo mocniej naciskaja

Dużo mocniej? Nacisk zależy od wagi przecież. Nie można naciskać mocniej
niż się waży. Ja ważę 86kg - sporo więcej niż kolarz.

Po pierwsze to mozna mocniej i to sporo. A po drugie to zeby szybciej jechac to trzeba mocniej naciskac. Jesli porownamy predkosci osiagane przez ciebie i kolarzy na TdF nie trudno wywnioskowac kto mocniej naciska.

Jan Cytawa

Data: 2014-02-28 10:41:16
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 08:17, cytawa pisze:

Po pierwsze to mozna mocniej i to sporo.

Nie jest to dla mnie jasne. Jak zwiększyć nacisk względem wariantu kiedy całym swoim ciężarem stajesz na pedale? Musiałbym mieć obie stopy przyczepione do pedałów i drug± stop± ci±gn±ć do góry pedał (czego ponoć nie należy czynić). Więc w jaki inny sposób można zwiększyć nacisk na pedał?

Marek

Data: 2014-02-28 12:45:17
Autor: mt
W dniu 2014-02-28 10:41, Marek pisze:
[...]

To ty cały czas jeĽdzisz w stójce? Nic dziwnego, że nie możesz dobić do 30-ki. A jeżeli przyj±ć pozycję siodełkow± kolarza (czyli znakomita większo¶ć sytuacji), to siła z jak± depczesz na pedały nie zależy od masy ciała.

--
marcin

Data: 2014-02-28 15:50:38
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 12:45, mt pisze:
[...]

Prawie nigdy. Ale nie ma to pytanie zwi±zku z moim pytaniem.

Nic dziwnego, że nie możesz dobić do
30-ki. A jeżeli przyj±ć pozycję siodełkow± kolarza (czyli znakomita
większo¶ć sytuacji), to siła z jak± depczesz na pedały nie zależy od
masy ciała.

Jest mniejsza od masy ciała. A ja się pytałem co zrobić aby waż±c np. moje 86 kg wywrzeć nacisk np. 150kg bez przypinania się do roweru jakimi¶ pasami, zakładania 70kg plecaka itp sztuczek. Nie raz padło sformułowanie iż kolarz potrafi wywrzeć dużo większy nacisk niż sam waży. Chciałbym wiedzieć jak. Nie ma to zwi±zku z moj± technik± jazdy ani z faktem czy posiadam rower czy nie.

Marek

Data: 2014-02-28 17:15:37
Autor: JDX
On 2014-02-28 15:50, Marek wrote:
[...]
[...]
Przecież przy pedałowaniu nie pracuje siła grawitacji (masa nogi razy
przyspieszenie ziemskie) tylko przede wszystkim siła generowana przez
mię¶nie. Gdy pójdziesz na siłownię nie będ±c jako¶ specjalnie
wytrenowanym, to nie powiniene¶ mieć problemu ze zrobieniem przysiadu ze
sztang± która waży tyle co ty. I podobnie, maj±c punkt(y) podparcia
(ręce mocno na kierownicy, tyłek "przyklejony" do siodła) możesz
wywierać na pedały siłę większ± niż wynikałaby z twojej masy.

Data: 2014-02-28 23:44:45
Autor: Marek
On 2014-02-28 15:50, Marek wrote:
[...]

Przecież przy pedałowaniu nie pracuje siła grawitacji (masa nogi razy
przyspieszenie ziemskie)

Je¶li już to masa ciała a nie nogi :-) Zależy jaki styl masz na my¶li. Je¶li pedałujemy stoj±c lub siedz±c w pionie to inaczej maj± się sprawy.

[...]

Chyba rozumiem teraz. Zapieramy się o kierownicę i dlatego możemy wywierać większ± siłę. No i dlatego na rowerach turystycznych nie da się tego osi±gn±ć bo siedzimy w pionie - nie ma o co się zaprzeć.

Marek

Data: 2014-02-28 12:47:31
Autor: cytawa
Marek pisze:

[...]

Dynamicznie. Jak sie odbijasz od ziemi to nacisk masz duzo wiekszy niz twoj ciezar. Chyba logiczne.

Jan Cytawa

Data: 2014-02-28 16:04:29
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 12:47, cytawa pisze:

Dynamicznie. Jak sie odbijasz od ziemi to nacisk masz duzo wiekszy niz
twoj ciezar. Chyba logiczne.

Czyli tak jakby kto¶ chciał podnie¶ć szybko swój ciężar przykucaj±c na jednej nodze? Wtedy do masy ciała dodawana jest siła bezwładno¶ci. To masz na my¶li? Czyli im szybciej depniesz tym większ± dodatkow± siłę tworzysz? Dobrze interpretuję?

Marek

Data: 2014-03-03 07:57:26
Autor: cytawa
Marek pisze:

[...]

Czy to takie dziwne? Chyba w szkole spales na lekcjach fizyki.
  :)

Jesli nie wierzysz to przykucnij na wadze i wstawaj. Zawsze ci waga pokaze wiecej niz w spoczynku. A im szybciej bedziesz wstawal tym wiecej pokaze.

Data: 2014-03-03 10:58:00
Autor: Marek
W dniu 2014-03-03 07:57, cytawa pisze:

Czy to takie dziwne? Chyba w szkole spales na lekcjach fizyki.
  :)

No chwila - ale czy ja się czemu¶ dziwię? :-) Pytam się o to czy dobrze interpretuję Twoje intencje.

Wczoraj jechałem rowerem i przygl±dałem się ułożeniu tułowia względem osi supportu. Tyłek jest za nim (w kierunku koła tylnego). Pozycja jest taka jakby¶my robili głęboki przysiad. Tak więc zaparcie się o kierownicę  nic nie da. Je¶li depnę mocniej, to uniosę się tylko. Gdyby pedały były daleko z tyłu, to mógłbym użyć dużo większej siły nacisku bo miałbym punkt podparcia w kierownicy. A więc pozostaje jedynie mocne pchnięcie gdy pedał jest u góry aby wykorzystać bezwładno¶ć masy ciała.   Czy tak to się robi?

Marek

Data: 2014-03-03 13:13:14
Autor: Prot Ogenes
On 2014-03-03 10:58, Marek wrote:
[...]

Marek, co¶ mi sie wydaje, że ty za dużo uwagi po¶więcasz na Newton'owskie wręcz aspekty jazdy na rowerze.

Uparłe¶ się trochę, że rowerzysta "zapiera" sie o kierownicę.
Jest wręcz przeciwnie, ty się jej przytrzymujesz.

Allle... je¶li już tak bardzo ten niuans cię zainteresował, to rozrysuj sobie wektory sił. Deptaj±c na pedały generujesz wektor pod pewnym k±tem do podłoża, ten wektor jest wypadkow± wektora pionowego w dół i poziomego do jezdni w kierunku jazdy.

Kiedy trzymasz się kierownicy w _trakcie pedałowania_, twoje ręce ci±gn± kierownicę pod pewnym k±tem , przeciwnym (w przybliżeniu) do nacisku na pedały. Ten wektor siły równiez ma dwie składowe, pionow± do góry, i poziom± w kierunku przeciwnym do jazdy.

Teraz postaw rower tak aby dotykał przednim kołem ¶ciany i naci¶nij mocno na pedały jakby¶ chciał ruszyć. Je¶li nie będziesz trzymał kierownicy, wstaniesz na pedałach, je¶li będzie j± trzymał, wprawdzie nie ruszysz z miejsca ;-), ale wygenerujesz o wiele większ± siłę.

pozdr
Prot

Data: 2014-03-03 14:40:28
Autor: JDX
On 2014-03-03 13:13, Prot Ogenes wrote:
[...]
Teraz postaw rower tak aby dotykał przednim kołem ¶ciany i naci¶nij
mocno na pedały jakby¶ chciał ruszyć. Je¶li nie będziesz trzymał
kierownicy, wstaniesz na pedałach
No niekoniecznie. Je¶li tylne koło będzie stało np. na wilgotnej trawie
to być może będzie w stanie zakręcić korb±. I przy okazji wybić sobie
zęby. :-D

Data: 2014-03-03 19:28:04
Autor: Marek
W dniu 2014-03-03 13:13, Prot Ogenes pisze:

Marek, co¶ mi sie wydaje, że ty za dużo uwagi po¶więcasz na
Newton'owskie wręcz aspekty jazdy na rowerze.

hahahaha - trafne sformułowanie :-)
Dociekam tylko techniki jazdy na rowerze. Powiem Ci, że patrz±c na dwóch ćwicz±cych na siłowni, wykonuj±cych identyczne ćwiczenie w pozornie identyczny sposób ciężko stwierdzić, który z nich robi to Ľle i w konsekwencji będzie miał np. po miesi±cu dużo gorsze efekty. Wystarczy zmienić sposób my¶lenia, skoncentrować się na pewnym detalu ćwiczenia, zaangażować inn± grupę mię¶niow± - ruch zrobisz taki sam a efekt będzie inny.

W przypadku rowerów wła¶nie takie dociekanie teraz uskuteczniam. Jak robić aby dobrze robić :-) Wiesz... je¶li kto¶ "z branży" zwraca mi amatorowi uwagę, że co¶ robię Ľle, to staram się to poprawić lecz muszę rozumieć co poprawiam.

Marek

Data: 2014-03-03 12:06:23
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 19:28:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

W przypadku rowerów wła¶nie takie dociekanie teraz uskuteczniam.

Marku,jeszcze mnóstwo problemów przed tob± i do omówienia,jeżeli
będziesz amibitny i będziesz jeĽdził,to jak to mówi±,im dalej w las tym więcej drzew ,ale z nasz± pomoc± różne tajnki biker-stwa jeszcze
poznasz.

Data: 2014-03-03 22:46:21
Autor: Marek
W dniu 2014-03-03 21:06, Ignac pisze:

[...]

Traktuję to jako zezwolenie na zadręczanie Was pytaniami :-D

Marek

Data: 2014-03-04 00:06:39
Autor: Prot Ogenes
On 2014-03-03 22:46, Marek wrote:
[...]

No way! Więcej jeĽdzij na rowerze, to nie będziesz miał siły i czasu na zadawanie pytań :-p

pozdr
Prot

Data: 2014-02-26 13:02:00
Autor: cytawa
  Marek pisze:

Prędko¶ć to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji.

taka jest prawda.

Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i
kondycji ode mnie :-)

Teraz taka mlodziez

Jan Cytawa

Data: 2014-02-26 21:12:28
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 13:02, cytawa pisze:

Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i
kondycji ode mnie :-)

Teraz taka mlodziez

Ja nie młodzież. :-) Na innym rowerze bez problemu znacznie szybciej jeĽdziłem.

Marek

Data: 2014-03-01 09:33:07
Autor: J.F.
[...]

Kto wie.
[...]

Moze jakies badania wydolnosciowe.

[...]

Mlynek pedalami niewatpliwie meczy - mozesz sprobowac na treningowym
rowerku bez obciazenia. Statyczny nacisk tez meczy. Po to w rowerze
tyle przerzutek, zeby dobrac optymalne dla siebie przelozenie.

Ale zamiencie sie kiedys na rowery, albo zobacz w czasie wycieczki czy
pedalami krecisz czesciej niz inni.

J.

Data: 2014-03-01 15:46:08
Autor: Marek
W dniu 2014-03-01 09:33, J.F. pisze:

Prędko¶ć to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji.
Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i
kondycji ode mnie :-)

Kto wie.

Wyszło mi na to, że nowy rower (już mam Xenona) podwoił mi kondycję :-) Jeżdżę nim znacznie szybciej.

[...]

Wydolno¶ć mam do bani - temu nie zaprzeczę. Obserwuję moich kolegów. Przy tych samych ćwiczeniach aerobowych mam zwykle wyższy puls niż reszta grupy mimo iż w spoczynku puls jest na poziomie 60, co wskazuje na niby jak±¶ tam formę. S± i tacy, którzy przy 170-180 gadaj± sobie normalnie a dla mnie komfort oddychania kończy się na 160. Dlatego wolę siłowe zajęcia. W rowerze niższa kadencja (70-80) ale wyższa siła jest bardziej komfortowa.

Okazało się, ze dało się rozwi±zać problem wraz z nowym zakupem. Teraz bez problemu jestem w stanie dorównać innym.

Mlynek pedalami niewatpliwie meczy - mozesz sprobowac na treningowym
rowerku bez obciazenia.

Tak, dokładnie to już wielokrotnie obserwowałem. Niskie obci±żenia na rowerku stacjonarnym czy orbitreku i szybki ruch męczy dużo szybciej niż odwrotnie: wolniejszy ruch i większe obci±żenia. Wydatek energetyczny też mam wtedy większy w/g "zegarków" mimo iż mniej się męczę.

Statyczny nacisk tez meczy. Po to w rowerze
tyle przerzutek, zeby dobrac optymalne dla siebie przelozenie.

Jeżdżę na 30tym biegu :-) Zapewne zarżnę łańcuch szybko.

Ale zamiencie sie kiedys na rowery, albo zobacz w czasie wycieczki czy
pedalami krecisz czesciej niz inni.

Tak, to też obserwowałem. Wszyscy kręcili wolniej a niektórzy dużo wolniej. Nie liczyłem ale na oko 50-60. Wszyscy mieli też większe przekładnie z przodu (też wizualna ocena: widać różnicę na oko między 42 a 48) - z tyłu nie przygl±dałem się. W rowerach turystycznych zwykle s± "szybsze" przekładnie niż w w ex-moim.

Marek

Data: 2014-02-26 09:36:12
Autor: Marek
[...]

Zgadza się. Generalnie wszystko tak teraz jest robione. Marka to obecnie nazwa firmy składaj±cej z tych czę¶ci zazwyczaj. Obojętne czy chodzi o rower, pralkę czy komputer. Unibike również sam nie produkuje ram tylko je ¶ci±ga - co sami mi powiedzieli.

[...]

Rozumiem. Mi chodziło o to aby dało się to wyregulować. Obecnie mam hamulce tarczowe, gdzie nie da się tego wyregulować. Praktycznie każdy większy wstrz±s powodował, że klocek hałasował. Musiałem podczas jazdy wielokrotnie przyhamowywać aby się ułożył i przestał wkurzać.

Marek

Data: 2014-02-26 09:42:19
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 09:36:12 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Co to za hamulce? Bo obecnie produkowane hydrauliki to w miarę solide sprzety. Choć w sumie
nie wiem (mam deore 535 sprzed kilku lat i s± ok) Oczywi¶cie zawsze sa jakie¶ motywy ze jeden tłoczek wysuwa sie bardziej a
drugi mniej. Sporo pomoga dobra regulacja i używanie np klocków
metalicznych które nie piszcz± tak jak zywiczne. Z drugiej strony tarcza też sie może pokrzywić i będzie obcierać mniej lub
bardziej. ect ect. Niestety nie ma rozwi±zań gwarantuj±cych pełn± niezawodno¶ć i
bezobsługowo¶ć.

Data: 2014-02-26 11:08:34
Autor: Marek
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-26 09:42, qrt pisze:

Co to za hamulce?

Linkowe, nie hydrauliczne. Nawet nie wiem co to za model. Kłopot w tym, że zastosowane rozwi±zanie techniczne regulacji bloku hamulca nie usztywnia tego bloku. Można nim poruszać w niewielkim zakresie. A więc podczas jazdy raz się ustawi taka raz inaczej na jakim¶ wyboju czy po hamowaniu. Czasem który¶ z klocków ustawia się zbyt blisko tarczy i podzwania gdy tarcza nie jest idealnie równa - a nigdy nie będzie.

Bo obecnie produkowane hydrauliki to w miarę solide sprzety.

St±d mój w±tek. Liczę na cudze do¶wiadczenie. Gdybym bazował na ulotkach, to jeĽdziłbym rowerem za 300zł bo w opisach trudno o lepszy technologicznie :-)

Oczywi¶cie zawsze sa jakie¶ motywy ze jeden tłoczek wysuwa sie bardziej a
drugi mniej. Sporo pomoga dobra regulacja i używanie np klocków
metalicznych które nie piszcz± tak jak zywiczne.

Mówisz o hamowaniu?

Niestety nie ma rozwi±zań gwarantuj±cych pełn± niezawodno¶ć i
bezobsługowo¶ć.

Nie chodzi o bezobsługowo¶ć lecz o możliwo¶ć wykonania choćby jednej jazdy bez wnerwiaj±cych odgłosów. Nie lubię zatrzymywać się co jaki¶ czas aby podregulowywać hamulec lub cokolwiek. Rozwala to trochę plan treningowy gdy robię nieplanowane postoje.

Marek

Data: 2014-02-26 11:49:22
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 11:08:34 +0100, Marek napisał(a):

[...]

tak podczas hamowania na mokro zywiczne klocki potrafia naprawde
przerażliwie piszczeć. Metaliki też niby co¶ tam piszcz± na mokro ale
różnica jest zasadnicza na kożysć metalików.

[...]

a nie to nic takiego nie ma miejsca. Ustawisz i jezdzisz. Od czasu do czasu
co¶ tam może sie dziać ale nie sa jakie¶ szczególnie częste historie.

Data: 2014-02-26 21:03:16
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 11:49, qrt pisze:

Mówisz o hamowaniu?

tak podczas hamowania na mokro zywiczne klocki potrafia naprawde
przerażliwie piszczeć. Metaliki też niby co¶ tam piszcz± na mokro ale
różnica jest zasadnicza na kożysć metalików.

Ha, cenna uwaga. Mi piszczały przeraĽliwie przy każdym hamowaniu. Wezmę to pod uwagę w moim nowym nabytku i od razu wymienię klocki na takowe je¶li będ± inne.

a nie to nic takiego nie ma miejsca. Ustawisz i jezdzisz. Od czasu do czasu
co¶ tam może sie dziać ale nie sa jakie¶ szczególnie częste historie.

Ok, czyli reasumuj±c: kupiłby¶ w/w rower na moim miejscu?

Marek

Data: 2014-02-26 22:07:30
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-26 21:03, Marek wrote:

Ok, czyli reasumuj±c: kupiłby¶ w/w rower na moim miejscu?

Marku, je¶li faktycznie upatrujesz swoich problemów w rowerze, to zanim wywalisz ponad 3 ty¶. na nowy, pożycz od kogo¶ rower o takich parametrach.

Może po prostu unikniesz rozczarowania i zmarnowania kasy.
Może załatwiłby¶ to taniej wymian± korby i kasety w obecnym rowerze?

pozdr
Prot

Data: 2014-02-27 10:11:25
Autor: Marek
W dniu 2014-02-26 22:07, Prot Ogenes pisze:

Marku, je¶li faktycznie upatrujesz swoich problemów w rowerze, to zanim
wywalisz ponad 3 ty¶. na nowy, pożycz od kogo¶ rower o takich parametrach.

Nie mam od kogo. Jednakże wsiadłem kiedy¶ na rower znajomego (jaki¶ niemiecki - nie pamiętam co to było) i bez problemu wyci±gałem 45km/h. To dało mi do my¶lenia.

Może po prostu unikniesz rozczarowania i zmarnowania kasy.
Może załatwiłby¶ to taniej wymian± korby i kasety w obecnym rowerze?

Hmmm... być może, jednakże w obecnym sprzęcie mam zastrzeżenia do hamulców jeszcze. Kupiłem go tanio chyba tylko po to aby dowiedzieć się na co należy zwrócić uwagę kupuj±c następny rower i nie powtórzyć błędów. A ten sprzedam.Liczyłem, że będzie ok, ale nie jest... Z ulotek tej wiedzy nie zdobędę. Dlatego tak wyszło :-(

Marek

Data: 2014-02-27 09:25:31
Autor: AZ
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Hmmm... być może, jednakże w obecnym sprzęcie mam zastrzeżenia do hamulców jeszcze. Kupiłem go tanio chyba tylko po to aby dowiedzieć się na co należy zwrócić uwagę kupując następny rower i nie powtórzyć błędów. A ten sprzedam.Liczyłem, że będzie ok, ale nie jest... Z ulotek tej wiedzy nie zdobędę. Dlatego tak wyszło :-(

To moze skoro masz jakies pojecie w temacie rowerowym lepiej bedzie rower
zlozyc albo dac komus do zlozenia? Rok temu kupowalem rower, przerzucilem
internety, bylem w sklepach, nawet przejechalem sie paroma rowerami ale
jak sie tak napatrzec i chwile zastanowic to widac jaki szajs producenci
sprzedaja za ogromny pieniadz, w rezultacie kupilem paroletni rower na
gieldzie za cene makrokesza, najpierw katowalem go po szosie, teraz
katuje w lesie i na dojazdach do pracy i psuc sie nie chce :-)

--
Artur

Data: 2014-02-27 10:45:43
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 10:25, AZ pisze:

To moze skoro masz jakies pojecie w temacie rowerowym lepiej bedzie rower
zlozyc albo dac komus do zlozenia?

Mam jakieś tam zdolności techniczne. Swój też przerabiałem własnoręcznie. Jednakże nie bardzo mam czas, a i ochotę się w to bawić. Rozpatrywałem opcję zlecenia komuś złożenia roweru. Niestety wychodzi to sporo drożej nawet gdybym taki sam rower składał. Niestety budżet mam ograniczony :-(

[...]

A tak, w miarÄ™ zdobywania doĹ›wiadczenia w tej branĹĽy (na wĹ‚asnym tyĹ‚ku, ĹĽe tak powiem) teĹĽ siÄ™ mocno zastanawiam nad tym. CzÄ™sto zachwalane sÄ… w materiaĹ‚ach reklamowych ogĂłlniki typu "ma hamulce tarczowe"  a gdy siÄ™ przyjrzeć - to takie wĹ‚aĹ›nie hamulce jakie tam oferujÄ… sÄ… jednym z powodĂłw, dla ktĂłrych zmieniam obecny rower... bo diabeĹ‚ tkwi w szczegółach. Nawet nie o awaryjność chodzi ale o szereg eksploatacyjnych niuansĂłw.

Marek

Data: 2014-02-27 10:12:35
Autor: AZ
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

Dokladnie. Zreszta wystarczy popatrzec na te nowki - tylna przerzutka jakiejs
wyzszej grupy, przednia 2 grupy nizszej niz tylna a korba i piasty to juz totalny badziew bo na to akurat malo kto patrzy a cena za calosc z kosmosu.

--
Artur

Data: 2014-02-27 11:55:25
Autor: Prot Ogenes
On 2014-02-27 10:45, Marek wrote:

A tak, w miarę zdobywania doświadczenia w tej branży (na własnym tyłku,
że tak powiem) też się mocno zastanawiam nad tym. Często zachwalane są w
materiaĹ‚ach reklamowych ogĂłlniki typu "ma hamulce tarczowe"  a gdy siÄ™
przyjrzeć - to takie właśnie hamulce jakie tam oferują są jednym z
powodów, dla których zmieniam obecny rower... bo diabeł tkwi w
szczegółach. Nawet nie o awaryjność chodzi ale o szereg eksploatacyjnych
niuansĂłw.

Jeśli kupujesz gotowca, to niestety musisz zetknąc się np: z czymś takim:

Kross Level A9 model 2014 - za uwaga 5499 zł! (prawie darmo!)

Cenę robi pewnie tylko rama z włókien, bo innego wyjaśnienia to naprawdę ciężko tam szukać.

pozd
Prot

Data: 2014-02-27 08:43:09
Autor: qrt
Dnia Wed, 26 Feb 2014 21:03:16 +0100, Marek napisał(a):

a nie to nic takiego nie ma miejsca. Ustawisz i jezdzisz. Od czasu do czasu
co¶ tam może sie dziać ale nie sa jakie¶ szczególnie częste historie.

Ok, czyli reasumuj±c: kupiłby¶ w/w rower na moim miejscu?

wiesz nic Ci nie doradze sensownego bo poprostu nie mam obecnie wiedzy na
temat aktualnej oferty rynkowej. Nie wiem czy ten unibike jest wart swej
ceny czy może da sie kupić co¶ lepszego za t± sam± kasę. Jedynie to co moge napisać to to o czym już wspominałem. Jesli chcesz jezdzić dynamicznie po "wertepach le¶nych" nie kupuj crossa a
jakie¶ mtb29. To sa bardzo zbliżone rowery ale: mtb29: - ma możliwo¶c założenia grubszych opon
- ma bardziej agresywn± geometrię (jest zwrotnieszy)
- ma geometrie dostosowan± do amortyzatorów MTB które sa lepsze i
solidniejsze). - w±skie opony jak będziesz chaiał to sobie w takim rowerze zamontujesz. cross:
- ma możliwo¶ć założenia błotników i bagażnika (mtb 29 też może mieć ale
nie zawsze)

Moge Ci co najwyżej napisać opcję jak± ja bym *sobie* kupił:
- rower na ramie powiedzmy MTB (może być 26 jak i 28 - taka by sie dało
wsadzić grube opony oraz bagażnik czy pełne błotniki ) z mimo¶rodem albo
ruchomymi hakami (by si dało jezdzić bez napinacza), - sztywny widelec z mocowaniem dla pełnych blotników - do tego piasta alfine,
- hamulce tarczowe. :)

Data: 2014-02-27 10:37:06
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 08:43, qrt pisze:

wiesz nic Ci nie doradze sensownego bo poprostu nie mam obecnie wiedzy na
temat aktualnej oferty rynkowej. Nie wiem czy ten unibike jest wart swej
ceny czy może da sie kupić co¶ lepszego za t± sam± kasę.

Rozumiem. Dziękuję za wskazówki.
Patrz±c na listę komponentów (co nie przes±dza ostatecznej jako¶ci), to Unibike jest tańszy o ok 500zł przynajmniej od konkurencji. Osobi¶cie nie znam tej marki więc kalkulator jest moj± podpor± póki co, plus niniejsza dyskusja.

[...]

Co ogranicza w Xenonie, szeroko¶ć? Wydaje mi się, że jest tam sporo miejsca.

- ma bardziej agresywn± geometrię (jest zwrotnieszy)

A czy to nie zależy od ¶rednicy kół? Tak jak czytam w±tek niżej (26 v3 27.7 vs 29) to małe kółka = lepsza zwrotno¶ć.

- ma geometrie dostosowan± do amortyzatorów MTB które sa lepsze i
solidniejsze).

To też zależy od producenta i modelu. Czy SR SUNTOUR NCX-D nie jest dobrej jako¶ci? Pal sze¶ć blokadę hydrauliczn± - nie bardzo widzę jej zastosowanie. Chodzi mi jedynie o sam± amortyzację.

cross:
- ma możliwo¶ć założenia błotników i bagażnika (mtb 29 też może mieć ale
nie zawsze)

W moim amortyzator tylny skutecznie pozbawił mnie możliwo¶ci zainstalowania jakiej¶ sakwy na klucze, bidonu itp. To też mnie wkurzało.

Moge Ci co najwyżej napisać opcję jak± ja bym *sobie* kupił:

Wszelkie sugestie poż±dane :-)

- rower na ramie powiedzmy MTB (może być 26 jak i 28 - taka by sie dało
wsadzić grube opony oraz bagażnik czy pełne błotniki ) z mimo¶rodem albo
ruchomymi hakami (by si dało jezdzić bez napinacza),

Możesz rozpisać o co chodzi z bagażnikiem? Mi on się przyda. Chciałbym mieć opcję jego doinstalowania w miarę potrzeb aby móc zabrać aparat fotograficzny itp.

- do tego piasta alfine,

Ahaaa... A nie doskwiera Ci niski zakres przełożeń? Swoj± drog± nie rozumiem po cholerę daj± w Xenonie 10 biegów z tyłu. Wystarczyłyby 3, no może 4. Zauważyłem, że w obecnym rowerze używam, najczę¶ciej najmniejsz± i największ±, przy podjazdach ¶rodek. Inne zębatki daj± różnice "pomiarowe". Gdybym miał ultra-precyzyjny miernik, to pewnie wykryłbym wpływ tych przełożeń po¶rednich :-)

Marek

Data: 2014-02-27 10:06:54
Autor: AZ
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

W moim amortyzator tylny skutecznie pozbawił mnie możliwości zainstalowania jakiejś sakwy na klucze, bidonu itp. To też mnie wkurzało.

Ooo, a moze te Twoje cale problemy z predkoscia sa przez to jakis
amortyzatoropodobny wynalazek? Dlatego rower "skacze" a predkosc mierna bo
cala energia idzie w pompowanie amortyzatorem? :-)

Możesz rozpisać o co chodzi z bagażnikiem? Mi on się przyda. Chciałbym mieć opcję jego doinstalowania w miarę potrzeb aby móc zabrać aparat fotograficzny itp.

Musisz po prostu miec mocowania w ramie zeby przykrecic bagaznik. W MTB ich
nie ma. Opcja jest bagaznik na sztyce.

--
Artur

Data: 2014-02-27 11:41:57
Autor: qrt

On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

[...]

być może - jesli ten rower ma tylny amor i tarczówki na linkę to raczej
dobrze nie wróży. Jesli jest to jakis makrokesz co waży 18kg, ma piasty co
nie bardzo chc± sie krecić, wszystko sie buja, a support sprawia znaczne
opory...

Data: 2014-02-27 22:31:19
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 11:41, qrt pisze:

[...]

To był Romet Fusion HT2 przed wymian± korby, supportu, przerzutki przedniej i łańcucha. Nie dało się na tym zmieniać biegów pod obci±żeniem więc musiałem to poprawić. Zreszt± wkalkulowałem to w cenę. Niestety poddałem się na kolejnych przeszkodach. Dzi¶ wła¶nie go sprzedałem. Mam już Xenona. Jeszcze nie miałem czasu przejechać się nim ale podzielę się obserwacjami.

Marek

Data: 2014-02-27 22:37:35
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 11:06, AZ pisze:

Ooo, a moze te Twoje cale problemy z predkoscia sa przez to jakis
amortyzatoropodobny wynalazek? Dlatego rower "skacze" a predkosc mierna bo
cala energia idzie w pompowanie amortyzatorem? :-)

Może tak być :-) Mam już Xenona. Napiszę w odpowiedzi samemu sobie jakie poczyniłem obserwacje. Nie miałem czasu nim pojeździć dziś.

Musisz po prostu miec mocowania w ramie zeby przykrecic bagaznik. W MTB ich
nie ma. Opcja jest bagaznik na sztyce.

Czy to są otwory gwintowane po obu bokach tylnego widelca plus otwory w okolicach osi? Takowe znalazłem.

Marek

Data: 2014-02-27 11:28:54
Autor: qrt
Dnia Thu, 27 Feb 2014 10:37:06 +0100, Marek napisał(a):

[...]

tylnie widłeki jak sadze. Miłem kiedys unibike'a vipera i tam maksymalnie
wchodziła opona koło 2 cali. Nie jest to mało ale opon o takiej grubo¶ci to
nie ma za wiele. sa albo weższe trekingowe albo grubsze górskie.
- ma bardziej agresywn± geometrię (jest zwrotnieszy)

A czy to nie zależy od ¶rednicy kół? Tak jak czytam w±tek niżej (26 v3 27.7 vs 29) to małe kółka = lepsza zwrotno¶ć.

zależy - ale nie tylko. Istony też jest k±t główki, długo¶c całego roweru,
czy długo¶ć tylnych widełek.

[...]

nie wiem. Ale z do¶wiadczenie ci powiem ze dobry amortyzator to koszt w
okolicach 1000.
[...]

warto sprawdzić (zaytać sie) czy rower ma otwory do przykręcenia bagażnika
- bo wiele MTB nie ma.

- do tego piasta alfine,

Ahaaa... A nie doskwiera Ci niski zakres przełożeń?

nie wiem :) nie mam jeszcze takiego roweru ale mam go w planach. Teoretycznie zakres przełożeń alfine 8 odpowiada zakresowi kasety 11-34 Nie jest to oszałamij±ca ropięto¶ć ale zasadniczo my¶lę iż winna
wystarczyć. Z alfine problem jest taki iż nie można mu dawać zbyt miekich
przłożeń bo sie zmili  (minimalne zalecanie to 1.8-2.0 czyli korba 42
zębatka 23)
Swoj± drog± nie rozumiem po cholerę daj± w Xenonie 10 biegów z tyłu.

daj± bo nie ma innej opcji. Napędy od deore w góre sa teraz tylko takie i
nie ma innych. To sie odbija na trwało¶ci napędu czy jego precyzji. Dlatego też można pomy¶leć o alfine.

Data: 2014-02-27 22:56:48
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 11:28, qrt pisze:

[...]

Wła¶nie odebrałem rower. Mam okazję dokładnie się przyjrzeć. Koła maj± po ok. 2cm luzu z każdej strony.

daj± bo nie ma innej opcji. Napędy od deore w góre sa teraz tylko takie i
nie ma innych. To sie odbija na trwało¶ci napędu czy jego precyzji.
Dlatego też można pomy¶leć o alfine.

Rozumiem. Dziękuję za wiele cennych rad. Mam już Xenona. Jutro postaram się napisać jakie s± różnice. Zrobię to odpowiadaj±c sobie w głównym w±tku.

Marek

Data: 2014-02-27 19:03:20
Autor: Jacek G.
W dniu 2014-02-27 10:37, Marek napisał(a)::
Ahaaa... A nie doskwiera Ci niski zakres przełożeń? Swoj± drog± nie
rozumiem po cholerę daj± w Xenonie 10 biegów z tyłu.

No wła¶nie nie bardzo wiem dlaczego wybrałe¶ tak drogi model (ok 3500 - 3700 zł) gdy to o co ci głównie chodzi, czyli hydrauliczne hamulce tarczowe, amortyzacja z przodu, sensowne przełożenia masz w o prawie 1000 zł tańszym Unibike Zethos. Różnica, to nieco niższy osprzęt i 9 zamiast 10 przełożeń z tyłu, ale na większej ilo¶ci przełożeń przecież ci nie zależy, a ten osprzęt do zastosowań o jakich piszesz też będzie zupełnie dobry.
--
Jacek G.

Data: 2014-02-27 21:43:08
Autor: mt
W dniu 2014-02-27 19:03, Jacek G. pisze:

[...]

Bo droższy rower jest szybszy! Nie wiedziałe¶? :P
To raczej chodzi o lans, bo do zastosowań o jakich pisze w±tkotwórca to 2 tysie na rower wystarcz± z nawi±zk±.

--
marcin

Data: 2014-02-27 23:47:10
Autor: Marek
W dniu 2014-02-27 21:43, mt pisze:

Bo droższy rower jest szybszy! Nie wiedziałe¶? :P
To raczej chodzi o lans,

Lans rowerem za ¶redni± krajow±??? :-D Szczerze mówi±c nie poznałbym nawet lansera rowerowego gdyż nie odróżniam roweru za 2k ok roweru za 12k. No chyba, że wielk± metkę z cen± będzie wlókł za sob± :-)

2 tysie na rower wystarcz± z nawi±zk±.

Mój - mogę już napisać - były prawie tyle kosztował wliczaj±c wymianę napędu przedniego.

Marek

Data: 2014-02-27 23:15:42
Autor: Marek
[...]

Powiem tak: nie chcę się bawić w mechanika jak przy obecnym rowerze. Musiałem wymienić przedni± przerzutkę, łańcuch, korbę aby pozwalała na zmianę biegów pod obci±żeniem. Nie jestem ekspertem więc dowiedziawszy się, że Deore nie będzie mi dostarczać takich frustracji, zacz±łem polować na rower, który to w sobie ma. Po drugie hamulce. Nie chcę podzwaniania słuchać przez połowę trasy. Wybrałem rower z hydraulicznymi Shimano. Ładnie pracuj±, bardzo lekko i maj± bardzo dobr± charakterystykę (warto¶ci po¶rednie siły hamowania). Warto¶ć przełożenia oczywi¶cie też brałem pod uwagę. Ilo¶ć ich jest nieistotna (wystarcz± mi 3 z tyłu), daj± 10, trudno - moim zdaniem to wada. Rama powinna być bezpieczna aby nie złożyła się przy większych obci±żeniach. No i chciałbym od czasu do czasu trochę ze sob± zabrać - a więc możliwo¶ć przymocowania bagażu. Wybrałem model, który posiada te cechy i który wizualnie mi się spodobał - bo to tez dla mnie istotne. A w±tek rozpocz±łem po to aby dowiedzieć się czy to dobry wybór i je¶li nie najlepszy, to oczekiwałem innych propozycji. Ot powód...

Marek

Data: 2014-02-28 11:57:25
Autor: Marek
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Jak obiecałem, tak piszę... Otóż wykonałem pierwszą jazdę próbną po zainstalowaniu akcesoriów w moim nowym Xenonie. Jeździ on dużo szybciej niż poprzedni rower. Na ścieżce rowerowej w pobliżu miejsca zamieszkania nie da się rozwinąć skrzydeł. Zrobiłem krótką przejażdżkę i jednym z odcinków spróbowałem rozpędzić się do max. prędkości. Udało mi się osiągnąć 45km/h. Technika moja się nie zmieniła - jest zapewne tak samo niewłaściwa więc pozostaje uznać, że wina leżała w sprzęcie w głównej mierze. Tak jak jeden z grupowiczów nabijał się ze mnie: twierdził iż uważam, że droższy rower pojedzie szybciej - i pojechał szybciej. :->

Z dodatkowych obserwacji:
- hamulce pracują niemalże bezgłośnie przy hamowaniu (ciche syczenie)
- hamulce nie podzwaniajÄ…
- rewelacyjnie można dozować siłę hamowania
- przerzutki (przód i tył) pracują pod obciążeniem
- nic nie trzeszczy, nic siÄ™ nie telepie

Niestety twardy tył czyni jazdę mocno nieprzyjemną. Większa nierówność i kręgosłup obrywa tak, że aż zatyka czasem. Tak więc nie obędzie się bez sztycy amortyzowanej :-(

Marek

Data: 2014-02-28 12:50:58
Autor: mt
W dniu 2014-02-28 11:57, Marek pisze:
Jak obiecałem, tak piszę... Otóż wykonałem pierwszą jazdę próbną po
zainstalowaniu akcesoriĂłw w moim nowym Xenonie. JeĹşdzi on duĹĽo szybciej
[...]

Nie pojechał szybciej dlatego, że droższy, tylko głównie dlatego, że masz dostępne większe przełożenia oraz część energii nie idzie w ugięcie tylnego zawieszenia, bo chyba nie chcesz powiedzieć, że przy tym samym przełożeniu i kadencji jedziesz o ponad 10 km/h szybciej niż poprzednim rowerem. Ot i cała tajemnica, którą od początku wyjaśniano ci tutaj.

--
marcin

Data: 2014-02-28 15:39:35
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 12:50, mt pisze:

[...]

Ojjj... widzę, że nie załapałeś drobnej ironii (bez złośliwości). Oczywiste jest, że pozłacana kierownica nie jest w stanie poprawić walorów jezdnych roweru i nie takie wydawanie kasy miałem na myśli.

Wracając do Twojego komentarza: czy ja wyrażałem inne opinie na ten temat? Przecież zgadzałem się z tymi opiniami. Napisałem także, że zamiast topić kasę w kolejne przeróbki roweru i to bez gwarancji sukcesu, wolę kupić nowy rower nie wymagający modernizacji. Wtedy skwitowałeś moją wypowiedź bez sensu, że uważam iż droższy rower pojedzie szybciej. W jednym i drugim przypadku potrzebna jest kasa (a więc droższy rower) a więc kasa de facto spowodowałaby, że droższy rower zacząłby jeździć i tak też się stało. Na tym moja ironia polegała.

Ponadto nie tylko to sugerowano lecz również technikę jazdy a także moją niską kondycję. Technika z pewnością nie jest dobra lecz kondycyjnie czułem, że dam radę lecz jest to kwestią zainwestowania w sprzęt. Na badziewnym sprzęcie nawet mistrz kolarstwa nie osiągnie sukcesów.

Marek

Data: 2014-02-28 15:46:23
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 15:39, Marek pisze:

 Na
badziewnym sprzęcie nawet mistrz kolarstwa nie osi±gnie sukcesów.

Sprawa jest prosta - nikt sobie tu nie wyobrażał, że rower może być aż tak badziewny. To musiał być po prostu złom...

--
bans

Data: 2014-02-28 16:16:44
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 15:46, bans pisze:

Sprawa jest prosta - nikt sobie tu nie wyobrażał, że rower może być aż
tak badziewny. To musiał być po prostu złom...

Może bł±d robię, że go sprzedaję? Powinienem go zatrzymać jako wzorzec badziewno¶ci :-D

A tak na serio: cały czas podkre¶lałem, że to złom. Zreszt± kupiłem go z my¶l± o modernizacji gdyż wiedziałem, że przednia przerzutka nie będzie działać (Shimano TZ-55). Więc dałem Alivio + osprzęt cały, zaczęło pięknie działać. Nie brałem jednak pod uwagę iż mam blaty za małe mimo iż z wyliczeń kadencji, te które miałem powinny dać szybko¶ć. Nie wiem dlaczego nie dawały - być może niedokładnie liczyłem jak szybko kręcę (wychodziło mi, że prawie zawsze w przedziale 70-90, preferuję ok 70-80 powyżej się męczę bo wolę mocniej i wolniej). Być może w obecnym rowerze opory toczenia s± mniejsze, brak jest amortyzacji z tyłu i dlatego rozwijam większ± prędko¶ć.

Marek

Data: 2014-02-28 17:29:10
Autor: mt
W dniu 2014-02-28 16:16, Marek pisze:

[...]

Nie złom, tylko nie potrafiłe¶ sobie dobrać roweru do oczekiwań. Rowery FS to nie s± demony prędko¶ci i połykacze kilometrów. To tak jakby mieć pretensje do motocykla crossowego czy trialowego, że nie dotrzymuje tempa na szosie ¶cigaczom.

--
marcin

Data: 2014-02-28 23:41:40
Autor: Marek
W dniu 2014-02-28 17:29, mt pisze:

[...]

Połowicznie masz rację i tylko połowicznie... wła¶nie w rozmowie z Iquanem skojarzyłem pewne moje obserwacje  i chyba ol¶niło mnie jaki wpływ mógł mieć tylny amortyzator. Otóż po przekroczeniu pewnej prędko¶ci granicznej ok 30km/h musiałem używać na tyle dużej siły nóg, że praca amortyzatora zaczęła ujawniać się. St±d "skoki" w przyspieszeniu, których absolutnie nie obserwuję na Xenonie i jadę dużo szybciej. Dlatego prędko¶ć powyżej 3x była dla mnie nieosi±galna. Sprężyna wszystko pochłaniała z siły potrzebnej na uzyskanie większych prędko¶ci.

A to z czym się nie zgadzam, to wyrażenie "złom" ma tu zastosowanie. Rower był dopasowany ale nie przewidziałem wpływu tylnego amortzatora i to mnie zgubiło. Gdybym miał sztycę amortyzowan± zamiast niego, to nie do¶wiadczałbym takich efektów. Ale ... pozostałyby hamulce. Je też musiałbym wymienić na hydrauliczne aby nie wkurzały swoim podzwanianiem wskutek nierównoległego prowadzenia bloków hamulca. W Xenonie dokładnie przygl±dałem się konstrukcji. Bloki pracuj± idealnie równolegle. Nie ma żadnych luzów pozwalaj±cych na minimalne przemieszczanie się ich i podzwanianie o tarczę.

Marek

Data: 2014-03-03 10:37:08
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 16:16, Marek pisze:

A tak na serio: cały czas podkre¶lałem, że to złom.

Połowa forum szosa.org uznaje, że każdy aluminiowy rower to złom i że liczy się tylko karbon - zatem nigdy nie wiadomo, co kto¶ uznaje za "złom" ;)

--
bans

Data: 2014-03-03 12:26:48
Autor: mt
W dniu 2014-03-03 10:37, bans pisze:

[...]

Serio? Nie zagl±dam tam to nie wiem. A Cr-Mo? :)

--
marcin

Data: 2014-03-03 12:53:14
Autor: bans
W dniu 2014-03-03 12:26, mt pisze:

Serio? Nie zagl±dam tam to nie wiem. A Cr-Mo? :)

Masz rację - zapomniałem o stali. Otóż porz±dna (czyli droga) rama stalowa jak wiadomo ma cudown± wła¶ciwo¶ć wytłumiania wstrz±sów, co oczywi¶cie 90% z rezyduj±cych tam snobów wyczuwa doskonale swoimi profesjonalnymi po¶ladkami! ;)

--
bans

Data: 2014-03-03 13:25:11
Autor: coaster
W dniu 2014-03-03 12:53, bans pisze:
W dniu 2014-03-03 12:26, mt pisze:

Serio? Nie zaglÄ…dam tam to nie wiem. A Cr-Mo? :)

Masz rację - zapomniałem o stali. Otóż porządna (czyli droga) rama
stalowa jak wiadomo ma cudowną właściwość wytłumiania wstrząsów, co
oczywiście 90% z rezydujących tam snobów wyczuwa doskonale swoimi
profesjonalnymi pośladkami! ;)

"[...] Take a bundle of parallel continuous fibers and bind them together with glue. This creates a ply. Several plies are made up to form a laminate (just like plywood). And the laminate, if designed right, can be very tough. It's also light. So why aren't all bikes made out of carbon fiber? It tends to be brittle. The fact that metal can bend and regain its shape is what makes it last. Because of this, carbon fiber bikes are built even stronger than needed.[...]"
http://www.rei.com/learn/expert-advice/bike-frame-materials.html

"[...] I'm sure it's possible to make a strong carbon fiber touring frame for heavy loaded touring, but I haven't seen one yet.[...]"
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page/?page_id=8364

"[...] You’ve done all your research, have test-ridden all of the latest, high dollar, carbon fiber machines, and you’ve picked your winner. The checkbook is in hand cocked and ready to besmirch every last dollar in your savings account, and all that’s left to do is negotiate with the shop so you at least have a little bit of cash left to buy some inner tubes.[...]"
http://www.roadbikereview.com/reviews/why-you-should-be-riding-steel-and-not-carbon

"[...] The reality is that you can make a good bike frame out of any of these metals, with any desired riding qualities, by selecting appropriate tubing diameters, wall thicknesses and frame geometry.[...]"
http://sheldonbrown.com/frame-materials.html#myths

Data: 2014-03-03 13:44:31
Autor: Marek
[...]

Zgodzę się, że to rzecz subiektywna. Dla mnie parę kilo w te czy wewte nie robi różnicy. Ważne aby tyłka nie mieć poobijanego (choć raczej bardziej zależy mi na nienarażaniu kręgosłupa), aby rower nie jeĽdził wolniej od turystycznych oraz dało się jeĽdzić po le¶nych wertepach. Rama taka, siaka czy inna z mojego punktu widzenia to rozważania metafizyczne :-)

Marek

Data: 2014-03-03 18:39:55
Autor: Coaster
Marek wrote:
[...]

To nie lepiej zainwestowac w cos klasycznego, sprawdzonego a nie w "wynalazki"?
http://allegro.pl/siodelko-brooks-flyer-czarne-lub-miodowe-i3966898519.html

Data: 2014-03-03 19:54:21
Autor: Marek
W dniu 2014-03-03 18:39, Coaster pisze:

To nie lepiej zainwestowac w cos klasycznego, sprawdzonego a nie w
"wynalazki"?
http://allegro.pl/siodelko-brooks-flyer-czarne-lub-miodowe-i3966898519.html

My¶lałem o tym ale to nie ten styl. Do roweru typu "old" to idealne rozwi±zanie. Natomiast zabawnie wygl±dałby sportowy rower z kanap± :-) Cenię swój tyłek ale nie aż tak desperacko :-D

Marek

Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON